Niemoglem sie powstrzymac zeby cos nie napisac o tych ciezarowkach
ale to nietylko ciezarowki marka ta znana jest rowniez z budowy duzych silnikow diesla ktore napedzaja statki, blok takiego silnika statkowego ma taka srednice ze malucha mozna tam zmiescic
niezapominajac o autobusach MAN , opisywac i wstawiac bede fotki roznych rodzin sam.ciezar.MAN jak i tez wspomne o tak zwanym modelu ktory mial silnik po srodku montowany tak zwany "unterflur" oznaczenie U zalety byly takie ze jechalo sie jak autobusem , caly ciezar byl wyrownany co sprawdzalo sie na zasniezonych drogach zima, oraz wspomne cos na temat ciezarowki Büssing do dzisiaj ten legendarny lew na atrapach manow jest wlasnie
zaczniemy od cizarowek roku ktore podkreslaly marke i jakosc:
Ciezarowka Roku 1978 byl to 2 osiowy ciagnik siodlowy do transportu dalekodystansowego
napedzany byl przez 6-cylindrowy rzedowy silnik wysokoprezny z turbem typ MAN - D 2566 MTF, przy poj. 11,413 litra uzyskiwal on wystarczajaca na owczesne warunki moc ! 206kW/ 280 KM przy 2200 obr./min
jako wyroznienie tego wyrobu Bawarczykow podano:
ekonomiczny silnik , wtrysk bezposredni systemu MAN ,skrzynia biegow ZF-Fuller, wysoka jakosc wykonczenia kabiny i wskaznikow na desce rozdzielczej . Byla to pierwsza nagrodzona ciezarowka monachijskiego wytworcy "MAN 19.280 FLS" ogolne oznaczenie rodziny kabin F8 . Fotka przedstawia 4 -osiwego MAN 30.321 z rodziny F8
oraz ciagnik siodlowy 361 ktory ma naped 4x4 uzywany w budownictwie ziemnym do ciagania naczep wywrotnych typu wanna.