Dzisiaj jest 26 kwietnia 2024, 03:31


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: 02 marca 2015, 19:13 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 291
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
Witajcie :)
Szukam żuczka do wyjazdów rekreacyjnych i trafiłem dzisiaj przez przypadek na andorie turbo.
Właściciel zachwala,że ma moc itd. super się jeździ. Mam też na oku żuczka bez turbo.
Jak to jest z tym turbem?
Szukam jak najmniej awaryjnych wariantów i trochę się obawiam,że turbina może mnie sporo kosztować..
Ten z turbo droższy o jakieś 600-800 zł (zależy ile z którego urwę) ale lepszy blacharsko i tak nie wiem co myśleć..

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 marca 2015, 19:23 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Ja bym brał lepszego blacharsko. Jakoś nie jestem zwolennikiem uturbionych silników. Dobry wolnossący dla mnie zawsze na plus :) Mniej zmartwień, brak turbodziury, mniej rzeczy które mogą się zrypać..

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 marca 2015, 00:46 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 291
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
Też byłem tego zdania ale to turbo jest lepsze blacharsko..
Bardzo skomplikowanie wygląda sprawa pozbycia się turba z andorii ?

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 marca 2015, 06:43 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Tego turbo nie musisz się obawiać.

To nie jest ani wysilony silnik, ani wysilone turbo - znam 2 wozy które przeżyły katowanie na budowie (jeden z 8 lat drugi jeździ od ok. 8 lat) i z turbiną nie było problemów - leciała blacharka.
A inna sprawa, że turbo to i lepsza dynamika na wyższych obrotach i lepsza kultura pracy no i lepsza sprawność silnika.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 marca 2015, 10:15 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
kyzer pisze:
Też byłem tego zdania ale to turbo jest lepsze blacharsko..
Bardzo skomplikowanie wygląda sprawa pozbycia się turba z andorii ?

Po pierwsze,to po co,skoro można kupić orginał wolnossący,a po drugie,to żaden problem,bo wywalasz turbinę i zamieniasz pompę wtryskową na zwykłą,bez korektora dawki i chyba powinno działać.Silniki turbo były niby jakoś tam przerobione,natrysk na tłoki itd,ale to przecież nie przeszkadza.
phinek pisze:
Tego turbo nie musisz się obawiać.

To nie jest ani wysilony silnik, ani wysilone turbo - znam 2 wozy które przeżyły katowanie na budowie (jeden z 8 lat drugi jeździ od ok. 8 lat) i z turbiną nie było problemów - leciała blacharka.
A inna sprawa, że turbo to i lepsza dynamika na wyższych obrotach i lepsza kultura pracy no i lepsza sprawność silnika.

Tyle tylko,że ponoć te turbiny lubiły nieźle rzygać olejem,po jakimś czasie.Ale w sumie,to niewielka różnica,bo te silniki same z siebie się pociły.
Ale taki turbo dieselek fajna rzecz.Zawsze mi się podobał dźwięk lublinków turbo,bo dosyć intensywnie gwizdały.No i była chyba różnica w pracy silnika między wersją na pompie rzędowej,a na boshowskiej rotacyjnej.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 marca 2015, 14:57 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Pytanie, czy ta andoria turbo nie była odprężona? Bo jeśli tak, to już nie tak łatwo "wywalić turbinę".

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 marca 2015, 15:27 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Tego akurat nie wiem,chyba nie pisało nic w księdze.Ogólnie siniki pod turbo się odpręża niby.Pisało tylko o natrysku oleju na denka tłoków i tyle.Reszty trzeba się domyślać.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 marca 2015, 17:26 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Gdyby była odprężona to by na wolnych w ogóle nie chciała iść.
Tam turbo łapie dopiero na obciążeniu przy obrotach - czyli wówczas gdy jest potrzebne i gdy jest energia spalin do odzyskania.

Ja tam po prostu jeździłem i na 4C90 i na 4CT90 i na ADCR.
Jeśli chodzi o kulturę pracy to ADCR na pierwszym miejscu potem zaraz 4CT90 a dopiero daleko daleko dalej 4C90.
A i z olejem to też jest mit... jak ktoś chce to zajeździ każdy silnik i każde turbo. Jak się "oszczędza" i leje siki do silnika to potem jest taki efekt, a jak się daje olej jak należy to samochód śmiga i niczym nie rzyga.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 marca 2015, 19:23 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 sierpnia 2013, 17:39
Posty: 144
Lokalizacja: bielsko-biala
mozna tez kupic bez turba i pozniej wsadzic:) widzialem takiego zuka na wlasne oczy ktory do 4c90 wsadzil turbo z lublina i jezdzilo to:) pompa wtryskowa zostala ta sama, wiecej tlenu= mniejsza dawka paliwa potrzebna do spalenia


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 marca 2015, 21:41 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 291
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
Dzięki wszystkim za odpowiedzi, okazało się,że ten lepszy blacharsko turbo ma po prostu zamalowaną rdzę pędzlem. Patrząc na to co się dzieję chyba zdecyduje się kupić żuka po pieniądzach i zapłacić blacharzowi.
Koszty mogą być podobne do tych w "w lepszych stanach" a będzie już zrobiony..

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net