Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 21:57


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5
Autor Wiadomość
Post: 16 grudnia 2023, 11:29 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sierpnia 2018, 18:23
Posty: 43
Pojazd: żuk 1997
Po dłuższej nieobecności czas na większe sprawozdanie 8) Działo się sporo więc po kolei. Pod koniec września ruszyłem z pracami nad podłogą, na początek zająłem się podłużnicami i mocowaniami do ramy( wszystko wykonane z blachy 1,5mm) Z racji tego że podłoga będzie wykonywana specjalnie pod konstrukcję ramy i silnika musiałem zrezygnować z zastosowania zamienników oryginalnego poszycia. Podumałem nad tym jak to sensownie rozwiązać i postanowiłem oprzeć podłogę na ramce z kwadratowych profili(do których zostały przyspawane jednocześnie mocowania foteli) dzięki takiemu rozwiązaniu mogłem wykonać sporą część poszycia z jednego arkusza(dodatkowo wzmocnionego przetłoczeniami wykonanymi przy pomocy żłobiarki) Następnie wpadły elementy podłogi nad kielichami zawieszenia. W międzyczasie sinik został cofnięty o 11,5cm aby zrobić miejsce na chłodnicę klimatyzacji. W tym celu dorobiłem nowe łapy silnika a od strony skrzyni begów wystarczyło przespawać mocowania. W końcu chyba wał przestanie być skracany :D Tym razem został też zregenerowany na gotowo aby nie wracać do tematu(koszt całkowity 1050zł) Ważną kwestią do zaadresowania był też zbiornik paliwa. Wcześniej kontaktowałem się z jedną firmą zajmującą się takimi rzeczami, ale ostatecznie straciłem tylko czas czekając na termin(bo mieli zawalony grafik na trzy miesiące) W końcu namierzyłem osobę z pod warszawy, która mi to wykonała. Teraz będzie jedynie płacz portfela przy tankowaniu do pełna, bo pojemność wynosi skromne... 120l :P

Wracając do blacharki. Dorobiłem część ściany grodziowej po stronie kierowcy, aby dopasować serwo hamulcowe. Przerobiłem też część deski rozdzielczej, aby kolumna kierownicy była w optymalnym miejscu oraz żeby zapewnić możliwość regulacji góra/dół. Teraz czekam na część od tokarza, żeby połączyć górny i dolny wałek kierowniczy. Cdn


Załączniki:
IMG_20231010_184314858.jpg
IMG_20231010_184314858.jpg [ 2.57 MiB | Przeglądany 1568 razy ]
IMG_20231014_211713443.jpg
IMG_20231014_211713443.jpg [ 2.4 MiB | Przeglądany 1568 razy ]
IMG_20231028_214645304.jpg
IMG_20231028_214645304.jpg [ 2.32 MiB | Przeglądany 1568 razy ]
IMG_20231030_203157764.jpg
IMG_20231030_203157764.jpg [ 2.12 MiB | Przeglądany 1568 razy ]
IMG_20231101_174400768.jpg
IMG_20231101_174400768.jpg [ 1.55 MiB | Przeglądany 1568 razy ]
IMG_20231123_213002163.jpg
IMG_20231123_213002163.jpg [ 1.49 MiB | Przeglądany 1568 razy ]
20231204_221601.jpg
20231204_221601.jpg [ 2.9 MiB | Przeglądany 1568 razy ]
IMG-20231127-WA0000.jpg
IMG-20231127-WA0000.jpg [ 409.87 KiB | Przeglądany 1568 razy ]
20231212_221038.jpg
20231212_221038.jpg [ 2.73 MiB | Przeglądany 1568 razy ]
20231212_223541.jpg
20231212_223541.jpg [ 2.71 MiB | Przeglądany 1568 razy ]
IMG_20231212_221003744.jpg
IMG_20231212_221003744.jpg [ 2.3 MiB | Przeglądany 1568 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 stycznia 2024, 10:18 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
duzo pracy, oby zostal skonczony, dzialal jak trzeba i szybko sie nie znudzil

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 23 stycznia 2024, 23:24 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sierpnia 2018, 18:23
Posty: 43
Pojazd: żuk 1997
[opis usunięty przez moderatora]


Załączniki:
20240113_204948.jpg
20240113_204948.jpg [ 2.36 MiB | Przeglądany 1310 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 lutego 2024, 13:09 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 sierpnia 2018, 18:23
Posty: 43
Pojazd: żuk 1997
Dzisiaj poruszę ciekawy wątek przeróbki układu kierowniczego. Pierwszą kwestą było obrócenie maglownicy, tak aby wielofrez od kolumny był skierowany w przód auta. Dzięki temu uniknę niepotrzebnego komplikowania układu przekładniami kątowymi. Tutaj sprawa była prosta, wystarczyło odciąć oryginalne mocowania w belce i przespawać je w nowe miejsce. Takie rozwiązanie przyniosło jednak inny problem. Mianowicie teraz maglownica częściowo znajduje się w miejscu pompy wspomagania. Ale tutaj też miałem na to pomysł, potrzeba było "tylko" przesunąć samą pompę. Pochwalić należy inżynierów z bmw, bo najwidoczniej przewidzieli taką okoliczność:) Sama pompa jest przykręcona do dwóch uchwytów, przez co ułatwiło mi to przeprowadzenie przeróbki. Tylny uchwyt posłużył jako mocowanie pompy, a przedni za podporę łożyska. Złożyłem zamówienie w lokalnym warsztacie cnc aby dorobili wałek, zabierak oraz dysk na podporę łożyska(policzyli za to w sumie 150€, więc całkiem znośnie jak na Holandię) Potem już przyszedł czas na montaż. Wszystko szło zgodnie z planem do momentu gdy wciskałem na prasie zabierak koła pasowego, troszkę mnie poniosło i poszedł po skosie, w rezultacie pękł :x :roll: No cóż, trzeba się będzie skombinować drugi :/

ciąg dalszy nastąpi...


Załączniki:
Komentarz: obrazek z serii "znajdź jedną różnicę względem oryginału"
1.jpg
1.jpg [ 2.41 MiB | Przeglądany 1036 razy ]
2.jpg
2.jpg [ 2.86 MiB | Przeglądany 1036 razy ]
3.jpg
3.jpg [ 2.93 MiB | Przeglądany 1036 razy ]
4.jpg
4.jpg [ 2.49 MiB | Przeglądany 1036 razy ]
5.jpg
5.jpg [ 3.25 MiB | Przeglądany 1036 razy ]
7.jpg
7.jpg [ 2.31 MiB | Przeglądany 1036 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 64 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net