Dzisiaj jest 29 marca 2024, 00:56


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: 04 stycznia 2021, 07:35 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 349
Muszę znów jakiś kupić. Podczas świąteczno-noworocznych walk z rozrusznikiem i kablami od akumulatora w aucie kolegi zorientowałem się, że mój zapas się skończył.
Zwracam się do was z pytaniem o wasze doświadczenia.
Jak o olejach i smarach dyskusja toczyła się kilkukrotnie i udało mi się przekonać do różnych wyrobów. Tak o smarze miedzianym nie znalazłem nic i dotychczas stosowałem jakiś "miedziany w spreju" - etykieta nie przetrwała.
W moich warunkach nie idzie tego dużo, więc wiadro z naftochemu odpada. Jakiś spray lub pudełeczko 500 g?
Polecacie jakiś konkretny?

Witam w nowym roku :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 stycznia 2021, 15:22 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
cx 80 jest moim zdaniem ok. Producent deklaruje zachowanie właściwości w temp od -30 do +1200 stopni


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 stycznia 2021, 17:25 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 349
Jak zawsze zgłębiając temat można dostać oczopląsu :)
Kupie spray produkcji 17, a pastę jeszcze zobaczę.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 stycznia 2021, 19:26 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
żaden, miedziany wbrew pozorom pradu nie przewodzi, za to wzmaga korozję, zwłaszcza w obecności solanki,a do wysokich temperatur tylko ceramika. kup wazelinę techniczną, moze być w sprayu. Albo niebieski smar łożyskowy 17 w sprayu, idealnie chroni przed utlenianiem i korozją, mam ze 2 kartony u siebie, to Ci moge odsprzedać, z producentem znam sie bdb, bywa u nas czasem i 2x w tygodniu.
miedziany też potrafi doprowadzić do destrukcji aluminiowych zacisków, albo zapieczenia srub wahaczy w tulejach "na amen" co się kończy cięciem wahaczy.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 stycznia 2021, 21:08 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 349
Przyznam, że nigdy nie przyszło mi do głowy używac smaru miedzianego jako przewodnika. Chodziło mi ochronę polaczeń klema-akumulator czy podłączenie rozrusznika ale juz po montażu. Ewentualnie nakrętki/śruby kolektorów wydechowych.
Ale argument o korozji elektro-chemicznej w połączeniu z aluminium jak najbardziej do mnie przemawia.
A co do 17. Chodzilo mi po głowie żeby sprawdzić ten łożyskowy więc chetnie się zjawię. Dotychczas przekonałem się do ich spreju Rust.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 stycznia 2021, 19:09 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
zapraszam

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net