Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 21:42


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 08 kwietnia 2015, 11:30 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Zakładam ten temat, bo sam jestem ciekaw.
Jak to było z tymi lampami w Żukach.
Z przodu, sprawa raczej prosta, choć nie do końca.
Najpierw były symetryczne, potem asymetryczne, w późniejszych Żukach w ogóle zmieniło się mocowanie garnka reflektora do przedniego pasa. W sensie typ reflektora się zmienił, szkło jest takie, jak w Nysie, ale reflektory nie pasują zamiennie. W tym tygodniu postaram się porobić fotki, o co mi chodzi, chyba, że ktoś dysponuje fotkami..

Inna sprawa kierunki - od kiedy są boczne kierunki, od kiedy nowy typ przednich? Od nowej budy?

Trzecia sprawa - światła tylne. Widziałem już w milionie różnych konfiguracji i nie wiem, jaka jest fabryczna.
Widziałem układ (od góry) kierunek - odblask - pozycja/stop, widziałem układ odwrotny - pozycja/stop - odblask - kierunek,
najciekawsze i chyba nie fabryczne wydaje mi się rozwiązanie z wyeliminowanym odblaskiem i zamiast jednego czerwonego światła są dwa osobne - jedno na stop, drugie na pozycję.
Tu znów pytanie - czy stary typ skończył się wraz ze smutkową budą, czy wcześniej?
I ostatnia sprawa, poruszona niedawno w innym wątku - światła w tylnym pasie - bywały Żuki z dwoma wstecznymi (fabryka?), większość jednak miała przeciwmgielne z lewej i wsteczny z prawej.

Mam więc prośbę do ludzi, którzy coś w temacie wiedzą NA PEWNO - w sensie jest to poparte jakimś katalogiem, literaturą - jak na przestrzeni lat zmieniały się światła w Żukach zarówno z przodu, z tyłu, z boku, wszędzie...
Noo i zapomniałem, a dochodzą jeszcze światła tylne z Żuków skrzyniowych....

Czy jest ktoś, kto umie to usystematyzować? :mrgreen: Bo ja się gubię ;P

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwietnia 2015, 13:29 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Umie, tylko czasu na to teraz nie ma. 8)

Tak w skrócie - Żuki to okres 1958 1998 -mnóstwo zmian w pzrepisach, wyposażeniu obowiązkowym...

Żuki bez miejsca na światełka odblaskowe z tyłu - jak najbardziej fabryka.

Przednie reflektory - pochodne od Warszawy. Ale ale.. kurde, teraz musze juz spadać - jestem pewien, że nawet tu, na dosatwczakowym forum, temat lamp juz przewąłkowaliśmy! Na 100%! Być może w dziale off topicowym -ale juz to tu pisałem :D I chyba jeszce kilka osób :D
Ktoś znajdzie? Połączy tematy? Albo zrobi rozchodniczki do tematów pzryklejone w odpowiednim dziale? :wink:

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 kwietnia 2015, 16:09 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Cóż,ja wiem tylko tyle,że mój stary żuk z 78 roku nie miał fabrycznie ani kierunków na błotnikach po bokach,a ni żadnej lampy w tylnym pasie.Z tyłu miał lampy kierunków u góry,a pozycyjne/stop na dole.Tak też z rozpędu zamontowałem sobie w dieselku,ale nie jest to zgodne z tym rocznikiem.W moim drugim żuku jest właśnie na odwrót.Kierunki na dole,a reszta u góry.Rocznik 95,więc te nowsze miały inaczej.A lampy przednie miały zmieniony sposób mocowania,bo dołożyli regulację położenia lamp góra-dół,żeby opuszczać je przy załadowanym aucie.Tyle tylko,że ręcznie,a nie z kabiny.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 kwietnia 2015, 20:55 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 marca 2015, 10:40
Posty: 79
a moze wrzuccie to o czym piszecie na fotkach?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 kwietnia 2015, 21:05 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
w kierunkowskazach przednich byla dodatkowa blaszka odblaskowa oznaczenie szkla pomaranczowego bylo E20 , nysy natomiast niemialy kirunkowskazów z ta blaszka odblaskowa oznaczenie szkla bylo E8 , to jest temat który mozna ciagnac w nieskonczonosc z tym , kiedys myslalem ze wszystkie te kierunki sa takie same :) jeszcze powracajac do duzych kierunkowskazów warszawy , to byly takie szkla produkowane w rosji , niebylo to szklo typowo pomaranczowe tylko ciemniejsze i bez zadnych oznaczen norm E

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 kwietnia 2015, 21:11 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Jak sobie nie zapomnę,to porobię zdjęcia.Mam na stanie takie jedno mocowanie lampy przedniej nowego typu z regulacją wysokości.Lampy były praktycznie takie same,ale miały inne mocowania, tzn. te uszy, w które wkręcało się wkręty regulacyjne i zaczepiało się lamy w tych wielkich okrągłych osłonach,w starszym typie pasa przedniego.Nowsze lampy miały w tych uszach plastikowe "spinki" w które wchodziła kulka śruby regulacyjnej,a sama śruba była wkręcana w całe mocowanie lampy z kolei przykręcane do otworu w pasie.W moim starym żuku miałem nawet przerobione lampy na ten wzór,bo obciąłem te okrągłe osłony,zostawiając tylko przednią część i całą resztę zamontowałem jak w orginale,tylko sprężyny napinające lampę zaczepiłem za śruby trzymające obudowę nagrzewnicy na błotniku.Miałem dzięki tej przeróbce dostęp do żarówek i kostek bez wyciągania lampy,zupełnie jak w żukach z końca produkcji.Niemniej,żeby ustawić położenie lamp śrubami regulacyjnymi ,nadal trzeba było zdejmować atrapkę/grill.W nowszych typach lamp regulacja odbywa się od strony komory silnika,bez zdejmowania czegokolwiek.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 kwietnia 2015, 21:05 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Czy wy aby nie dyskutujecie o tym:
http://www.was.eu/index/product/6
http://www.was.eu/index/product/3
http://www.was.eu/index/product/5
i tym podobnych?

Podpowiem jeszcze że to E20 czy E8 jeśli było w kółeczku to jedynie opisuje gdzie dostało pierwszą homologację.

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 kwietnia 2015, 21:12 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
te lampki z linków to sa jakies po 90 roku produkowane rzemiosla.
o takie chodzi

http://olx.pl/oferta/kierunkowskaz-prze ... 117c3ec1ff

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 kwietnia 2015, 07:29 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Nie rzemiosło tylko normalna firma posiadająca w ofercie różne świecidełka.
Zaś na OLX jest lampka z ZEM Kwidzyn:
http://www.zem-polmo.com.pl/katalog.html
Niestety im katalog na stronie przestał działać - radzę złapać kontakt telefoniczny i o ile dobrze pamiętam pytać o 092

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 sierpnia 2015, 16:28 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Ja mogę powiedzieć coś z pamięci, żyłem w czasach gdy na ulicach były tylko nasze starożytne auta więc młody człowiek interesujący się motoryzacją zwracał uwagę na każdy detal.

Zatem w przypadku Żuka blaszaka fabryczna konfiguracja tylnych świateł to cztery kopułkowe lampki z odblaskiem między nimi. Każde zastąpienie odblasku kopułkową lampką to ingerencja kierowcy/właściciela. Jak się dobrze przyjrzycie to zauważycie że tak wstawiona lampka zdecydowanie wystaje.

Co do świateł cofania/przeciwmgłowych - przepis mówi wyraźnie że ma być takie i takie i tak było. A to że są one identyczne - powodowało że część ludzi wolała mieć mocniejsze cofanie niż praktycznie nigdy nie używane przeciwmgłowe.

U siebie wstawiłem brakująca kopułkę i rozbiłem światło pozycyjne/stop na dwie kopułki. Ponadto na przeciwmgłowej dałem przeźroczysty klosz, ale czerwoną zarówkę. Taki miałem koncept na Żukowy żart z Lexus look;-)

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 sierpnia 2015, 17:37 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
A tak swoją drogą to w którym roku obłe ramki zamieniły się w kanciaste?

I czy zmiana te nastąpiła w tym samym roku w samochodach Warszawa/Syrena/Żuk/Nysa?

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 sierpnia 2015, 11:30 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Pytasz o ramki do..kierunkowskazów? Reflektorów głównych?
Ale ogólnie - zmiany tych elementów w Żukach i Nysach są pochodną zmian w Warszawach - i następowały w podobnym czasie. "Podobnym" znaczy tyle, że w dostawczakach nawet jescze ponad pół roku od wejścia zmian dla Warszaw montowano "stary" typ elementu, aż do wykorzystania zapasów magazynowych (w uproszczeniu, bo w praktyce co element, to nieco inna historia :wink: ).

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 sierpnia 2015, 20:57 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Przede wszystkim chodzi mi o ramki reflektorów głównych. Tam była najbardziej widoczna zmiana z obłości na "kant"

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 sierpnia 2015, 22:39 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
No to w praktyce w trakcie 1965 roku, w pierwszej połowie.

Miało być od jesieni 1964 - Warszawy sedan od początku miały mieć "kanciatą" ramkę, ale ramka była powiązana z typem reflektora (symetryczny - stary i asymetryczny - nowy). Z powodu problemów z uruchomieniem produkcji żarówek(!) do nowego reflektora, jeszcze kilka miesięcy montowano stary typ. Tu trzeba wspomnieć, że reflektor jako całość - stary - nowy - był współwymienny, ale żaden element reflektora pojedynczo - nie był.
W trakcie 1965 roku ominięto "na piechotę" problem braku odpowiednich żarówek, przejściowo dostosowując nowy typ reflektora do montażu żarówek "symetrycznych". Taki reflektor wyglądął już jak te, co dotrwały prawie do końca produkcji - miał "kanciatą" ramkę - ale element optyczny miał symetryczne szkło (dziś ekstremalnie rzadko spotykany, "koszmar" dla miłośników kompletacji fabrycznej :mrgreen: ). Dopiero około końca roku 1966 uruchomiono produkcję pożądanych żarówek, a tym samym element optyczny z asymetrycznym szkłem.

W przypadku kierunkowskazów (takich, jak w Warszawach sedan i pochodnie w Nysach 521) - ramki pierwotnie były zaoblone (i tutaj odbłyśnik jako oddzielny, nitowany do podstawy, element), a od około 1968 "kanciate" (i rezygnacja z dotychczasowego odbłyśnika). Zmieniał sie także, bodajże trzykrotnie, rysunek klosza :)

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 sierpnia 2015, 20:37 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Czyli Stary 25 miały szanse załapać się jeszcze na obłe ramki i symetryczne światła :)

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net