Dzisiaj jest 28 marca 2024, 18:20


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: 06 maja 2018, 20:28 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 grudnia 2014, 17:51
Posty: 434
Lokalizacja: gdynia
Witam, dzwignia lata z takimi ludźmi że opiera się o podłogę.
Pytanie do was szukać drugiej czy reanimowac?
Przy reanimacji co i jak wymienić?

_________________
Fiat 126p 97”
Nissan Cherry 83”
Fiat 126p i 125p 82”
Fiat 126p 77”
Niewiadow n126 75”
Trabanta 601 72”
Wsk 125 58”


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 maja 2018, 21:49 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Do regeneracji pokrywa boczna - coraz trudniej o kompletny zestaw naprawczy, może się nie obejść bez wizyty u ślusarza. Tu masz opisane co i jak: viewtopic.php?p=20138#p20138

Ale pooglądaj też miejsce mocowania lewarka do tzw "kości" i do właściwego lewarka wychodzącego ze skrzyni. Może tam być luz. Na spokojnie sobie to pooglądaj, pomacaj i wybadaj gdzie jest luz.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 maja 2018, 08:19 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 grudnia 2014, 17:51
Posty: 434
Lokalizacja: gdynia
Dzięki za link, i porady.

_________________
Fiat 126p 97”
Nissan Cherry 83”
Fiat 126p i 125p 82”
Fiat 126p 77”
Niewiadow n126 75”
Trabanta 601 72”
Wsk 125 58”


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 maja 2018, 20:01 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Sprawę ratował by trochę drążek zmiany biegów bezpośrednio na wybieraku, czyli bez tego ramienia pośredniego, które powoduje zwiększenie siły działającej na wybierak i jego szybsze wybijanie się w tym gnieździe.Wbijając bieg, normalnie wybierak pracuje niby w przód, lub w tył, ale ramię na wybieraku, do którego przykręca się drążek zmiany biegów, powoduje powstawanie przy okazji ruchów, które wymuszają obracanie wybieraka wokół własnej osi, czyli jak by go chcieć przekręcić dookoła.Póki nic nie zluzuje, to działa ładnie, ale jak już pojawi się luz, to wybija się coraz dalej, bo wajchujemy raz do przodu, raz do tyłu i tym samym, wybierak również minimalnie się obraca w jedną, lub w drugą stronę.Żeby w żuku zamontować drążek na wybieraku, to trzeba by wycinać otwór przy samiutkim siedzeniu i nie wiem, czy dało by radę włożyć jedynkę.ja przy skrzyni piątce, ma maksymalnie skrócone ramię z żukowskiej skrzyni i na nim żukowski drążek, bo inaczej mi nie pasowało, żeby go założyć, a nie chciałem lublinowego.Gdyby w żuku zrobić właśnie drugi otwór obok fotela i trochę to ramię skrócić, wedle potrzeb, to już by zrobiło różnicę.Widziałem raz w jednej nysie, że drążek był bezpośrednio na wybieraku, prościutko, jak wychodzi z pokrywy.Normalnie też tak jest, czy to była przeróbka?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 maja 2018, 22:02 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
W Nysie normalnie drążek wychodzi z wybieraka, nie ma problemu takiego jak w Żukach :D

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 maja 2018, 23:43 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 października 2017, 21:34
Posty: 117
Lokalizacja: Ślunsk!
Pojazd: 1997 A07 4CTi90
dzieki za link Marian, u mnie jest tak wyrabany że ledwo co wbija sie jedynka i dwójka, a wsteczny obija sie o otwór w podłodze... chciałem troche pojeździć na 4-ce zeby wybadać jakie jeszcze żuczek ma usterki ,ale chyba bedzie przyspieszona wymiana na piątke...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 maja 2018, 21:44 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
przecież 4 ka ma regulację tego luzu w pokrywie bocznej. trzeba zluzować trochę kontrę i wkręcic bolec.

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 maja 2018, 11:52 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Przecież to jest chyba tylko zderzak/ogranicznik, żeby za daleko wybierak nie wychodził, przy wbijaniu czwórki i żeby trzeba było użyć odrobiny siły, by włożyć wsteczny.Takie zabezpieczenie.A nawet, gdyby tym się dało kasować luz, to tylko boczny, bo przód-tył i tak będzie dalej latać.Raz zacząłem tym kręcić, to dało to tylko tyłem że nie można był wstecznego wbić.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 maja 2018, 15:32 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 grudnia 2016, 19:26
Posty: 38
Lokalizacja: Lubin / Kraków
Pojazd: Żuk A07 Diesel, 1992r.
Mam ten sam problem ze skrzynią - luzy takie że lewarek bije o podłogę. Niestety jedyną opcją byłby zestaw naprawczy, którego chyba już nie sposób dostać - ja nie znalazłem. Więc kupiłem skrzynię 5 z Lublina i będę przekładał. ;) Chyba najrozsądniejsza opcja, bo rzeźbienie czegoś do skrzyni 4 na zamówienie swoje będzie kosztowało, a podobno na 5 jeździ się dużo przyjemniej.
Ewentualnie, jeśli zależy Ci na tej 4, to możesz szukać nowej skrzyni 4 do żuka po prostu. Czasem się jeszcze trafiają w dobrym stanie lub nawet nowe. ;)

_________________
https://www.facebook.com/ZukZukomir


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 maja 2018, 16:53 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
buźka pisze:
Przecież to jest chyba tylko zderzak/ogranicznik, żeby za daleko wybierak nie wychodził, przy wbijaniu czwórki i żeby trzeba było użyć odrobiny siły, by włożyć wsteczny.Takie zabezpieczenie.A nawet, gdyby tym się dało kasować luz, to tylko boczny, bo przód-tył i tak będzie dalej latać.Raz zacząłem tym kręcić, to dało to tylko tyłem że nie można był wstecznego wbić.


Dokładnie tak, jak buźka pisze - to jest tylko zabezpieczenie "sprężyna" zapobiegająca przypadkowemu wrzuceniu wstecznego. Kasowaniem luzu na przegubie kulowym wybieraka zajmuje się sprężyna, która to wszystko tam dociska, ale że wszystko to potrafi się nieziemsko wyrobić, po pewnym czasie sprężyna nic już nie daje, bo wszystko lata w każdą stronę.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 maja 2018, 17:18 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
wojtekgrzela pisze:
Mam ten sam problem ze skrzynią - luzy takie że lewarek bije o podłogę. Niestety jedyną opcją byłby zestaw naprawczy, którego chyba już nie sposób dostać - ja nie znalazłem. Więc kupiłem skrzynię 5 z Lublina i będę przekładał. ;) Chyba najrozsądniejsza opcja, bo rzeźbienie czegoś do skrzyni 4 na zamówienie swoje będzie kosztowało, a podobno na 5 jeździ się dużo przyjemniej.
Ewentualnie, jeśli zależy Ci na tej 4, to możesz szukać nowej skrzyni 4 do żuka po prostu. Czasem się jeszcze trafiają w dobrym stanie lub nawet nowe. ;)

Jak pisałem, bardzo dużo pomogło by umieszczenie drążka zmiany biegów bezpośrednio na wybieraku, z pominięciem ramienia, ale jak już wszystko wydupcone, to po bajce. Ja się bawiłem w regenerowanie tego we własnym zakresie, zmieniając sworzeń przechodzący przez tą kulę w wybieraku na nowy, wchodzący odpowiednio ciasno i nawet coś tam to wytrzymało.Wbrew pozorom, to jest do zrobienia we własnym zakresie, ale jak ktoś ma pod maską andorię, to szkoda zachodu i lepiej włożyć piątkę, póki jeszcze można je kupić tanio.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 maja 2018, 18:30 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 grudnia 2016, 19:26
Posty: 38
Lokalizacja: Lubin / Kraków
Pojazd: Żuk A07 Diesel, 1992r.
Buźka ja i tak planowałem docelowo 5 biegową więc długo się nie zastanawiałem. ;)

_________________
https://www.facebook.com/ZukZukomir


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 maja 2018, 06:59 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 grudnia 2014, 17:51
Posty: 434
Lokalizacja: gdynia
A 5ka bez przeróbek da się upchac?

_________________
Fiat 126p 97”
Nissan Cherry 83”
Fiat 126p i 125p 82”
Fiat 126p 77”
Niewiadow n126 75”
Trabanta 601 72”
Wsk 125 58”


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 maja 2018, 07:48 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
viewtopic.php?f=8&t=1922

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 19 maja 2018, 21:26 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 19 maja 2018, 20:46
Posty: 2
Pojazd: Żuk
Ktoś może wie, gdzie dostać zestaw do regeneracji skrzyni 3-ki ale na jednym wodzik nie na 2 jak w starym typie.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net