Dzisiaj jest 28 kwietnia 2024, 00:28


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: 12 maja 2014, 17:18 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 kwietnia 2014, 15:05
Posty: 83
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Przeglądałem dzisiaj ofertę nowych opon, zastanawiając się nad zakupem do Żuka i taki pomysł dziwny mi do głowy wpadł.
Otóż zaraz po zakupie jak i w każdy wolny dzień, wsiadam w Żuka i jeżdżę nie po ulicach, a spełniam swe leżące w zakamarkach marzenia o jeździe po terenie. Terenówki nie posiadam, więc zastępuje ją mój Żuk i szczerze powiedziawszy radzi sobie dosyć dobrze. Jeżdżę po lasach, bezdrożach, ugorach, szczególnie upodobałem sobie nadwiślańskie przesmyki, którymi jeżdżą tylko terenówki i ciągniki, które te terenówki wyciągają w razie potrzeby. Oczywiście w jakieś hardcore'owe miejsca nie wjeżdżam ale tam gdzie osobówka nie da rady, Żuk jedzie jak po stole. W zasadzie zagrzebałem się dwa razy - raz przeceniając swoje możliwości chciałem przebić się przez wydmę i zakopałem się połową kół. Drugi raz stanąłem przebijając się przez płynącą płytką wodę. Przodem wjechałem z górki i zderzak w zasadzie dotykał już lustra wody, więc musiałem cofnąć by wjechać pod innym kątem. Było po deszczu i tył grzebał się na mokrej trawie. Bez łopaty, gałęzi i osób wypychających sam bym nie dał rady. Dobra ale do czego dążę... Otóż opony na których jeżdżę do takich zabaw się nie nadają. Pomyślałem więc, że dobrze byłoby kupić drugi komplet felg i nawlec na nie opony rolnicze, nie nadające się na asfalt. Opony tego typu:
Obrazek
Chcąc pojeździć po terenie, przerzucałbym tylko koła i na pewno byłoby pewniej w newralgicznych sytuacjach. Przerabiał ktoś z Was kiedyś taki temat??

_________________
https://malawielkaprzygoda.wordpress.com/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 maja 2014, 20:45 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lipca 2012, 21:56
Posty: 229
Lokalizacja: Pomorze
Tył leciutki, przód z ciężarem silnika będzie się zapadał w piachu, można spróbować worek ziemniaków, bądź dwa na tył wrzucić, właściwości powinny się polepszyć ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 maja 2014, 21:41 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
To i tak niewiele da,bo nie ma blokady mostu.Terenówki je posiadają,no i dodatkowo napęd na przód.Sam most przedni już by dużo dał.Jeśli masz most starego typu,to jest przełożenie 8/41 i można założyć przedni od Uaza,bp ma to samo niby.Żuk lekki i w byle błocie jest problem,bo się ślizga,a jak tylko jedno koło ciągnie,to całkiem dupa.Na allegro,czy tablicy był raz gość,który ogłaszał takie blokady do mostu starego typu,bardzo prosta konstrukcja i dosyć niezawodna.Coś takiego było w Tarpanach 239D właśnie.Taka blokada w połączeniu z kołami w jodełkę i lekkim dociążeniu tyłu była by już bardzo pomocna.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 maja 2014, 07:46 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 kwietnia 2014, 15:05
Posty: 83
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Wiadomo, że ultraterenówki się nie zrobi (choć w zasadzie dla chcącego nic trudnego i pewnie by się zrobiło), chodzi mi tylko o poprawienie właściwości jezdnych w lekkim terenie, który dla osobówek jest już niedostępny, a dla rasowych terenówek za prosty :)
A ta blokada mostu była rozłączana w jakiś sposób czy była na stałe po zamontowaniu?

_________________
https://malawielkaprzygoda.wordpress.com/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 maja 2014, 10:34 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Była rozłączana,normalnie,jak w ciągnikach.Miałem gdzieś zdjęcia tego,skopiowałem,zanim aukcja zniknęła.Bardzo prosty patent.Sfrezowana półoś,do tego zrobione sprzęgiełko przy koszu mechanizmu różnicowego,przesuwające się po tym frezie,no i bardzo posta przesuwka z płaskownika wystającego ponad rurę mostu.Żadne tam cuda,a robotę robi.Do tego założyć sobie nawet opony w kostkę,bo te w jodełkę,to na asfalt nie za ciekawe,a kostka by była uniwersalna.
Znalazłem jedno zdjęcie na necie
http://img36.tablica.pl/images_tablicap ... yzacja.jpg
Tu jest też taki zestaw
http://olx.pl/oferta/blokada-mechanizmu ... 5dh1x.html


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 maja 2014, 08:07 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 kwietnia 2014, 15:05
Posty: 83
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Dzięki ;) Akurat mam niedaleko do sprzedającego, więc po wypłacie się zgłoszę zobaczyć to cudo.
Kostka jest uniwersalna ale lepsze właściwości w terenie będzie miała raczej jodełka, a takie wachlowanie kołami na zmianę w zależności od celu jazdy nie będzie zbyt uciążliwe.
Zastanawiam się tylko (bo czekam rok na możliwość zarejestrowania auta na żółte tablice), czy nie kombinuję zbytnio i nie zamykam sobie drogi do klasyka decydując się na blokadę mostu :?:

_________________
https://malawielkaprzygoda.wordpress.com/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 maja 2014, 08:16 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Nie masz się czym martwić.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 maja 2014, 11:51 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Co jak co,ale chyba nikt nie będzie zwracał uwagi,czy tam przy moście jest blokada,czy nie.Podejrzewam,że nawet,gdybyś założył most hipoidalny z Honkera z fabryczną blokadą,to pewnie by się nie doczepili.Swoją drogą,to przydał by się taki most,ale trochę za szeroki jest.Trzeba by zawieźć cały most do FS Honker,to by pewnie dorobili taką blokadę.Najszybciej cały most,ale musi być węższy.Czemu dawniej fabryka nie robiła takiej blokady w Żukach?To bardzo dobra rzecz jest,a każdy,kto choć raz wjechał Żukiem tam,gdzie nie powinien wie,ze to by się przydało w tm pojeździe.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 maja 2014, 14:18 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Pojazd ma mieć co najmniej 75% oryginalności. http://oldtimery.com/index.php?option=c ... 9&Itemid=1

A w szczególności: http://oldtimery.com/index.php?option=c ... e&Itemid=1

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 21 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net