Jaki rocznik?
W ogólności: blok, obudowa sprzęgła (obudowa skrzyni biegów takze) były odlewane, nastepnie malowane dla zabezpieczenia przed korozją i leżakowały sobie jakiś czas. Później szły na obróbkę i dalej na montaż.
To malowanie wykonywano różnymi kolorami w różnym czasie. Najczęsciej właśnie wspomniany żólto-zielony. Były tez te elemnty malowane na groszkowo, na jasnozielono, na ciemnozielono; kolejny dośc często spotykany kolor, zwłaszcza w nowszej produkcji, to czerwony tlenkowy. Zdarzało się też, bardzo rzadko, malowanie na czarno ewentualnie szaro.
Tyle elementy odlewane luzem.
Do +/- początku lat 80 kompletne, zmontowane silniki lakierowano na srebrno (srebrną emalią żaroodporną - tak, tak - srebrzanką, jak do gzrejników
). Pokrywy zostawały czarne.
Zakłady remontowe z kolei zwykle malowały kompletne silniki na kolor szary (szary średni).
http://www.fotosik.pl/zdjecie/1a6667d1e2bd08acNie wiem, od kiedy, zaprzestano malowania kompletnych silników i wszystkie częsci skąłdowe zostawały w kolorze dostarczonym pzrez podwykonawców. Wtedy najczęściej blok i obudowa sprzęgła były jasnoszare / srebrnoszare, ale zielone / groszkowe też sie zdarzały, podobnie czerwone tlenkowe.
Tu możesz zerknąć na ostatniego Żuka
viewtopic.php?t=2515&p=29595Pokrywy, wiatraczek itp drobnice były malowane na czarno (proszkowo).
P.S. Tutaj ładnie widać to malowanie srebrzanką (silnik z 1969r) - srebrzanka oczywiscie złaziła
http://olx.pl/oferta/warszawa-223-203-2 ... 0f996129d1(jak ktoś ma kilka minut i ochotę, to prosze, niech wrzuci te zdjęcia tutaj, przez nasze forum
).
I jeszcze jeden:
http://allegro.pl/silnik-zuk-s-21-benzy ... ml#thumb/5