Dzisiaj jest 28 marca 2024, 19:40


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: numer ramy żuk
Post: 21 listopada 2017, 14:25 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
ponieważ w temacie pt "Żuk" jestem raczej nowicjuszem :D chcialbym poprosić o pomoc w rozszyfrowaniu informacji zawartych w numerze ramy FSC - A05 - 07 - 71 - 1127XX

Pierwsze litery to najpewniej Fabryka Samochodów Ciężarowych , A05 to chyba odmiana Żuka, reszta jest dla mnie zagadką :shock: W papierach rok produkcji 1976 co wg mnie nie pasuje jednak do oznaczenia A05. Czy po pozostałej części numeru można chociaż w przybliżeniu określić rok produkcji :?:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 listopada 2017, 16:01 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
07 71 - to data, lipiec 1971.
Ostatnie 6 cyfr to indywidualny, kolejny numer ramy - okolice 112 tysięcy orientacyjnie potwierdzają rocznik 1971. (Dla porównania mam dane np A15 z 1971, nr ramy 111389).

FSC i A05 tak, jak mówisz. A05 to blaszany furgon z silnikiem M20 (dolnozaworowym).

Może być jakas pomyłka w roku produkcji, może być składak z 1976... - skoro reszta danych się zgadza...

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 listopada 2017, 19:28 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Fajny temat - to może i ja się podepnę :wink:

Rama Żuka "blaszaka" A06 (bez fabrycznych mocowań na wsporniki paki i bez tylnego zderzaka)

Kabina sugerowała rocznik 1983 (data produkcji niektórych części - XII 1982)

Diagnosta odczytał taki numerek: (i wydał z takim numerem tabliczkę zastępczą)
74051CZ0288

Patrząc zaś na numer ramy widzę tylko wyraźnie takie znaki:

74 51 CZ 2 88

ciekawie wygląda wysokość wybicia numeratorami. Znaki w parach są na tej samej wysokości, ale numer jako całość jest wybity na różnej wysokości.

Może dowiem się coś więcej, jak wytrawię w elektrolizie blaszkę...

Da się coś z niej odczytać - czy np "CZ" coś oznacza?
Czy gdzieś jest np rocznik? np "74" lub "88"?

Najprawdopodobniej Żuk jest składakiem (99,9%), ale ciekawi mnie czy cokolwiek te numery "mówią"

PS w 1989 roku jest potwierdzone, że ta kabina "jeździła" w pewnej firmie

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 listopada 2017, 20:27 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Historyk1985 pisze:
Diagnosta odczytał taki numerek: (i wydał z takim numerem tabliczkę zastępczą)
74051CZ0288
Patrząc zaś na numer ramy widzę tylko wyraźnie takie znaki:
74 51 CZ 2 88


Możlwe, że diagnosta odstępy na ramie wypełnił zerami - to się zdarzało. Tak czy siak - na 100% jest to numer ramy / podwozia (identyfikacyjny) nadany przez stację diagnostyczną. 74051 / 7451 - kolejny nr - prawdopodobnie z danego województwa (choć tu nie jestem całkiem pewien czy to województwo, czy dana stacja), CZ 288 - kod stacji kontroli nadającej numer. Format numeru stacji wg starego systemu - sprzed reformy administarcyjnej z końca lat 90.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 listopada 2017, 20:35 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Czyli składak :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 listopada 2017, 21:05 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
A czy aby "CZ" nie oznacza "Część Zastępcza" czyli numeracja ram sprzedawanych luzem - czy to do składaków czy też w celach naprawczych?

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 listopada 2017, 22:24 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
phinek pisze:
A czy aby "CZ" nie oznacza "Część Zastępcza" czyli numeracja ram sprzedawanych luzem


Nic z tych rzeczy.

Ramy luzem miały normalną numerację. Czasem dodatkowy człon na początku (np w Nysach "MOX" i kolejny numer zaczynający się od "100 xxxxx") - ale nigdy taki skrót :)

"CZ" w tym przypadku to kod województwa częstochowskiego.

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 listopada 2017, 22:28 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Ja po prostu kojarzę takie oznaczenie bodaj gdzieś z literatury dotyczącej Stara... ale piszę z głowy a nie z księgą na kolanach, więc mogę się mylić

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 listopada 2017, 15:41 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
Dziwny Mag pisze:
07 71 - to data, lipiec 1971.
Ostatnie 6 cyfr to indywidualny, kolejny numer ramy - okolice 112 tysięcy orientacyjnie potwierdzają rocznik 1971. (Dla porównania mam dane np A15 z 1971, nr ramy 111389).

FSC i A05 tak, jak mówisz. A05 to blaszany furgon z silnikiem M20 (dolnozaworowym).

Może być jakas pomyłka w roku produkcji, może być składak z 1976... - skoro reszta danych się zgadza...


Dzięki :D

Żuk o którym mowa stoi sobie nieużywany, zakurzony, obes...y przez drób i czasowo wyrejestrowany w stodole :D u dalszej rodziny gdzieś od połowy lat 90-tych. Z tego co mi przekazano wcześniej od początku swojego żywota jeździł w firmach państwowych, ostatnia z nich to jakaś samochodowa szkoła zawodowa skąd został w 1990r. zakupiony. Po zakupie ze szkoły nie był remontowany dlatego wygląda jak wygląda :shock: . Ponieważ ostatnio zaczął zawadzać postanowiono się go pozbyć oddając na złom lub takiemu jednemu dziwakowi w rodzince czyli mi :D Chociaż to spory kawałek drogi byłem, oglądałem: na pierwszy rzut oka to model A11b kabina krótka, skrzynia ładunkowa pod resztkami plandeki, uchwyt na koło zapasowe spawane z boku ramy, amortyzatory jeszcze ramieniowe, pompa hamulcowa jednoobwodowa bez serwa, pedały sprzegła i hamulca stojące, hamulec ręczny na wał, silnik s-21. Tylko ta numeracja ramy w ząb nie pasuje :? acha, wyczaiłem jeszcze numer kabiny 554299. Nie wyczaiłem za to żadnej tabliczki znamionowej. Dzięki pomocy Dziwny Mag wiadomo, że numer ramy wskazuje na rok produkcji 1971, w dowodzie wpisane 1976 a czy coś może dodać do tej układanki numer kabiny :?: :?:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 listopada 2017, 16:55 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Nr kabiny mówi tylko, że jest duuużo nowsza, niż cała reszta. :)

sukiennik68 pisze:
(...) amortyzatory jeszcze ramieniowe, pompa hamulcowa jednoobwodowa bez serwa, pedały sprzegła i hamulca stojące, hamulec ręczny na wał, silnik s-21. Tylko ta numeracja ramy w ząb nie pasuje :?

Właśnie, że to wszystko w/w bardzo dobrze do numeru ramy pasuje! Modernizacje mechaniczne to dopiero od 1976. Od stycznia 1973 nowa "morda", od +/- wiosny 1976 zmiana mechaniki (hamulce, amortyzatory itp).

Faktycznie jedyny "niuans" to rocznik w papierach. Ale nie takie rzeczy się działy :wink: Samochód miał jeździć, papierów niektórzy (osoby, firmy, kierownicy) pilnowali bardzo, inni nieco olewali. Tu moglo być też tak, że formalnie w Żuku z 1976r. zgłoszono wymianę ramy, a w praktyce wzięto całe podwozie (a może i nawet całe inne auto, de facto przekładajac tylko tablice z zarejesatrowanego, na "dawcę ramy").

P.S. Dla porównania masz tu numer kabiny 7xxxxx :)
Prevent pisze:
Jest to Żuk jak wspomniałem z końca produkcji, rok 1998 i numer nadwozia 0767587]

:arrow: viewtopic.php?f=16&t=2583

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 listopada 2017, 21:08 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2073
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Przyznam szczerze, że niezły bajzel mamy z naszymi numerkami w Żukach...

Moja kabina ma numer: 506190

Tak się zastanawiam po lekturze w/w postów, czy kiedykolwiek mój Żuk był furgonem blaszakiem...
Myślałem, że rama "furgonowa" to potwierdzenie tego "A06B" u mnie na tabliczce w kabinie, ale skoro rama ma numery serwisowe, to i nadwozie mogło być "wyssane z palca" - kabina fabrycznie krótka, a nie "obrzyn" z urżniętym zadem...

Jedno jest u mnie pewne - daty produkcji na wszystkich lampkach oświetlenia wnętrza i przednich kierunkowskazach to rok 1982 (od czerwca do grudnia). Rama jest serwisowa, tabliczka w kabinie zastępcza - ciekawe czy z furgonu nie ma tylko METRYKI

PS - w zakamarkach kabiny znalazłem kwit z CPN-u z 1989 roku, a na tapicerce pieczątki z piekarni GS (tej samej na którą jest kwit) czyli ten "stwór" już jeździł w 1989 roku)

...a na tylnej ścianie kabiny - między lampką, a krawędzią dachu jest taki "kominek" zgrzewany do blachy do zakładania stelaża plandeki - i to też raczej by świadczyło o tym, że kabiny u mnie nikt nie skracał, tylko już taka była...

Tak, czy siak nie żal mi teraz tym bardziej stawiać na tej serwisowej ramie budę od Nyski :wink:
Tym bardziej pasuje - skoro takie kombinacje były w epoce :wink:

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 listopada 2017, 21:49 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
Dziwny Mag pisze:
Nr kabiny mówi tylko, że jest duuużo nowsza, niż cała reszta. :)

Właśnie, że to wszystko w/w bardzo dobrze do numeru ramy pasuje! Modernizacje mechaniczne to dopiero od 1976. Od stycznia 1973 nowa "morda", od +/- wiosny 1976 zmiana mechaniki (hamulce, amortyzatory itp).



a co myslisz o wsporniku na koło zapasowe? A05 też tak przewoziły zapas czy to może być później dospawany element?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 listopada 2017, 23:26 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Furgony fabrycznie miały zapasówkę z tyłu, pod ramą (tylny zwis). Pick-upy i towosy miały wewnątrz, przy lewej burcie. Skrzyniowe po lewej stronie, nad tłumikiem.

Pominałem to, jako mało istotny niuans, bo taki Żuk mógł "przepoczwarzać" się kilkakrotnie ;) O ile pole numerowe na ramie wygląda na oryginalne, to jemu bym wierzył w kwestii początku historii :)

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 listopada 2017, 09:40 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2016, 20:23
Posty: 593
Pojazd: tarpan239
Dziwny Mag pisze:
O ile pole numerowe na ramie wygląda na oryginalne, to jemu bym wierzył w kwestii początku historii :)


przepraszam za kolejne "mondre" pytanie :oops: : a jak powinno wyglądać oryginalne pole numerowe na ramie :shock: :?: jakaś fotka bardzo by mi pomogła aby dokonac weryfikacji :D . Ja niestety nie dysponowałem aparatem w trakcie ogledzin :? i na razie nie dysponuję żadnymi zdjęciami pacjenta, co przy najbliższej okazji postaram sie nadrobić :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 listopada 2017, 15:37 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Kurde, nie mam akurat dobrej foty tego miejsca. Góra, prawa podłużnica - płytka z numerem zgrzewana do podłużnicy.
Jako tako tu widać:
http://www.sieradzak.pl/data/offers/201 ... 79_3_w.jpg

W Żuku już generalnie numer powinien być nabity równo, z jednakowymi odstępami.
Możliwe, ze w 71 może być bezpośrednio na ramie bity. MOże ktoś z Kolegów z odpowiednim Żukiem ma dobre zdjęcie pod ręką? :)

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net