Dzisiaj jest 01 grudnia 2023, 09:59


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3
Autor Wiadomość
Post: 09 listopada 2023, 13:42 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 października 2017, 21:34
Posty: 117
Lokalizacja: Ślunsk!
Pojazd: 1997 A07 4CTi90
Czołem Panowie, pozwole sobie upnąć temat. Jak wiecie jako miłośnik japonskich aut w temacie rdzy siedze od dawna.

Zlitowałem sie nad kumplem i robie mu Focusa MK1. Nie bede opisywał dokładnie poprzednich przygód ,ale w skrócie jestem z tych "oświeconych: i wiem że nie ma złotego środka który wsiąknie w rdze i rozpuści do gołego. Stosuje metode czyszczenia do gołego ile sie da szlifierką z tarczą do cięcia. U mnie potwierdziło sie zamykanie porów przez szczotki druciane i włosy murzyna gdy robiłem mikre. Raczej ich unikam. Aby zrobic jak najlepiej gonie tego kumpla zeby czyscił dremlem z kamieniem lub frezem dimanetowym miejsca gdzie nie wejde szlifierką.
Ale jak sami wiecie zawsze zostaną małe punkciki i kratery.

od paru lat łeb mi pęka od róznicy zdań w temacie i generalnie skoncentrowaem sie na fertanie który zdaje sie być najskuteczniejszy.

Mam bardzo sprecyzowane pytanie, mam nadzieje że Drewniany, Strucel i DziwnyMag zajrzą tutaj:

1. Fertan ciężko sie myje, nie potrafie wymyć go do gołego. Już na mikrze i sceniku mialem problem pare lat temu. Na filmikach instruktazowych zmywa sie cały czarny nalot, u mnie ni cholery. Czy moge traktować to jako umyte mimo że czarny nalot zostaje?

2. Na chwile zapominamy o pyt.1 tak jakby go nie było. I tak prawie zawsze zdzieram ten przereagowany fertan szlifierką dla pewnosci drugi raz (kupa roboty ,ale taki ze mnie dziwak)

Lepiej bedzie go umyć wodą przed drugim zdzieraniem, czy po?

Chodzi mi o "na chłopski rozum" czyli gola blacha + woda = szybsza korozja.
Z drugiej strony kombinuje, że skoro fertan robi jakąś tam powłoke, to mycie tego po drugim zdzieraniu pozwoli lepiej zneutralizowac fertan w kraterach i wżerach.

Pozdrowienia!

p.s ten temat wyskakuje w goglach gdy sie szuka info na temat fertanu. Załoze sie, że już pomógł wielu osobom. To jest jeden z czynników przez który tak cenię fora i nie trawie facebooka :evil:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 listopada 2023, 21:00 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2026
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
fertan to taki odparowany cortanin
niestety cortanin juz w zasadzie niedostepny, fabryka upadła
nie zdziera sie tej warstwy, mozesz troche umyc np emulgolem albo czysta woda i dobrze wysuszyc i tyle, to co jest nie do umycia to wlasnie zwiazana rdza. szlifwanie absolutnie niszczy ta powloke, mozna rownie dobrze szlifowac i nie klasc nic. probowalem kiedys klac cortanin na elementy wydechy i wszystko sie wypalilo, to sie nie nadaje do temperatury a wiec i dosliwowania tez


jest jeszcze cos co bije oba te preparaty na glowe a dziala podobnie i tworzy twarda powloke-converox srodek profesjonalny, w zasadzie niedostwpny w polsce

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 listopada 2023, 07:13 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Ja mam te same obawy przed myciem wodą co Matiz (woda = korozja). Tym bardziej, jeżeli mam zakamarki blach, łączenia - boje się że woda tam zostanie niedosuszona i ją zamknę podkladem. Czyszczę włókniną z gołej blachy, a później zmywam zmywaczem, lub rozpuszczalnikiem ekstrakcyjnym.

Ostatnio jednak przeszedłem na stosowanie R-stop. Czyszczę co się da do żywego metalu, we wżerach, kórych nie mogę wypiaskować czy doczyścić, aplikuję R-stop. Na to epoksyd, szpachla (jeżeli trzeba), poprawka epoksydem i lakier (nie stosuję podkładu akrylowego).

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 listopada 2023, 02:57 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2835
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Ja akurat upodobałem sobie cortanin i jeśli potrzebowałem użyć czegoś o tym charakterze, to zawsze tylko jego. Także nie mam praktycznego porównania z fertanem.
Ale to, co napisał Strucel - wszystko "czarne" co się nie zmyło, to związana rdza - nie dłubać.
Co zaś do zasadniczego pytania - tak, woda to korozja. Wilgotność w powietrzu to korozja. Nie dajmy się zwariować :wink: Cortanin zawsze zmywałem wodą (dodawałem jeszcze nawet płyn do mycia naczyń) i wszystko było ok. Tyle, że zawsze w takich warunkach, że albo elementy zmywane miały jak szybko wyschnąć, albo miałem je jak szybko wysuszyć / wygrzać.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 listopada 2023, 19:09 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2026
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
niestety r stop krócej trzyma, on tylko zamyka doplw powietrza ale nie ma raczej zbyt wiele inhibitorów korozji, nie nastepuje wiazanie rdzy

raczej do poierzchniowej rdzy i gdy zalezy na czasie-szybkie zabezpieczenie pod bitum

wloknina na pewno lepsza od darcia szlifierką, plyn do naczyń dziala podobnie jak emulgol

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 listopada 2023, 22:23 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5071
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
W kwestii fertanu - moje doświadczenia są takie, że lepiej fertan świeżo nałożony przecierać szmatą, zbiera się tym samym jego nadmiar i zostaje tylko cienki film, dodatkowo wciera się tkaniną we wżery. Ja nie zauważyłem, żeby woda jakkolwiek zmieniała strukturę i powierzchnię "pofertanowanego" elementu. Niemniej, skoro producent tak zaleca, to tak czea. Natomiast na pewno do grubej warstwy fertanu wyschniętego farby i podkłady się nie trzymają...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 listopada 2023, 14:01 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Tu możecie poczytać/obejrzeć test/porównanie brunoxa epoxy (taki zamiennik cortanin) a r-stop + inna opcja. Metoda testowa dość przemawiająca do mnie...

https://jaktozrobilemwgarazu.pl/brunox-epoxy-czy-app-r-stop-test-skutecznosci/

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 listopada 2023, 17:07 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2026
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
porównywanie brunoxa do cortaninu to jak g..a do twarogu
po brunoxie, który jest na kwasie mrówkowym korozja idzie dalej jak zła...

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: wczoraj, 12:30 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Kolor podobny ;)

Sam test jednak dla mnie ciekawy.

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net