Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 06:35


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 02 października 2007, 22:45 
Administrator Nysa Service

Rejestracja: 29 lipca 2007, 11:09
Posty: 1057
Lokalizacja: Polska
Renowacja elementow Nysy
część pierwsza
elementy aluminiowe
jak wiemy nyski maja troszke elementow dekoracyjnych wykonanych z aluminium tj listwy boczne na nadwoziu , na lacznikach blotnikow i maski oraz klamki . Rowniez wewnatrz Nysy znajduje sie sporo detali ,listw aluminiowych . Zeby odnowic aluminium wystarczy zakupic : szlifierke z regulacja obrotow ,najlepiej stolowa , szmate lub filc polerska (krazek) ,paste polerska w kostce , papier wodny od 180- 380 na wykonczenie plaszczyzny .
Zaczynamy od weryfikacji .Wybieramy do regeneracji jak najmniej uszkodzone elementy , wygladzamy powierzchnie papierkiem sciernym ,pory , utlenienia i gladzimy az do jednolitego koloru aluminium . Nastepnie nakladamy paste na krazek szmaciany lub filc spora ilosc pasty i na wolnych obrotach polerujemy powierzchnie np listew .Po zakonczeniu polerki przecieramy szmatka czysta resztki pasty z wypolerowanego elementu i cieszymy sie uzyskanym efektem :lol:
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Część druga
Elementy chromowane
O nie również trzeba zadbac i przywrócic do swietnosci i blasku . Jezeli sa niezardzewiale i pokryte tylko warstwa starego brudu ,wystarczy pasta do czyszczenia chrowowanych czesci . Jest w czym wybierac na rynku chemi samochodowej ,od pasty Tempo po zachodnie wyroby ,jednak najwazniejsze zeby nasze chromy sie swiecily :mrgreen:

Obrazek
Obrazek


Ostatnio zmieniony 12 października 2007, 00:41 przez AdministratorNysaVan, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 03 października 2007, 13:47 
Robo wyklepał : Sa też specjalne pasty do takiego czyszczenie (np. Never Dull), gdzie nie trzeba tarcz żadnych tylko to jest taka jakby wata w puszcze i się kawałek odrywa i trze po tym aluminium i efekt zwala z nóg-jak nówka jest wszystko :shock:


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 03 października 2007, 22:06 
Administrator Nysa Service

Rejestracja: 29 lipca 2007, 11:09
Posty: 1057
Lokalizacja: Polska
Pewnie ze jest sporo takich preparatów ,jednak ja wole tradycyjną polerkę z krążkiem i pastą polerską :lol:


Ostatnio zmieniony 12 października 2007, 00:40 przez AdministratorNysaVan, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 04 października 2007, 12:27 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 lipca 2007, 19:20
Posty: 1089
Lokalizacja: Bytom
Ja niedawno kupiłem na złomie właśnie ramke lampy do NYSY, była w takim stanie, że nie wiedziałem brać czy nie brać :roll: co prawda była prościutka ale niemalże czarna. Jednak gdy wróciłem do domu umyłem ją pod bierzącą wodą troche brudu zeszło, potem wziąłem płyn do naczyń i ramka była coraz czysciejsza, potem gdy już powierzchownie ją przemyłem wziąłem CIF rozlałem po niej odczekałem troszke i zaczołem "polerować" pokazał sie chrom, potem wziąłem jeszcze raz cifa i pucowałem ile sił i moim oczom ukazał się piękny chrom :wink: zawsze do chromu używam CIF moim zdaniem sprawdza sie 8)

_________________
ŻUK SERVICE


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 04 października 2007, 15:06 
Robo wyklepał : a czy coś wiecie na temat środków do ochrony chromu-nie czyszczenia tylko jakiejś pasty która by się smarowało chrom bo tworzyła na nim warstwę ochronną :?: Bo słyszałem, że ramki i inne części to najlepiej od środka smarem zamazać ale od zewnątrz :?: :roll:


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 07 października 2007, 22:43 
Administrator Nysa Service

Rejestracja: 29 lipca 2007, 11:09
Posty: 1057
Lokalizacja: Polska
Anonymous pisze:
Robo wyklepał : a czy coś wiecie na temat środków do ochrony chromu-nie czyszczenia tylko jakiejś pasty która by się smarowało chrom bo tworzyła na nim warstwę ochronną :?: Bo słyszałem, że ramki i inne części to najlepiej od środka smarem zamazać ale od zewnątrz :?: :roll:


Po umyciu chromu i wypolerowaniu można zastosowac np wosk w sprayu (bez silikonu) , to również dobrze chroni wypolerowane aluminium :lol:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 21 kwietnia 2008, 16:07 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 13 marca 2008, 13:20
Posty: 49
Lokalizacja: Komorów
Ja mam pytanie dotyczące klamek i zamków. Nie chciałem rozpoczynać nowego tematu, a ten najbardziej mi pasował. Może jednak jest to rozmowa na nowy temat... :)
Po pierwsze chodzi mi o to, że największym dla mnie problemem w przypadku klamek jest właśnie to, że są zrobione z aluminum. Te "ząbki" czy wielowpust, nie wiem dokładnie jak się to nazywa, w środku klamki, szybko się ściera. Czy da się to jakoś zastąpić lub wzmocnić?
Jeśli chodzi o zamki, to czy drzwi w Waszych Nysach da się delikatnie zamknąć, po prostu dociskając je i klamkę? U mnie to praktycznie niemożliwe, muszę po prostu użyć odrobiny siły i "zatrzasnąć" je. Drzwi są niby dobrze dopasowane, zamki sprawne, więc nie wiem, czy może być w czymś problem...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 21 kwietnia 2008, 17:00 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Dobrze ustawione, wyregulowane drzwi, w dobrym nadwoziu, zamykają sie same, delikatnie pchnięte - popycghasz drzwi, i one z rzopędu się delikatnie zatrzaskują. Tak mam np z drzwiami kierowcy w 521. Drzwi pasażera już nie, bo tam jest przekosozne nadwozie i krzywo słupek... I zwykle problemy z ładnym domykaniem sie drzwi wynikają z geometrii nadwozia, a czasem problem moze powodowac źle dobrana / źle założona uszczelka drzwi.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 21 kwietnia 2008, 19:17 
chodzi ci o wewnetrzne klamki one maja zabki , poprostu jak ktos niedociagal tych srubek przez lata ktore klamke trzymaja to sie te zabki aluminiowe wyrobia , trzeba czesciej sprawdzac te srubki i dokrecac jak sa luzne :wink: zamki wszystkie przesmaruj , ja od czasu do czasu wpryskuje tam cos zadkiego WD 40 czy cos innego , w tych autach im wiecej sie smaruje tym lepiej :wink: zawiasy tak samo od zewnatrz takim zadkim plynem smarujacym smarowac wyszystko co sie rusza w nysie smar olej :)


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 22 kwietnia 2008, 16:01 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 13 marca 2008, 13:20
Posty: 49
Lokalizacja: Komorów
Ciekaw jestem jednak, czy kiedyś, w fabrycznie nowych Nysach (ech, jaka szkoda, że już takich nie ma) drzwi zamykały się delikatnie, po prostu na klamkę. Marzy mi się, żeby w mojej też tak je się dało dopasować...
Właśnie najbardziej martwią mnie te "ząbki" od wewnętrznych klamek. Czasem udaje mi się kupić jakieś używane, ale każda, mniej lub bardziej, ma właśnie te "ząbki" wyrobione. Boję się, że dokręcanie może nie być w 100% skuteczne, a co będzie za kilka, kilkanaście lat, kiedy nie będzie już można dostać żadnych nowych.
Zastanawiam się, czy można w tych klamkach zrobić jakiś "wkład" ze stalowymi "ząbkami", żeby były mocniejsze.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 kwietnia 2008, 17:15 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 grudnia 2007, 14:06
Posty: 381
Lokalizacja: Wrocław
Przy odpowiednim wyposażeniu warsztatu wszystko można. A problemu zbytnio nie rozumiem - pojazd 27letni a problemów z klamkami nie mam. Zdaje mi się, że odpowiednie przykręcenie ma tu ważną rolę - jeśli klamka lata, to i tarcia na styku będzie więcej.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 kwietnia 2008, 07:04 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
tak jest-nie ma co kombinować tylko kupuj nowe i dokręcaj na bieżąco, a będzie służyć przez lata....

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 stycznia 2009, 19:39 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
ktoś próbował czyścić te listwy ryflowane kontowniki aluminiowe co są przy stopniach?

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 stycznia 2009, 20:49 
ja tego niemialem w komplecie tych listew juz jak kupilem moja nyske a te spotykane na zlomach byly zasyfione bardzo :x , wiec sobie zrobilem nowe katowniki z blachy aluminiowej :D :wink: efekt jak w FSD orginale :D


Ostatnio zmieniony 19 stycznia 2009, 20:52 przez nysanek, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 19 stycznia 2009, 20:51 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
z perforacja masz czy bez?

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net