deska rozdzielcza (niska) nysy 522 produkowanej od 1975 r do 1983 . Mialy jeszcze wieksze wyciecie schowka , tu na obrazku niewidac :
deska rozdzielcza ,,niska,, typ 1
deska rozdzielcza ,,niska,, typ 2( stosowana w sanitarkach/ MO ) pod koniec produkcji trafialy sie tez w cywilnych wersjach nys.
deska rozdzielcza (wysoka) nysy 522 produkowanej od 1986 r do 1994 r . Wprowadzono sterowanie wycieraczek czasowych , awaryjne , panel zaslepek na przelaczniki dodatkowe typu fiat,przeciwmgielna lampa tylna, uchwyt ciegna ogrzewania wnetrza ,dla nagrzewnicy przedniej i tylnej
deska rozdzielcza (wysoka) nysy 522 produkowanej od 1983 do 1986. Jest to deska rozdz. z tych pierwszych wysokich ,roberta nysa 522 W tez taka ma
,po lewej stronie tablica wylacznikow / stosowana w sanitarkach lub MO
zmiana deski rozdzielczej z niskiej na wysoka , byla konieczna w szczegolnosci dla odmian specjalnych takich jak sanitarki, milicja wprowadzenie wiecej kontrolek/przelacznikow typu fiat , musieli gdzies to pomiescic ,oraz przez zadaszenie z wnekami dawalo to lepsza widocznosc kontrolek , wyzsze polozenie wskaznikow
poprawilo to tez bezpieczenstwo.
Przed deska wysoka byla jeszcze taka przejsciowa niska deska, ktora ma kolega amadeo w swojej 522 M z 1982 r ( patrz rys. deska typ 2
), gdzie byla dodatkowa kontrolka zielona dla swiatel mijania
w niskich deskach niewidzialo sie tak w sloneczny dzien czy ma sie wlaczone swiatla mijania czy nie , chyba ze stalo sie w cieniu
razem bylo 3 kontrolki po lewej stronie : 1) kierunkowskaz (zielona ) 2) ta wlasnie od swiatel mijania (zielona ) 3) swiatla drogowe (niebieska) oraz fiatowy przelacznik awaryjnych.Takie deski byly tez montowane do sanitarek / milicyjnych ze wzgledu na wiecej kontrolek , byc moze pod koniec produkcji niskiej deski montowali do cywilnych wersji tez takie , tylko kontrolki inne
Opis deski rozdzielczej ,,wysokiej,,
P - lampka kontrolna swiatel przeciwmgielnych (przednich)
E - "------" 1 lampy blyskowej
F - "------" 2 lampy blyskowej
S - "-----" cisnienia oleju
T - "------" ladowania akumulatora
U - "------" kierunkowskazu
X - regulator czasowy pracy wycieraczek
V - wyl. swiatla przeciwmgielnego tylnego
W - wyl. awaryjnych
I - wyl. lamp blyskowych
J - wyl. sygnalow dwutonowych
K - wyl. swiatel przeciwmgielnych przednich
L - wyl. lamp sufitowych przedzialu chorego lub w MO wersjach przedzialu tylnego
M - zaslepka
H - stacyjka bez blokady
G - lampka kontrolna swiatel drogowych w szybkosciomierzu (starym) , nowy mniejszy szybkosciomierz niemial tam lampki ,byla w desce osobno montowana
O - wskaznik temp. wody
R - "-----" paliwa
N - szybkosciomierz
A - wyl. swiatel zewnetrznych 1 polozenie pozycyjne , 2 polozenie mijania
B - wyl. lamp sufitowych i oswietlenie komory silnikowej
C - wyl. nagrzewnicy przedzialu pasazerskiego
D - wyl. nagrzewnicy przedzialu kierowcy: 1) polozenie nadmuch na szyby, 2) polozenie na szyby i nogi kierowcy oraz jego pomocnika
skrzynia 3 i 4 biegowa , kolejnosc biegow :
Opis deski rozdzielczej " niskiej"
A - lampka kontrolna kierunkowskazow
B - wskaznik paliwa
C - "---------" cisnienia oleju . Cisnienie oleju przy biegu luzem powinno wynosic min. 0,8 kG/cm 2. W czasie jazdy strzalka wskaznika powinna znajdowac sie powyzej czerwonego pola na skali, max. cisnienie 5,5 kG/cm 2
D - "---------" ladowania . Przy prawidlowej pracy pradnicy wskaznik amperomierza powinien wskazywac "0" wzglednie wychylac sie w prawo.
E - "--------" temp. wody . temperatura wody powinna utrzymywac sie w granicach 80 C - 90 C
F - szybkosciomierz
G - kontrolka swiatel dlugich
H - stacyjka
I - przelacznik nagrzewnicy szyb i lampki oswietlenia silnika : w gore - wlaczona lampka silnika , srodek - 0 , w dol - wlaczony nadmuch szyby
J - przelacznik nagrzewnicy tylnej i oswietlenie kabiny