Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Silnik 4c90
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=13&t=2961
Strona 3 z 3

Autor:  Matiz [ 11 września 2018, 06:34 ]
Tytuł:  Re: Silnik 4c90

czołem pany, google naprowadziło mnie na ten temat, swoją drogą dziwne ze jest w dziale OT

Zdecydowalem sie napisać, bo:

4CT90-1BE, rok 2000, pompa rotacyjna bosz, EGR, naklejka euro 2 :roll: Lublin III (głowiczka z nabitym już daewoo-fso)

Tak tylko na potwierdzenie reguły "wrzucali co mieli"

A sprowadza mnie pytanie o EGR- wg schematów z netu, ECU (już wiem co to była za skrzynka) dostaje sygnał tylko z:
-alt
-potencjometru (na pompie)
-czujnika temp. płynu

i na bazie tego otwiera zawór

ktoś wie czy po odpięciu czujników ecu bedzie dostawało jakieś błedy itp? jak w VWweju gdy odepnesz czujnik to zrobii korekcje dawki itp itd? Czy poprostu zignoruje brak danych i bedzie lało jak powinno?
-------------
Pytanie dodatkowe- czy skoro silnik ma już ECU- dam rade dokulać sie 13km pod garaż na zukowskiej wiązce? (w sensie brak podpiętej kostki "silnikowej", czyli m in ten potencjometr na pompie, elektrozawór gaszenia itp)

pozdrowienia

Autor:  phinek [ 11 września 2018, 07:45 ]
Tytuł:  Re: Silnik 4c90

EGR to recyrkulacja spalin, więc na logikę bez ECU też pojedziesz... w końcu do Zapłon Samoczynny - jeśli masz dawkę paliwa to będzie się kręcił.

Autor:  Matiz [ 11 września 2018, 19:41 ]
Tytuł:  Re: Silnik 4c90

Okej :wink: Wiem, Andorie zatrzyma tylko brak paliwa ,ale wolalem spytać. Np Naszego Trafica kiedyś unieruchomił EGR (komp dostał sygnał że jeste "zjeb**ny na amen i auto nie odpalało)

Dzieki Phinek, pozdrowienia

Edit: kurde teraz mnie naszło- ta elektronika na pompie jest tylko do sterowania EGRem? :roll: :mrgreen:

Cóż to było wówczas za poświęcenie dla ekologii!

Strona 3 z 3 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/