Dzisiaj jest 28 marca 2024, 12:38


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 149 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna
Autor Wiadomość
Post: 04 marca 2018, 22:36 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 04 marca 2018, 22:12
Posty: 71
Witam was wszystkich....

mieszkam w Niemczech i mam takie hobby ze naprawiam scutery. Niestety nie mam auta z hakiem żeby jechać sobie po nie z przyczepką więc pożyczam galaxy od wujka i jadę po scuterki.

Od nie dawna chodzi mi taki pomysł po głowie żeby kupić sobie może żuka i jeździć sobie żukiem po scutery no i oczywiście nie tylko. Oczywiście chodzi tez o to aby mieć coś z polski czym będę mógł jeździć. No i wpadł mi własnie zuk do głowy ze przecież mógłbym jeździć żuczkiem :).

Tylko ze do końca nie wiem jak zacząć ten temat....czy pakować się w ogóle w to? Bo się zastanawiam a co będzie jak będzie go trzeba naprawić. Wtedy będzie trzeba go wieść znów do PL.

Co wy myślicie o tym? Bo ta myśl mi już jakoś nie wypada z głowy :D

Dzięki wam za poradę


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 marca 2018, 22:44 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Jak naprawiasz skutery i ogarniasz choć trochę mechanikę, to Żuka powinieneś też szybko ogarnąć. Zgromadzisz sobie zapas części, w razie czego dzisiaj można wysłać wszystko i wszędzie - sam sobie naprawisz.

Tylko, że to nie jest takie proste "kupić Żuka i jeździć". W większości przypadków, żeby nim móc sobie swobodnie jeździć trzeba trochę porobić, przygotować go. Po pierwsze wiek robi swoje, jeśli chodzi o np. elementy gumowe, a po drugie kiepska jakość materiałów i niedbalstwo - zawieszenie trzeba często smarować, kasować luzy, regulować zapłon, czyścić gaźnik itd, itd.... jest wiele aspektów, ale jeśli się tego nie boisz, to śmiało :) Na forum jest zawarte sporo wiedzy o tych autach, powinieneś to ogarnąć przy odrobinie chęci i zapału. No i miejsce i kasa są też ważnymi czynnikami - na chodniku pewne rzeczy może być trudno zrobić, a za pół darmo Żuka też nie naprawisz (choć, jak na realia zachodnie ceny części są bardzo niskie :) )

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 marca 2018, 22:51 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
A na tylnej klapie daj naklejkę "Polak płakał jak sprzedawał" :)

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 marca 2018, 23:01 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Na takie potrzeby, jak tu autor tematu pisze, to polecałbym bardziej lublina.Też polskie auto, ale jednak ciut nowocześniejsze, a jak by kupić coś po 2000-nym roku z silnikiem 4CTi90 102KM, to będzie się dosyć nieźle toczyło.No i nie będzie tak straszyć na drogach.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 marca 2018, 23:14 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Zależy, co kto chce :) Jak klasyka, albo auto, które niebawem się nim stanie, to Żuka, a jeśli po prostu polskie wozidło, to faktycznie Lublin wydaje się sensownym wyborem :) Można jeszcze rozważyć Poloneza Trucka :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 marca 2018, 09:32 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 grudnia 2014, 20:22
Posty: 267
Lokalizacja: Warszawa
Nie wiem tylko jak na stan techniczny będzie patrzyła ichnia polizei lub pan w białym kitlu na stacji diagnostycznej. Żuka doprowadzisz do stanu bardzo dobrego, ale będzie to sporo kosztowało niestety. 90% "cywilnych" wersji jest przez niedbalstwo zajechane i wymagają gruntownego remontu mechanicznego.

Ja bym celował w ładnego strażaka, one są w najlepszym stanie (wyjątki to stan silnika i mostu, bo niestety strażak nie ma czasu na rozgrzanie tylko od razu dostawał pełną moc w jeździe na akcję).

Niestety do Żuka, jak ktoś chce, to zazwyczaj można się przyczepić i znaleźć jakiś problem w razie kontroli. Chociaż taka sprawa, jak zapocony silnik.

_________________
A156 1984
A18 LUX 1990
A07 1990
A18 1993
A075 1995


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 marca 2018, 10:43 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 04 marca 2018, 22:12
Posty: 71
Witam,

Noooo to super....cieszę się ze to w ogóle nie zły pomysł :D. No chodzi mi w sumie tez o to co pamietam z tych czasów gdzie byłem mału łepek....wjeżdżało się do polskiego miasta i widziało się malucha dużego fiata nyse żuka Lublina itd :).

Własnie o tym tez słyszałem i czytałem tutaj na forum ze lepiej jakiegoś strażaka lub żuka od jakiegoś rolnika.

Tylko ze własnie tu jest problem.....w większych miastach musi auto spełniać normę euro4 a teraz jeszcze lepiej będzie euro 5 albo 6 :/ . Więc dobrze by było jeżeli będzie żuczek miał gas zamontowany :D

No będzie trzeba się rozejrzeć co w Niemczech może jeździć. Żeby nie było tak ze wszystko się uda znaleść itd....a tu nagle folksdeutsche powie HALT STOP


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 marca 2018, 11:55 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 sierpnia 2017, 14:06
Posty: 157
Lokalizacja: Ashford, Kent, UK
Pojazd: Żuk A151B
No lepiej sprawdz dokladnie przepisy niemieckie, bo pewnie sa podobne jak w UK.. Jezeli mieszkasz w UK to nie masz prawa jezdzic innym autem, jak tylko zarejestrowanym w UK, chyba , ze jestes turysta, ale typowym- wjazd i wyjazd. Takze ja musialem zrobic agn przeglad techniczny, zarejstrowac Zuczka, podatek drogowy i wykupic ubezpieczenie...
Oczywiscie jest duzo tutaj innych polskich lub rumunskich/bulgarskich pojazdow na oryginalnych tablicach, jednak policja sukcesywnie wylapuje takich i auto na parking, a wykupienie kosztuje sporo, czasmi wiecej niz wartosc auta..
Takze radze ci sprawdzic przepisy dokladnie. Druga sprawa, jak pisza koledzy, jak Helmut znajdzie olej pod samochodem to bedziesz pierwszy do podpier..nia na paly, moj znajomy tak mial w Niemczech ;_)

_________________
Niestety zachorowal na:
- Covid 19 ( moze )
- Zuk A151B 1982'
- Robur 2002A 1973'
- K750 military 1971'
- 3x Simson SR2 1959-60
- Komar 1969'
- Honda Spacy 125 1994'


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 marca 2018, 14:08 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 sierpnia 2017, 14:06
Posty: 157
Lokalizacja: Ashford, Kent, UK
Pojazd: Żuk A151B
Pokusilo mnie I sprawdzilem :

https://dojczland.info/jazda-na-polskic ... niemczech/

_________________
Niestety zachorowal na:
- Covid 19 ( moze )
- Zuk A151B 1982'
- Robur 2002A 1973'
- K750 military 1971'
- 3x Simson SR2 1959-60
- Komar 1969'
- Honda Spacy 125 1994'


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 marca 2018, 16:38 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Żuka możesz kupić ponad 30 letniego i zarejestrować jako pojazd historyczny - w uproszczeniu taki niemiecki odpowiednik polskich żółtych blach.
Na siłę o stan techniczny nikt się nie dowali - oczywiście jak samochód będzie faktycznie zadbany = sprawny, ale nie musi być nówka show-car 8)

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 marca 2018, 17:14 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 sierpnia 2017, 14:06
Posty: 157
Lokalizacja: Ashford, Kent, UK
Pojazd: Żuk A151B
Chlopina bedzie wiecej wkladal w ten woz niz zarabial na skuterkach.. Wg mnie predzej niech kupi ladnego T2 albo T3 I bedzie na dodatek "swoj" :-), czesci wiecej I kazdy Hans to naprawi...

_________________
Niestety zachorowal na:
- Covid 19 ( moze )
- Zuk A151B 1982'
- Robur 2002A 1973'
- K750 military 1971'
- 3x Simson SR2 1959-60
- Komar 1969'
- Honda Spacy 125 1994'


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 marca 2018, 18:28 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
ajtam. osłona pod silnik na wszelki wypadek(chociaż prawidłowo złozony to ma się prawo spocić a nie ciec) i żuk lpg z katem- nawet rury wydechowe są do tej wersji na allegro bez kłopotu,co ma nie jeździć.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 marca 2018, 18:37 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 30 października 2017, 17:05
Posty: 93
Pojazd: Tarpan 237, 1990
A ja Ci polecam Tarpana 239D - pali mało, wygląda kozacko. W moim odczuciu kabinę ma wygodniejszą niż Żukiszcze :)
tylko z Perkinsem będzie baaardzo głośno w środku.

_________________
Fabryka Samochodów Rakietowych POLMO


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 marca 2018, 21:07 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 marca 2009, 23:42
Posty: 981
Lokalizacja: Warszawa
Pojazd: Lublin 3, Polonez Kombi
Co do Lublina czy Tarpana z Perkinsem to trzeba uważać, bo w DE diesle nie mają teraz łatwych czasów, więc klasyczne S21 ma tu swoje oczywiste zalety. No chyba, że Lublin z silnikiem Holdena (czyli Opel)

_________________
Polecam Enkol - Społeczne archiwum transportu szynowego


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 marca 2018, 11:40 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Żuk z ostatnich lat produkcji (bodajże po 95 roku) w benzynie i z gazem dostaje zieloną umweltplakette :) Więc ja bym celował w tą stronę,żeby móc do miasta wjechać.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 149 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 10  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net