Dzisiaj jest 24 maja 2019, 13:22


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 03 grudnia 2018, 14:42 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 sierpnia 2017, 14:06
Posty: 122
Lokalizacja: Ashford, Kent, UK
Pojazd: Żuk A151B
Nawet bardziej niz ja :-) Zuk 82', benza.
Z racji tego, iz nie dziala mi wskaznik paliwa (caly czas na full- zerkne do tego niebawem), postanowilem zapisac wskazania licznika, dolac na max, wyejzdzic troche I sprawdzic, ile spala. No otoz po przejechaniu 116km zalalem ok 25 litrow, czyli wychodzi ok 21l/100km. No troche duzo :-) Czytalem wczesniej na forum, zeby wyregulowac gaznik, zawory itp. Zawory zrobione, gaznik czyszczony tylko, nie regulowalem go, bo chodzi wg mnie ok. Ssanie ok, bez ssania tez wszystko normalnie. Kwestia tez tego, jak dokladny jest pomiar wskaznika kilometrow..
Mam pytanie do Was, gdyz jezdze sporadycznie nim do pracy, okolo 6km, w tym polowe drogi na ssaniu, zanim sie nagrzeje troche.. Czy to wg Was moze byc odpowiedz na zarlocznosc Zukasa? Czy ktos z Was osiagnal taki wynik 21/100?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 grudnia 2018, 16:43 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2636
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Jeżeli to jest 116km poskładane z z 6km odcinków na zimno... to może być. Jak miałeś w tym jakieś normalne kawałki trasy, to już temat do zastanowienia.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 grudnia 2018, 16:55 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 sierpnia 2017, 14:06
Posty: 122
Lokalizacja: Ashford, Kent, UK
Pojazd: Żuk A151B
No nie za bardzo mialem gdzie sie rozpedzic, moze ze 2-3 razy po 15km, ale nic specjalnego.. Wezme te spalanie za norme .. Druga sprawa, ze jezdze nim okazjonalnie, wiec moge przebolec te 20l..


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 grudnia 2018, 17:42 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4803
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Źle ustawiony zapłon też może być przyczyną dużego spalania, poza tym temperatura silnika - jak zimny będzie więcej palił, powinien możliwie szybko się rozgrzewać i utrzymywać stałą temperaturę 80-90stopni (sprawny termostat zimą), poza tym ssanie wg mnie możesz gasić po 1km tylko w czasie jazdy, a nie jak stoisz i powinien już chodzić normalnie. Jak będa mrozy to co innego, ale przy jesiennych temperaturach bez problemu można ssanie w czasie jazdy zgasić dość szybko.
Ale zimą, po mieście na krótkich odcinkach nie liczyłbym na spalanie mniejsze niż 15/100, raczej wyższe.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 grudnia 2018, 18:01 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1769
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
za dużo ssania, wyłączaj od razu jak tylko nie gaśnie

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 grudnia 2018, 18:54 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2796
Lokalizacja: EU
dluga jazda na ssaniu , paliwo wypłukuje olej ze scian cylindrów , smarowanie niejest wystarczajace.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 grudnia 2018, 22:17 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 stycznia 2018, 18:03
Posty: 4
Pojazd: inny
Sprawdź czy linka od ssania cofa się do końca.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 grudnia 2018, 12:12 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 sierpnia 2017, 14:06
Posty: 122
Lokalizacja: Ashford, Kent, UK
Pojazd: Żuk A151B
Sprawdze w weekend ssanie, czy odbija do konca. Swoja droga to teraz sobie przypominam, jak na poczatku kariery z moim Zukiem zwiekszylem mu minimalnie obroty na biegu jalowym w gazniku, bo gasl po opuszczeniu ssania. No ale nie sadze, ze to jest przyczyna chlania. Moze sprobuje gaznik jeszcze raz ustawic wg ustawien fabrycznych..


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 stycznia 2019, 17:54 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 stycznia 2019, 16:54
Posty: 5
Lokalizacja: Polkowice
Pojazd: Żuk
Przyjacielu, podczas jazdy na zimno trzeba z ssaniem obchodzić się delikatnie. Gdy silnikiem szarpie to wystarczy lekko pociągnąć ssanie i zaraz je wyłączyć. Wzzystko z wyczuciem. Jeszcze sprawdź ustawienie pływaka w gaźniku w komorze pływakowej. To ma duży wpływ na spalanie. A wskazówką paliwa sie nie sugeruj bo w każdym żuku tak chodzi i nic z tym nie zrobisz. Ja żukami zjeździłem pół życia i znam ich słabe strony. Mój żuk z s-21 po mieście palił 14 litrów w trasie 10 liter. Tak go mi ustawili majstry na zakładzie. Cykał jak zegarek.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 stycznia 2019, 18:02 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 sierpnia 2017, 14:06
Posty: 122
Lokalizacja: Ashford, Kent, UK
Pojazd: Żuk A151B
Spoko Kazik, jak tylko moge to jezdze na minimalnym ssaniu, az przestanie szarpac, tak okolo 5min i ssanie wylaczone calkowicie. Tylko te cholerne krotkie odcinki (po pare km w jedna strone) robia swoje..


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 stycznia 2019, 20:04 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 stycznia 2019, 16:54
Posty: 5
Lokalizacja: Polkowice
Pojazd: Żuk
Ugółem całe te silniki s-21 najmniej problemów sprawiają jak sie nimi cały czas jezdzi. Jezdziłem dużo żukami jednym zrobilem w latach 90 ponad sto tysiency na zakładzie. Z silnikiem zero problemów. Tych aut nie ma co oszczędzać pare kilometrów tylko zrobić od razu ze 40 i na ciepłym silniku go w deche i z 80 na godzine polecieć. Samo zdrowie dla twojego s-21.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 stycznia 2019, 20:05 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 stycznia 2019, 16:54
Posty: 5
Lokalizacja: Polkowice
Pojazd: Żuk
I po prostu z s-21 jak z człowiekiem. Jak siedzisz na kanapie i nic nie robisz to nie bedziesz mieć kondycji a jak sobie pobiegasz dla zdrowia i poćwiczysz to twój organizm jest trwalszy i odporniejszy.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 29 stycznia 2019, 20:10 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1769
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
żaden silnik nie lubi jazdy na zimno 5km

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 marca 2019, 14:18 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 sierpnia 2017, 14:06
Posty: 122
Lokalizacja: Ashford, Kent, UK
Pojazd: Żuk A151B
No to dobre wiesci. Po wymianie swiec, oleju, ustawieniu gaznika na nowo Zuk zszedl do 16l/100. Mysle, ze to juz dobry wynik, mimo wszystko jezdzac czasami po 5-10km dziennie. W weekendy ganiam go na dluzsze przejazdzki. Takze moj Zuczek to juz nie smok :-)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 marca 2019, 20:15 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1769
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
mój zszedł do 11 teraz, ale paki nie ma i trasy 30km jednym rzutem robi

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net