Dzisiaj jest 28 marca 2024, 23:50


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 09 sierpnia 2007, 17:13 
deska rozdzielcza (niska) nysy 522 produkowanej od 1975 r do 1983 . Mialy jeszcze wieksze wyciecie schowka , tu na obrazku niewidac :

deska rozdzielcza ,,niska,, typ 1
Obrazek
deska rozdzielcza ,,niska,, typ 2( stosowana w sanitarkach/ MO ) pod koniec produkcji trafialy sie tez w cywilnych wersjach nys.
Obrazek

deska rozdzielcza (wysoka) nysy 522 produkowanej od 1986 r do 1994 r . Wprowadzono sterowanie wycieraczek czasowych , awaryjne , panel zaslepek na przelaczniki dodatkowe typu fiat,przeciwmgielna lampa tylna, uchwyt ciegna ogrzewania wnetrza ,dla nagrzewnicy przedniej i tylnej

Obrazek

deska rozdzielcza (wysoka) nysy 522 produkowanej od 1983 do 1986. Jest to deska rozdz. z tych pierwszych wysokich ,roberta nysa 522 W tez taka ma :) ,po lewej stronie tablica wylacznikow / stosowana w sanitarkach lub MO

Obrazek

zmiana deski rozdzielczej z niskiej na wysoka , byla konieczna w szczegolnosci dla odmian specjalnych takich jak sanitarki, milicja wprowadzenie wiecej kontrolek/przelacznikow typu fiat , musieli gdzies to pomiescic ,oraz przez zadaszenie z wnekami dawalo to lepsza widocznosc kontrolek , wyzsze polozenie wskaznikow :wink: poprawilo to tez bezpieczenstwo. :arrow: Przed deska wysoka byla jeszcze taka przejsciowa niska deska, ktora ma kolega amadeo w swojej 522 M z 1982 r ( patrz rys. deska typ 2 8) ), gdzie byla dodatkowa kontrolka zielona dla swiatel mijania :wink: w niskich deskach niewidzialo sie tak w sloneczny dzien czy ma sie wlaczone swiatla mijania czy nie , chyba ze stalo sie w cieniu :) razem bylo 3 kontrolki po lewej stronie : 1) kierunkowskaz (zielona ) 2) ta wlasnie od swiatel mijania (zielona ) 3) swiatla drogowe (niebieska) oraz fiatowy przelacznik awaryjnych.Takie deski byly tez montowane do sanitarek / milicyjnych ze wzgledu na wiecej kontrolek , byc moze pod koniec produkcji niskiej deski montowali do cywilnych wersji tez takie , tylko kontrolki inne :wink:

Opis deski rozdzielczej ,,wysokiej,,

Obrazek

P - lampka kontrolna swiatel przeciwmgielnych (przednich)
E - "------" 1 lampy blyskowej
F - "------" 2 lampy blyskowej
S - "-----" cisnienia oleju
T - "------" ladowania akumulatora
U - "------" kierunkowskazu
X - regulator czasowy pracy wycieraczek
V - wyl. swiatla przeciwmgielnego tylnego
W - wyl. awaryjnych
I - wyl. lamp blyskowych
J - wyl. sygnalow dwutonowych
K - wyl. swiatel przeciwmgielnych przednich
L - wyl. lamp sufitowych przedzialu chorego lub w MO wersjach przedzialu tylnego
M - zaslepka
H - stacyjka bez blokady
G - lampka kontrolna swiatel drogowych w szybkosciomierzu (starym) , nowy mniejszy szybkosciomierz niemial tam lampki ,byla w desce osobno montowana
O - wskaznik temp. wody
R - "-----" paliwa
N - szybkosciomierz
A - wyl. swiatel zewnetrznych 1 polozenie pozycyjne , 2 polozenie mijania
B - wyl. lamp sufitowych i oswietlenie komory silnikowej
C - wyl. nagrzewnicy przedzialu pasazerskiego
D - wyl. nagrzewnicy przedzialu kierowcy: 1) polozenie nadmuch na szyby, 2) polozenie na szyby i nogi kierowcy oraz jego pomocnika :)


skrzynia 3 i 4 biegowa , kolejnosc biegow :

Obrazek

Opis deski rozdzielczej " niskiej"

Obrazek

A - lampka kontrolna kierunkowskazow
B - wskaznik paliwa
C - "---------" cisnienia oleju . Cisnienie oleju przy biegu luzem powinno wynosic min. 0,8 kG/cm 2. W czasie jazdy strzalka wskaznika powinna znajdowac sie powyzej czerwonego pola na skali, max. cisnienie 5,5 kG/cm 2
D - "---------" ladowania . Przy prawidlowej pracy pradnicy wskaznik amperomierza powinien wskazywac "0" wzglednie wychylac sie w prawo.
E - "--------" temp. wody . temperatura wody powinna utrzymywac sie w granicach 80 C - 90 C
F - szybkosciomierz
G - kontrolka swiatel dlugich
H - stacyjka
I - przelacznik nagrzewnicy szyb i lampki oswietlenia silnika : w gore - wlaczona lampka silnika , srodek - 0 , w dol - wlaczony nadmuch szyby
J - przelacznik nagrzewnicy tylnej i oswietlenie kabiny


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 18 sierpnia 2007, 14:27 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
W nysach milicyjnych z wysoką deska było też wprowadzone inny system włączania sygnałów i świateł MO - była specjalna płytka montażowa mocowana pod deską z lewej strony do której montowano 2 przełączniki oddzielne-nie zespolone. Jestem w posiadaniu takowej płytki oczywiście :wink:

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 sierpnia 2007, 17:32 
przeciez tu jest taka deska rozdzielcza co ty masz , na 4 zdjeciu ogladajac z gory w dol , jest to jedna z pierwszych wysokich :wink:


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 18 sierpnia 2007, 18:36 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
Tak - zgadza się ale przełączniki sygnałowe były montowane w deskach lub na specjalnych uchwytach pod nimi-do końca nie wiem dlaczego, ale tak było - to fakt. Wtedy nawet inne przełączniki wchodziły-zespolone lub pojedyncze-zależnie od ich umiejscowienia. mowa oczywiście o włącznikach sygnałowych :wink:

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 09 grudnia 2007, 15:24 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 grudnia 2007, 14:06
Posty: 381
Lokalizacja: Wrocław
Hm, u mnie klasyka z 1981r czyli niska decha typ 1. Tylko gdzieś w zawierusze dziejowej dotknęły ją modernizacje, przez co stacyjki są teraz dwie, ta na desce pierwotna jako atrapa i nowa na kierownicy, poza tym parę kontrolek mniej lub bardziej przydatnych, część dla bajeru zdaje się.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10 grudnia 2007, 14:25 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
Nie znasz dnia ni godziny przeprowadzenia tych zmian...Oj nie znasz... :lol:

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10 grudnia 2007, 15:56 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 grudnia 2007, 14:06
Posty: 381
Lokalizacja: Wrocław
Eee... aluzja? Nie skumałem... to było ze 20lat temu kombinowane, a ja sobie liczę 18 więc ciężko bym miał z tym jakieś związki 8)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10 grudnia 2007, 16:46 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
nie-chodzi mi o to że każda nysa co wyjechała z fabryki była inna, nie liczące tego że każdy sobie ją przerabiał jakoś potem (jak u ciebie te 2 stacyjki). tak więc nie ma na świecie 2 takich samych nys 8)

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 10 grudnia 2007, 18:13 
moja tez miala 2 stacyjki ta obecna turkusowa , facet sobie 2 zwykla stacyjke bez blokady poprostu do kolumny przeniosl, zrobil taka konstrukcje wlasna ze trzymala sie na kolumnie ze stacyjka , elektryka nieraz byla tak zapajeczona ze slow brakuje jak jakies fajansiarze tam grzebali :?


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 14 grudnia 2008, 20:23 
ale piekna deska rozdzielcza orginalny lakier L70 zdaje sie :D fotka pochodzi z wegier :wink:

Obrazek


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 28 grudnia 2008, 01:36 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 01 grudnia 2007, 15:25
Posty: 226
Lokalizacja: Warszawa
Szybkie pytanie do foto powyżej. Możliwe, że coś przeoczyłem, ale sprawa ta nurtuje mnie już od lat.
Po zmianie prędkościomierza z dużego na mały kontrolka świateł długich/drogowych (niebieska) jest montowana na ROZWIERCONEJ dziurze w plastikowej obudowie deski. W blasze pod plastikową obudową jest specjalnie zrobione miejsce na nią. W wysokiej desce z dużym licznikiem nie ma jej, jest tylko w wysokiej z małym licznikiem.
I pytanie: czemu nie jest montowana w jednym z wielu i tak pustych miejsc na dodatkowe kontrolki? Czy ma to jakieś uzasadnienie?
Dodam, że nie jest to zależne od wersji nyski, czy to w cywilnej czy gliniarskiej czy sanitarnej. Nigdy nie jest użyte wszystkie sześć kontrolek, więc po co wiercono dziurę w plastiku i po co robiono dziurę w blasze konstrukcji tego plastiku?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 28 grudnia 2008, 10:34 
simon.templar pisze:
Szybkie pytanie do foto powyżej. Możliwe, że coś przeoczyłem, ale sprawa ta nurtuje mnie już od lat.
Po zmianie prędkościomierza z dużego na mały kontrolka świateł długich/drogowych (niebieska) jest montowana na ROZWIERCONEJ dziurze w plastikowej obudowie deski. W blasze pod plastikową obudową jest specjalnie zrobione miejsce na nią. W wysokiej desce z dużym licznikiem nie ma jej, jest tylko w wysokiej z małym licznikiem.
I pytanie: czemu nie jest montowana w jednym z wielu i tak pustych miejsc na dodatkowe kontrolki? Czy ma to jakieś uzasadnienie?
Dodam, że nie jest to zależne od wersji nyski, czy to w cywilnej czy gliniarskiej czy sanitarnej. Nigdy nie jest użyte wszystkie sześć kontrolek, więc po co wiercono dziurę w plastiku i po co robiono dziurę w blasze konstrukcji tego plastiku?


simon to tez mnie zastanawia dlaczego wiercili dodatkowa dziure na niebieska kontorlke jak sa 3 wolne miejsca na desce rozdzielczej obok :roll:
ale mozna to sobie tak wyjasnic , jak byl duzy licznik montowany to on mial w srodku kontrolke dlugich wszyscy wiemy otym (niebylo problemu ), i tak tez jak robili w fabryce wersje sanitarki lub milicyjna to musieli tez wykorzystac te wolne pozostale 3 miejsca na kontrolki w desce rozdz. , pod koniec lat 80 wstawiali juz te male liczniki czarne i standardowo juz na kontrolke niebieska ekstra wiercili dziure , czy to wersja towos , mikrobus , sanitarka itd. ale to bylo niewygodne w jezdzie jak sie jechalo na dlugich to ta kontrolka niebieska dawala po oczach :x najlepiej jest z duzym licznikiem tam ta kontrolka nigdy niedawala tak po oczach :wink: moja nysa jest z 86 roku w niej niema takiej niebieskiej kontrolki duzej :P :D
Obrazek


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 10 stycznia 2009, 09:42 
pierwsze deski rozdzielcze wysokie mialy oznaczenie WODA PALIWO :wink: te z poczatku produkcji od 1983 , eksportowe do niemiec mialy napis TANK WASSER potem juz stosowali same symbole dla wszystkich zrozumiale :)

Obrazek


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 12 lutego 2009, 23:31 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 stycznia 2009, 19:51
Posty: 106
Lokalizacja: Pomorze
Warto dodac tez taki szczegol,iz pierwsze wysokie deski w nysach byly mocowane na 2 blachowkrety,potem dopiero na 2 srubki z gwintem .Wiem to gdyz mam nyse z grudnia 83r po ojcu (kupiona jako nowa) i jest do dzis.Napewno nikt tam nic nie przerabial,a deska jest mocowana na 2 blachowkrety wlasnie, mniej wiecej w tym samym miejscu co potem srubki,to orginal.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 15 lipca 2009, 10:37 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Podczepie sie pod ten temat, bo mam pytanie: Co sie kryje pod drugim polozeniem wlacznika nagrzewnicy tylnej? Bo z tego co sprawdzalem, ani nie wieje mocniej, ani nic innego sie nie dzieje...
A tak poza tym, jak powinien pracowac regulator wycieraczek? Jak sie odreci "na maxa", to wycieraczki powinny chodzic szybciej, czy wolniej?

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 37 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net