Dzisiaj jest 28 kwietnia 2024, 18:01


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 03 grudnia 2014, 12:53 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 lipca 2014, 23:07
Posty: 96
Nie wiem czy to jest możliwe w żuku ale w lublinie 2.9 widziałem wzmocnioną ramę poprzez wstawienie profilu w środek przez całą długość


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 grudnia 2014, 16:09 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 sierpnia 2013, 17:39
Posty: 144
Lokalizacja: bielsko-biala
kabina zostaje na tej samej wysokosci, bedzie wyciecie tylko kawalka blachy kabiny aby wsunąc profil pod kabine, bede dodawal zdjecia niebawem, narazie zmieniam dyfer na nowy typ, wzmocnilem juz resory, i wymiana wszystkich tulejek w resorach i wieszakach


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 grudnia 2014, 20:52 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2074
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Tutaj dla ścisłości i jasności masz fotkę podłogi kabiny Żuka od dołu:

download/file.php?id=558&mode=view

na całej długości pod kabiną tych podłużnic w podłodze nie zastąpisz, ale możesz je połączyć w ten sposób, że jedno będzie na drugie nachodziło - np na odcinku progów. Dalej masz już przedni most, no i sprawa się trochę komplikuje, a przy przekładni kierowniczej i sterowaniu , to już wogóle bym nie bawił się w przeróbki...

U mnie była rama podbita od dołu takimi płaskownikami z grubej, bardzo grubej stalowej blachy, wspawanymi pod ramę.

Możesz faktycznie zrobić tak, jak w prawdziwych ciężarówkach czyli dolną "uniwersalną" zwykłą ramę podbić dodatkową "specjalną" ramą. Pamiętaj, że i tak i tak pomiędzy podłogą opuszczanej skrzyni, a ramą musi być jakiś dystans, aby nie trzeba było tylnych nadkoli - to oczywistość. Jeśli wstawisz tam drugą ramę, to rozwiążesz 2 problemy jednocześnie: wzmocnienia całości konstrukcji oraz dystansu dla kół tylnych. Środek ciężkości się więc nie podniesie.

Co do mechanizmu podnoszenia, to u mnie z tego, co słyszałem, to był podnośnik na korbę. Inny gościu w swojej wywrotce - samoróbce, ale już na bazie jakiegoś starego Mercedesa zrobił podnośnik chyba na bazie rozrusznika z Żuka. Pomysłów może być sporo... Pytanie też, czy to ma być na bok, czy na tył przechylane...

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 grudnia 2014, 21:08 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 sierpnia 2013, 17:39
Posty: 144
Lokalizacja: bielsko-biala
Obawiam sie ze nawet plaskownik o grubości 2 cm przyspawany od dołu ramy nie wzmocni jej za wiele. Ja zrobię tak ze profil bedzie położony na ramie żuka gdzieś od połowy kabiny do końca auta i prawdopodobnie skręcony w 4 miejscach każdy cybantami. To jest plan jak co wyjdzie okaże sie w przyszłym tygodniu. Miałem dzisiaj założyć dyfer na gotowo ale okazało sie ze przez odłożone pióra resorów cybanty zukowskie są za krótkie. Potrzebuje z lublina. 2 juz mam a 2 poszukuje:)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 grudnia 2014, 21:09 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 sierpnia 2013, 17:39
Posty: 144
Lokalizacja: bielsko-biala
A i kiper tylko na tyl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 grudnia 2014, 21:27 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 sierpnia 2013, 17:39
Posty: 144
Lokalizacja: bielsko-biala
Jeszcze teraz sprawdzałem ze profil położony na ramie i wysunięty pod kabinę z niczym nie koliduje. Podluznice kabiny zostają nic nie trzeba ciąć . Do połowy kabiny śmiało mogę mogę wsunąć profil:)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 grudnia 2014, 21:36 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
No bo właściwa podłoga kabiny jest znacznie wyżej.Z boku są tylko takie blaszane fartuchy pełniące rolę wzmocnień i jednocześnie jakieś tam osłony.Można by to nazwać z lekka "podłużnicami"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 grudnia 2014, 23:03 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Samo skręcenie ramy cybantami chyba wiele nie pomoże . Lepiej by było przyspawać po długości... Ale wiem, że patent z płaskownikiem o grubości profilu ramy przyspawanym poziomo po długości był robiony w wielu autach (jeden gościu twierdził nawet, że w Żukach fabrycznie - nie wiem, nie sprawdzałem). Więc coś tam pewnie dawało.. Podobno bardzo newralgiczny punkt w ramie Żuka, który należy wzmacniać i sprawdzać to mocowanie przekładni kierowniczej. Przy kręceniu tam działają potężne siły, w Nysie jest to zaczepione w końcówce o kształcie Y, więc od obu stron, w Żuku jest tylko z jednej, jeśli profil jest zgnity, to pęka...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 grudnia 2014, 07:01 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 sierpnia 2013, 17:39
Posty: 144
Lokalizacja: bielsko-biala
Mocowanie przekładni bedzie i tak Zmieniane. Muszę przedłużyć ramę bo przednie mocowania resorów wychodzą zbyt daleko do przodu i nie bedzie do czego ich przyspawany:( bez przedłużenia sie nie obejdzie


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 grudnia 2014, 07:04 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 sierpnia 2013, 17:39
Posty: 144
Lokalizacja: bielsko-biala
A co do tego plaskownika, to rana żuka ma 3mm grubości. Biorąc plaskownik o takiej grubości mający długość powiedzmy 3.5 mb i unosząc do góry sam sie obegnie wiec nie ma odporności na zginanie. Według mnie


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 grudnia 2014, 23:52 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
ale płaskownik szerszy od profilu, przyspawany co kilka cm do tego profilu - działa już nieco inaczej ;)

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 grudnia 2014, 12:09 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 28 sierpnia 2013, 17:39
Posty: 144
Lokalizacja: bielsko-biala
Możliwe:) ja jednak dam profil polozony na rame żuka o tych samych wymiarach i grubosci ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 grudnia 2014, 18:09 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2074
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
jedno nie wyklucza drugiego. Nie powinno się nic złego stać, jeśli podbił byś ramę od góry - dodatkowym profilem i od dołu - tym płaskownikiem...

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 grudnia 2014, 18:27 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
To już byłby chyba przerost formy nad treścią :) Finalnie rama będzie ważyła tyle, że już nic na tą pakę nie wrzuci :mrgreen: :mrgreen:

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 grudnia 2014, 19:10 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2074
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Niby też racja, ale u mnie sytuacja wygląda nieco inaczej.
Ramę po Żuku mam już i tak i tak podbitą od dołu. Owo podbicie nie będzie się jednak dublowało z "podbiciem", jakie mam zamiar wstawić bezpośrednio pod skrzynią. Podbicie z płaskownika mam wstawione pomiędzy przednią, a tylną osią. Podbicie pod skrzynią, które zrobię z profili, będzie się zaczynać zaraz za tylną ścianą "dubelkabiny", czyli tam, gdzie zaczyna się tylny resor. Ma ono pełnić jednocześnie funkcję dystansu między podłogą skrzyni, a ramą.
Podobnie mam z mocowaniami tylnych lamp. Teoretycznie może się wydawać, że wieszanie tylnych lamp na profilu zamkniętym (2cm x 3cm) to jest duża przesada, ale jeśli oprócz tego na tym "drążku" powieszę wszystkie tylne lampy, tylną rejestrację, gniazdo do przyczepki i praktycznie całe "wyposażenie tyłu". No i wszystko zawieszę wspólnie w jednym miejscu, to staje się to już nie przesadą, ale koniecznością taki mocny profil. Tym bardziej, że moja rama nie jest ramą "skrzyniówki" ale ramą po "blaszaku" no i nie ma tam tego specjalnego "tylnego zderzaka" ani oryginalnych "uszek" do mocowania tych "dystansów" w kształcie litery "V". Zresztą te "V" mogą być i tak za słabe dla wozu samorozładowczego...

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 22 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net