Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 20:36


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 213 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Następna
Autor Wiadomość
Post: 05 marca 2014, 01:07 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2074
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
hmm 8)
popytam :mrgreen:

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 sierpnia 2014, 18:42 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 marca 2010, 17:27
Posty: 775
Lokalizacja: Nysowo
Witam wszystkich. mam pytanie ile może być warty samochód jak ze zdjęcia ZIS-5
jest kompletny ale nie na chodzie. no i bez dokumentów
pozdrawiam

Obrazek

_________________
Predom Dezamet


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 sierpnia 2014, 21:08 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2074
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Jeśli jest kompletny. to już jest duży plus. Jeśli jednak nie jest na chodzie, to już obniżać może wartość auta. Mój znajomy remontuje różne zabytkowe auta i pojazdy militarne przedwojenne oraz z czasów II wojny światowej. Jeśli auto jest rzadkie, ale mechanicznie "nie żyjące", to ten fakt może dość istotnie obniżyć wartość pojazdu. Jeśli np mamy jakąś Nysę czy Żuka, w których karoseria i rama są w bardzo ładnym stanie, ale silnik jest zarżnięty w sztok, to można bez większych problemów taki silnik gdzieś zdobyć. Jeśli zdobycie silnika lub innych ważnych elementów może być wyjątkowo trudne lub nawet graniczyć z cudem, to fakt ten może znacznie obniżyć wartość auta, z racji, że kupno takiego wozu to czysta "ROSYJSKA RULETKA".
Mój znajomy dostał ostatnio do remontu silnik z jakiegoś przedwojennego Fiata. wizualnie wyglądał całkiem nieźle, ale po dokładnych oględzinach okazało się, że silnik nadaje się tylko na złom. był on rozsadzony przez zamarzniętą wodę i cały blok był uszkodzony, no i nie wiem co tam jeszcze, ale na 100% "był nienaprawialny". Właściciel zapłacił za ten silnik kilka tysięcy zł i była to kasa wyrzucona w błoto...
Jeśli ten ZIS ma jakieś problemy z racji uszkodzenia jakichś rzadkich podzespołów mechanicznych, no to dla potencjalnego nabywcy jest to "kupno kota w worku". W takich sytuacjach może być tylko istotna zasada: "cena czyni cuda". Ewentualnie może ktoś kupić go na części...
Na wzrost wartości wozu może mieć wpływ jego "historyczność" - wiele grup rekonstrukcji historycznej szuka różnego sprzętu do inscenizacji... więc potencjalnych zainteresowanych też może być sporo z tej racji...
Nie wiem w jakich cenach "chodzą" takie, jak ta ciężarówki z czasów II wojny światowej, ale mój znajomy kupił Jeepa Willysa z 1945 roku za jakieś 10 tysięcy zł. Fakt, że jego Jeep to pusta karoseria na ramie i kołach - bez silnika i głównych mechanizmów. Na plus dla niego jest fakt, że części do amerykańskich wozów z II wojny światowej można nadal zdobyć w amerykańskich magazynach, no ale właśnie - trzeba je ściągać specjalnie z USA. Choć jednak praktyka pokazuje, że bardziej opłaca się ściągnąć coś z USA i to w cenach amerykańskich i płacić za transport, niż "grać w rosyjską ruletkę" kupując taniej złom do regeneracji z wielkim ryzykiem, że się uda coś zregenerować...
Jeśli ZIS jest kompletny to też wcale nie musi robić za sprawny pojazd. Może go ktoś brać jako nieruchomy rekwizyt. Jeśli wyglądem jest "wojenny", to może stać na pobojowisku w roli scenografii / scenerii. Może w imprezach historycznych/filmach grać jako barykada, albo "wrak zniszczony na polu walki" 8)
Wiem, że ktoś wynajmował do różnych imprez wrak jakiegoś ciężarowego Chevroleta z amerykańskimi gwiazdami na drzwiach. Wóz nie miał chyba szyb, ani kół. Świetnie wyglądał na tle gruzów, ruin i barykad. Poobijany, zakurzony - wyglądał zupełnie, jak "teleportowany w czasie" z walk w Normandii, Warszawie, Ardenach, czy Stalingradzie...
Taki wóz jako wrak może więc też zarobić na siebie i to całkiem sporo. No i to też może mieć wpływ na jego wartość. Gdybym miał kasę i plac, to pewnie i takie "złomki" bym przygarnął do siebie - choćby do takich ról :wink: 8)

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 sierpnia 2014, 21:52 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
kaczka pisze:
Witam wszystkich. mam pytanie ile może być warty samochód jak ze zdjęcia ZIS-5
jest kompletny ale nie na chodzie. no i bez dokumentów
pozdrawiam


Jaki rocznik? Wojenny droższy, powojenny tańszy. Jaka wersja, jaka kabina? Na pewno ZiS a nie Ural-ZiS? Na ile kompletny, na ile oryginalny (zabudowa, kabina, SILNIK, most, koła, detale)... Na pewno 5 a nie 12...? itd itp ;)
Tego było tyle wersji i niuansów, że ogólnie nie da sie nic sensownie odpowiedzieć. W ciemno tylko npdst tego, co napomknąłeś, to mogę powiedzieć, że taki wóz może być ciężko sprzedać dalej za 3-4 tyś, (jeśli okazałby się mega skundlony), a może pójść łatwo dalej i za 7-9 tyś, a nie wykluczone więcej.

Edit:
Właśnie zobaczyłem, że na FPMie napisałeś nieco więcej. To, co sąsiad woła, nie chcę nie widząc auta, powiedzieć od razu, że to przeginka - bo naprawdę bardzo dużo detali i "drobnostek" może w tym aucie zmienić cenę o 100% -jakbyś pokazał choć kilka zdjęć, ale koniecznie z uwzględnieniem głównych podzespołów oraz kabiny i zabudowy, wtedy da się coś konkretnie powiedzieć. A błotniki jak na zdjęciu były i przed wojną, i dość długo po.
Pozdr :)


P.S. Willys i "amerykańskie magazyny" to już trochę bajka... ale mnóstwo takich aut i częsci miała jeszcze do niedawna w tzw ZNach armia...Grecji :D Sam Willys, jeśli idzie o wiele elementów, oprócz silnika, był produkowany we Francji przez Hotchikssa do lat 70. A są jeszcze Indie... W ogóle zaczyna z tymi autami być podobnie, jak z BMW R75 - łatwiej złożyc taki pojazd z nowo wyprodukowanych elementów (kopii), niż dorwać oryginał. Ale za to jest do nich wszystko. Gorzej, jak ktoś się"uprze" na elementy oryginalne :mrgreen: - wtedy jest multum "zabawy".

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 listopada 2014, 14:49 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2074
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Mam takie małe pytanko. Na złomie jest silnik z Żuka. Gościu chce za niego 1,50zł/kg
W instrukcji obsługi żuka z 1985 roku wyczytałem, że silnik kompletny ze sprzęgłem i skrzynią biegów waży 238kg. Jeśli odejmiemy od tej sumy wagę sprzęgła 28kg oraz skrzynię biegów 26,5kg, to jest 183 kg. Jeśli pomnożymy to razy te 1,50zł/kg no to już mamy 275zł za silnik.

Powiedzcie mi, czy warto brać taki silnik za około 300zł?


Załączniki:
01.jpg
01.jpg [ 317.27 KiB | Przeglądany 12942 razy ]
02.jpg
02.jpg [ 324.16 KiB | Przeglądany 12942 razy ]
03.jpg
03.jpg [ 454.28 KiB | Przeglądany 12942 razy ]
04.jpg
04.jpg [ 197.83 KiB | Przeglądany 12942 razy ]
05.jpg
05.jpg [ 333.6 KiB | Przeglądany 12942 razy ]
06.jpg
06.jpg [ 337.58 KiB | Przeglądany 12942 razy ]
07.jpg
07.jpg [ 347.46 KiB | Przeglądany 12942 razy ]
08.jpg
08.jpg [ 332.84 KiB | Przeglądany 12942 razy ]
09.jpg
09.jpg [ 351.86 KiB | Przeglądany 12942 razy ]
10.jpg
10.jpg [ 329.31 KiB | Przeglądany 12942 razy ]
11.jpg
11.jpg [ 337.45 KiB | Przeglądany 12942 razy ]
12.jpg
12.jpg [ 418.08 KiB | Przeglądany 12942 razy ]
13.jpg
13.jpg [ 326.29 KiB | Przeglądany 12942 razy ]
14.jpg
14.jpg [ 307.92 KiB | Przeglądany 12942 razy ]
15.jpg
15.jpg [ 82.55 KiB | Przeglądany 12942 razy ]
16.jpg
16.jpg [ 369.47 KiB | Przeglądany 12942 razy ]
17.jpg
17.jpg [ 109.22 KiB | Przeglądany 12942 razy ]
18.jpg
18.jpg [ 326.76 KiB | Przeglądany 12942 razy ]
19.jpg
19.jpg [ 321.29 KiB | Przeglądany 12942 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 listopada 2014, 14:56 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Pytanie nr 1. Czy się kręci?
Jeśli nie, to moim zdaniem nie opłaca się, nie wiadomo, czy uratujesz blok, a i głowica może być wy... zepsuta znaczy się.. :D
Jeśli się kręci, to możesz odłożyć zbędne kilogramy, których i tak nie potrzebujesz typu pogięty wiatrak, spuścić olej, oczywiśćie, o ile jeszcze nie jest spuszczony i wziąć, albo pobawić się i spróbować zajrzeć do środka - co jest pod głowicą... Bez pewnego doświadczenia ciężko Ci będzie ocenić stan silnika bez jego rozbierania. Jak masz kogoś kumatego w dziedzinie remontów silników, to on Ci podpowie, czy warto brać, czy nie...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 listopada 2014, 15:08 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2074
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
rozmawiałem ze znajomym. Jest z 2-giego końca Polski (niestety) silnika nie widział, ale zna się na tych silnikach. Powiedział mi, że za 200zł jeszcze by było warto zaryzykować. Za 300zł to już za drogo. Remont silnika, szlifowanie różnych elementów i ich regeneracja może mnie nawet wynieść 1800 zł
Jeśli do środka dostała się woda, a przyszedł mróz, to mogło go rozsadzić no i to może być już złom.
W Nysce "rolniczej" nie mam żadnego silnika. Więc coś tam wcześniej czy później muszę znaleźć...

Koło pasowe się nie kręci. Znajomy mówił mi, że jak są świece to się kręcić nie będzie. Jeśli świec nie ma, to jeszcze gorzej, bo mogła się woda dostać...

Nie wiem kogo by się poradzić "na żywo". Zaś bawić się w rozbieranie grata na miejscu to - komu by się chciało w taką pogodę siedzieć na dworze. Ciężko będzie mi znaleźć kogoś na miejscu, kto się zna i komu się będzie teraz chciało :-|

EDIT
Jak widać brakuje tam korka u góry w otworze gdzie się wlewa olej. Korki takowe mam - to nie problem dla mnie. Problem jednak w tym, czy się tam już woda nie wlała.
Czy temperatury kilka stopni poniżej zera mogą już zaszkodzić silnikowi, jeśli jest tam woda, gdzie nie powinna?

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 listopada 2014, 15:42 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 marca 2010, 17:27
Posty: 775
Lokalizacja: Nysowo
ja bym tego silnika w ciemno nie kupił nawet za 100 zł. a widać że jego stan pozostawia wiele do życzenia

_________________
Predom Dezamet


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 listopada 2014, 16:01 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2074
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Wasze opinie są dla mnie bardzo istotne, ponieważ mam powiedzmy, że "niski budżet" czyli cienko stoję z kasą no i nie chcę "wybulić się" na kawałku złomu...
Będę więc bardzo wdzięczny za wszelkie opinie na ten temat...

PS na tym samym złomie i prawdopodobnie z tego samego wraku pochodzą też te części - chodzi mi o przedni i tylny most:

Przedni i tylny most już mam no i w podobnym stanie, jak te. Tylny mam coś uszkodzony, ale nie mam gwarancji, że i ten jest lepszy. Był też wał napędowy i kolumna kierownicza, ale jakieś barany to poprzecinały kątówką lub palnikiem, więc nic z tego nie brałem. Były jeszcze jakieś pojedyncze drobiazgi, które zabrałem. Niestety po karoserii ani śladu :( a szkoda, bo szukam kilku blaszek do mojej "żukowej gablotki na modele" :wink:
Była też pompa hamulcowa, i sterowanie pedałami, ale wszystko w stanie... Requiescat in pace :lol:


Załączniki:
20.jpg
20.jpg [ 354.88 KiB | Przeglądany 12940 razy ]
21.jpg
21.jpg [ 365.74 KiB | Przeglądany 12940 razy ]
22.jpg
22.jpg [ 438.5 KiB | Przeglądany 12940 razy ]

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 listopada 2014, 17:16 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Słuchaj, te 1800zł za remont silnika to i tak jest niska cena. "Nawet" to można zapłacić 4500 za porządny remont. Ale można to oczywiście zrobić dużo taniej. Kwestia ceny roboczogodziny, doświadczenia fachowca, dokładności, zakresu robót i ceny części.
Ale nie o tym tutaj...

Nawet ze świecą powinien się kręcić, może i wymagać dużej siły, ręką nie zakręcisz, musisz mieć korbę, albo inne ramię, ale powinien się kręcić. Jeśli był odkręcony korek od oleju - pytanie jak długo :D

Co do rozsadzenia - silniki te są do pewnego stopnia odporne na mróz. Nawet jeśli jest woda to po zamarznięciu powinna wypchnąć tzw broki w bloku i jeśli nie będzie taki silnik stał na mrozie przez całą zimę, to nic mu się nie stanie, woda odtaje, broki się na nowo zaślepia i jeździ.... Pęknięcie bloku przez wodę raczej byś zauważył, pytanie, czy np gładzie cylinrów się do czegoś nadają, wał korbowy, etc... Generalnie jeśli robisz remont kapitalny, to stan może być zły, ale podzespoły muszą mieć na tyle materiału, żeby było z czego zrobić kolejny nadwymiar szlifu. Więc totalne padło się nie opłaca, a ten silnik może takim być. Jeśli nie rozbierzesz i nie sprawdzisz - nie będziesz wiedział. Twój znajomy dobrze pisał, do 200zł jeszcze się opłaci zaryzykować, drożej - zastanawiałbym się...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 28 listopada 2014, 13:11 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
Silnik długo widać leżał-może nawet jest zalany deszczem.Ja bym nie brał.

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 listopada 2014, 22:50 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 listopada 2014, 21:59
Posty: 6
Witam! Sory, że tu się przedstawie i wyskakuje od razu z pytaniem ale jestem niezmiernie niecierpliwy odpowiedzi;) Jestem z Krosna Odrz. i mam zamiar kupić tą nysę. Ma rocznik 76 i miała wstawiony silnik 4c90 + skrzynia 4. Czy cena 2,3k jest optymalna? Nie jest zgnita rama ani blacharka(bo była już kiedyś robiona) cały czas w eksploatacji. Co myślicie o niej?


Załączniki:
189301139_2_644x461_nysa-522t-okazja-gratka-dla-kolekcjonera-dodaj-zdjecia.jpg
189301139_2_644x461_nysa-522t-okazja-gratka-dla-kolekcjonera-dodaj-zdjecia.jpg [ 18.37 KiB | Przeglądany 12899 razy ]
189301139_3_644x461_nysa-522t-okazja-gratka-dla-kolekcjonera-dostawcze.jpg
189301139_3_644x461_nysa-522t-okazja-gratka-dla-kolekcjonera-dostawcze.jpg [ 31.1 KiB | Przeglądany 12899 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 listopada 2014, 23:07 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
Masz lepsze zdjęcia? Domniemywam, że właściciel jeżdzi tylko na gazie LPG, bo nawet klapki od zbiornika juz nie ma, ale może się mylę, bo słabo widać. zaspawane okna w tylnej części i dość nieudolnie zrobiona blacharka. Jeżdzi to? Ma papiery? Ech-z takich fot to ja bym se dał spokój.

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 listopada 2014, 23:10 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Zgadywanka ;)
Jeśli jeźdiz, nie sypie się, ma dokumenty ważne... to okolice 2 tyś są normalną juz cena "jak na Nyskę". Kwestia, czego oczekujesz po Nysce, i do czego ma służyć - jako kolekcjonerski oryginał to raczej słaba. :wink:

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 listopada 2014, 23:16 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2074
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Byłem dzisiaj na tym złomie. Gadałem w sprawie tego silnika i ani grosza w dół :-|
Za 300zł - no to go nie biorę. Mechanik doradził mi, żeby wykręcić z niego kolektor z gaźnika. No i tak zrobię.

Trafiłem za to na tym szrocie wał napędowy do Nyski. Może i nie "pierwszej świeżości", ale lepszy rydz, jak nic. "Belferka" moja nie miała do dzisiaj żadnego wału, więc "pierwszy głód" zaspokoiłem. Z czasem dorwę, mam nadzieję lepszy wał... Tak, czy siak 10 zł za wał, to nie tak dużo no i zawsze można ponownie odzyskać tą kasę oddając z powrotem go na złom. Przynajmniej mam już teraz pod ręką większość elementów potrzebnych do jej uruchomienia tak wogóle :wink:

Jest natomiast jeszcze jeden silnik S-21 na stanie u innego gościa. Ciekawe ile zechce za niego. Silnik jest garażowany. Pożyjemy, zobaczymy...

Tymczasem znalazłem przypadkiem na złomie jeszcze jeden silnik... :wink: ale to już "gratka" dla prawdziwego konesera 8) Zapraszam więc do działu "Mechanika", gdzie utworzę zaraz odpowiedni wątek... 8)

EDIT

już założyłem ten wątek:

viewtopic.php?f=6&t=2626

Tak szczerze mówiąc to chyba fajnie by było umieścić na naszym forum opis do tego, jak to działa 8) Takie małe Nyskowo - Żukowe kompendium podstawowej wiedzy dla nowicjuszy. A może i nawet jakiś link do filmika na youtube, gdzie by ktoś to "łopatologicznie" objaśnił w taki sposób, jak przed laty to robiono w szkole :D

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 213 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5 ... 15  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 54 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net