Dzisiaj jest 19 października 2019, 04:30


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 124 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna
Autor Wiadomość
Post: 04 września 2019, 20:01 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4869
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
roosman pisze:
Zakuwał ktoś kiedyś Żuka ? :)


Piotrek pewnie będzie pierwszy :mrgreen: :mrgreen:

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 września 2019, 21:18 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 113
Pojazd: Żuk 82
Tu jest powód wygięcia tłoka w miejscu o którym mówi Strucelserwis
Załącznik:
6f.JPG
6f.JPG [ 326.82 KiB | Przeglądany 579 razy ]

Załącznik:
2.JPG
2.JPG [ 486.32 KiB | Przeglądany 579 razy ]

Mały fragment aluminium oderwał się od denka i płaszcza. Następnie zgodnie z prawem marfiego a wbrew statystyce przesunął się na płaszcz. Więc to uszkodzenie akurat nie jest spowodowane przegrzaniem. Miejscami płaszcz tłoków jest starty. Z tego co pamiętam tłoki miały przytarcia w tych samych miejscach jak je wyjmowałem poprzednio. Wypolerowane były papierem na gładko. Rysy powróciły. Nie widać nigdzie śladów po spuchniętych tłokach ale tego akurat byłem pewien. Przy tak luźnych pasowaniach to było niemożliwe.
Jedynie denka od spodu są pokryte jakby przegrzanym olejem.

Zrobię dokładniejsze zdjęcia reszty tłoków.

Myślałem o zrobieniu własnych dyszy z cienkich rurek 3mm, zalutowane korki z mniejszym otworem. Coś jak smarowanie kół rozrządu. Co kilka centymetrów musiałyby być przykręcone żeby nie drgało albo przykleić czymś w stylu JBweld. Pojawia się pytanie czy obciążać dodatkowo pompę oleju i pobrać z magistrali czy dać zewnętrzną. Jeśli z fabrycznej pompy to trzeba zrobić zaworek który poniżej pewnego ciśnienia zamknie dodatkową magistrale. Wydaje mi się, że takie dysze wypluwają sporo oleju. Da się wyprowadzić rurki przez otwory między popychaczami rozrządu. Jak pisałem, zanim stary blok pójdzie na złom mogę sobie do woli eksperymentować z ułożeniem rurek i miejscami do przykręcenia. Nie ma rzeczy niemożliwych :D




Sprzedam zestaw ssąco tłoczący do żuka. Sprawny. Do poprawy uszczelka między kolektorem a turbo. Może trzeba dokładniej wyrównać powierzchnię po spawaniu. :D
Załącznik:
7f.JPG
7f.JPG [ 617.75 KiB | Przeglądany 579 razy ]

Załącznik:
8f.JPG
8f.JPG [ 546.27 KiB | Przeglądany 579 razy ]

Załącznik:
9f.JPG
9f.JPG [ 344.11 KiB | Przeglądany 579 razy ]


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 16 września 2019, 22:07 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 113
Pojazd: Żuk 82
Żuk ma znowu silnik! Udało się znaleźć jednostkę która była remontowana 25 lat temu. Nowe pierścienie, wszystkie panewki włącznie z wałkiem rozrządu. Wymieniony zawór bo pękł. Całość pływała w nowym oleju.

Nie obyło się bez rozkręcenia silnika. Przy próbie odpalania silnik się zablokował - zatarł. Po kilku godzinach dochodzenia okazało się że dystans pomiędzy wałkiem rozrządu a kołem zębatym jest za cienki i nie było luzy na blachę mocującą wałek. Jak kręciłem korbą było w miarę. Jak rozrusznikiem pompowałem olej też jakoś chodziło ale jak próbowałem odpalić to po zapłonie na dwóch cylindrach silnik się zatrzymał. Dobrze że próbowałem odpalić przed montażem do samochodu. Przygotowałem na szybko sobie stojak do silnika.
Załącznik:
DSC_0049.JPG
DSC_0049.JPG [ 316.14 KiB | Przeglądany 518 razy ]

Załącznik:
DSC_0054.JPG
DSC_0054.JPG [ 559.55 KiB | Przeglądany 518 razy ]


A tak pracuje zimny silnik świeżo po włożeniu do samochodu
https://youtu.be/0P_ytTzxAjk

Teraz trzeba znaleźć most bo ten hałasuje niemiłosiernie a silnika w końcu nie słychać.

Do silnika w wolnych chwilach przystosowywuje zapłon elektroniczny bezrozdzielaczowy popularny EDIS 4 z forda, koło foniczne pierwszy projekt:
Załącznik:
DSC_0101.JPG
DSC_0101.JPG [ 390.8 KiB | Przeglądany 518 razy ]


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 września 2019, 08:09 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4869
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
No i brawo :)) klasa! Czekam na dalsze postępy :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 20 września 2019, 22:31 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 113
Pojazd: Żuk 82
Tak jak pisałem grzebię przy zapłonie
Załącznik:
DSC_0103_f.JPG
DSC_0103_f.JPG [ 451.63 KiB | Przeglądany 465 razy ]

Załącznik:
DSC_0107_f.JPG
DSC_0107_f.JPG [ 517.7 KiB | Przeglądany 465 razy ]

Załącznik:
DSC_0109_f.JPG
DSC_0109_f.JPG [ 436.05 KiB | Przeglądany 465 razy ]

Załącznik:
DSC_0115_f.JPG
DSC_0115_f.JPG [ 423.58 KiB | Przeglądany 465 razy ]


I efekt końcowy
https://youtu.be/T5273hxQbY8

Zapłon ustawiony statycznie na jakieś 7-10°. Na lampie wygląda jak przyklejony.
Pozostaje jeszcze napisać program i mapy dla dynamicznego ustawiania.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 września 2019, 22:30 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 113
Pojazd: Żuk 82
Postępów dużych nie ma za to udało mi się zobrazować jak dokładny jest mechaniczny aparat zapłonowy. Spodziewałem się że będzie rozrzutny ale nie aż tak. Trzeba pamiętać że na wale kąt jest dwa razy większy.

https://drive.google.com/file/d/12WOUwz ... p=drivesdk


Przy okazji mam pytanie czy ktoś ma może charakterystykę aparatu zelmot 4444. Gdzieś widziałem ale już któryś raz przeglądam dostępne materiały i nie mogę znaleźć wykresów regulatorów odśrodkowego i podciśnieniowego. Ewentualnie ich zakresy.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 30 września 2019, 23:27 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4869
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Proszę bardzo :))


Załączniki:
aparat charakterystyka.jpg
aparat charakterystyka.jpg [ 181.9 KiB | Przeglądany 345 razy ]

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 października 2019, 11:57 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 113
Pojazd: Żuk 82
Dzięki! Nie będę musiał zgadywać.
Czyli jeśli dobrze rozumiem maksymalne wyprzedzenie dla tego aparatu jest 36* plus jeszcze to tak zwane statyczne wyprzedzenie z 8*. Razem 44* przed GMP przy 4000RPM i pedale w podłodze? Coś dużo mi się wydaje.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 października 2019, 14:16 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4869
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
Jak Ty to liczysz? 12 z odśrodkowego powyzej 1500obr + 7 z pedalem w podłodze (maks podcisnienie) + 8 statycznego = 27°

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 października 2019, 14:38 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 113
Pojazd: Żuk 82
ale to są kąty na rozdzielaczu nie na wale


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 października 2019, 15:09 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 4869
Lokalizacja: Jelenia Góra/Wrocław
Pojazd: Nysa 522T 1990
A faktycznie! Czyli wychodzi, że nawet 46 może być... Też mi się wydaje dużo.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 października 2019, 07:50 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 07 marca 2015, 21:11
Posty: 61
Maksymalne podciśnienie jest przy delikatnie uchylonej przepustnicy. Przy wdepnięciu na maxa podciśnienie w dolocie nie jest duże.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 października 2019, 13:21 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 113
Pojazd: Żuk 82
Z tym podciśnieniem jest zawsze problem.
Jak ktoś powie że podciśnienie jest 40kpa to nie wiadomo czy chodzi o 40kpa od próżni czy od atmosfery. Czyli mówisz Olo że maksymalnie jest 24* + 8* przy 400tys RPM i pedale w podłodze
Tak mi też wychodziło z obserwacji aparatu


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 października 2019, 18:05 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 1789
Lokalizacja: Pruszków
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
to nie jest 40kPa tylko 400mm Hg, zupełnie inna jednostka, stara jak Żuk
1mm Hg to ~133,322Pa

_________________
Strucelserwis. Jesteśmy w warsztacie, nie na FaceZBooku.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 października 2019, 20:48 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 113
Pojazd: Żuk 82
Zawsze mam problem przy podciśnieniu. Nigdy nie wiem czy skala jest względem próżni czy względem ciśnienia atmosferycznego. mmHg odróżniam od Pascala;)

Kod napisany. Testowa instalacja wykonana. Wspornik cewki zrobiony ale do poprawy. Bezrozdzielaczowy zapłon właśnie zaczął pracować tak jak powinien. Kąt wyprzedzenia mogę regulować dowolnie w zakresie od 50* przed GMP do 10* za nim. Jeszcze muszę zweryfikować lampą czy teoria pokrywa się z praktyką ale na słuch już reaguje. Do regulacji przerwy na świecach i najprzyjemniejsza robota czyli malowanie zapłonu


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 124 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 5, 6, 7, 8, 9  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net