Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 21:36


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: 30 grudnia 2013, 23:52 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 grudnia 2013, 23:38
Posty: 5
Lokalizacja: Kuj-Pom
Witam.

Podpowiecie panowie jak to wygląda w praktyce Żuk i jednostka 2.4 diesla ? Trasy które by miał pokonywać to obszar województwa do 100km jako pojazd do transportu różnego typu materiałów.

Jak wygląda awaryjność tej jednostki, spalanie i ogólne użytkowanie na codzien.

Dziękuje i pozdrawiam.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 31 grudnia 2013, 10:46 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 817
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
Jak jest w dobrej kondycji to przekrecasz i jezdzisz. moja andoria ma 70 tys przebiegu i super sie sprawuje druga ma juz bliżej 300tys to ciezej pali wiadomo wtryski i takie tam już nie te.
spalanie w trasie zalezy duzo od obrotów silnika jak szybciej jedziesz to wiecej spali w ksiazkce przy pelnym zaladunku pali 9,9l przy 70km/h i tak gdzies moja nowa pali, a przy 90km/h juz to jest 12,5, a w miescie 13,4.
ale na pusto w trasie to 7 wyjdzie bez szalenstw ;)
kupisz dobry silnik wymienisz wszystkie przewody gumowe na nowe lejesz jezdzisz i smarujesz czesto zawieszenie :D

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 31 grudnia 2013, 11:45 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 grudnia 2013, 23:38
Posty: 5
Lokalizacja: Kuj-Pom
Witam.

Dziękuje za odpowiedź. Martwi mnie jednak spalanie ... Popytałem kilka innych osób i podobno diesel w żuku to trochę nietrafiona jednostka. Dowiedziałem się, że spalanie potrafi dojść nawet do 16l /100km co przy dzisiejszych cenach paliw jest niezbyt wesołą sytuacją.

Kolego mógłbyś jeszcze przedstawić sytuację z opłatami OC jak to wygląda w stosunku rocznym z silnikiem 2.4 przy pełnych zniżkach ? Za pojazd 1.9 płacę aktualnie niepełne 400zł a jak to się ma do silnika 2.4 ?

Dziękuje i pozdrawiam.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 31 grudnia 2013, 13:21 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 817
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
wiesz jak wtryski leja i pompa jest rozlegulowana to tak moze byc...
za towosa zarejestrowanego na ciezarowy + 7 osob placimy w pzu 501zl na rok a za tego nowego przerobionego na 9 osob i dlatego w dowodzie ma osobowy wpisany to 567 zl ale to w Lublinie przy pełnych zniżkach

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 31 grudnia 2013, 13:27 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Ubezpieczenie BARDZO zależy od ubezpieczyciela i miejsca, w którym mieszkasz. To, że Kanh płaci 500zł w Lublinie to nie znaczy, że Ty w Toruniu będziesz płacił też 500. Może się okazać, że będziesz płacił 300, albo 800. Musisz poszukać najlepszej oferty u siebie.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 31 grudnia 2013, 14:26 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 grudnia 2013, 23:38
Posty: 5
Lokalizacja: Kuj-Pom
Dziękuje za odpowiedzi. Koledzy a jak z awaryjnością tego pojazdu ? Nadaje się to do dalszej podróży powiedzmy te 80-100km w jedną stronę bez postoju ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 31 grudnia 2013, 20:11 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
A czy do picia kawy nadaje się filiżanka?
A jakby pijać częściej, to też się nada?

Przepraszam - ale pytasz o to, czy samochód nadaje się do jeźdżenia :roll: :D A to, czy przejedziesz 50km z duszą na ramieniu, czy coś się nie urwie, albo 1000km tankując tylko paliwo - zależy wyłącznie od stanu danego egzemplarza - i obojętnie, czy pytałbyś o Żuka, czy o Sprinetra...

Pozostaje kwestia, czy będzie dla Ciebie wystarczająco komfortowy. Dla mnie osobiście Żuk jest wygodniejszy i lepszy do jazdy niż hiszpański Mercedes - MB 100, podobny, jak tzw "kaczka" czyli 207/307 i trochę "słabszy" (w sensie wygody, głośności) niż Sprinter - choć tu dużo zależy od wersji silnikowej. A jeździłem też Sprinterem, który rozpędzał się jak...brakło mi porównania ;) - w ogóle się nie rozpędzał, muł okrutny był, i hałasował bardziej niż jakikolwiek Żuk.

Przy okazji - zatankuj Cdi jakimś trefnym paliwem - stoisz i płaczesz. Andoria pod tym względem wytrzyma wiele. I nie mówię o tankowaniu w stodole, tylko o tym, co bywa w dystrybutorach na stacjach paliw...

Jeśli nie miałeś do czynienia z Żukiem - daj sprzedającemu przy oględzinach "na flaszkę" ;) zatankujcie i przejedź się z 10 km chociaż - zobaczysz, czy Ci wóz pasuje. Tylko warto z kolei mieć porównanie z jakimś na pewno dobrym egzemplarzem.

Generalnie - "jak dbasz, tak masz". Zadbany Żuk, w pełni sprawny technicznie, to normalny samochód do jeźdżenia.

Pozdrawiam :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 01 stycznia 2014, 11:22 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 grudnia 2013, 23:38
Posty: 5
Lokalizacja: Kuj-Pom
Dziękuje za odpowiedź. W takim razie chyba zacznę rozglądać się za jakimś żuczkiem :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 02 stycznia 2014, 19:59 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 grudnia 2013, 23:38
Posty: 5
Lokalizacja: Kuj-Pom
Panowie a jeszcze pytanko na co zwrócić uwagę w takim żuku podczas oględzin przy zakupie ? Jakieś wadliwe miejsca w żuku się znajdują na które warto spojrzeć ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 02 stycznia 2014, 23:15 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Raczej normalne oględziny, jak każdego auta ;) - ale zdecydowanie warto, powinno się, obejrzeć Żuka z kanału / ewentualnie nawet wczołgać się pod i zobaczyć wszystkie łączenia blach od spodu, zerknąć na mocowanie kabiny do ramy; na samą ramę, wszelkie "wypusty" - czy się coś nie rozwarstwia, nie rozłazi, albo czy nie jest zapaprane do przesady jakim bitexem.

Drzwi powinny zamykać się przynajmniej tak samo lekko jak w zadbanym polonezie...
Pełne obciążenie elektryki - wszystkie światła, nawiew, wycieraczki też nie powinno robić na aucie najmniejszego wrażenia.

Jedyna rzecz, której nie da się wyłapać wizualnie (poza skrajnym przypadkiem) to luzy w zawieszeniu - przydałoby się podjechać na stację diagnostyczną na "wytrzęsienie" ;)

Hamulce - nie daj się złapać na żadne gadki "ten typ tak ma" "to panie jest żuk" czy podobne. Przy probie hamowania awaryjnego, z powiedzmy 30km/h - ma wysadzać pasażera przez szybę :lol3:

To jest samochód - jakiekolwiek stuki, nierównomierne uderzenia, szarpnięcia, ściąganie na jedną stronę - w sprawnym wozie nie ma prawa występowac.

To, co ma prawo być - wyraźnie większy luz, ruch jałowy na kierownicy, niż w autach z lat 80./90. - ale tez nie wiecje, jak "na trzy palce". Luz na kierownicy na ćwierć obrotu to już dyskwalifikacja. I dośc charakterystyczny jest odgłos pracy skrzyni biegów - po prostu ją słychać, ale nie może dominować.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 02 stycznia 2014, 23:51 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Dziwny Mag pisze:
I dośc charakterystyczny jest odgłos pracy skrzyni biegów - po prostu ją słychać, ale nie może dominować.


To samo tyczy się tylnego mostu :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net