Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 12:12


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 242 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Następna
Autor Wiadomość
Post: 21 lipca 2015, 23:44 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
Popatrz na marke aro. Modele serii 300 starszej a np.246 z silnikiem andoria 4ct90 niby wszystko takie same a jednak 246 z wygladu jak rasowy land rover I niebywaly sukces w ich kraju. Niestety dobrze prosperujaca firme sprzeadno amerykanom a oni kupili tylko by zniszczyc konkurencje... Ale niewielkimi trafnymi zmianami starego auta zrobili bardzo wiele. I nie zmienili tylko grilla. A wczesniej firma kilka lat nie produkowala ...

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 lipca 2015, 10:45 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
proste terenówki maja sens, ale już ktoś kupujący dostawczaki do floty na takiego odświeżonego lublina-pasagona nie spojrzy. inne wymagania, a przez 15 lat duużo się w tym segmencie zmieniło.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 lipca 2015, 14:10 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lipca 2007, 13:03
Posty: 2604
Lokalizacja: Kołobrzeg
Pojazd: Nysa 522W, 522S,Autosan H6 ZK
no dokładnie tak

_________________
nysomani wszystkich krajów-łączcie się!!!!!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 lipca 2015, 11:17 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Do floty dostawczaków nikt nie kupi, ale jako wóz brygady budowlanej - owszem.
Inna sprawa, że w Lublinie zaprojektowano nie jednego następcę "Lublina" tylko jedno poszło jako LDV, inne skończyło tylko na prototypach.. i ogólnie brak kasy i kicha :(

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 lipca 2015, 16:38 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
A Ldv to nie był rodowity anglik z sercem Andorii?
A budowlańcy najczęściej Sprintery mają, albo Vw T5

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 lipca 2015, 18:00 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
LDV to anglik byl , tam nietylko andoria byla jeszcze inne swiatowe silniki :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 lipca 2015, 07:11 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
nysanek pisze:
LDV to anglik byl , tam nietylko andoria byla jeszcze inne swiatowe silniki :wink:


Przepraszam bardzo, że niby Andoria to nie światowy silnik ?! xD

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 lipca 2015, 08:04 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
No jak to nie światowy.W końcu to ANDOR(i)A :mrgreen:
My tu śmichu chichu a za chwilę nie będzie już w ogóle jakichkolwiek części do silnika,czy mostu,jak to wszystko pójdzie w pi*du.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 lipca 2015, 17:23 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
https://pl.wikipedia.org/wiki/LDV pisze:
W latach 1998-2001 50% akcji firmy należało do Daewoo Motor Poland. Opracowywano wówczas projekty dwóch samochodów dostawczych, DB 100 (mniejszy) oraz LD 100 (większy). W 2004 roku firma LDV zakupiła od Syndyka Masy Upadłościowej Daewoo Motor Poland projekt samochodu dostawczego LD 100 projektowanego wspólnie w Wielkiej Brytanii, Polsce i Korei oraz wyposażenie techniczne do jego produkcji od upadłego Daewoo Motor Poland. Zakupiony projekt wdrożyła do produkcji seryjnej pod własną marką w 2005 roku. Model ten nosi nazwę LDV Maxus.


Plus takie linki jak:
http://www.truck.pl/pl/article/453/koni ... Bci,wd_052
http://www.truck.pl/pl/article/386/hind ... Bci,pa_002

I to chyba wszystko w temacie... no chyba, że jeszcze pomęczymy Intrall Lubo:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Intrall_Lubo

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 lipca 2015, 11:28 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
Pamiętam Ldv z andorią, ale z połowy lat 90-tych. chyba Convoy i 400

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 lipca 2015, 17:50 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2074
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Co do Pasagona to temat sobie obserwuję już od dłuższego czasu i choć nie będę oceniać jego od strony mechanicznej (bo nie miałem z nim do czynienia), to od strony stylistycznej już owszem.

Dla mnie ten lekko odświeżony Lublin (bo na takie coś wygląda ten "nowy" wóz dostawczy) to jest jakieś totalne nieporozumienie. Owszem, można zaklinać rzeczywistość, że "rolnicy z Polski B to kupią", że "budowlańcy go kupią" itd, ale samochód dostawczy może mieć tak szerokie grono odbiorców, jak i zastosowań, że powinno się tak zaprojektować go stylistycznie, aby przynajmniej wyglądał nowocześnie i ładnie.

Wiem, że zaraz może ktoś mnie wyśmieje, że "tylko dziewczyny kierują się wyglądem przy wyborze auta", ale czy napewno? Czy np my - miłośnicy Nys, Żuków, Tarpanów tracili byśmy tyle czasu, nerwów i kasy, żeby się zajmować swoimi autami, gdyby one nam się nie podobały i nie mieli byśmy do nich sentymentu?
Czy np duży poważny przedsiębiorca, który chce kreować wizerunek swojej firmy jako nowoczesnej, zakupi do swojej floty kilka "kanciatych" Pasagonów? Wątpię.
Ktoś tu na forum wspominał, że odkupił Nyskę od jakiegoś przedsiębiorcy, który chciał się jej pozbyć tylko dlatego, że wyglądała archaicznie i się z niego śmiali, że jeździ w swojej firmie czymś takim starym...
Jak wygląda Pasagon w porównaniu ze współczesnymi dostawczakami: Sprinterem, Transitem, Iveco, itd ? No przepraszam za porównanie, ale on ze swoją ciężką kwadratową niemodną bryłą wygląda jak wiejska drewniana chata na tle nowoczesnego osiedla...

Piszę to nie dlatego, aby wyśmiać ten samochód i jego twórców - wprost przeciwnie. Chcę aby w Polsce produkowano polskie auta i żebym mógł je codziennie widzieć na polskich drogach... Ale dziwię się widząc realizację tego projektu i sposób podejścia do niego.
Wyobraźcie sobie, że np w latach 60-tych XX wieku ktoś projektuje nowy samochód, który ma trójkątną maskę, oddzielne błotniki, oddzielne progi, oddzielne od błotników lampy - jednym słowem - według stylistyki przedwojennej... Tak samo jest z Pasagonem. W chwili rozpoczęcia produkcji wygląda on jak wyprodukowany 20 lat temu... Takie coś według mnie nie ma racji bytu...

Choćby niewiem, jaki był by wóz dobry od strony mechanicznej, danych technicznych to jednak w podświadomości potencjalnego nabywcy pozostaje przekonanie, że jest przestarzały...

Nie każdy potencjalny nabywca Pasagona musi być znawcą motoryzacji.
U mnie w okolicy funkcjonuje kilkadziesiąt małych rodzinnych zakładów stolarskich. Wśród okolicznych stolarzy jest duże zapotrzebowanie na auta dostawcze do przewozu mebli. Kiedyś u mnie w okolicy jeździło pełno Lublinów II, Polonezów Truck. Dzisiaj zastąpiły je Mercedesy Sprintery, Fordy Transity, Fiaty Ducato, VW Transportery...
Wielu przedsiębiorców zaczyna zwracać uwagę na "wizytówkę firmy" i np starają się, aby ich auta były w miarę jednakowo pomalowane...

...a firmy kurierskie?

...a firmy przewozowe wożące pasażerów?

No nie wspomnę już o potencjalnych zamówieniach "resortowych" np na potrzeby policji, straży pożarnej, straży granicznej, służby więziennej, żandarmerii wojskowej...
ale to jeszcze inny temat...


...ogółem mówiąc to dziwię się, że projektując Pasagona nie pomyślał nikt nad tym, żeby zaokrąglić przód, przednie błotniki, przedni zderzak w kształcie "nosa". Przednie lampy mogli zrobić skośne, aby "nadać autu dynamicznego charakteru". Jednocześnie poprawiła by się aerodynamika i zmniejszył opór powietrza - tak się dzisiaj projektuje samochody!
Jeśli projektanci chcieli nawiązać do historii lubelskiej FSC to mogli wzorować się nie na kształcie atrapy z Lublina 51, ale np na zaokrąglonym wlocie powietrza z Żuka "Smutka" - o wiele bardziej pasowały by do dzisiejszej mody samochodowej krągłości przodu nawiązujące do pierwszego Żuka, niż do modnego w latach 80-tych kanciatego przodu Lublina II

Według mnie projektanci nowej Syrenki z Kutna mają o wiele ciekawszy i bardziej realny pomysł - próbują reaktywować "krągły samochód" w dobie, gdzie zaokrąglenia i obłości są wyznacznikiem trendów w motoryzacyjnej modzie...

...myślę, że wbrew temu, co się oficjalnie pisze o osiągach, normach itp - jeśli auto wygląda nowocześnie, to i cieszy się większym zainteresowaniem wśród nabywców...

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 lipca 2015, 18:02 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
O co ta dyskusja? Cały ten Pasagon nie został wcale "zaprojektowany". To Lublin po faceliftingu. Miał być tymczasowy, jak to kiedyś się pan Tymiński wypowiadał ,a pieniądze po sprzedży jego i Honkerów miały pozwolić ZAPROJEKTOWAĆ zupełnie NOWY samochód. NOWY. Nie odświeżany i łatany Lublin. A jak jest? Wojsko się wypięło na Honkery i Tymińscy nie mają skąd wziąc kasy na zaprojektowanie i wdrożenie do produkcji NOWEGO samochodu. A to są naprawdę ogromne koszta. Nie mówiąc już o tym, że w zasadzie startują od zera, a wybicie się nowej marki na tak nasyconym rynku będzie ciężkie...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 lipca 2015, 18:12 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2074
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Masz rację Marian. Tylko, że tutaj wchodzi POLITYKA szerokimi drzwiami.
Zamawiając partię wozów dla Wojska Polskiego, policji, żandarmerii, straży, itd zamawia to tak naprawdę RZĄD lub osoby mianowane przez rząd na dane stanowiska...

Jak było z zamówieniem na śmigłowce dla wojska? Kto wygrał? były w przetargu 3 firmy - w tym 2 polskie, a wygrała francuska Airbus helicopters, gdzie zatrudniony jest jak się okazuje jakiś krewniak pana "prezydęta" komorowskiego? Można powiedzieć "dość polityki", "to jest offtop" - ale takie są fakty! Żeby produkować auta w danym kraju, to najpierw musi być do tego wola polityczna...

Może, jak od jesieni zmieni się w Polsce władza (w co głęboko wierzę) i "platforma oszustów" zostanie odsunięta od żłobu, to zapali się zielone światło dla polskiej motoryzacji!

Bo chciałbym jak mało kto, żeby w Polsce były polskie marki i Polacy mogli pracować we własnym kraju, a nie wyjeżdżać na zmywak w roli "białych murzynów"

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 lipca 2015, 18:25 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2074
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
...a co do terenówek, to dziwię się że niektóre rozwiązania techniczne sprzed lat zostały zupełnie zapomniane...

...jak to ktoś napisał "parametry techniczne bezdroży się nie zmieniły" - to fakt...

Szkoda, że ktoś zapomniał o takim fajnym polskim wynalazku z lat 30-tych, jak podwozie i napęd samochodu terenowego PZInż 303
Rozwiązanie z końca lat 30-tych, które zostawiło by w tyle wszystkie współczesne terenówki...

o czym piszę? :shock:

Podwozie PZInż 303 to zespawane ze sobą 2 przody przednionapędowego auta terenowego - auto miało 2 niezależne układy kierownicze i napęd na 4 koła 8) Samochód potrafił "jechać po przekątnej" 8) - co dzisiaj potrafią chyba tylko niektóre maszyny budowlane (dźwigi).
Do tego usytuowanie kół zapasowych po obu bokach, ale w taki sposób, że dolna krawędź opony wystawała sporo poniżej płyty podłogowej. Oba koła zapasowe były mocowane do ułożyskowanych piast 8) Dzięki temu, jeśli auto nadziało się na jakąś przeszkodę między przednim, a tylnym mostem, to zamiast haczyć podwoziem, auto odpychało się automatycznie od przeszkody kołami zapasowymi!!! 8) Dzięki temu rozwiązaniu można było "z byka" forsować w poprzek nawet głębokie rowy bez ryzyka zaklinowania się!

Teraz sobie wyobraźcie Honkera z takimi "przestarzałymi" rozwiązaniami technicznymi opracowanymi w 1936 roku :mrgreen: :shock: 8)

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 lipca 2015, 20:02 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Nikt dziś nie kupuje gotowego auta pod off-road.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 242 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 13, 14, 15, 16, 17  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 57 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net