Dzisiaj jest 28 marca 2024, 10:14


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Silnik 4c90
Post: 26 grudnia 2015, 13:58 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Ja mam jednego z ostatnich Żuków z Andorią. Nie miała żadnego katalizatora, na silniku jest naklejka EURO 1.

Teraz najlepsze - słyszałem że zdaje się od 1992 zakończono produkcję Żuków z S21 bo właśnie silnik ten nie spełniał Euro 1, a Andoria spełniała. Co ciekawe - na Złombolu jechał z nami Żuk, starszy od naszego o kilka numerków seryjnych, też z 1998 roku, z fabrycznym S21 pod maską... Ktoś może mi potwierdzić to info o zaprzestaniu montażu S21 w Żukach jakoś wcześniej?

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 4c90
Post: 26 grudnia 2015, 14:01 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
My mamy dwa Żuki z 1997, które fabrycznie mają S-21. Oba mają katalizatory. Montowali S-21 do końca, mało tego - nawet ostatni Żuk, co stoi w Muzeum ma zdaje się S-21.

EDIT: Oczywiście, że ostatni Żuk miał S-21, oto fotka :)


Załączniki:
resized__DSC4929.jpg
resized__DSC4929.jpg [ 675.28 KiB | Przeglądany 7638 razy ]

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 4c90
Post: 26 grudnia 2015, 20:14 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
No tak, to pewnie ten kat jest po to, żeby S-21 miał normę.A skoro piszecie, że w 4C90 nie było kata, to pewnie właśnie dlatego, że norma była spełniona fabrycznie i nie było potrzeby dalszych modyfikacji.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 4c90
Post: 26 grudnia 2015, 22:03 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 317
Pojazd: DMP Lublin 3324 Groszek
buźka pisze:
Niestety, normy emisji spalin narzucane przez unie, a tam rządzą szwaby, więc ich firmy zarobią trochę kapusty na elektronice i układach common rail.W ciągnikach to też stosują, bo też wyżyłowali im normy spalania.Taki Zetor np. nie potrafił opracować swojego systemu common rail do silnika, ani stworzyć od podstaw nowej jednostki, bo to koszty, homologacje, badania it. więc wzięli gotowe silniki z firmy Deutz (niemieckiej). I kto tu głównie zarabia na tej ekologii?

System Common Rail wymyślił FIAT i on jako pierwszy montował je w swoich dieslach, kiedy jeszcze Niemiaszki brnęli w pompowtryskiwacze. Później go sprzedali boszowi, bo w sumie lepiej jest, jeżeli osprzęt robi firma, która się w tym specjalizuje. (Dlaczego pompy wtryskowe do 4C(T)90 mamy z Motorpala?) Wszak nasza Andoria też kupowała komonrajla i wstawiała do swych silników i pracowało to bardzowerygód. (Nie drajwerowałem ale spędziłem trochę w Gazeli pędzonej właśnie Andorią z komonrajlem).
buźka pisze:
A to wszystko jest gówno warte, bo się psuje na potęgę, a jeszcze przy jakości naszego paliwa, to już w ogóle.

Jakość paliwa to jedno - a przecież chcielibyśmy mieć dobrej jakości paliwo? A druga sprawa, że te wszystkie nowe technologie psują się bo są nowe.
Co do WSKi 175 - pojazd z poprzedniej epoki, kiedy jeszcze nie było żadnych norm. A teraz są. I dobrze, że są. Szkoda tylko, że tak trudno dopuścić jakiś "wyjątek"...

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 4c90
Post: 26 grudnia 2015, 22:23 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Że Fiat wymyślił, to wiem.Przykład z ciągnikami podałem żeby uzmysłowić, że jest to typowa zagrywka tworzenia problemu i jego rozwiązania, czyli inaczej, wyśrubowali normy, bo mają silniki spełniające te normy i jeśli ktoś chce sprzedawać ciągnik w UE, to musi albo swój silnik zrobić, albo kupić gotowy silnik, lub same podzespoły, jak zrobiła Andoria.Sprytne, nie?
Pompy Motorpala zastosowali dlatego, że nasze zakłady nie potrafiły wyprodukować pompy wtryskowej, która dawała by precyzyjniejsze dawki paliwa, tak przynajmniej gdzieś tam w necie wyczytałem.Porównując pompy Motorpala, a nasze polskie z Mielca, to jednak czeskie są troszkę lepsze.Nawet w silniku SW400, jego doładowanej wersji 6CT107 w któreś ostatniej odmianie była pompa Motorpal, bo silniki miały już sporo zwiększoną moc w stosunku do pierwowzoru i obowiązywały dla nich już wyższe normy spalania.
Andoria, żeby sprzedać silnik musiała też coś zrobić, więc kupili system u szwabów i jakoś się kręci.Opracowanie nowego silnika kosztuje i takiej fabryki raczej obecnie na to nie stać.Chwała im, że dalej coś tam robią.Gdzie te dawne czasy, kiedy ta (i inne) fabryka pracowała na pełnych obrotach?
A nowe wynalazki się psują, bo się mają psuć i chyba każdy już to powinien wiedzieć.Era długo działających samochodów już się skończyła.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 4c90
Post: 27 grudnia 2015, 12:58 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
tylko ten katalizator tez zabiera moc , wywalic to :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 4c90
Post: 27 grudnia 2015, 14:10 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
z tym common rail nie do końca tak było. wynalazek jest boscha z 94-95r, pierwszy kupił to Fiat-chyba w 96r było pierwsze jtd, następnie w połowie 98r Hdi grupy PSA. niemcy nawet pompek wtedy nie mieli, Tdi bazowały na pompach boscha vp37 i vp44-taka pompa jak VE, tylko elektronicznie sterowana. Pompki weszły juz w XXIw i szybko okazało się że to ślepa uliczka, nie dało się na tym realizować więcej niż 2 dawek w trakcie jednego wtrysku, a zatem i norm hałasu, zuzycia paliwa i czystości spalin. Dość szybko wprowadzili common rail, ale...
dalszy ciąg historii znają już wszyscy. Warto wspomnieć, że niejako odkrywcą mechanizmu oszustwa polegającego zmniejszeniu emisji gazów w trakcie testu ECE przez pojazd był obecny dyrektor ITS p. Marcin Ślęzak-jego praca doktorska jest własnie o tym. I było to 8 czy 9 lat temu.

S 21 był do końca, tyle że od 92r nie robili go w FSO, przenieśli gdzieśtam.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 4c90
Post: 27 grudnia 2015, 15:50 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Jeszcze odnośnie zapytania kolegi o sterowanie pompy rozdzielaczowej.Znalazłem stary artykuł o Andorii i jest zdjęcie silnika 4CTi90 i dokładnie widać sterowanie na linkę.
Obrazek
Cały artykuł
http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... Id,1374394


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 4c90
Post: 04 stycznia 2016, 12:19 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
I znów post pod postem, ale cel szczytny :wink:
Tu macie link do jakieś gazety.Znalazłem na necie.Na stronie 40 jest ciekawy artykuł o Andorii i jest parę rzeczy o silniki 4C90, m.in o tym, że w początkach produkcji stosowano pompy wtryskowe polskiej produkcji WZM, ale się nie sprawdziły i dlatego dali Motorpala.
http://docplayer.pl/7663243-70-lat-ando ... ywiad.html


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 4c90
Post: 09 stycznia 2016, 13:43 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lipca 2014, 00:00
Posty: 106
Lokalizacja: Kraków
Myślicie że da sie bez problemu przerzucić pompe rotacyjną do silnika z pompą rzędową ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 4c90
Post: 09 stycznia 2016, 14:33 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Przerzucić się da bez problemu, oczywiście musi pochodzić z tego silnika, z uwagi na sprzegielko napędu.Tyle tylko, że pompa Boscha ma korektor nadciśnieniowy, bo pochodzi z wersji doładowanej i chyba nie będzie to działać prawidłowo w silniku wolnossacym.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 4c90
Post: 09 stycznia 2016, 15:14 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lipca 2014, 00:00
Posty: 106
Lokalizacja: Kraków
tzn chodziło mi o 90konny td i 102 konny td


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 4c90
Post: 09 stycznia 2016, 17:42 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Aha, to co innego.W takim wypadku powinno być wszystko ok. bo te pompy były też w wersjach bez intercoolera, więc są pewnie w pełni zamienne.Pytanie, czy chcesz wstawić pompę od 90-cio czy 102 konnej wersji.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 4c90
Post: 10 stycznia 2016, 11:39 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lipca 2014, 00:00
Posty: 106
Lokalizacja: Kraków
myśle czy da sie z 90 konnego zrobić 102 konny bez dłubania.
Bo myśle o budowie autolawety a więkrzość turbo andorii ma rzędowe pompy 90 konne.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 4c90
Post: 10 stycznia 2016, 19:32 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
jak masz rotacyjną pompę to zaden kłopot. podkręcasz dawke podstawową(wkręcasz śrubę regulacyjną do oporu-tulejki) i przedtawiasz ogranicznik dymienia na max wydatek. potem ustawiasz zawór bypass na turbinie manometrem na wyzsze cisnienie doładowania, np z 0,6 na 0,9bara(ma się otworzyć przy takim ciśn).
Ciśnienie ma być takie, żeby za dużo nie dymił, metoda prób i błedów. Generalnie nie uzyskasz tym sposobem 102 koni, a sporo więcej:)
tu masz przewodniki:
pompy bosch i lucas, turbo z 2 rodzajami sterowania bypassem:
https://www.youtube.com/watch?v=X4l5on3_IrA

tu o regulacji ogranicznika dymienia i wogóle:
http://www.forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=55547
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=72232

kiedyś miałem BX 1.8TD z pompą Bosch + turbo KKK i bawiłem się w to. Efekt super, na Vce przy 90 wystarczało depnąć i już łykałeś kilka aut naraz, nie wiadomo kiedy robiło się 140.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net