Cześć Wszystkim,
przegladając internet, szukając informacji o Żukach trafiłem przez przypadek na to forum, i chyba to był strzał w 10
Pokrótce: Planujemy wziąć udział w tegorocznym rajdzie Złombol 2010 (
www.zlombol.pl) Pomysł wydaje się dość szalony, w sam raz na studenckie wakacje, a i sama idea jest szczytna, bo dzieciakom pomagać trzeba.
Sytuacja wygląda następująco: potrzebujemy kupić Żuka (wybór padł na niego), doprowadzić go do stanu względnej niezawodności (lub kupić już w dobrym stanie), dojechać nim do Stambułu i wrócić z powrotem do kraju.
Założenia jakie przyjęliśmy to cena maxymalna pojazdu do 1600 zł. Ważne jest aby w cenie było zawarte ważne OC (jeśli go nie będzie, to cena musi iść w dół). Gablota musi mieć również ważny przegląd techniczny.
Jako wersję nadwoziową wybraliśmy furgonetkę (nie chcemy osobnej paki z plandeką). Prawdopodobnie pojedzie nas 5-6 osób, ważne jest więc aby pojazd miał wbite w dowodzie co najmniej taką liczbę osób. Planujemy zrobić z żuka coś w stylu campera (bierzemy namiot, jednak dobrze byłoby gdyby w razie niesprzyjającej pogody wszyscy mogli się przespać w miarę komfortowych warunkach wewnątrz auta.
Teraz zaczynają się pytania - jaki jest układ foteli jeśli w dowodzie mamy wbite 5,6 lub więcej osób? Czy poza 2 fotelami z przodu znajdziemy też takie z tyłu? Czy z tyłu znajdują się ławki wzdłuż ścian (szczerze mówiąc wygodniejsza byłaby druga opcja, gdyż chciałbym przerobić owe ławki w taki sposób aby stworzyć za ich pomocą miejsce do spania, i jednocześnie nie wzbudzać "złego" zainteresowania policji). Jak wygląda w takim przypadku sprawa z pasami bezpieczeństwa z tyłu? Domyślam się że ich nie ma?
Kolejną sprawą jest aspekt techniczny. Wiadomo że Stambuł znajduje się kawałek drogi z naszego kraju, dodatków trasa wiedzie górskimi drogami, ważny jest więc dobry stan techniczny pojazdu (awaria hamulców podczas zjazdu raczej nie leży w kręgu moich zainteresowań)
Zdaję sobie sprawę że być może po drodze należy będzie dokonać jakichś napraw, jednak lepiej by było unikać takich sytuacji. Dochodzimy więc do punktu zakupu auta. Czym kierować się przy kupnie? Jakie są najczęstsze mankamenty żuczków, oraz ich słabe punkty? Na co należy zwrócić uwagę, jak rozpoznać ewentualne objawy zagrożenia?
Nie jestem technicznym beztalenciem, ale mogę czegoś nie zauważyć, a myślę że wy jako doświadczeni "userzy" Żuków, możecie mi co nieco podpowiedzieć. Na co ogólnie zwracać uwagę przy Żukach?
Co do rodzaju zasilania jest mi to obojętne, zarówno Diesel jak i Benzyna wchodzą w grę (chyba nie ma aż tak znacznych różnic w spalaniu).
Jakie części zamienne oprócz skrzynki z narzędziami polecacie zabrać (pompa wody? paliwa? itp.)? Co jeszcze może przydać się na szlaku?
Mam jeszcze sporo pytań, także dotyczących zabudowy pojazdu, jednak o tym w późniejszym terminie, na początku chciałbym rozeznać się w sprawie zakupu auta.
Pozdrawiam