Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

potrzebny kierowca kat c
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=13&t=4379
Strona 3 z 5

Autor:  buźka [ 23 czerwca 2019, 11:12 ]
Tytuł:  Re: potrzebny kierowca kat c

Ja tam bym osobiście widział inny lakier na nim, coś normalnego, bo to khaki, to mi się nigdy nie podobało. Napatrzyłem się na to przez rok czasu, aż mi się rzygać chce, jak to widzę. Jakiś ładny nniebieski by na nim lepiej wyglądał. Wszak, poza wojskiem, te stary szły też do innych służb i do odbiorców indywidualnych, więc malowanie było różne.

Autor:  sukiennik68 [ 23 czerwca 2019, 16:29 ]
Tytuł:  Re: potrzebny kierowca kat c

no tak, ale to auto pochodzi z wojska, konserwator o tym wie :wink: i to rodzi ograniczenia przy wyborze koloru :roll: poza tym star ma jeździć w lesie a tam zielony całkiem pasuje :D . Star pochodzi z przełomu 1988r i w tym czasie nawet my w energetyce jeździliśmy pojazdami ciężarowymi/terenowymi tylko w kolorze khaki :wink: :D Aby przełamać jakoś ten khaki zrobię mu czarny zderzak z białymi końcówkami :D

Autor:  Historyk1985 [ 23 czerwca 2019, 18:05 ]
Tytuł:  Re: potrzebny kierowca kat c

Jak dla mnie "naturalnym kolorem" dla Stara 266 - podobnie, jak dla: Stara 660, Honkera, UAZ-a 469, GAZ-a 69 czy Jeepa Willysa jest kolor khaki. Tak samo, jak czerwony jest "naturalnym kolorem" dla strażackiego Żuka A15 :wink:

Wiem, że było pełno aut z wyżej wymienionych, w innych, "niestandardowych" kolorach, ale jednak większość tych wozów była właśnie malowana na taki kolor 8) Jakoś np. niebieski Star 660 może i ładnie by wyglądał, może by i znalazły się jakieś "zdjęcia z epoki" takiego wozu, ale dla mnie wyglądał by w takim kolorze jakoś dziwnie... :wink: (no chyba, że był by to szary lub żółty dźwig na bazie 660, których w cywilu było trochę :wink: )
Podobnie z modelem 266...

Dla Stara 266 jest jeszcze jeden fajny gadżet 8) Chodzi mi o ramki przednich reflektorów z możliwością zaciemniania 8) Każda wojskowa bryka z takimi "oczami" groźnie i tajemniczo wygląda :D Jakby miała zaraz wyjechać na jakąś tajną nocną akcję 8)

Autor:  roosman [ 23 czerwca 2019, 19:16 ]
Tytuł:  Re: potrzebny kierowca kat c

Historyk1985 pisze:
Jak dla mnie "naturalnym kolorem" dla Stara 266 - podobnie, jak dla: Stara 660, Honkera, UAZ-a 469, GAZ-a 69 czy Jeepa Willysa jest kolor khaki.


e tam :)
Obrazek
http://www.boguty.osp.org.pl/galeria/sprzet/w2.jpg

Autor:  sukiennik68 [ 27 czerwca 2019, 18:51 ]
Tytuł:  Re: potrzebny kierowca kat c

zakończyłem konwersję haka pociągowego stara 266 z wersji warsztat radiotechniczny do wersji samochód skrzyniowy :D . Elementy pośrednie ( przedłużające dla wesji TECH) są na sprzedaż, przydadzą sie każdemu kto podwozie po skrzyniówce zabudowuje nadwoziem zamknietym i nie chce stracić funkcjonalnosci haka :D

Autor:  nazarbajev [ 28 czerwca 2019, 08:23 ]
Tytuł:  Re: potrzebny kierowca kat c

hej ciekawy temat tak sobie czytam i przyszło mi na myśl kilka pytań:
1 star będzie rejestrowany jako zabytek- jak to wtedy wygląda z jazdą w ruchu -potrzebujesz kat C. to jasne ale jak wygląda sprawa z np. tachografem ?
2. a gdybym takim samochodem chciał coś wozić ( np drewno ) lub produkty w rolnictwie- zboże akurat się żniwa zbliżają ;-) i oczywiście wyjeżdżam na drogi publiczne?
3. ile kosztuje OC na stara ( normalnie ok 3000pln to wiem ale na żółte blachy)

Autor:  lbs5 [ 28 czerwca 2019, 12:26 ]
Tytuł:  Re: potrzebny kierowca kat c

nazarbajev pisze:
hej ciekawy temat tak sobie czytam i przyszło mi na myśl kilka pytań:
1 star będzie rejestrowany jako zabytek- jak to wtedy wygląda z jazdą w ruchu -potrzebujesz kat C. to jasne ale jak wygląda sprawa z np. tachografem ?
2. a gdybym takim samochodem chciał coś wozić ( np drewno ) lub produkty w rolnictwie- zboże akurat się żniwa zbliżają ;-) i oczywiście wyjeżdżam na drogi publiczne?
3. ile kosztuje OC na stara ( normalnie ok 3000pln to wiem ale na żółte blachy)


Ad.1 Jeśli nie miał fabrycznie, to temat jest łatwiejszy. Poza tym tacho jest wymagane przy drogowym zarobkowym transporcie, a tu jest użytek prywatny.
Ad.2 Tracisz prawo do bezterminowego przeglądu pojazdu zabytkowego, poza tym wchodzisz w temat drogowego transportu zarobkowego , musisz mieć licencję, tacho, kartę kierowcy , "nowe" zawodowe prawo jazdy (charakteryzujące się m in brakiem bezterminowych badań lekarskich) , świadectwo kwalifikacji i mnóstwo innych wymogów, których nie sposób nawet wszystkich wypisać. Nie warto ryzykować......
Ad.3 Mniej niż na Nysę czy Żuka :lol:

Autor:  sukiennik68 [ 28 czerwca 2019, 15:27 ]
Tytuł:  Re: potrzebny kierowca kat c

nazarbajev pisze:


2. a gdybym takim samochodem chciał coś wozić ( np drewno ) lub produkty w rolnictwie- zboże akurat się żniwa zbliżają ;-) i oczywiście wyjeżdżam na drogi publiczne?
3. ile kosztuje OC na stara ( normalnie ok 3000pln to wiem ale na żółte blachy)



ad2 jeśli na własne potrzeby ( nie zarobkowo ) np.u siebie w gospodarstwie czy na swoją budowę wznoszoną metodą gospodarcza to śmialo można wozić i jeszcze jest się zwolnionym z podatku drogowego :D - ja buduję w trudnym leśnym terenie dlatego star 266 :mrgreen: można też oczywiście jeździć po drogach publicznych

ad 3 jeszcze dokładnie nie wiem, wstępnie Pani policzyła mi w PZU (max zniżki + żółte blachy+ jednorazowa płatność ) około 850 zł OC.

Przy komercyjnym przewozie nie ma zniżek ( dodatkowych na OC ), trzeba spełnić milion dodatkowych warunków i płacić , płacić , płacić :mrgreen:

Autor:  nazarbajev [ 29 czerwca 2019, 13:50 ]
Tytuł:  Re: potrzebny kierowca kat c

sukiennik68 pisze:
nazarbajev pisze:


2. a gdybym takim samochodem chciał coś wozić ( np drewno ) lub produkty w rolnictwie- zboże akurat się żniwa zbliżają ;-) i oczywiście wyjeżdżam na drogi publiczne?
3. ile kosztuje OC na stara ( normalnie ok 3000pln to wiem ale na żółte blachy)



ad2 jeśli na własne potrzeby ( nie zarobkowo ) np.u siebie w gospodarstwie czy na swoją budowę wznoszoną metodą gospodarcza to śmialo można wozić i jeszcze jest się zwolnionym z podatku drogowego :D - ja buduję w trudnym leśnym terenie dlatego star 266 :mrgreen: można też oczywiście jeździć po drogach publicznych

ad 3 jeszcze dokładnie nie wiem, wstępnie Pani policzyła mi w PZU (max zniżki + żółte blachy+ jednorazowa płatność ) około 850 zł OC.

Przy komercyjnym przewozie nie ma zniżek ( dodatkowych na OC ), trzeba spełnić milion dodatkowych warunków i płacić , płacić , płacić :mrgreen:

hmm odnośnie ad 2 wiem że kupując ''normalną'' cięzarówkę muszę mieć tachograf i to nawet na potrzeby własne muszę mieć tarczkę i udokumentowane 28 dni do tyłu ( właściciel sam sobie wystawia kwit że nie prowadził tyle i tyle wcześniej samochodu przed rozpoczęciem jazdy. tylko mnie zastanawia czy ciężarowy rejestrowany na żółte blachy musi mieć też tacho (np jak nie miał wcześniej) czy podlega stricte pod ustawę -
nie chodzi tu o to że jestem jakimś służbistą -poj...m tylko dla mojej ciekawości
ps u nas koleś ma tartak i zrobił prawko C kupił auto i woził sobie więźbe do klientów z 5 lat , po czym przyjął pracownika na auto a ten mu dopiero uświadomił że powinien jeszcze mieć kwalifikację wstępną/okresową do przewozu rzeczy(sławny kod 95) a poza tym tylko tarczki wkładał a kwitów na czas w którym nie jeździł też nie wypisywał . jak by go doszli to pare tys by wpłacił do budżetu -że już nie wspomnę o jakiejś kolizji czy wypadku tak że ten.
ad 3 OC śmiesznie niska stawka - za Lublina zapłaciłem 750 pln niedawno

Autor:  sukiennik68 [ 29 czerwca 2019, 15:23 ]
Tytuł:  Re: potrzebny kierowca kat c

przykład tartaku to klasyczne wykorzystanie samochodu w celach komercyjnych,wtedy nawet żółte tablice nie chronią przed przeglądami okresowymi, podatkiem drogowym, tachografem i innymi obostrzeniami :roll:

nie pisz, że OC tanie bo jeszcze ktoś z ubezpieczenia przeczyta :mrgreen: i przestanie być tanie :wink:

Autor:  tstiller [ 29 czerwca 2019, 22:16 ]
Tytuł:  Re: potrzebny kierowca kat c

Jesteście pewni, że przewóz na użytek własny wymaga tacho? Mówię o sytuacji, w której właściciel auta, zarejestrowanego na swoją firmę, coś tam sobie wiezie?

Autor:  sukiennik68 [ 02 lipca 2019, 11:49 ]
Tytuł:  Re: potrzebny kierowca kat c

wydaje mi się, że jak auto zarejestrowane na firmę to każdy przewóz jest komercyjny ( ze wszystkimi konsekwencjami), nawet dla właściciela, niestety :?

malowanie na finiszu, pozostał jeszcze tylko zderzak i koła. Przegląd zaplanowany na środę więc to dopiero później :wink: , potem WK, żółte blachy i do lasu :mrgreen:

Tak to wygląda na dzisiaj, plandeka suszy sie poza kadrem :D


Załącznik:
star 266   140.JPG
star 266 140.JPG [ 187.33 KiB | Przeglądany 7812 razy ]

Autor:  Marian [ 02 lipca 2019, 17:42 ]
Tytuł:  Re: potrzebny kierowca kat c

Jak na mój gust, elegancko 8)

Autor:  tstiller [ 02 lipca 2019, 18:07 ]
Tytuł:  Re: potrzebny kierowca kat c

sukiennik68 pisze:
wydaje mi się, że jak auto zarejestrowane na firmę to każdy przewóz jest komercyjny ( ze wszystkimi konsekwencjami), nawet dla właściciela, niestety :?


No właśnie nie jestem taki do końca pewien. Komercyjny, transport to taki wykonany w celach zarobkowych w sensie stricte. A co jeśli przewozisz takim samochodem materiały albo narzędzia na własne roboty? Klientowi nie rozliczasz transportu jako takiego, tylko np. usługę budowy domu?

Muszę podpytać szwagra, który jeździ średnimi busami (7T) ale wydaje mi się, że właśnie coś tam gadał że nie musi mieć tacho i ewidencjonować czasu pracy.

Czy to nie jest tak, że jeśli samochodem jedzie zatrudniony do tego celu kierowca z prawkiem na kategorię zawodową tj C1> D1> itp to wtedy musi być tacho? A jak jedzie właściciel firmy, transportując mienie firmy na potrzeby firmy to właśnie wtedy nie potrzeba?

Autor:  nazarbajev [ 04 lipca 2019, 23:16 ]
Tytuł:  Re: potrzebny kierowca kat c

troszkę kolego zrobiłeś zamieszania , postaram ci trochę ogarnąć temat. w transporcie ciężarowym(pow. 3,5T DMC)potrzebne jest uż które rejestruje aktywność kierowcy i teraz
1 przykład jestem janek mam np.man-a 10T i wożę sobie hmm meble do klientów (sam je produkuje)- czyli tarczka/karta w tacho i jazda - w przypadku gdy nie prowadziłem wcześniej auta np dzień lub kilka dni trzeba wypisać stosowne zaświadczenie PRZED rozpoczęciem jazdy.
2 normalna jazda ( w sensie zarobkowa , miedzynarodówka i te sprawy) - to wiadomo -tacho ,kody w prawko, licencja na transport itp itd.
Pytanie które mi się nasunęło po przeczytaniu tego tematu brzmiało - czy taki samochód ciężarowy który jest już-lub będzie w niedalekiej przyszłości zabytkiem(żółte blachy) podlega pod przepisy o transporcie.
bo dalej rozwijając ten wątek pomyślało mi się(hehehe) co by było gdyby takiego stara np nabyć z amw, ''zrobić go'' na zabytek i sobie wozić coś prywatnie -rzeczone drewno na opał czy chociażby zborze w żniwa - roboty jest na tydzień-dwa ale trakcja i 6x6 bankowo by robiło robotę - zamiast ładować bez pojęcia na Lublinka to można by tak pyknąć te 5-6T na Star-uszka i myślę że jakoś by go specjalnie to nie ruszyło



A teraz w ramach bonusu informacja jaką udało mi się uzyskać od redaktora naczelnego portalu 40ton.net
Cześć!

Nie musisz się przejmować tachografem. Nie wykonujesz przewozów na rozumieniu ustawy o transporcie drogowym, a ponadto:

Rozporządzenie Ministra Transportu I Gospodarki Morskiej określa w § 11. 1., iż pojazd samochodowy powinien być wyposażony w urządzenie rejestrujące samoczynnie prędkość jazdy, czas jazdy oraz postoju (tachograf); dotyczy to:

1. pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej 9 t i powyżej, zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1984 r.,

2. pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 3,5 t, wyprodukowanego po dniu 31 grudnia 1999 r., z wyjątkiem autobusu używanego w komunikacji miejskiej oraz pojazdu Sił Zbrojnych.

Decyzją Ministra Komunikacji wyłączone z tego zostały pojazdy : STAR, KAMAZ ,PRAGA ,KRAZ

--
Serdecznie pozdrawiam,

Filip Bednarkiewicz
Autor 40TON.net

Strona 3 z 5 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/