Dzisiaj jest 18 kwietnia 2024, 09:51


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: 03 lipca 2014, 13:11 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 25 czerwca 2014, 14:16
Posty: 9
Lokalizacja: KRK/Zabrnie
Zobaczymy co z tego wyjdzie. Zamówiłem serię takich żarówek LEDowych:

http://allegro.pl/zarowka-ba15s-p21w-le ... 75855.html - ma spełnić rolę żarówki 10W
http://allegro.pl/zarowka-ba15s-p21w-le ... 15775.html - ma spełnić rolę żarówki 21W
http://allegro.pl/zarowka-led-ba9s-t4w- ... 10643.html - ma spełnić rolę żarówki 2W
http://allegro.pl/zarowka-led-ba9s-t4w- ... 43909.html - ma spełnić rolę żarówki 4W

Niby mają kąt świecenia 360 stopni. No nic - jak się nie spróbuje to się nie dowie.
Do tego jeszcze doszedł uniwersalny elektroniczny przerywacz kierunkowskazów. Uniwersalny bo do obciążenia od 0,5 do 130 Wat więc zarówno na ledy jak i zwykłe żarówki. Ten bimetaliczny to szyt.
A swoją drogą zbadałem sprawę kierunkowskazów i odkryłem ciekawą rzecz. Na desce rozdzielczej razem ze wskaźnikami temp. wody, poziomu paliwa itd. na krańcach są zielone strzałki kierunkowskazów podświetlane odpowiednimi żarówkami - natomiast na żadnym schemacie nie ma sposobu ich podłączenia. Jest narysowane jak podłączyć kontrolkę kierunkowskazów tą w lewym górnym rogu deski ale nie ma tych strzałek. Albo mam te wskaźniki z czego innego albo nie wiem co. Oczywiście te lampki od strzałek są podłączone razem ze światłami kierunkowskazów równolegle i może to jest powodem marnego pstrykania tego przerywacza z racji dodatkowego obciążenia 2 W. Nic to. Mam nadzieję że elektroniczny przerywacz wyeliminuje ten problem.

Żarówki ładowania nie mam - tą rolę spełnia amperomierz a jeśli chodzi o alternator to w instrukcji jest napisane że swoją moc znamionową osiąga przy 1000 obr/min. Jeśli przełożenie silnik-alternator jest 1-1 to na wolnych obrotach i włączeniu wszystkich odbiorników amperomierz wychyli się w lewo czyli prąd będzie częściowo szedł z akumulatora. Znam to z MZty. Kiedyś nie trzeba było jeździć na światłach cały dzień.

Marian pisze:
askrzynia biegów normalna, jedynie ktoś dorzucił chałupniczy czujnik wstecznego. Pokrywa boczna starego typu ze sterowaniem na wodziki.


Dzięki Marian za ten komentarz. Muszę zbadać tą wyskakującą dwójkę. Tak jakby nie dochodziła do końca i czasem jak się spuści z gazu i doda to jest luz. Może jest jakaś regulacja tego sterowania.
Z wrzuceniem jedynki czy wstecznego też jest czasem problem. Nigdy nie jeździłem Żukiem więc nie mam doświadczenia a może takie objawy są normalne (no może poza dwójką).


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 lipca 2014, 18:32 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lipca 2012, 21:56
Posty: 229
Lokalizacja: Pomorze
Te 1000 obr/min które podałeś - są to początkowe obroty wzbudzenia akumulatora, przy których akumulator uzyskuje napięcie znamionowe 12V, a 12V do ładowania akumulatora to za mało, sprawny utrzymuje napięcie w granicach 12,60 ; 12,80V nawet. Co do przełożeń to w przypadku alternatora 1:1 (silnik-alternator), można ulepszyć fabrykę bawiąc się w zmianę przełożeń ;)

Żarówki które pokazałeś - identyczne miałem do testowania, tyle, że zakupiłem je na miejscu w sklepie elektronicznym i mogłem je zwrócić bez problemu, powodzenia w testach, napisz jak wypadną ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 lipca 2014, 19:10 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
ladowanie aku przy sprawnym regulatorze napiecia to 14,4 V , kup sobie regulator elektroniczny Jezpol do 9 diodowego alternatora i z tym niebedzie juz nigdy problemu :wink:
widzialem ze tu piszecie o pasach ja szukam od wieków takiej czesci ma moze ktos z was ? to wieszak pasów:

Obrazek

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 lipca 2014, 16:42 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 stycznia 2012, 22:50
Posty: 114
Lokalizacja: Bełchatów
Ja też mam taką skrzynię biegów i dekiel. Też wyskakuje dwójka pomogło trochę jak zmieniłem przesówkę w skrzyni. I założyłem nowy dekiel/ pokrywę. Najlepiej załóż sobie tą pokrywę aluminiową.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 lipca 2014, 22:40 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Kwestia wymiany kulek i sprężyn kamieni czasami także kamieni, oraz w pokrywie są takie kulki ze sprężynami zatrzaskujące. Powinno pomóc.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 lipca 2014, 10:13 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 25 czerwca 2014, 14:16
Posty: 9
Lokalizacja: KRK/Zabrnie
Powróciłem z urlopu więc mogę podzielić się wieściami o LEDach.
Wymieniłem wszystkie żarówki na LEDy poza drogowymi H4 oraz przerywacz kierunkowskazów na elektroniczny uniwersalny 0,5W-130W.
Wnioski:
- Kolor LEDów okropnie zimny. W niczym mi to nie przeszkadza poza oświetleniem kabiny a jasność nie wiele mniejsza
- LEDy zastępujące żarówki 2W do podświetlenia deski rozdzielczej są trochę za długie i dociskają do tarczy wskaźnika paliwa i amperomierza
- coś mam chyba namieszane w elektryce bo po wymianie w/w żarówek 2W na LEDy po włączeniu świateł wskaźnik paliwa skacze na MAXa. Czytając instrukcję wskaźnik powinien skakać na MAX przy awarii tego czujnika a czytając schemat to czujnik nie powinien mieć żadnego kontaktu ze światłami. Reasumując powróciłem z podświetleniem deski do dwóch żarówek 2W i problemy ustały. Wrócę do tego kiedyś.
- LEDy zastępujące żarówki 4 W do kierunkowskazów bocznych również są za długie i trudno przykręcić klosz
- po wymianie wszystkich żarówek kierunkowskazów na LEDy, elektroniczny przerywacz nie wzbudza się! :-) 4 żarówki LEDowe na stronę nie pobierają nawet 0,5 W żeby wzbudzić przerywacz. Na normalnych żarówkach to jest 21+21+4+2=48 W!. Wróciłem z żarówkami 4W do kierunkowskazów bocznych i działają miodzio! O to mi najbardziej chodziło! Kierunki ładnie cykają jasnym światłem nie zależnie od obrotów silnika. Do tego cykanie jest dość głośne żeby nie zapomnieć wyłączyć kierunkowskazu po zakręcie co mi się wcześniej zdarzało.
- wszystkie inne żarówki świecą jasno i wyraźnie. Pozycyjne, STOPy, wsteczny, przeciwmgielny wszytko git! Trzeba się wpatrzyć żeby rozpoznać że to LEDy.
- a na koniec - po włączeniu wszystkich świateł wskazówka amperomierza wychyla się do zera lub nieznacznie w lewo więc cała operacja psu na budę :-(
Reasumując - muszę kiedyś przepatrzeć tą elektrykę bo coś jest skopane. Dwie żarówki H4 plus 2x4W i 2x2W nie powinny pobierać tyle prądu!

Na urlopie trochę pojeździłem ale tylko w koło komina. Dwójka na razie nie wyskakuje ale po całym dniu wożeniu dachówek po 300 m w końcu zdechł rozrusznik. Zaczął rzęzić, świstać i kręcił ledwo. Na wszelki wypadek podładowałem nowy akumulator żeby wyeliminować go z gry ale nic to nie dało więc zabrałem się za pierwszą moją awarię Żukinsyna. Przy okazji znalazłem gdzie się sprawdza olej, bo nie miałem wcześniej potrzeby otwierania osłony, oraz zwiedziłem Żuka od spodu :-)
Rozrusznik wykręcony i zawieziony na szpeca który to zdiagnozował zatarcie wałka na tulejkach. Szybka wizyta w sklepie "z częściami do traktorów" i zakupiony komplet tulejek do Żuka za 14 zeta :-)). Na następny dzień Żuczek odpalał już z pół obrotu z samego rana :-).
W prezencie za dobrą pracę zakupiłem Żukolowi nakrętki motylkowe do przedniej maskownicy bo były zwykłe.
Tyle zwierzeń!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 lipca 2014, 15:33 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 lipca 2012, 21:56
Posty: 229
Lokalizacja: Pomorze
Pisałem w poprzednich tematach o ładowaniu w tych naszych pięknych pojazdach ;) Jeżeli przy włączonych odbiornikach prądu chcesz coś zrobić aby ładowało porządnie, nie było na minusie to jedyna metoda pokombinować w średnicach kół pasowych, zmianie alternatora od innego auta, albo przerobienie fabrycznego ;)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 lipca 2014, 17:20 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
W naszym Żuku, przy włączonych światłach mijania (z pozycyjnymi, podświetleniem deski włącznie) i przetwornicą na 230, z której są zasilane głośniki wskazówka stoi na zerze albo delikatnie wychyla się na +. Wydaje mi się, że to kwestia sprawnego alternatora i/lub regulatora alternatora. Z prądnicą może być gorzej, ona faktycznie mogła nie być na tyle wydajna. Ale do normalnego poruszania się z działającą elektryką nie powinno być problemów...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net