Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 20:18


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: 13 marca 2015, 13:05 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Chciałbym się przywitać, to mój pierwszy post. Dołączyłem do grona miłośników dostawczaka, co mnie niesamowicie cieszy.

Nie chciałbym być źle zrozumiany. To mój pierwszy Diesel, nie wiem jak się do tego dostosować. Silnik w żuku którego kupiłem, ale jeszcze go nie odebrałem z braku drugiego kierowcy, jest suchy. Suchuteńki. Niby pracuje równo i cicho jak na diesla. Mimo to ma przejechane 220 tysięcy. Reszta to raczej do dobrego remontu, ale silnik i skrzynia ok. Myślicie że auto przechodziło remont? Czy jest to możliwe, że ostał mi się suchy egzemplarz, ale to raczej nie możliwe ?

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 marca 2015, 16:38 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
220tys andoria mogłaby zrobić, jeśli była "normalnie" użytkowana, a nie rabunkowo. Przy regularnych zmianach oleju, systematycznym serwisowaniu ten silnik spokojnie mógł tyle przejechać. Może przejechać i więcej. Co do suchości - przy S-21 bym się zdziwił mocno, przy andorii... czy ja wiem, z tych silników aż tak się nie lało, choć suchy żuk to faktycznie ewenement, może ktoś na tyle o niego dbał, że regularnie wszystkie uszczelki były wymieniane,etc..

Nie wiem, jaką masz skrzynię, ale na pewno nie uwierzę, że IV biegowa przeżyła ten przebieg. To akurat jest raczej niemożliwe, biorąc pod uwagę to, z czego była wykonana i jak. Co innego tylny most, jeśli masz nowego typu z przekładnią hipoidalną, powinien jeszcze pośmigać, jeśli starego typu - to faktycznie szykuj się na remont.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 marca 2015, 16:47 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Żuczyszcze jest z 1996 roku. czy 220 km to dużo na 4c90 ?

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 marca 2015, 19:20 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Ja jeździłem z andorią co miała pod 300 kkm więc da się.
Najlepiej zrób parę fotek lub filmik jak silnik jest odpalony to będzie można coś więcej podpowiedzieć.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 marca 2015, 14:59 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Już mogę powiedzieć, że nie wiem czy muszę go z gazem odpalać? Bez gazu nie zapali, może za krótko świece grzeję około 12 sekund w temperaturach koło 0*, wydaje mi się że za słabo.
Załączę filmik niebawem.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 marca 2015, 15:30 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
4c90 lubiły się dobrze wygrzać - więc przekręć kluczyk, zaczekaj aż zgaśnie kontrolka... jeszcze raz kluczyk na zero i na pozycję... niech kontrolka zgaśnie drugi raz i powinno odpalić bez marudzenia.

Sam widziałem patenty, gdzie montowano dodatkowo jeszcze jedną kontrolkę nie z układu sterowania ale pokazującą fizyczną pracę świec.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 marca 2015, 15:37 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Jaka kontrolka ? Widocznie muszę rozebrać moją deskę rozdzielczą. Mam przycisk grzania świec.
Rozumiem, że to nie jest fabryczne? Nie rozumiem.
Muszę wrzucić wam filmik, nie do końca rozumiem, zasady działania tego pojazdu. Nagram Filmik wrzucę. Zobaczycie czy wszystko przebiega tak jak powinno.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 marca 2015, 19:12 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 lipca 2014, 23:07
Posty: 96
W żuku nie był tego badziewia sterownika ,ja jak duży mróz grzeje nawet 60 sekund i pale z gazem.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 marca 2015, 04:00 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
No tak... "pojechałem" Lublinem :)

W Żuku może nie być kontrolki - tak czy inaczej tak jak pisze Groszek - grzać nie żałować.
Po paru latach eksploatacji będziesz mieć wyczucie ile grzać. Na pewno jak masz możliwość typu garaż czy własne podwórko, to możesz pomyśleć też o tym, aby zabawić się w taką opcję:
- podpinasz prostownik
- załączasz grzanie świec
- idziesz zrobić sobie śniadanie
- przychodzisz do żuczka po śniadaniu
- wyłączasz grzanie świec
- odpinasz prostownik
- wsiadasz i cieszysz się ciepłym autem

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 marca 2015, 08:21 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Czy ten sterownik można zaadaptować z Lublina? Zapewne tak, można przybliżyć sposób, jak to rozwiązać technicznie? Będę pruć instalację od samego instrumentu, to i kontrolkę można wstawić. Auto pracuje dobrze, równo, trochę go dusi filtr paliwa i powietrza - jak domniemam.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 marca 2015, 09:16 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
O ile dobrze pamiętam to jest to de facto stycznik zwłoczny sterowany temperaturą
Zatem wszczepienie go do instalacji nie powinno być problemem.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 marca 2015, 11:07 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 lipca 2014, 23:07
Posty: 96
Jak wymontowałem sterownik ,po uruchomieniu zimnego silnika dogrzewa silnik świecami co powoduje duży pobór prądu z aku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net