Dzisiaj jest 19 października 2018, 04:43


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Post: 03 sierpnia 2018, 14:01 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 1736
Lokalizacja: Opolszczyzna
Tyle, że "ojro" są często (centy napewno) z żelaza pokrytego miedzią lub mosiądzem (przyciąga je magnes)

a tutaj (w moim "obrzynku" A06 jako "skrzyniak"):

download/file.php?id=574&mode=view

były albo mosiężne albo miedzioniklowe "zastępcze bezpieczniki"

nie wiem, czy by z żelazną monetą tak przeszło, jak np. z mosiężną...

No i cały zestaw "bezpieczników", jakie się walały u mnie w kabinie Żuka:

download/file.php?id=575&mode=view

Normalnie prawdziwi numizmatycy jeździli Żukiem w tym GS-ie :wink: 8)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 sierpnia 2018, 05:53 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 04 marca 2018, 22:12
Posty: 68
Dzień dobry wam i spokojnego początku tygodnia.

Ze światłami to chyba wiem co będzie. Mi się zdaje ze pożegnał się przekaźnik świateł. Bo przecież świeciły a nikt nic nie robił przez ten czas koło bezpieczników. Dziś to sprowadzę i przełożę kable od przekaźnika. Jeżeli to jest to, to jak przełożę kable powinne się świecić światła do jazdy a świtała długie nie.

A żuk już odpala bez me i be. Problem był ten ze ssanie było otwarte. A było otwarte bo jak tydzień temu raz otwarłem ssanie, to wyciągnąłem linke z ssania. A później jak ją założyłem i skręciłem....to roche mi się linka wygięła....i nie zauważyłem ze przy tym tez ssanie się lekko otworzyło. Teraz znowu wyciągnąłem linke z ssania i zamknąłem całkiem. I proszę...żuk odpala bez ssania i rusza bez problemów czy ciepły czy zimny.

A teraz mi się nie swieci jedna lampka pod wskaźnikami. Tylko ze przyczyna jest chyba ta ze kable od masy się pożegnały. Czy nie kable ale jedno złączenie.

A więc dziś zobaczę co z tymi kablami i co z tym przekaźnikiem. I może w końcu będzie gut ze światłami :D


Załączniki:
0A03414E-14FD-408E-8F75-00FABC798C01.jpeg
0A03414E-14FD-408E-8F75-00FABC798C01.jpeg [ 679.12 KiB | Przeglądany 408 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 sierpnia 2018, 21:40 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 04 marca 2018, 22:12
Posty: 68
Witam was,

Haha co dziennie nowe przygody z żukiem :D dziś szukałem przekaźnika do tych świateł. Niestety nie znalazłem. Gdzie one będą?

Późnej chciałem jeszcze raz zobaczyć za tym podświetleniem do wskaźników. To nagle przekręcam klucz w stacyjce :D patrzę ze wskazówka ładowania baterii padła i poszedł dym. Co się stało....a kable z zapłonu się spotkały i zwarcie zdobiły....wystarczyło później już tylko wsadzić klucz do stacyjki a żuk odpalał :D.....jutro wezmę i odizoluje to wszystko i pojadę może do elektryka niech mi tam nowe kable da....albo dam to zrobię....na szczęście poszły tylko kable od zapłonu do wtyczki.....

Pozdrawiam


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 sierpnia 2018, 21:47 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4706
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Przekaźnik będziesz miał zapewne pod maską na ścianie grodziowej po stronie kierowcy. Powinny być dwa - jeden od mijania, drugi od długich, a do tego obok dwa przerywacze do kierunkowskazów - jeden do awaryjnych, a drugi do normalnych kierunków.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 sierpnia 2018, 22:10 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 04 marca 2018, 22:12
Posty: 68
Eeee ale ja nie mam awaryjnych. Jest tylko przełącznik ale nie ma
Kabli żeby to podłączyć. A przekaźnika tez nie znalazłem tam gdzie ma być. Widziałem teraz w planie elektroniki...ze od przekaźnika idzie niebieski kabel....więc jutro wezmę i pójdę po kablu i zobaczę gdzie ten przekaźnik jest....chyba tak go znajdę :D....

A ze światłami to chyba będzie problem w kierownicy....bo przełącznik działa bo bym nie miał długich świateł....a jak przełączę przy kierownicy na światła dojazdy...to migają mi długie światła....więc żeby nie było ze gdzieś tam kable się stykają albo jeden wysunął a ja szukam błędu w przekazniku.....

Pozdrawiam


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 sierpnia 2018, 04:56 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2771
Lokalizacja: EU
regulator napiecia moze tez byc przyczyna ze Ci swiatla migaja , awaryjnych to on niema jak to zuk z 81 r , twój Zuk ma juz alternator czy nadal pradnice ?

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 sierpnia 2018, 22:18 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 04 marca 2018, 22:12
Posty: 68
nysanek pisze:
regulator napiecia moze tez byc przyczyna ze Ci swiatla migaja , awaryjnych to on niema jak to zuk z 81 r , twój Zuk ma juz alternator czy nadal pradnice ?



Witam was,
tak Żuk ma alternator. A sprawdzić to mogę go jak zobaczę ile czy baterie ładuje tak? Czy teraz coś myle? Bo jeżeli chodzi o elektrykę to ja się chowam.

Pozdrawiam


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 sierpnia 2018, 21:54 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 04 marca 2018, 22:12
Posty: 68
Witam was,

wlasnie patrze na Schemat Instalacji Elektrycznej do Zuka 1981 ktory jest tutaj na Forum podany. I jezeli dobrze patrze i widze to nie widze w ogole przekaznika do swiatel w tym Schemacie. Jest to mozliwe?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 sierpnia 2018, 07:07 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4706
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
W smutkach na pewno przekaźnikow nie było, ale do kiedy ich nie bylo - tego nie wiem, przypuszczam, że w 81 powinnnny juz byc, ale nie mam teraz jak zerknac na ten schemat...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 sierpnia 2018, 19:45 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1656
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
pojawiły się ok 85r

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 sierpnia 2018, 21:08 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 04 marca 2018, 22:12
Posty: 68
Dobry wieczor wam,

zgadza sie, w moim zuku nie ma przekaznika. Znaczy sie ze pozostalo teraz sprawdzic bezpiecznik od swiatel do mijania a pozniej kable przy kierownicy. Bo dowiedzialem sie ze styk lubil sie palic. Wiec chyyyba jestem coraz blizej znnalezienia wdy moich swiatel. A jak znajde to w koncu bede mogl pojechac na przeglad.

Papier z TÜVu juz mam. Ten tak zwany Datenblatt, Papier gdzie sa Dane Techniczne Zuka. Tez mnie straszyli...najpierw wypelnilem formularz i wyslalem do nich...a oni za dwa dni zebym wyslal zdjecie papierow polskich, zdjecie zuka i tabliczki znamionowej. Ale duzej nadziei nie maja.....no to ja im wyslal to wszystko co mialem od razu...plus papiery ktore wyslal mi nysanek (Dankeschön jeszcze raz) no i Voila....znalezli ZUKa :D....130€ i Papier byl moj.

A z grzaniem silnika to tez juz nie moge powiedziec ze jest jakis problem...dzis np. byl upal a temperatura normalnie sie zachowala...a nawet spadala do 80°.

pozdrawiam i milego poczatku tygodnia.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 sierpnia 2018, 08:51 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 grudnia 2014, 20:22
Posty: 207
Lokalizacja: Warszawa
Z data wejścia przekaźników potwierdzam wersję Strucla - w moich Żukach z 80 i 84 ich nie ma, ale w 86 i później już są.

Układ bez przekaźników jest słabiutki, cały prąd idzie przez przycisk i manetkę na kierownicy. To wszystko się grzeje i topi. Przerabiałem temat.

Masz 3 główne punkty, w których możesz stracić kontakt:
1. Na skrzynce bezpieczników - zarowno bezpiecznik (to prosta sprawa), jak i wsuwki wpinane w skrzynkę - grzeją się, izolacja się topi, wsuwka się odkształca. Trzeba zarobić nowe wsuwki

2. Przycisk do włączania świateł na desce. Mój się w środku stopił.

3. Najbardziej upierdliwe - ponieważ światła mijania mają się wyłączyć, gdy włączasz długie to cały ten prąd idzie jeszcze przez manetkę na kierownicy - tam się tez topi (stopiłem już dwie) i kaput, nie ma świateł mijania. Wymienić manetkę, ale to słabe rozwiązanie, bo nową trudno dostać i też się prawdopodobnie stopi.

ROZWIĄZANIE: przebudować układ na przekaźniki. Wtedy przez przycisk i manetkę idzie tylko mały prąd sterujący i nie grzeje sie to wszystko. Przy okazji można uzależnić włączanie świateł od pozycji kluczyka, jak w duzym fiacie. Dajesz kluczyk na pozycję 0 i światła gasną, nie zapomnisz już wyłączyć.

Nie bój się tej plątaniny kabli, potrzebujesz paru godzin, miernika i na spokojnie to ogarniesz i zrozumiesz.

_________________
A1507 1980
A156 1984
A15/7B 1986
A18 LUX 1990
A07 1990
A18 1993


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 sierpnia 2018, 04:46 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 04 marca 2018, 22:12
Posty: 68
Witam was,

w sumie tez tak myślałem...żeby zrobić to tak jak, jest w schemacie Z przekaźnikami. Zobaczyć co tam gdzie jest podłączone i spróbować założyć do mojego żuka przekaźniki. Bo tak to znów się będzie paliło

Wczoraj miałem pierwszy transport scutera :D. Jak dojechałem to nie poszło od razu o scutera....tylko czym ja tutaj przyjechałem :D scuter to już drugorzędna rzecz :D

Ale niestety żuk znów zrobił to samo co miałem jak jeździłem z otwartym ssaniem. Odpalił....gazu nie chciał przyjąć....to pochodził trochę i zgaś....a jak odpalił to gazu w ogóle nie chciał przyjąć ...no to sobie mysle ze chyba te świece powinienen przeczyści bo będą zasyfione tą jazdą z otwartym ssaniem. Wyciągnął....przeczyścił....jedna druga próba....no i odpalił.....później wróciłem do domu....po chwili znów chce odjechać i znów to samo....a ssania nie używałem.....tylko za pierwszym razem trochę otworzyłem bo żuk stał dwa dni....ale zamknąłem zaraz jak tylko przyjął gaz. ....linke mam nawet wyciągniętą....czyżby gaźnik był do czyszczenia bo klapa się nie zamyka całkiem? Bo sam to gaźnik się chyba nie będzie otwierał co?

Pozdrawiam


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 sierpnia 2018, 12:33 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4706
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Mogą być przytkane dysze w gaźniku, może być kwestia tylko i wyłącznie regulacji. Na ssaniu jak nie trzeba to nie jeździj. Jak jest bardzo ciepło to nie zawsze trzeba ssania.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 sierpnia 2018, 22:02 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 04 marca 2018, 22:12
Posty: 68
Dobry wieczór,

z ssaniem to w sumie tylko odpalam jeżeli żuk stał dwa dni. To wtedy otwieram lekko ssanie i już. A dziś to już w ogóle nie odpalił. Ale wiem dla czego :D i wiem co muszę kupić. Dziś się nauczyłem co trzeba mieć na zapas pod dupą w żuku :D

Dzieki i pozdrawiam


Załączniki:
D4C8C225-BDA8-4EF5-A7D1-D4F9D9DF5C04.jpeg
D4C8C225-BDA8-4EF5-A7D1-D4F9D9DF5C04.jpeg [ 590.71 KiB | Przeglądany 187 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net