Dzisiaj jest 10 grudnia 2018, 19:51


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: 21 stycznia 2016, 12:52 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 stycznia 2016, 14:35
Posty: 47
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: Żuk A07 '96
Trochę autoprezentacji w ramach wstępu.
Pracuję w firmie która jest polskim przedstawicielstwem firmy Continental VDO. Znaczek VDO możliwe, że niektórzy z Was kojarzą z desek wskaźników starszych aut niemieckich. Kiedyś była to potęga jeśli chodzi o elektrotechnikę samochodową. A jeżeli ktoś jeździ ciężarówką to tachograf jest na 95% VDO. Ja zajmuję się m.in. wprowadzaniem rozwiązań multipleksowych u nowych klientów i wsparciem dla już "wprowadzonych". Instalacja multipleksowa to taka, gdzie jest komputer centralny i węzły do których podłączone są bezpośrednio odbiorniki. Pomiędzy tylko magistrala CAN i zasilanie. W osobówkach to już dość mocno wchodzi, w autobusach jest standardem od 10-15 lat. Dużo współpracuję z konstruktorami Solarisa, Autosana, AMZ Kutno, Solbusa, kiedyś Jelcza i kiedyś... Intralla.

Właściwa opowieść
W okolicach roku 2006, firma w której pracuje dogadała się ze znaną wszystkim firmą z Lublina, że będziemy robić supernowoczesną instalację dla ich supernowoczesnego nowego prototypu. Oto on: https://pl.wikipedia.org/wiki/Intrall_Lubo Oczywiście instalację multipleksową, bo trzeba było pokazać, że czasy produkcji siermiężnych Żuków już minęły i że można nowocześnie. Był to fenomen bo wtedy nawet instalacja Mercedesa Sprintera to była kupka kabli w porównaniu do tego, co miało powstać. Pierwszy prototyp powstał na Lublinie 3 i miał zostać przeniesiony do bogatszej wersji Lubo. Mieliśmy sprowadzony do Częstochowy jeden egzemplarz Lublin 3 z silnikiem Iveco. Ogarnęliśmy projekt na Lublinku w niecałe pół roku. Jesienią zaczęły się prace w OBR w Lublinie. Auto miało być skończone do jakichś ważnych targów w Niemczech i było. Powstały dwie wersje: uboższa - z deską klasyczną, bogatsza - z wyświetlaczem i nawigacją satelitarną (nie było wtedy map Polski, ale co tam). W jednym i drugim zestaw wskaźników był po środku deski. Finansowo nie miało to sensu. Instalacja to stanowiłaby 20% ceny produkcji całego auta, ale czego się nie robi dla marketingu i żeby pokazać, że się potrafi. Będąc wtedy młodym inżynierem bardzo chciałem się wykazać i naprawdę dawaliśmy z siebie wszystko. Powiem nieskromnie - wyszło fajnie. Mimo, że wiele razy słyszeliśmy "Panie po co te komputery i komu przeszkadzało, że Żuka produkujemy. To by było nadal dobre"

Smutny finał
Tego samego roku do władzy doszli bliźniacy K. Intrall był wtedy głównie rosyjski. To nie mogło się skończyć dobrze. W ciągu miesiąca zapadły decyzje, że "centrala" zwija wszystko swoje biznesy w Polsce. Pamiętam, że zadzwonili z Lublina, że mamy jeszcze szansę zabrać swoje zabawki bo jutro syndyk już nic nie da. W nocy demontowałem efekty pracy ostatnich kilku miesięcy. Do tej pory leży to w pudłach na magazynie i jakoś szkoda wykorzystać to do innych celów. Taki był koniec zakładów gdzie powstawały nasze Żuki.

Pracując przy tym projekcie poznałem fajnych ludzi z zakładów w Lublinie. Wtedy jednak nie czułem jeszcze zupełnie pasji, którą czuję dziś. Żuk i inne auta "z epoki" były raczej dla mnie tematem do drwin. Nie interesowała mnie zbytnio historia FSC, opowieści ludzi tam pracujących. "Żukami" zaraziłem się kilka lat później. Dziwnie się to wspomina i dziś pewnie inaczej bym do tego podszedł. Wtedy "najważniejsze było skończyć projekt i wracać do domu". Z drugiej strony pracuję w tej firmie kilkanaście lat i oprócz Lublina widziałem koniec Jelcza, teraz Autosanu. Znam ludzi w tych fabryk. I niestety dochodzę to do wniosku, że inaczej się nie da...


Załączniki:
Komentarz: Tak miało to wyglądać w czasie jazdy
Zdjęcie018.jpg
Zdjęcie018.jpg [ 269.45 KiB | Przeglądany 1283 razy ]
Komentarz: A tu już w aucie
Zdjęcie019.jpg
Zdjęcie019.jpg [ 467.53 KiB | Przeglądany 1283 razy ]
Komentarz: Wyświetlacz jeszcze na stole
Zdjęcie010.jpg
Zdjęcie010.jpg [ 329.29 KiB | Przeglądany 1283 razy ]
Komentarz: Człowiek był młodszy i szczuplejszy...
Zdjęcie014.jpg
Zdjęcie014.jpg [ 494.96 KiB | Przeglądany 1283 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 stycznia 2016, 13:11 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
To jest aż niewiarygodne. Smutne niesamowicie.

Co jest z tym cholernym krajem?

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 stycznia 2016, 17:11 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1041
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
To jest wina nas samych, bo woleliśmy używanego golfa, niż nowego np. poloneza, bo gówniany itd. Tym łatwiej przyszło władzom zlikwidowanie wszystkiego po kolei, skoro ludzie sami woleli zachodnie produkty, bo lepsze.Nawet nie dano naszym zakładom szansy na unowocześnienie się (mozolne, bo lata zaniedbań zrobiły swoje) tylko od razu do żyda.
Jak było polskie, to się opierdalali i kradli.. ekhm "przynosili z zakładu" na potęgę, a teraz, jak robią u Niemca i Włocha, to patrzą tylko, żeby ich nie wywalili.Jakoś obcemu kapitałowi opyla się u nas produkować i fabryki mają rentowność, a naszym się nie opłacało.Jestem zdania, że lepiej produkować nawet szajs, ale swój, niż pozwalać się bogacić innym i wyprowadzać kapitał, rujnując ten kraj.Niestety, nie zmieni się to dopóty, dopóki nie zmieni się nasza mentalność, czyli chyba nigdy.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 stycznia 2016, 17:16 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 961
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Buźka - 100% racji.
Musimy zmienić mentalność i przestać bać się swojego :)

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 stycznia 2016, 19:36 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 289
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
Co tam dokładnie latało po canie ? tylko info na wyświetlacz ?

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 stycznia 2016, 20:04 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1687
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
U nas w Pruszkowie rentowne zakłady(Mechanicy, ZNTK) likwidowano jedynie po to, aby sprzedać grunt i zagraniczny inwestor mógł postawić tam magazyn. Taka prywatyzacja. zakłady szły poniżej wartości nawet złomu z maszyn i hal.Szczególne za to podziękowania dla p. Liberadzkiego
zrobiono z nas magazynierów i rynek zbytu.

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 stycznia 2016, 20:12 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 stycznia 2016, 14:35
Posty: 47
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: Żuk A07 '96
Jeszcze jedną ciekawostką jest fakt o którym mówili mi wtedy ludzie z Lublina. Podobno Lublin I był "narysowany" przez konstruktorów już w połowie lat 80-tych. Nie było wtedy kasy na wprowadzenie produkcji. Dopiero musiało przyjść Deawoo i "niby podarować" nowoczesną technologię.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 stycznia 2016, 20:25 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 stycznia 2016, 14:35
Posty: 47
Lokalizacja: Częstochowa
Pojazd: Żuk A07 '96
CAN był pomiędzy komputerem centralnym i wyświetlaczem oraz pomiędzy komputerem centralnym i multiplekserami. Był też CAN do silnika ale ówczesny soft Iveco nie obsługiwał komunikacji (mimo, że centralka posiadała już interfejs sprzętowy). W tych instalacjach wszystkie przełączniki były podłączone do wyświetlacza. Dalej informacje o włączeniu (wszystkiego, łącznie ze stacyjką) była przekazywana po CAN do komputera centralnego. Komputer w oparciu o program sterował odpowiednimi wyjściami multiplekserów.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 stycznia 2016, 21:30 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 961
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Po iluś tam rozmyślaniach, rozważaniach i analizie dat doszedłem do wniosku, że w duuużej mierze o udupieniu gospodarki przesądziły nieporadne ruchy lat 70. To wówczas na ura nabywano licencje takich badziewi jak ciągniki MF czy Berliety, upupiając równolegle nasze krajowe projekty i rozwalając biura konstrukcyjne.
Do tego prowadzono niewytłumaczalną gospodarczo (bo strategiczno-militarnie łatwo to wytłumaczyć) rozrzutność produkcyjną przejawiającą się chociażby tym, że w samej Warszawie produkowano silniki w 3 różnych zakładach, zaś takie zakłady jak Andoria i Starachowice wewnętrznie "konkurowały" puszczaąc w kraj silniki SW400 i S359 (o bardzo podobnych parametrach)

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 stycznia 2016, 23:39 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2512
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
@Phinek, Buźka... Przeczytajcie jeszcze raz post Strucla...

Co ma do rzeczy to, o czym piszecie, do gangsterkich sposobów tak zwanej "prywatyzacji"?

Takie rzeczy, jak wspomniał Strucel, działy się w całym kraju...
Albo inna wersja - dobrze poinformowany (przełom lat 80./90.) dyrektor państwowej firmy zakładał prywatną firmę na żonę. Państwowa sprzedawała całą produkcję po kosztach prywtanej firmie żony, która to firma sprzedawała już dalej z zyskiem...

A wspomniana sprawa z Intrallem - przecież też zadecydowała tzw polityka...

----------------------

@Azajcew - dzięki za ciekawy kawałek historii :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 stycznia 2016, 02:50 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1041
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Wszystko się zgadza.To jest druga strona medalu.Rząd (parlament) to przecież nic innego, jak przekrój społeczeństwa.Śmiem twierdzić, że każdy na ich miejscu robił by to samo, byle mieć "dla mnie i dla mojej rodziny, a reszta mnie nie obchodzi" Prywatyzacje to były mega wałki na mega pieniądze, to chyba wie każdy, ale na "niskim szczeblu" ludzie też kradli na potęgę, bo jaki mieli przykład z góry?Poustawiali się cwaniacy do końca życia i mają w dupie całą resztę.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 stycznia 2016, 08:19 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 587
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Zaczyna nam się tutaj robić wątek nostalgiczno-polityczny. Nie ma co psuć sobie humoru tematami na które wpływ mamy bardzo ograniczony... Chyba, że planujemy założyć partię i zaczniemy walczyć o poprawę tego kraju?

Głowa do góry, bo jak to mawiał klasyk "Jedyną stałą rzeczą w życiu jest zmiana" i dotyczy to wszystkiego co Nas ostacza. Przyjemnego weekendu - jeżeli ktoś nie jest przkonany do poprawy humoru, niech obejrzy ten spot motywacyjny (koniecznie z dźwiękiem):
https://www.youtube.com/watch?v=M6wRnouGZFQ


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 stycznia 2016, 09:52 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Pisz pan o tym Lubo. czytać się tego chce, jak wody w sobotę rano.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 stycznia 2016, 15:17 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1687
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Prototypy Lublinka i 4c90 były juz nawet w latach 70-tych. Są w książce "Polskie konstrukcje i licencje motoryzacyjne w latach 1922-1980"

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net