Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Ciekawe przeróbki Żuków czyli ,,Polak potrafi'' :D
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=15&t=471
Strona 6 z 9

Autor:  lbs5 [ 07 maja 2014, 11:59 ]
Tytuł:  Re: Ciekawe przeróbki Żuków czyli ,,Polak potrafi'' :D

zmstr pisze:
A takie cudo ktoś widział? :mrgreen:


EEE to nie żadna przeróbka tylko jedyny na świecie ocalały protoplasta prototypu Żuka AE :)

Prototyp Żuka AE - Ciągnika siodłowego na bazie Żuka.
W SKR Szczawne k. Komańczy wykonano nowy model pojazdu dostawczego przy wykorzystaniu podzespołów samochodu Żuk przeznaczonego do remontu i wymiany nadwozia. Powstał nowy typ samochodu: ciągnik siodłowy z naczepą. Masa całkowita zestawu wynosi 3,5 t. Do budowy ciągnika siodłowego wykorzystano podwozie samochodu Żuk: rama, zawieszenie przednie, zawieszenie tylne, układ kierowniczy i układ hamulcowy pozostają bez zmian. Zespół napędowy został przesunięty do tyłu 0 450 mm, co pozwoliło na zmianę konstrukcji kabiny kierowcy. W wyniku przesunięcia silnika skróceniu uległ wał napędowy oraz uzyskano możliwość wyciszenia tej jednostki napędowej. Zastosowano silnik S-21, który ma dobre watory eksploatacyjne, jednak jego moc jest niewystarczająca. Przy dalszych pracach należałoby zwiększyć moc jednostki napędowej do 70-80 kW. Poza tym należy zastosować 5-biegową skrzynię biegów.
Wykonano zupełnie nową kabinę kierowcy. Dzięki przesunięciu silnika powstała możliwość budowy kabiny przestronnej, lepiej dostosowanej do potrzeb kierowcy. W porównaniu z istniejącą, wnętrze nowej jest o wiele obszerniejsze. Mieści ona oprócz dwu foteli kierowcy i pasażera (istnieje możliwość montażu dwu foteli pasażerskich) także dwie leżanki o wymiarach 450 x 1680 mm. Przymocowano je do ścianki tylnej. Zastosowano dużą szybę przednią i dosyć duże szyby boczne, co sprawia, że kierowca ma duże pole widzenia i wrażenie dobrego samopoczucia. Fotele kierowcy i pasażera mają regulację kąta pochylenia oparcia, zaś fotel kierowcy jeszcze regulację wysokości. Zbiornik wyrównawczy płynu chłodzącego, filtr powietrza, zbiorniczki płynu hamulcowego znajdują się na tylnej ściance kabiny kierowcy od strony naczepy. Miarka poziomu oleju i korek wlewu oleju znajdują się też w pobliżu tylnej ściany kabiny, tak że wszystkie czynności można wykonać z jednego miejsca. Akumulator został umieszczony poza kabiną kierowcy. Skrytka znajduje się pod siedzeniem kierowcy. Do budowy poszycia kabiny wykorzystano blachy stalowe o grubości 1,5 i 0,8 mm. Wnętrze wyścielono wykładziną.
Do ramy ciągnika przymocowano ramę szczątkową z siodłem. Naczepa jest nową konstrukcją, dostosowaną do przewozu ładunku o masie 1,5 t. Może to być: platforma, skrzynia i skrzynia z opończą. W porównaniu do skrzyni ładunkowej seryjnego samochodu dostawczego z podwyższonym dachem i o wydłużonym zwisie tylnym naczepa jest bardziej pojemna i daje możliwość szybszego załadunku i wyładunku. Konstrukcja nośna naczepy została wykonana z rur stalowych, ceowników i kątowników, poszycie podłogi i burt z tarcicy bukowej. Oś naczepy jest zawieszona na dwu resorach piórowych półeliptycznych, które są elementami sprężystymi i wiodącymi. Jako elementu tłumiącego zastosowano amortyzatory teleskopowe typ 28 ustawione skośnie (podobnie jak w tylnym zawieszeniu Żuka). Istnieje możliwość montowania opończy. Naczepa jest wyposażona w hamulec bębnowy sterowany hydraulicznie. Układy sterowania hamulcami ciągnika i naczepy są ze sobą połączone złączem. Naczepa jest wyposażona w hamulec postojowy działający na oba koła, uruchamiany tak jak w przyczepach. Masa wlasna naczepy wynosi 400 kg. Zwiększenie ładunku do 1,5 t, zmiana kabiny kierowcy doprowadziły do zwiększenia oporów ruchu. Zużycie paliwa wzrosło do 16 dm'/100 km. Jednak zwiększone zużycie paliwa jest rekompensowane przez możliwość przewozu większego ładunku i przez zwiększenie przestrzeni ładunkowej.


Info ze strony http://www.automodel.fora.pl/rozmawiamy-o-samochodach,9/polskie-prototypowe-samochody,563-15.html

Załączniki:
zukkom1.jpg
zukkom1.jpg [ 17.82 KiB | Przeglądany 6447 razy ]

Autor:  Tomek [ 07 maja 2014, 12:14 ]
Tytuł:  Re: Ciekawe przeróbki Żuków czyli ,,Polak potrafi'' :D

Świetne ;) Z takiej perspektywy jak na zdjęciu to przypomina mi Renault Magnum.

Autor:  Diesel [ 04 lipca 2014, 08:52 ]
Tytuł:  Re: Ciekawe przeróbki Żuków czyli ,,Polak potrafi'' :D

Świeża fotka ze złomnika. Niezłe paskudztwo ktoś spłodził;-)

Załączniki:
m0660_zps2d2abae4.jpg
m0660_zps2d2abae4.jpg [ 179.85 KiB | Przeglądany 6372 razy ]

Autor:  Maciek522 [ 04 lipca 2014, 09:24 ]
Tytuł:  Re: Ciekawe przeróbki Żuków czyli ,,Polak potrafi'' :D

Rat Style, można powiedzieć! :lol:

Autor:  stasiu [ 19 grudnia 2014, 01:20 ]
Tytuł:  Re: Ciekawe przeróbki Żuków czyli ,,Polak potrafi'' :D

myślę że ciekawostka od 15 min i 11 sek https://www.youtube.com/watch?v=_TW9A0k5hF0

Autor:  Historyk1985 [ 22 grudnia 2014, 13:14 ]
Tytuł:  Re: Ciekawe przeróbki Żuków czyli ,,Polak potrafi'' :D

Fotka znaleziona na "naszej klasie". Zdjęcie zrobione podobno w Estonii. Taka ciekawostka - ktoś go "wyprasował" albo "wstrzyknął botoks", bo taki gładki po bokach :mrgreen:

Obrazek

Autor:  Diesel [ 22 grudnia 2014, 20:50 ]
Tytuł:  Re: Ciekawe przeróbki Żuków czyli ,,Polak potrafi'' :D

Fajne ma kierunki przednie pożenione z pozycjami. A botox dostał bo pewnie blachy letko zgniły, a o nowe łatwo tam nie było...

Autor:  Kahn13 [ 23 grudnia 2014, 18:37 ]
Tytuł:  Re: Ciekawe przeróbki Żuków czyli ,,Polak potrafi'' :D

Jedna z propozycji faceliftingu była podobna

Załączniki:
img146.jpg
img146.jpg [ 286.33 KiB | Przeglądany 6156 razy ]

Autor:  Diesel [ 23 grudnia 2014, 19:26 ]
Tytuł:  Re: Ciekawe przeróbki Żuków czyli ,,Polak potrafi'' :D

Hmmm, ciekawa fotka. Grill ma po jednym otworze w pionie więcej niż wersja produkcyjna. Żeby było jeszcze weselej - produkcyjnie nowy Żuk miał tylko po jednej dziurze nad reflektorami. Dopiero któryś "facelifting" dodał po kolejnej. A ten prototyp ma po dwie własnie.

Załącznik:
10511411_819153804772863_9007225118749258540_o[1].jpg
10511411_819153804772863_9007225118749258540_o[1].jpg [ 225.51 KiB | Przeglądany 6155 razy ]


Widać wyraźnie różnice między grillami w produkcyjnych wersjach. Czerwony jest starszy od zielonego.

Autor:  buźka [ 24 grudnia 2014, 20:52 ]
Tytuł:  Re: Ciekawe przeróbki Żuków czyli ,,Polak potrafi'' :D

Ten nowy "grill" wszedł chyba od 91-go roku i wtedy zastosowali plastikowe chwyty powietrza przed nagrzewnicami,żeby więcej go wtłaczało do środka.Mi osobiście bardziej się podobał,niż ten pojedyncze wycięcia.W latach 90-tych robili dużo takich kosmetycznych zmian.Nowa maska silnika,nowa kierownica,nowe pedały,osłony na klamki (bardzo fajna rzecz) tapicerowane nadwozia (najpierw szary materiał wykładzino podobny,później derma) itd.

Autor:  Historyk1985 [ 26 grudnia 2014, 00:57 ]
Tytuł:  Re: Ciekawe przeróbki Żuków czyli ,,Polak potrafi'' :D

jak pierwszy raz widziałem Żuka od środka, to jakoś strasznie raziło mnie to i dziwnym się mi wydawało, że nie ma tapicerki na bokach i w drzwiach, ani podsufitki w tylnej części. Wieszaczki oraz uchwyty do zatrzaskiwania drzwi od środka - wszystko stalowe i zgrzewane na stałe z resztą auta... Lampki oświetlające wnętrze - takie szczelne i identyczne jak w przyczepach rolniczych... Porównałem to sobie z Nyską, gdzie są tapicerki, wykładziny, plafoniery, uchwyty z gumą... No i jakoś zszokował mnie brak tych "luksusów" w Żukach, które wydawały mi się przecież czymś "standardowym" 8)

Pierwszy kontakt z Żukiem był dla mnie więc małym szokiem. Oby kolejne przygody z Żukiem mnie tak nie "szokowały". Jak widzicie współczesne samochody mogą kierowcę "rozleniwić" :mrgreen: :lol: :wink:

Autor:  buźka [ 26 grudnia 2014, 01:12 ]
Tytuł:  Re: Ciekawe przeróbki Żuków czyli ,,Polak potrafi'' :D

No,wiem coś o tym.Stare żuki nie miały tapicerek,a jedyny kawałek dermy (nie licząc tych na fotelach) był na masce silnika i podszybiu,gdzie są wyloty powietrza na szybę. :mrgreen: Potem dopiero zaczęli stosować tapicerki z dermy (drzwi i tylna ściana kabiny) oraz szarej wykładziny (podsufitka i boki kabiny u góry). Dopiero w latach 90-tych wyposażali nadwozia w pełną tapicerkę z dermy. Ja sam miałem żuka z 78 roku i tam było wszystko gołe,jak piszesz.Sam sobie wtedy zrobiłem tapicerkę (nie tylko ja zresztą,z tego co widziałem na złomach) bo denerwowała mnie ta goła blacha,a po obiciu środka zrobiło się sporo ciszej i przytulniej.
A w moim żuku pewnie byś się bardziej "rozleniwił" niż w standardowym fabrycznym.Inne fotele,inna kierownica o innym położeniu,inna deska i zegary,inna skrzynia no i w ogóle prawie nie prowadzi się go jak typowego żuka.

Autor:  Historyk1985 [ 26 grudnia 2014, 01:25 ]
Tytuł:  Re: Ciekawe przeróbki Żuków czyli ,,Polak potrafi'' :D

najbardziej toporne w żukach wydaje mi się to zgrzewanie uchwytów i haczyków na ubranie. Uwalisz blaszkę i co? Trzeba spawać? Opalać całą farbę wokoło? To już lepsze są wieszaczki przykręcane śrubkami i chwyty, jak np w Nyskach. Ta lampka WE92 - wodoszczelna, która oświetla wnętrze też była dla mnie szokiem. Podobnie z regulacją zamków - w Nysie jest plastik, a w żuku jest stal "na amen" połączona ze słupkiem i jeśli się coś uszkodzi, to zamiast wymienić część, trzeba bawić się znów w ślusarza. To pewnie dlatego Żuki nazywano "taczką z silnikiem" :mrgreen:

Autor:  buźka [ 26 grudnia 2014, 01:45 ]
Tytuł:  Re: Ciekawe przeróbki Żuków czyli ,,Polak potrafi'' :D

Jak mówię,te drobniejsze rzeczy zostały zmienione w nowszych wersjach znalazło się równiej miejsce na plastikowe wieszaki na ubrania przykręcane do nadwozia.

Autor:  Marian [ 26 grudnia 2014, 01:54 ]
Tytuł:  Re: Ciekawe przeróbki Żuków czyli ,,Polak potrafi'' :D

Masz też inną przekładnię? Z czego? I jakie przełożenie?

Strona 6 z 9 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/