Dzisiaj jest 28 marca 2024, 22:24


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Silnik 4c90
Post: 08 października 2015, 22:19 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 lipca 2009, 22:38
Posty: 3
Lokalizacja: Trzebcz
Witajcie!

Jestem studentem Mechaniki i Budowy Maszyn, mam pewien problem, otóż piszę pracę inżynierską na temat silnika 4c90, projekt, analiza konstrukcji, ewentualne udoskonalenia. Próbowałem zaczerpnąć informacji w Andorii, niestety nie są mi w stanie pomóc. Potrzebowałbym jakiejś literatury, rysunków, schematów, instrukcji napraw do tego silnika, posiadam tylko instrukcje obsługi, nie wiele w niej potrzebnych mi informacji.

Ponadto posiadam taki silnik, przeprowadzam na nim badania potrzebne do tej pracy i mam pewien problem, coś dzieje się z pompą wtryskową/wtryskiwaczami. Pompa miała przeprowadzany remont kapitalny, chwile pochodziła i znów mam to samo, otóż silnik nie chce pracować na wysokich obrotach. Podejrzewam, że remont pompy został źle wykonany (wiem że istniały dwie odmiany tych pomp polska i czeska). Czy zna ktoś może jakiegoś dobrego i godnego polecenia fachowca w Krakowie (i okolicach) który podjąłby się naprawy i zrobił to rzetelnie.

Czy ktoś z Was mógłby podać mi jakieś bardziej szczegółowe informacje na temat samej pompy i wtrysków?

Serdecznie dziękuje za pomoc, jest to dla mnie bardzo ważne!

Pozdrawiam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 4c90
Post: 09 października 2015, 08:30 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Odezwij się do mnie na PW.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 4c90
Post: 09 października 2015, 09:33 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Marian, jeśli masz te skany co robiłeś z mojej książki to sypnij je koledze czem prędzej.
W zamian rozumiem, że jakiś art na oldtimery się wyszykuje :)

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 4c90
Post: 09 października 2015, 16:50 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Właśnie o nich myślałem :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 4c90
Post: 25 grudnia 2015, 11:19 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lipca 2014, 00:00
Posty: 106
Lokalizacja: Kraków
W jakich latach montowano w Lublinach dane jednostki 4c90 interesuje mnie 101konny ale jeśli by sie ktoś podzielił informacją też w jakich latach montowano 90 konny i o innej wydajności.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 4c90
Post: 25 grudnia 2015, 12:29 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Wszystkim znana książka do lublina podaje, że silnik 4CT90 montowany był od 1 lipca 1997 roku w samochodach DMC 3,5 a zwykły 4C90 to był od początku produkcji i jeszcze później razem z wersją doładowaną.Co do wersji 4CTi90 102 KM to ona była dopiero w trójkach, pewnie znacznie później, bo zapewne początkowo oferowali "zwykłe" turbo a ten był w opcji.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 4c90
Post: 25 grudnia 2015, 15:41 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lipca 2014, 00:00
Posty: 106
Lokalizacja: Kraków
Bo znalazłem lublinka z 98r i gość pisze ze ma 101 koni i nie wiem co o tym myśleć trójka niby od 99r
a wogóle to nie rozumiem czym sie różni 90 konny od 102 konnego na wiki piszą że ma pompe rotacyjną tak jak 90 a jak widywałem turbo andorie to miały pompe rzędową
ktoś mi może przedstawic modyfikacje w silniku ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 4c90
Post: 25 grudnia 2015, 17:14 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Tak więc, pierwsza wersja 4C90 o mocy 70KM ma rzędową pompę Motorpal
Obrazek
Druga wersja 4CT90 o mocy 90KM ma rzędową pompę Motorpal z tzw. korektorem nadciśnieniowym i turbosprężarką
Obrazek
Trzecia wersja 4CTi90 o mocy 102KM z pompą rozdzielaczową Bosh, wtryskiwaczami Bosh, turbosprężarką i chłodnicą powietrza i zaworem EGR sterowanym elektronicznie
Obrazek
I jeszcze wersja ADCR z Common Rail Bosh o mocy 115 lub 150KM
Obrazek
https://pl.wikipedia.org/wiki/4C90
Tabelka na wiki podaje niby jeszcze wersję "przejściową" 4CTi90-1BE6 o mocy 90KM, ale to być może była odmiana przemysłowa do napędu agregatów itp. Zwykła wersja turbo tez podana jest w dwóch odmianach, ale ta fabryka wypuszczała mnóstwo rożnych odmian tego samego silnika, w zależności od tego, do czego miał być stosowany.
Wersje występujące w lublinach, to te trzy podstawowe, bo ADCR niejako w lublinie już nie było.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 4c90
Post: 25 grudnia 2015, 18:08 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lipca 2014, 00:00
Posty: 106
Lokalizacja: Kraków
Pięknie przedstawione wielkie dzięki
i jeszcz jedna rzecz bo nie moge znaleść dokładnego zdjecia czy ta rotacyjna pompa jest sterowana kompem czy tradycyjnie na linke ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 4c90
Post: 25 grudnia 2015, 19:57 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Tego akurat nie wiem, ale najprawdopodobniej jest to zwykła mechaniczna pompa rozdzielaczowa bez żadnych potencjometrów i innych pierdół i sterowana jest tradycyjnie.Pewnie jedynie gaszenie ma elektromagnetycznie, jest pewnie jakiś zaworek odcinający w pompie, albo po prostu dodatkowa dźwigienka.nie widziałem tego silnika na oczy, więc nie powiem.Jedyna elektronika tam, to ten zawór EGR sterowany niby przez mikroprocesor, bo to już silnik na euro 3 bodajże.
Ile razy na złomie widziałem lublina, to każdy był na pompie rzędowej, więc na żywo nie widziałem tego silnika.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 4c90
Post: 25 grudnia 2015, 23:12 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
EGR - wymysł szatana. Kto ma, niech odpina, będzie się cieszył większą mocą, czystszym olejem i lepszą pracą motoru :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 4c90
Post: 25 grudnia 2015, 23:47 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Stosują to masowo dzisiaj w ciągnikach, choćby Zetor i ludzie to wywalają, bo silnik jest słaby i dużo pali.Nie wspominam o DPF-ach i Ad Blue.Wymysły chorych ludzi, które z ekologią nie mają zbyt wiele wspólnego.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 4c90
Post: 26 grudnia 2015, 12:20 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lipca 2014, 00:00
Posty: 106
Lokalizacja: Kraków
Same dobre wiadomości dobra maszyna z tego lublina szkoda że później przeszli na cr. Ja jestem ogólnie za zaślepianiem egr bo to niszczy silnik a i ile czasem pracy dokłada jak trzeba dolot wczyścić w jakimś paździerzu.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 4c90
Post: 26 grudnia 2015, 13:09 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Niestety, normy emisji spalin narzucane przez unie, a tam rządzą szwaby, więc ich firmy zarobią trochę kapusty na elektronice i układach common rail.W ciągnikach to też stosują, bo też wyżyłowali im normy spalania.Taki Zetor np. nie potrafił opracować swojego systemu common rail do silnika, ani stworzyć od podstaw nowej jednostki, bo to koszty, homologacje, badania it. więc wzięli gotowe silniki z firmy Deutz (niemieckiej). I kto tu głównie zarabia na tej ekologii?
A to wszystko jest gówno warte, bo się psuje na potęgę, a jeszcze przy jakości naszego paliwa, to już w ogóle.Ja się tylko modlę, żeby nasi mądrale kiedyś jednak nie przepchnęli ustawy, by stare "nieekologiczne" auta, tudzież inne maszyny zostały obowiązkowo zezłomowane, żeby się poprawiła sprzedaż nowych wynalazków.Coś takiego już ponoć komuś po głowie chodziło i od czasu do czasu się słyszy o tym.A wiecie, że 4C90 spełnia tylko Euro 1 :mrgreen: Ciekawe jak S-21.Te ostatnie na katalizatorze może też.A ciekawe, czy ostatnie Andorie w Żuku też miały katalizator?Wie ktoś?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Silnik 4c90
Post: 26 grudnia 2015, 13:16 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
No to co ja mam powiedzieć z normami w mojej WSK 175? :P
I to dwusuw! :

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net