Dzisiaj jest 24 sierpnia 2019, 00:33


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Autor Wiadomość
Post: 23 czerwca 2019, 02:20 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 października 2018, 14:28
Posty: 40
Pojazd: Żuk "Strażak" 1984
5 i 1/8 obrotu wału to jeden obrót koła - jakie to przełożenie?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 czerwca 2019, 10:51 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2663
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
To 5,125 - czyli najbardziej powszechny typowy most Żuka - wałek atakujący 8 zębów, koło talerzowe 41.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 czerwca 2019, 13:46 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 października 2018, 14:28
Posty: 40
Pojazd: Żuk "Strażak" 1984
I to już coś - dziękuję. A przy przelozeniu 10/41 ile to może wychodzić w przeliczeniu na "obroty"?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 czerwca 2019, 13:56 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2663
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
To będziesz miał 4,1 czyli 4 i 1/10 obrotu wału na jeden obrót koła.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 czerwca 2019, 14:00 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 października 2018, 14:28
Posty: 40
Pojazd: Żuk "Strażak" 1984
Dzięki.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 czerwca 2019, 18:26 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 października 2018, 14:28
Posty: 40
Pojazd: Żuk "Strażak" 1984
A tak na marginesie - prace trwają.

Obrazek

i efekty.. :)

Obrazek

Obrazek

Stan na chwilę obecną...
Teraz piaskowanie i lakierowanie, ocena stanu i wymiana elementów które tego wymagają a później mody i składanie..
Jakość zdjęć fatalna, bo było tak słonecznie, że telefon sobie nie poradził.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 czerwca 2019, 19:22 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 648
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Nie myślałem, że można w tak ciekawy sposób wykorzystać koparkę ;)

Powodzenia! Obyś znalazł dość czasu, żeby nie liczyć czasu remontu w latach jak u mnie...

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 25 czerwca 2019, 21:01 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 października 2018, 14:28
Posty: 40
Pojazd: Żuk "Strażak" 1984
S21 wyjechał przy użyciu radzieckiego ciągnika z dźwigarem :)
Remont planuję zakończyć w przyszłym roku. Jest mocny plan i dużo pomysłów - z ktorych wiele zostało już opisanych, a to dużo ułatwia i przyspiesza, ale są też mielizny. Będę aktualizowal w miarę postępów w pracach.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 sierpnia 2019, 21:11 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 października 2018, 14:28
Posty: 40
Pojazd: Żuk "Strażak" 1984
Mały update - się dzieje.
Rama została oddzielona od przedniego zawieszenia i w głowie urodził się plan żeby ładować z przodu resor. Początek - belka Tarpan, resor kompozyt - jak w innym projekcie, ale jak to zwykle bywa gdy entuzjazm opadł pojawiły się obawy, komplikacje weszło zwątpienie i pojawiła się opcja postawienia budy Żuka na Lublinowej ramie - ba nawet już był dawca, zostały wykonane pomiary, obmyślana strategia ale po nocy i medytacji z tatą, sąsiądem przy akompaniamencie brzdęku butelek odpuściliśmy. Powrót do Tarpana i kompozytu. Po konsultacjach ze struclesławem ostatecznie odpuściłem i przednie zawieszenie zostało Żukowe tylko wjechały amortyzatory od merca w123 - co zaszczepił we mnie właśnie wcześniej wspomniany kolega. W związku z faktem że rama też została, to pojachała do piaskarza, wróciła - dostała podkład
Obrazek


... i nowy lakier i ponownie przednie zawieszenie które też zostało wyczyszczone zagruntowane i polakierowane. Oczywiście nie był bym sobą jakbym coś nie pozmieniał. Więc wjechały tarcze zgodnie z przepisem opisanym już na forum

Obrazek

Całe zwrotnice wyszarpałem na złomowisku w Białymstoku (wpadł mi też do kufra 100 litrowy zbiornik z Lublina i wiele innych detali które potrzebne będą w dalszym etapie prac), przywiozłem je do domku, tata je porozbierał, zacisk, jarzmo i podstawa poszły w piach a później nowy podkład i lakier + nowe blachy, klocki tarcze i zestawy naprawcze (w skrócie - wszystkie nowe gumki).

Kiedy lakier wysechł i wszystko (poza amorkami - na tamtym etapie)zostało poskręcane, wjechał silnik - m50b25 wraz ze skrzynią.

Obrazek

Montaż silnika - na oryginalnych żukowych gumach które pierwotnie podtrzymywały S21. Łapy mocowania silnika custom - made in mój tata, z jedej strony przykręcone do gum po S21 z drugiej do fabrycznych otworów montażowych zaprojektowanych przez Bawarczyków. Skrzynia biegów zamontowana na oryginalnej podporze podtrzymującej skrzynie w Żuku, z tym że uchwyty musiały być przespawane nieco dalej. Podpora nieco zmodyfikowana, skrzynia oparta na poduszkach dedykowanych do niej przez BMW
Obrazek

W ramie trzeba było wyciąć delikatne półkole żeby wał miał swobodę poruszania się.

Obrazek

następnie przymiarka

Obrazek

a w trakcie przymiarki spojrzenie na zasadzie "potrzymaj mi piwo" - i tu trzeba by zacząć od "dzieci nie róbcie tego w domu" - więc na tym zakańczam... Ponowna separacja góry i dołu (przy użyciu tej samej koparki) i robimy dalej...
Poza rzeczami opisanymi wjechały koła od Lublina - są niższe i szersze niż Żukowe i wewnętrzna strona felgi obciera o na górze - wjadą zatem dystanse - 10mm powinno załatwić sprawę. z blacharki - wymieniony pas przedni, wszystkie nowe stopnie, oraz buda jest w trakcie odrdzewiania. Tył już praktycznie zakończony - została jeszcze podłoga - od góry i dołu...

Podczas przymiarki wyszły dwie mielizny - doprowadzenie powietrza do przepustnicy i dźwignia zmiany biegów która wypadła za fotelami. Się zrobi.


Ostatnio zmieniony 12 sierpnia 2019, 07:04 przez roosman, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 sierpnia 2019, 21:44 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4827
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Od razu podetnij kant belki przedniego zawieszenia (de facto musisz odciąć po jednym gumowym odboju), żeby zacisk nie obijał o belkę, bo przy maks skręcie i pracy zawieszenia w górnej pozycji bedzie tłukł i się cofał zacisk, co będzie powodować zanik hamulca na chwilę do pierwszego zapompowania. Jest jeszcze opcja ograniczenia skrętu, ale ja bym zrobił i jedno i drugie...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 sierpnia 2019, 21:59 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 października 2018, 14:28
Posty: 40
Pojazd: Żuk "Strażak" 1984
Tak, wiem dzięki za przypomnienie. Tematu o przeróbce na tarcze przeanalizowałem dość dokładnie. Będę jeszcze pracował z tym przodem. Najpierw skończę zakładać wspomaganie, później dokładnie dopasuje kąty skrętu za pomocą ogranicznikow - bo przy tych felgach będzie nieco inaczej i dopiero będę piłował żeby ciąć najmniej jak to konieczne.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 12 sierpnia 2019, 09:35 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 października 2018, 14:28
Posty: 40
Pojazd: Żuk "Strażak" 1984
W kwestii montażu silnika – tak żeby doprecyzować, silnik się mieści :)
Ustawienie silnika jest dość specyficzne ponieważ silnik BMW ma ciekawą konstrukcję – co widać na zdjęciach – cylindry są przechylone o kilkanaście stopni w prawo w stosunku do osi wału a po lewej stronie zamontowany jest potężny dolot, przepustnica – a pod dolotem całość zasilania paliwem, czujniki i elektryka. Taka konstrukcja wymusza przesunięcie silnika maksymalnie w prawo – tak żeby cylindry były dosunięte na centymetry od podłogi kabiny. Takie ustawienie daje całe 3 centymetry luzu na wciśnięcie dolotu powietrza do przepustnicy – tu trzeba zrobić jakiś custom. Jeszcze nie wymyśliłem jaki. Zamontowanie silnika osią wału w osi pojazdu spowoduje że przepustnica wyjdzie za pedałem gazu :) Jeżeli chodzi o kwestię przód – tył to tu już nie ma większego problemu - wszystko się mieści ale został wycięty wspornik podtrzymujący chłodnicę a silnika odsunięty jest od ramy o grubość chłodnicy + kilka cm zapasu. Z przymiarek wyszło też, że silnik bez problemu mieści się pod pokrywą, ale tam już niema super dużo miejsca – na dalszym etapie zastanowię się czy nie przekonstruować owalu pokrywy tak, żeby dać silnikowi nad głową więcej powietrza.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net