Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 14:27


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Żuk wywrotka
Post: 17 marca 2010, 18:24 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 31 stycznia 2010, 21:51
Posty: 1
Lokalizacja: Polska
szukam informacji na temat tego typu nadwozia. Na czym polegało działanie podnośnika, czy jest to fabryczny pojazd czy rzemieślniczy?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 24 marca 2010, 12:19 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Wszelkie wywrotki na Żuku z jakimi się spotkałem były przeróbkami wykonanymi własnym sumptem. Każda inaczej; napęd pompy do wywrotu przeważnie... ręczny, na korbę :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: wywrotka
Post: 12 września 2010, 20:43 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 20 stycznia 2010, 18:07
Posty: 8
Lokalizacja: ustka
z tego co pamietam to moj tata mial zuka i zrobil sobie wywrot na pompe reczna a pozniej wstawil od lublinka 51 albo od gazika skrzynie biegow z wyjsciem na pompe i wiem ze to dzialalo,silownik byl napewno od multicara.mam nawet gdzies foto tego.most byl od gazika napewno bo byl wytrzymalszy.uwaga byly to lata ok 1983-1986.jak bede w domu to sie zapytam dokladnie o wszystko.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 listopada 2014, 17:46 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 sierpnia 2013, 17:39
Posty: 144
Lokalizacja: bielsko-biala
Witam, buduje wlasnie żuka z kiprem,:) troche na wlasne potrzeby troche dla zarobku:) mam juz silownik z multicara, troche profili na podramowke itd, zostalo ostatnie pompa hydrauliczna, a raczej rozwiazanie jej napedu, czy kupic agregat hydrauliczny 12v wraz z pompa gotowy do podlaczenia czy moze zrobic tak jak w lublinie z wywrotem, ze pompa od wspomagania sluzy rowniez do kiprowania, przelącza sie tylko obieg oleju z przekladni na silownik, ktos sie orientuje ile taka pompa ma cisnienia i jaka wydajnosc powinna miec? Chce aby podnosilo ciezar 2500-3000kg, jest to z duzym zapasem dlatego ze jak samochod bedzie sta przodeml z gorki ciezej bedzie mial podniesc...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 listopada 2014, 17:59 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
W tym pdf-ie,który ci podrzuciłem,była pokazana przystawka do odbioru mocy z wałka głównego skrzyni biegów TS5-21,ale pewnie problem by był takie coś dostać.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 listopada 2014, 19:16 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 sierpnia 2013, 17:39
Posty: 144
Lokalizacja: bielsko-biala
ok poszukam zaraz:)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 grudnia 2014, 12:10 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 sierpnia 2013, 17:39
Posty: 144
Lokalizacja: bielsko-biala
Dostać taka przystawkę graniczy z niemożliwym :) orientuje sie ktoś jakie parametry ma pompa wspomagania w Lublinie z kiprem?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 grudnia 2014, 13:13 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Trzeba by całej skrzyni szukać,ale to skórka za wyprawkę,bo jedno,że ciężko,a drugie,to skrzynię już masz.Może dodatkową pompę do kipra,napędzaną z paska,niezależnie od wspomagania?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 grudnia 2014, 19:15 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 sierpnia 2013, 17:39
Posty: 144
Lokalizacja: bielsko-biala
taka pompe mam na mysli, widzialem lublina ktory mial pompe od wspomagania i pelnila 2 role, jako pompa do wspomagania i do kipra, przełącza sie tylko obieg oleju zaworem z przekladni na silownik i to wszystko, chodzi o parametry jakie powinna miec bo najlatwiej bylo by z lublina dopasowac bez przerobek by pasowala pod otwory w bloku...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 grudnia 2014, 23:08 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2074
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Tak się składa, że mój Żuk A 06B "obrzyn" był właśnie wywrotką. Niestety nie mam pojęcia o szczegółach tej zabudowy, bo dostałem wóz już bez zabudowy, a jedynie z gołą ramą. Wiem, że woził on węgiel. Co ciekawe, to rama pochodząca z furgonu, nie miała żadnych przeróbek. Może więc wykorzystano oryginalne mocowania do tej nowej zabudowy.
Temat jest bardzo ciekawy :wink: :mrgreen:

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 grudnia 2014, 10:42 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 sierpnia 2013, 17:39
Posty: 144
Lokalizacja: bielsko-biala
No ale żeby założyć siłowników musi byc podramowka pozatym chce wzmocnić ramę po całej długości auta profilem 100x50x3mm :) wiec będzie jakby podwójna ramach


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 grudnia 2014, 11:10 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 lipca 2014, 23:07
Posty: 96
Podwójna rama kabina pójdzie w gore ?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 grudnia 2014, 11:11 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 lipca 2014, 23:07
Posty: 96
kiedyś widziałem lublina z wywrotem i faktycznie zasilany był z pompy wspomagania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 grudnia 2014, 11:50 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Groszek pisze:
Podwójna rama kabina pójdzie w gore ?

To akurat by był niezły pomysł,bo w połączeniu z przesuniętym do przodu silnikiem,zrobiło by się w środku więcej miejsca i może dało by radę wpakować tam osłonę silnika z lublina i drugi fotel dla pasażera.Tyle,że zarejestrowany jest na 2 osoby.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 grudnia 2014, 12:29 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Tylko stał by się bardziej wywrotny, a z kiprem i ładunkiem i tak będize miał wysoko środek ciężkości.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 27 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net