Dzisiaj jest 18 listopada 2018, 03:40


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
Post: 12 września 2018, 16:12 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 października 2017, 21:34
Posty: 61
Lokalizacja: Ślunsk!
Pojazd: 1997 A07 4CTi90
Myślałem o tym phinku ,ale jest jeden problem- jak pojedziemy kiedyś na złombol i jebnie nam ładowanie to zuczek sie ugotuje :? i tak wiskoza to już bedzie mega upgrade względem wiatraczka z wolnossaka (tak apropo to do dziś nie wiem czy elektrosprzegło działało...)

Elektryka w istocie też damy ,ale "po francusku" od przodu jako AUX. I jezeli chłodnica zukowska da rade przy turbo to wykorzystamy elektrowłącznik żeby nam włączła ten przedni automatycznie.

--------------

Żuk stanął na kołach, dziś pod osłoną nocy zaciągniemy go pod garaż, potem wrzuce jakie foto.

do przeczytania :wink:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 września 2018, 23:24 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 października 2017, 21:34
Posty: 61
Lokalizacja: Ślunsk!
Pojazd: 1997 A07 4CTi90
Załącznik:
DSC06364.JPG
DSC06364.JPG [ 1.23 MiB | Przeglądany 366 razy ]



czołem


już pare dni mam upnąć, ale po robocie mam ledwo 2h dziennie na podłubanie przy Żuku.

Dalej nie odpalony ,ale zrobiłem już mase bzdet niezbednych:

-Podpiete paliwo, zamocowany filtr
-wymienione przelewy
-kawałek rurki spływu oleju z turbo z miejscem na bagnet

linka gazu rowerowa już jest niepotrzebna , jest z Lublina

Powiedzcie mi- jak zgasić CT gdy nie bede miał podpiętej instalacji (normalnie gaszenie kluczykiem)
da sie tam pociagnąć jakieś ciegno? No i czy "gaszak" jest od zewnetrznej strony silnika?. Pytam bo między pompą i blokiem tez coś jest, i ma jakieś cięgienko-przepustnice, nie wiem co to (jeszcze)

A tak apropo- znalazłem że ludzie przerabiali te nowoczesne gaszenie na "stare" na linke...
--------------------------------
Jak już pisze- czy ktoś praktykował zastąpienie węży wodnych jakimiś metalowymi? Strasznie mnie te spagetti irytuje,a nie wspomne ze przy wymianie to sa one dosyć drogie (przynajmniej paliwówki,
a tak apropo, nasz polski Fagumit to straszny szajs, przynajmniej przy benzynie są non stop problemy!)

mam rurki alu z tylnej klimatyzacji w Traficu, myślalem też nad... rurkami miedzianymi do C.O :lol:
Tak ładnie ulutowac takie rureczki, tylko na łaczenie z króćcami kawałek gumy... :roll:

https://www.catmint.biz/shop/images/cat1024_catmint1.jpg

mamy dołożoną nagrzewnice na tył i serio mam chyba z 10m przewodów :roll: gdyby nie o to bym nad tym nawet nie główkował...

Tak apropo to wywalił bym tą seryjną nagrzewnice ,bo strasznie wadzi na pace :evil: mam pomysł żeby zrobić w "boczku" obok foteli albo na grodzi przed lawką tylną, z użyciem "nowoczesnej" nagrzewnicy i jakiegoś wiatraczka. Wtedy też miałbym dużo krótsze przewody (Do swapu spuściłem z 12 litrów płynu! :shock:) Ale to już jest bzdeta do pogłówkowania w późniejszym czasie.

Edit: o stykło wpisać na youtube :P https://www.youtube.com/watch?v=gawOWyhtthU
Patrzcie jakie kompaktowe ,a nie taka locha po środku paki :roll: :evil:

Pozdrowienia


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 września 2018, 21:52 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 października 2017, 21:34
Posty: 61
Lokalizacja: Ślunsk!
Pojazd: 1997 A07 4CTi90
trzymajcie kciuki żeby mi nikt zaś w sobote od rana jakiejś fantastycznej roboty nie znalazł, to mam nadzieje że w weekent odpalimy! Prawdepowiedziawszy to zostało skręcenie turbo i wkrecenie kolektorów.

Plan przewiduje odpalenie "bez wody" , sprawdzenie ciśnienia oleju i czy ładnie spływa za turbiną. Jak odniesiemy sukces, to składamy wszystko na starej chłodnicy żeby mozna było go przestawiać I bedziem obserwować co pogoda jeszcze z siebie wykrzesa. A to dlatego że pojawiła sie opcja odprowadzenia go pod wiate 60km od nas. Z tym że w zime na bank trafią sie dni że bedzie szło coś porobić, że nie wspomne o regularnym odpalaniu...

No nic, obadamy, dziś zostawiam tylko świeżo wykonany mod wizualny :)

Załącznik:
DSC06373.JPG
DSC06373.JPG [ 1.13 MiB | Przeglądany 319 razy ]


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 października 2018, 00:17 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 października 2017, 21:34
Posty: 61
Lokalizacja: Ślunsk!
Pojazd: 1997 A07 4CTi90
Hej wszystkim

z upem sie zbieram już 3 tydzień i koniec końców nic z tego :P najdawniejsze rzeczy do przekaznia już zapomniałem. Może część z was zajrzała do tematu w "sprzętowym"- miałem problemy z odpaleniem turboandorii ,ale już kryzys zażegnany. Wielkie podziękowania dla Strucla

Odpalenie, niestety nie pierwsze,dziewicze, gdyż sie krztusił zanim porządnie zassał ropy
https://www.youtube.com/watch?v=vJINYIpldrs

Załącznik:
turboandoria w tle.jpg
turboandoria w tle.jpg [ 391.26 KiB | Przeglądany 243 razy ]


no także już oficjlanie ŻUK TURBO 8) wyrażenie tak absurdalne, że wraz z Wujkiem Chuchejem (który już w sumie jest częścią ekipy) lansujemy żuczka na gwiazde internetu. Ilości odtworzeń na poziomie 5 views mówią same za siebie- dobrze nam idzie! :P

https://www.youtube.com/watch?v=pryzim8SQCo

https://www.youtube.com/watch?v=EFxk9YImckc

Z rzeczy bierzących- ale byla przygoda ze skrzynią... nawet nie chce mi sie pisać. Żuk miał być w setupie "przejsciowym" czyli nowy silnik, stara skrzynia. Przy próbie odpalania okazało sie że "stary" rozrusznik
chyba nie odpali turboandorii. Wrzucam "mały" i słysze jak bendix nie sięga zamachu...

(...) (tutaj jest troche wku**u, troche dedukcji, i okazało sie że nowy rozrusznik ma inną flansze między silnik i skrzynie)

Dziś sprzęgło wróciło na miejsce i mamy teraz 4CT90 ->flasze z turbo/mały rozrusznik-> sprzęgło wolnossakowe-> skrzynie 4mt z wywalonym wybierakiem.

Zuczek w tym steupie ma tylko sie kulać z miejsca parkingowego na garaż itp, nie panikujcie :wink: choć oczywiście że spróbuje sie nim przejechać! 8)

Aktualnie walcze z chłodnicą z Voyagera i resztą pierdółek ,aby zuczek był mobilny zanim mnie sniegi zastaną.


no i chciałbym gorąco zareklamować kram który sie właśnie otworzył, bo mamy gratów zawalone po dach. Zapraszam!
viewtopic.php?f=3&t=4188


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 listopada 2018, 16:30 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 października 2017, 21:34
Posty: 61
Lokalizacja: Ślunsk!
Pojazd: 1997 A07 4CTi90
Hej pany, tyle ciepła było a ja prawie nic nie zrobilem... :/

dziś w końcu opanowane rury chłodnicy, strasznie mi sie nie chciało tego ruszyć, odczekałem na dzienne światło i dziś poszło gladko.

Załącznik:
DSC06474.JPG
DSC06474.JPG [ 1.1 MiB | Przeglądany 171 razy ]


rury IC też sie już pięknie układają, ale miałem nosa że pozbierałem te kolanka z Forda... szkoda ze z forda ,ale jakoś musimy je przeżyć bo fajnie pasują :)

Załącznik:
ic pipes.jpg
ic pipes.jpg [ 366.26 KiB | Przeglądany 171 razy ]


ta nierdzewna z Reno

Aha miałem problem z alternatorem, myslalem ze zgubiłem jedną łape ,ale dziś już opanowane i temat nieaktualny. Apropo, był lublin z klimą albo jakimś agregatem do izotermy? bo mam łape pod alternatorem ewidentnie na coś napedzanego paskiem, łapa wazy z 2kg :O musialem ją obciąc bo by sie oparła o żukowska łape silnika o czym tez nikt nie pisał...

do zaś!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 listopada 2018, 17:26 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 listopada 2015, 09:31
Posty: 306
Pojazd: DMP Lublin "Groszek"
Matiz pisze:
[...] Apropo, był lublin z klimą albo jakimś agregatem do izotermy? bo mam łape pod alternatorem ewidentnie na coś napedzanego paskiem, łapa wazy z 2kg :O musialem ją obciąc bo by sie oparła o żukowska łape silnika o czym tez nikt nie pisał...

Była oferowana opcjonalnie klimatyzacja do Lublina. Przynajmniej tak w serwisówce jest napisane. :)
No i pewnie jakaś dowolna inna pompa hydrauliki w to miejsce mogła być montowana?

_________________
pozdrrrawiam! :)
zbYszek http://www.zbychewka.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 listopada 2018, 20:18 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1671
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
pompe hydrauliki weź elektryczną, nie obciąża motoru wcale jak nie kręcisz kierą i nie trzeba z paskiem kombinować.
ktoś tu na forum wrzucił taką, chyba z GM albo Renault master.
Wiskoza konkret, szkoda że hałasuje toto niemiłosiernie. ori sprzęgiełko z reguły nie do zabicia, grunt żeby szczeline wg książki ustawić, chyba na 0,3mm i szczotka miała dobry styk z masą, bo najczęściej z tych powodów nie działa. Pamietaj dać termostat o otwarciu 74C, bo były też 82, 83, 85, 87 i 89C. Wymiarowo to samo co Poldek 1.5/1.6

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 listopada 2018, 03:04 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 października 2017, 21:34
Posty: 61
Lokalizacja: Ślunsk!
Pojazd: 1997 A07 4CTi90
ale nie nie, chyba sie nie rozumiemy- miałem łape na pompe, ale pompe już nie, a tymbadziej nie potrzebuje jej. Ale bez fragmetu łapy nie da sie założyc alternatora. Ten ciezki niepotrzebny fragment odciałem. Mam nadzieje że to nie jakiś mega kawior... a o wywrotce i hydraulice nie pomyśałem, tak czy owak zagadka rozwiązana :)

dzieki za info o termostacie strucel, skad wiesz ze stary nadawał sie na śmietnik? :P

Wiskoza zostaje, chyba gdzieś pisałem... aha na złombolach. Wiskoza zostaje jakby nam kiedyś brakło ładowania na trasie. Co jak bedziemy mieli tylko elektryczne? <retorical>

U nas zawsze mechaniczna prostota ponad elektroniką! ;)

Tylko oczym piszesz tu?:

Cytuj:
ori sprzęgiełko z reguły nie do zabicia, grunt żeby szczeline wg książki ustawić, chyba na 0,3mm i szczotka miała dobry styk z masą, bo najczęściej z tych powodów nie działa


mowa o elektrosprzęgle z żukowskiej pompy? nawet nie myslalem zeby je dawać ,tymbardziej ze nasze prawdopodobnie nie dzialało, a przy demontażu kabelki sie uwaliły
nie ce. nie. jak bedzie mega mocno wiało to bede myślał...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 listopada 2018, 13:41 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1671
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
tak, chodziło o to sprzęgiełko które andoria miała do wiatraka-wzięte z fiata 125p.
pompę do hydrauliki miałem na myśli w sensie wspomagania kierownicy:)
a termostat to już tak z doświadczenia:)
dobre, nierdzewne są w Polcarze,jak masz dostęp,tu masz ich nr katalogowy:
U56286C
robi je dla nich polski Stahlter, kosztuje jakieś 18zł

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 listopada 2018, 17:42 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 43
Pojazd: Żuk 82
Gratulacje odpalenia maszyny. Wygląda, że bawisz się świetnie. Tak trzymać.

a teraz mały off topic

Matiz pisze:
no także już oficjlanie ŻUK TURBO 8) wyrażenie tak absurdalne, że....


Jeśli uważasz, że żuk andoria turbo brzmi absurdalnie to co byś powiedział na to zdjęcie?
Załącznik:
IMG_20181111_170355.jpg
IMG_20181111_170355.jpg [ 1 MiB | Przeglądany 130 razy ]


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 listopada 2018, 01:45 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 października 2017, 21:34
Posty: 61
Lokalizacja: Ślunsk!
Pojazd: 1997 A07 4CTi90
Obrazek

MAMO NIE SPRZĄTAJ, PIOTR POZAMIATAŁ
:D

dobra, serious bussines, zasilanie dalej gaźnikowe? Setup Blow Trough? Jak to je sterowane? :shock:

Zeszukalem sie kiedyś po oglądaniu Wangan Midnight ,ale dalej jestem zielony...
















TAKIE COŚ!
W TAKIM CZYMŚ!

Jeszcze zbadejcie se średnice wlotu do turbawki, to nie jest jakiś gwizdek z JTD 1.3




----------------

dziś zaległe pierdoły, dokręcenie skrzyni, wału, łapy, wężyka boost pina, alternator, skrócona rura dopływu do nagrzewnicy, no i na wtorek mam naszykowane blaszki do mocowania ramy chłodnicy z budą oraz do przymocowania aux wiatraka elektrycznego od przodu


aha głosowanie- temp oleju robić w korku czy na trójniku? Bo na moje oko w tym nie ma wcale przepływu. Ale na drugiej szali jest fizyka z zasadą przekazywania ciepła cieczy :roll:

Obrazek

Wiertanie i gwintowanie tego litego żukoskiego korka to bedzie katorga, poza tym przy wycieku z czujnika w misce wyleci cały olej, a z magistrali poleci tylko na odpalonym aucie....

dziś bez fot, za to wideo
https://www.youtube.com/watch?v=84LX0MXnyZU


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 listopada 2018, 10:06 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4719
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Już kiedyś o tym dywagowałem z phinkiem - w trójniku średnio ma sens, bo będzie pokazywał temperaturę przechłodzonego oleju. Tam jest przepływ tylko. Lepiej w misce. W korku nie najlepszy pomysł, najlepszy gdzieś z boku, zrobić nowy otwór, zaspawać nakrętkę czy coś...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 listopada 2018, 10:25 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 grudnia 2016, 19:26
Posty: 25
Lokalizacja: Lubin / Kraków
Pojazd: Żuk A07 Diesel, 1992r.
Mam taki trójnik zamontowany u siebie, czujnik ciśnienia spokojnie można sobie zamontować jaki komu pasuje, ale czujnik temperatury oleju nie sprawdza się. Powierzchnia rozpraszania ciepła jest zbyt duża i czujnik ma duże opóźnienie i wskazuje zaniżone temperatury.
Wiercenie w misce olejowej - szkoda roboty. Dużo szybciej i prościej będzie zamontowanie go w podstawce pod filtr oleju:

Załącznik:
91992d0c4fb2bd0ed4b234f5a0ed.jpg
91992d0c4fb2bd0ed4b234f5a0ed.jpg [ 116.73 KiB | Przeglądany 98 razy ]


Montujesz to pod filtr, czujnik wkręcasz w adapter, resztę zaślepiasz. i masz temperaturę w najlepszym możliwym miejscu, przy wyjściu z samego silnika.
Ja już swój kupiłem, tylko czeka na montaż (brak czasu :3).
Jeśli chcesz, to można kupić troszkę bardziej wymyślny i od razu zrobić sobie chłodnicę oleju. Zależy od fantazji i potrzeb :)

_________________
https://www.facebook.com/ZukZukomir


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 listopada 2018, 20:14 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1671
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
chciałem coś takiego zrobić,ale staneło na 2 gaźnikach N/A.

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 13 listopada 2018, 18:11 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 43
Pojazd: Żuk 82
Matiz jaki masz czujnik?
Jaka rezystancja? Może nagwintuj sobie podstawę filtra w najgrubszym miejscu i zamontuj czujnik temperatury z instalacji LPG
Na przykład taki: link
Ewentualnie z wierzchu zaizolować jakąś dodatkową termokurczką.
Wkreć na czerwony klej do śrub i problem rozwiązany.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 87 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net