Dzisiaj jest 13 grudnia 2018, 18:08


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: 16 lipca 2018, 22:08 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 1771
Lokalizacja: Opolszczyzna
Felgi do mojej Fiesty w sierpniu 2017 - po wypiaskowaniu w firmie PROMET i pomalowaniu proszkowym w firmie MECHROL w POM-ie w Dobrodzieniu...

Na to wszystko założyliśmy jeszcze zimowe opony Dębica w serwisie kół w PKS Lubliniec...

Suma sumarum - koszt perfekcyjnego wypiaskowania felg i ich pomalowania nie przekroczył nawet 400zł
- Można?
- Można!

No i dlatego nie chciałem alu felg - bo te stalowe są równie śliczne 8) , choć przed renowacją wyglądały okropnie (ładniejsze od nich wtedy na złomach widywałem).

Po "solonej" zimie nie zauważyłem też na nich póki co żadnych niepokojących zmian...


Załączniki:
01.jpg
01.jpg [ 1.03 MiB | Przeglądany 242 razy ]
02.jpg
02.jpg [ 1.07 MiB | Przeglądany 242 razy ]
03.jpg
03.jpg [ 1016.52 KiB | Przeglądany 242 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 listopada 2018, 20:59 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 1771
Lokalizacja: Opolszczyzna
Pewnego razu na złomowisku... 8)

... Tamta Fiesta wjechała tam jako cały, kompletny samochód - to ja ją tak samemu urządziłem :lol:

Przepraszam, że trochę więcej zdjęć wrzucam, ale na nich świetnie widać całość płyty podłogowej i wrzucam to w charakterze dokumentacji (może jeszcze jakiś świr się znajdzie, który będzie ciekaw elementów anatomii Fiesty MK IV

Chciałem ją całą wykupić, ale już się nie dało - skoro "nie może wyjechać już stąd w całości" więc wyjedzie w kawałkach :mrgreen:


Załączniki:
01.jpg
01.jpg [ 710.9 KiB | Przeglądany 151 razy ]
02.jpg
02.jpg [ 681.32 KiB | Przeglądany 151 razy ]
03.jpg
03.jpg [ 643.95 KiB | Przeglądany 151 razy ]
04.jpg
04.jpg [ 666.57 KiB | Przeglądany 151 razy ]
05.jpg
05.jpg [ 726.72 KiB | Przeglądany 151 razy ]
06.jpg
06.jpg [ 764.67 KiB | Przeglądany 151 razy ]
07.jpg
07.jpg [ 721.13 KiB | Przeglądany 151 razy ]
08.jpg
08.jpg [ 734.57 KiB | Przeglądany 151 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 listopada 2018, 21:49 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1687
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
troche dużo za te felgi, ja za 16tki do żuka z piaskowaniem i 2 warstwowym lakierem proszkowym w wawie daje 320zł/komplet. Poza tym jak nie chcesz wygladu alusów a chcesz miec lekkie felgi(15" ważąca 4,7kg) kup sobie
Kronprinze z Citroena C5 phI, nr katalogowy PS815011 rozstaw jak w fordzie 4x108, ostatnio kupiłem sobie komplecik do Xantii za 220zł. wrażenia z jazdy na polowe lżejszych kołach(nawet 13tki ważą po 6-6,5kg)-bezcenne.
Wygladają tak:
https://www.olx.pl/oferta/felgi-stalowe ... b5aabf735f
pozdrawiam

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 grudnia 2018, 00:18 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 1771
Lokalizacja: Opolszczyzna
Właśnie zastanawiam się od pewnego czasu nad alusami...
Hmm ogólnie to mocno za skórę zalazły mi już te plastikowe kołpaki zakładane na stalowe felgi...

Oryginalnych do Forda nie mogłem dorwać, kupiłem "zwykłe" w motoryzacyjnym - pożyły kilka lat. Kilka kompletów jeszcze zużyłem, aż trafiłem na plastikowe dekle firmy "MAX 6". Pierwszy dekiel to szlag trafił przy pierwszym zakładaniu, drugi przy zmianie na zimówki, trzeci rozleciał się podczas jazdy po przejechaniu 20 km.
Złośliwie rozszyfrowywałem skrót: "MAX 6" - że max 6 razy się założy i zdejmie... :wink: ...a tutaj "MAX 6" oznacza, że z tymi deklami się maksymalnie 6 km przejedzie :lol:
Miarka się przebrała... alusy dekli nie potrzebują...

No chyba, że jakieś metalowe by były na te felgi, a ja o tym nie wiem...

-----------------------------------------------

Co do tego trupka ze szrotu.
Myślałem, żeby go uciąć na płycie podłogowej i przednich słupkach i cały przód zabrać - z silnikiem z osprzętem, dechą rozdzielczą, zawieszeniem, układem kierowniczym...
Próbowałem odpalić grata na placu i pokazywał, że paliwa brakuje, ale elektrycznie był jeszcze żywy. Nawet przejechałem się kawałek do przodu i tyłu na rozruszniku. Układ kierowniczy działa i ma nawet wspomaganie...
Jeszcze chciałbym wydłubać z niego całą rurę wydechową, bo wygląda na nową oraz tylną ośkę, którą bym mógł dać do regeneracji i potem podmienić u siebie, bo moja jest cała rdzą pokryta, a i łożyska też wiecznie nie będą dobre. Oś na podmianę to chyba później krótsza naprawa niż wyjąć oś i czekać z zadkiem w powietrzu (na podnośniku lub cegłach), aż się ją zrobi...

Fajnym łupem są dla mnie oryginalne lakierowane zderzaki. Były fabrycznie 2 wersje. Moja Fiesta miała te szare - tak miały tańsze wersje. Droższe miały je w kolorze budy. Mój przedni szary zderzak ma ślad obcierki, a i "nabłyszczanie" plastików specjalnymi kosmetykami trzeba ciągle powtarzać... Tutaj by się woskowało całą budę razem ze zderzakami.
Innym fajnym fantem są reflektory - miałem przez 10 lat "pajączka" od kamienia na lewym szkle reflektora. Teraz mogę to naprawić i szkło wymienić na oryginalne z Boscha.
Jeszcze tak bym chętnie zdobył halogeny, które były oryginalnie wkomponowane w ten przedni zderzak i było by idealnie 8)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 grudnia 2018, 11:40 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4728
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Przecie ładnie odmalowana stalówka nie potrzebuje kołpaków :) Ładna jest sama w sobie :) Kopłaki tylko szpecą :P

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 grudnia 2018, 21:22 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1687
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
i mogą rozwalić łożyska w kole- czasem się widzi, jak jedzie auto z kołpakami wirującymi "mimosrodowo"

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 grudnia 2018, 22:07 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 1771
Lokalizacja: Opolszczyzna
a czy te dekle nie osłaniają np piast? czy nakrętek od szpilek?

Co do mimośrodu - kurcze - faktycznie... Też o tym nie pomyślałem...

...a jeszcze takie głupie pytanie - jak wytargać z tego wraku układ wydechowy? Da się to zrobić przy jedynie uniesieniu auta na lewarku? Czy za duże ryzyko?

Może by tylko rozpiąć gdzieś na początku rurkę i po odcięciu przodu najzwyczajniej i najwygodniej by było przewrócić odcięty tył do góry kołami? Bo i tak jakoś trzeba będzie wyjąć tylną ośkę...

Spróbuję też wyciąć przednią szybę bo jest jeszcze dobra.

Najgorzej mam jednak dzisiaj ze zdobyciem przyczepki - wszędzie za wąskie mają. Potrzebuję szerokość paki 150 cm


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 grudnia 2018, 17:59 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1687
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
szkoda roboty, nowy układ do tego ze 150zł

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 grudnia 2018, 22:26 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 1771
Lokalizacja: Opolszczyzna
Kolejne ciekawe zdjęcia dokumentujące anatomię Fiesty MK IV

Udało mi się z niej wyjąć całą deskę rodzielczą - zrobiłem więc zdjęcie budy bez pulpitu i kolumny kierowniczej.

Zdjęcie płyty podłogowej - wyjąłem z niej wszystkie korki od otworów technologicznych. No i teraz widać dobrze, gdzie są otwory w które można wlewać płyny konserwujące.
W moim egzemplarzu będę na bank wcześniej czy później wydłubywał wszystkie te korki i konserwował podwozie, więc dobrze mieć korki i zaślepki w zapasie (gdyby któryś z moich podczas wyjmowania szlag trafił :wink: )

Zdjęcia 12 i 13 - Widać tutaj jak mocno ten egzemplarz ma przegnite podwozie - płyta podłogowa przegniła na wylot i pękła na wylot pod lewym środkowym słupkiem. Progi w tym egzemplarzu praktycznie nie istnieją. Cóż Fiesta Fieście nierówna. Kiedy w mojej progi były choć w ułamku tak zardzewiałe jak tutaj, to je wymieniałem i dlatego teraz diagności się dziwią jak pod mojego Forda wchodzą :mrgreen: Egzemplarz w takim wieku i z takim przebiegiem, a wygląda od dołu jak trzylatek 8)


Załączniki:
09.jpg
09.jpg [ 712.78 KiB | Przeglądany 32 razy ]
10.jpg
10.jpg [ 757.39 KiB | Przeglądany 32 razy ]
11.jpg
11.jpg [ 775.14 KiB | Przeglądany 32 razy ]
12.jpg
12.jpg [ 771.33 KiB | Przeglądany 32 razy ]
13.jpg
13.jpg [ 769.66 KiB | Przeglądany 32 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 grudnia 2018, 23:03 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 1771
Lokalizacja: Opolszczyzna
Chyba ciekawy egzemplarz Fiesty znalazłem jeszcze na tym samym złomie...

Ford Fiesta MK III rocznik 1993

W pierwszej chwili myślałem, że to jakaś zmota. Myślałem, że zderzaki są od modelu MK IV.
W Fiestach MK III powinny wyglądać tak (tylko takie pamiętam):

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... _front.JPG

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/ ... 1_rear.JPG


...a zobaczcie jakie w tym egzemplarzu są wyoblone zderzaki. Myślałem, że to od MK IV (takiej jak moja) a nawet MK IV w wersji LUX bo w przednim zderzaku są miejsca na łezkowate halogeny (to jest element charakterystyczny dla Fiesty IV generacji).
Problem w tym, że zderzaki w Fiestach MK IV miały te okrągłe okienka z zaślepkami do wkręcania oczka do holowania, a tutaj nie ma ani śladu po tych okienkach.

W Fordzie Fiesta MK IV jest zupełnie inny sposób mocowania linki do holowania, jak w modelu III generacji!!! Czyli te zderzaki nie pochodzą od Fiesty MK IV - choć tak wyglądają!!!

Co to więc za model? Jakaś przejściówka? Chyba nie! Chyba za wcześnie - face lifting (z wyobleniem nadwozia) był w 1996 roku (góra przełom 1995/1996), a ten wóz jest z rocznika 1993!!!

Znam egzemplarz czerwonej Fiesty z tymi "paskowymi", wąskimi zderzakami, które nie zasłaniały dolnej krawędzi budy, który był wyprodukowany w 1995 roku. Czyli nie ma żadnego wyznacznika "starszy / młodszy"


-------------------------------------------------------------------------------

Kolejna ciekawostka - zobaczcie na plastikowe prostokątne znaczki na błotnikach (między przednim kołem, a drzwiami) Na nich są napisy "FIESTA". Jeszcze się z czymś takim nie spotkałem, więc ten komplecik postanowiłem sobie urwać jako gadżet 8) Urywam, a tu niespodzianka - znaczki z napisami "FIESTA" to są ZAŚLEPKI KIERUNKOWSKAZÓW z zatrzaskiem na otwór przeznaczony na kierunkowskaz :wink:


Załączniki:
01.jpg
01.jpg [ 771.81 KiB | Przeglądany 28 razy ]
02.jpg
02.jpg [ 684.9 KiB | Przeglądany 28 razy ]
03.jpg
03.jpg [ 636.94 KiB | Przeglądany 28 razy ]
04.jpg
04.jpg [ 811.16 KiB | Przeglądany 28 razy ]
05.jpg
05.jpg [ 715.83 KiB | Przeglądany 28 razy ]
06.jpg
06.jpg [ 771.32 KiB | Przeglądany 28 razy ]
07.jpg
07.jpg [ 578.28 KiB | Przeglądany 28 razy ]
08.jpg
08.jpg [ 703.91 KiB | Przeglądany 28 razy ]
09.jpg
09.jpg [ 695.96 KiB | Przeglądany 28 razy ]
10.jpg
10.jpg [ 630.41 KiB | Przeglądany 28 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net