Forum Miłośników Polskich Dostawczaków http://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
numer ramy żuk http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=15&t=3885 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | sukiennik68 [ 21 listopada 2017, 14:25 ] |
Tytuł: | numer ramy żuk |
ponieważ w temacie pt "Żuk" jestem raczej nowicjuszem chcialbym poprosić o pomoc w rozszyfrowaniu informacji zawartych w numerze ramy FSC - A05 - 07 - 71 - 1127XX Pierwsze litery to najpewniej Fabryka Samochodów Ciężarowych , A05 to chyba odmiana Żuka, reszta jest dla mnie zagadką W papierach rok produkcji 1976 co wg mnie nie pasuje jednak do oznaczenia A05. Czy po pozostałej części numeru można chociaż w przybliżeniu określić rok produkcji |
Autor: | Dziwny Mag [ 21 listopada 2017, 16:01 ] |
Tytuł: | Re: numer ramy żuk |
07 71 - to data, lipiec 1971. Ostatnie 6 cyfr to indywidualny, kolejny numer ramy - okolice 112 tysięcy orientacyjnie potwierdzają rocznik 1971. (Dla porównania mam dane np A15 z 1971, nr ramy 111389). FSC i A05 tak, jak mówisz. A05 to blaszany furgon z silnikiem M20 (dolnozaworowym). Może być jakas pomyłka w roku produkcji, może być składak z 1976... - skoro reszta danych się zgadza... |
Autor: | Historyk1985 [ 21 listopada 2017, 19:28 ] |
Tytuł: | Re: numer ramy żuk |
Fajny temat - to może i ja się podepnę Rama Żuka "blaszaka" A06 (bez fabrycznych mocowań na wsporniki paki i bez tylnego zderzaka) Kabina sugerowała rocznik 1983 (data produkcji niektórych części - XII 1982) Diagnosta odczytał taki numerek: (i wydał z takim numerem tabliczkę zastępczą) 74051CZ0288 Patrząc zaś na numer ramy widzę tylko wyraźnie takie znaki: 74 51 CZ 2 88 ciekawie wygląda wysokość wybicia numeratorami. Znaki w parach są na tej samej wysokości, ale numer jako całość jest wybity na różnej wysokości. Może dowiem się coś więcej, jak wytrawię w elektrolizie blaszkę... Da się coś z niej odczytać - czy np "CZ" coś oznacza? Czy gdzieś jest np rocznik? np "74" lub "88"? Najprawdopodobniej Żuk jest składakiem (99,9%), ale ciekawi mnie czy cokolwiek te numery "mówią" PS w 1989 roku jest potwierdzone, że ta kabina "jeździła" w pewnej firmie |
Autor: | Dziwny Mag [ 21 listopada 2017, 20:27 ] |
Tytuł: | Re: numer ramy żuk |
Historyk1985 pisze: Diagnosta odczytał taki numerek: (i wydał z takim numerem tabliczkę zastępczą) 74051CZ0288 Patrząc zaś na numer ramy widzę tylko wyraźnie takie znaki: 74 51 CZ 2 88 Możlwe, że diagnosta odstępy na ramie wypełnił zerami - to się zdarzało. Tak czy siak - na 100% jest to numer ramy / podwozia (identyfikacyjny) nadany przez stację diagnostyczną. 74051 / 7451 - kolejny nr - prawdopodobnie z danego województwa (choć tu nie jestem całkiem pewien czy to województwo, czy dana stacja), CZ 288 - kod stacji kontroli nadającej numer. Format numeru stacji wg starego systemu - sprzed reformy administarcyjnej z końca lat 90. |
Autor: | Marian [ 21 listopada 2017, 20:35 ] |
Tytuł: | Re: numer ramy żuk |
Czyli składak |
Autor: | phinek [ 21 listopada 2017, 21:05 ] |
Tytuł: | Re: numer ramy żuk |
A czy aby "CZ" nie oznacza "Część Zastępcza" czyli numeracja ram sprzedawanych luzem - czy to do składaków czy też w celach naprawczych? |
Autor: | Dziwny Mag [ 21 listopada 2017, 22:24 ] |
Tytuł: | Re: numer ramy żuk |
phinek pisze: A czy aby "CZ" nie oznacza "Część Zastępcza" czyli numeracja ram sprzedawanych luzem Nic z tych rzeczy. Ramy luzem miały normalną numerację. Czasem dodatkowy człon na początku (np w Nysach "MOX" i kolejny numer zaczynający się od "100 xxxxx") - ale nigdy taki skrót "CZ" w tym przypadku to kod województwa częstochowskiego. |
Autor: | phinek [ 21 listopada 2017, 22:28 ] |
Tytuł: | Re: numer ramy żuk |
Ja po prostu kojarzę takie oznaczenie bodaj gdzieś z literatury dotyczącej Stara... ale piszę z głowy a nie z księgą na kolanach, więc mogę się mylić |
Autor: | sukiennik68 [ 22 listopada 2017, 15:41 ] |
Tytuł: | Re: numer ramy żuk |
Dziwny Mag pisze: 07 71 - to data, lipiec 1971. Ostatnie 6 cyfr to indywidualny, kolejny numer ramy - okolice 112 tysięcy orientacyjnie potwierdzają rocznik 1971. (Dla porównania mam dane np A15 z 1971, nr ramy 111389). FSC i A05 tak, jak mówisz. A05 to blaszany furgon z silnikiem M20 (dolnozaworowym). Może być jakas pomyłka w roku produkcji, może być składak z 1976... - skoro reszta danych się zgadza... Dzięki Żuk o którym mowa stoi sobie nieużywany, zakurzony, obes...y przez drób i czasowo wyrejestrowany w stodole u dalszej rodziny gdzieś od połowy lat 90-tych. Z tego co mi przekazano wcześniej od początku swojego żywota jeździł w firmach państwowych, ostatnia z nich to jakaś samochodowa szkoła zawodowa skąd został w 1990r. zakupiony. Po zakupie ze szkoły nie był remontowany dlatego wygląda jak wygląda . Ponieważ ostatnio zaczął zawadzać postanowiono się go pozbyć oddając na złom lub takiemu jednemu dziwakowi w rodzince czyli mi Chociaż to spory kawałek drogi byłem, oglądałem: na pierwszy rzut oka to model A11b kabina krótka, skrzynia ładunkowa pod resztkami plandeki, uchwyt na koło zapasowe spawane z boku ramy, amortyzatory jeszcze ramieniowe, pompa hamulcowa jednoobwodowa bez serwa, pedały sprzegła i hamulca stojące, hamulec ręczny na wał, silnik s-21. Tylko ta numeracja ramy w ząb nie pasuje acha, wyczaiłem jeszcze numer kabiny 554299. Nie wyczaiłem za to żadnej tabliczki znamionowej. Dzięki pomocy Dziwny Mag wiadomo, że numer ramy wskazuje na rok produkcji 1971, w dowodzie wpisane 1976 a czy coś może dodać do tej układanki numer kabiny |
Autor: | Dziwny Mag [ 22 listopada 2017, 16:55 ] |
Tytuł: | Re: numer ramy żuk |
Nr kabiny mówi tylko, że jest duuużo nowsza, niż cała reszta. sukiennik68 pisze: (...) amortyzatory jeszcze ramieniowe, pompa hamulcowa jednoobwodowa bez serwa, pedały sprzegła i hamulca stojące, hamulec ręczny na wał, silnik s-21. Tylko ta numeracja ramy w ząb nie pasuje Właśnie, że to wszystko w/w bardzo dobrze do numeru ramy pasuje! Modernizacje mechaniczne to dopiero od 1976. Od stycznia 1973 nowa "morda", od +/- wiosny 1976 zmiana mechaniki (hamulce, amortyzatory itp). Faktycznie jedyny "niuans" to rocznik w papierach. Ale nie takie rzeczy się działy Samochód miał jeździć, papierów niektórzy (osoby, firmy, kierownicy) pilnowali bardzo, inni nieco olewali. Tu moglo być też tak, że formalnie w Żuku z 1976r. zgłoszono wymianę ramy, a w praktyce wzięto całe podwozie (a może i nawet całe inne auto, de facto przekładajac tylko tablice z zarejesatrowanego, na "dawcę ramy"). P.S. Dla porównania masz tu numer kabiny 7xxxxx Prevent pisze: Jest to Żuk jak wspomniałem z końca produkcji, rok 1998 i numer nadwozia 0767587] viewtopic.php?f=16&t=2583 |
Autor: | Historyk1985 [ 22 listopada 2017, 21:08 ] |
Tytuł: | Re: numer ramy żuk |
Przyznam szczerze, że niezły bajzel mamy z naszymi numerkami w Żukach... Moja kabina ma numer: 506190 Tak się zastanawiam po lekturze w/w postów, czy kiedykolwiek mój Żuk był furgonem blaszakiem... Myślałem, że rama "furgonowa" to potwierdzenie tego "A06B" u mnie na tabliczce w kabinie, ale skoro rama ma numery serwisowe, to i nadwozie mogło być "wyssane z palca" - kabina fabrycznie krótka, a nie "obrzyn" z urżniętym zadem... Jedno jest u mnie pewne - daty produkcji na wszystkich lampkach oświetlenia wnętrza i przednich kierunkowskazach to rok 1982 (od czerwca do grudnia). Rama jest serwisowa, tabliczka w kabinie zastępcza - ciekawe czy z furgonu nie ma tylko METRYKI PS - w zakamarkach kabiny znalazłem kwit z CPN-u z 1989 roku, a na tapicerce pieczątki z piekarni GS (tej samej na którą jest kwit) czyli ten "stwór" już jeździł w 1989 roku) ...a na tylnej ścianie kabiny - między lampką, a krawędzią dachu jest taki "kominek" zgrzewany do blachy do zakładania stelaża plandeki - i to też raczej by świadczyło o tym, że kabiny u mnie nikt nie skracał, tylko już taka była... Tak, czy siak nie żal mi teraz tym bardziej stawiać na tej serwisowej ramie budę od Nyski Tym bardziej pasuje - skoro takie kombinacje były w epoce |
Autor: | sukiennik68 [ 22 listopada 2017, 21:49 ] |
Tytuł: | Re: numer ramy żuk |
Dziwny Mag pisze: Nr kabiny mówi tylko, że jest duuużo nowsza, niż cała reszta. Właśnie, że to wszystko w/w bardzo dobrze do numeru ramy pasuje! Modernizacje mechaniczne to dopiero od 1976. Od stycznia 1973 nowa "morda", od +/- wiosny 1976 zmiana mechaniki (hamulce, amortyzatory itp). a co myslisz o wsporniku na koło zapasowe? A05 też tak przewoziły zapas czy to może być później dospawany element? |
Autor: | Dziwny Mag [ 22 listopada 2017, 23:26 ] |
Tytuł: | Re: numer ramy żuk |
Furgony fabrycznie miały zapasówkę z tyłu, pod ramą (tylny zwis). Pick-upy i towosy miały wewnątrz, przy lewej burcie. Skrzyniowe po lewej stronie, nad tłumikiem. Pominałem to, jako mało istotny niuans, bo taki Żuk mógł "przepoczwarzać" się kilkakrotnie O ile pole numerowe na ramie wygląda na oryginalne, to jemu bym wierzył w kwestii początku historii |
Autor: | sukiennik68 [ 23 listopada 2017, 09:40 ] |
Tytuł: | Re: numer ramy żuk |
Dziwny Mag pisze: O ile pole numerowe na ramie wygląda na oryginalne, to jemu bym wierzył w kwestii początku historii przepraszam za kolejne "mondre" pytanie : a jak powinno wyglądać oryginalne pole numerowe na ramie jakaś fotka bardzo by mi pomogła aby dokonac weryfikacji . Ja niestety nie dysponowałem aparatem w trakcie ogledzin i na razie nie dysponuję żadnymi zdjęciami pacjenta, co przy najbliższej okazji postaram sie nadrobić |
Autor: | Dziwny Mag [ 23 listopada 2017, 15:37 ] |
Tytuł: | Re: numer ramy żuk |
Kurde, nie mam akurat dobrej foty tego miejsca. Góra, prawa podłużnica - płytka z numerem zgrzewana do podłużnicy. Jako tako tu widać: http://www.sieradzak.pl/data/offers/201 ... 79_3_w.jpg W Żuku już generalnie numer powinien być nabity równo, z jednakowymi odstępami. Możliwe, ze w 71 może być bezpośrednio na ramie bity. MOże ktoś z Kolegów z odpowiednim Żukiem ma dobre zdjęcie pod ręką? |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |