Witam i dziękuje a odpowiedzi....
Więc dowiedziałem się co nie co o zarejstrowaniu żuczka w DE. Tak autko ma być w DE zarejestrowane ponieważ mieszkam tu a opcja ze zamelduje na kogoś z polski odpada bo będzie trzeba co przegląd jechać do PL. A niestety mam do PL dobre 500km.
A co do zarejestrowania jako Oldtimer....to TÜV ma na swojej stronie cały katalog gdzie opisane jest jak się dostaje blachy z oznaczeniem H (Histryk) na końcu. Tutaj TÜV zmienił tez przepisy co do wyglądu i Stanu auta. Nie mogę prawdopodobnie założyć jakieś tam nowoczesne felgi tylko maja to być felgi które za tamtych czasów tez już były dostępne. Lakier....może być odnowiony ale nie zmieniony kolor....itd itd....prawdopodobnie wszystko przez to bo ludzie się wzięli za kupowanie starszych aut....meldowali je jako Oldtimer....i omijali plakietki.
Co do plakietki....nooo zielona to już za pare lat zniknie....wprowadzili teraz niebieską :/....znaczy się Euro6. I już od tego roku mogą miasta sobie zakładać strefy niebieskie....więc najłatwiej będzie naprawdę jak kupię oldtimera. Nie powinno być z tym chyba jakiś duży problem ....
Teraz patrzyłem na alegro i otomoto za żukami....jest ich tam nawet trochę....tylko jak rozpoznać w miarę dobrego żuczka?.....a są jeszcze inne strony z ogłoszeniami na żuka?
W sumie jeżeli żuki z ostatnich lat czy przy końcu producji tez już mają zieloną plakietke....to jak się nie mylę koniec produkcji był w r1989.....wiec za rok już wszystkie będą mieć możliwość zameldowania jako Oldtimer