Dzisiaj jest 28 kwietnia 2024, 12:13


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Post: 23 września 2011, 21:13 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 20 września 2011, 11:51
Posty: 37
Lokalizacja: Białystok
Witam Witam,

Jako, że musiało w końcu coś być totalnie zakręconego, to trzy dni z woli losu kupiłem samochód.
Wracam sobie ze wsi, patrzę, śmieszne coś stoi przy myjni samochodowej. Zajechałem, a to przerobiony... Żuk. Dokładnie tak, stary żuczek, z dębowymi bortami i przerobiony tak, że ciężko rozpoznać, przez blacharza artystę. Właściciel zachwala, kupił wczoraj, nowy silnik, nowa skrzynia, zawias po remoncie. Ja oceniłem "może być", podziękowałem, pojechałem. Mutter mówi "gdyby był do 3000 to można by było kupić". Jako słowo się rzekło, obrót na pięcie i gnam dowiedzieć się cenę żuczka. Właściciel mówi "za 2500 oddam". Decyzja szybka, pojechałem po kasę i umowę, niestety, nie mogę pobrać całej kwoty. Pobrałem 1k zaliczki, jadę do faceta, a tam co? Poprzedni właściciel. Żeby nie utrudniać mi sprawy i ciągania się z dwiema umowami, przyjechał poprzedni coby spisać od razu z nim :) Umowa podpisana, zaliczka dana, dowód w kieszeni a samochód odebrany dnia następnego.

Samochód poza przeróbkami blacharskimi (i kijowym polakierowaniem, bo obłazi z farby, co będzie do zrobienia) ma jeszcze zmiany takie jak:
1) Diesel Andoria
2) Skrzynia "4" w podłodze
3) Amortyzatory normalne zamiast dźwigniowych

Właściciel powiedział, że wyremontował zawias przedni (fakt), wyczyścił i zabezpieczył ramę (raczej fakt, pod biteksem niewiele widać :P), wymienił silnik na taki z przebiegiem coś około 8000km (nie do sprawdzenia, ale nie dymi, pracy nie jestem w stanie ocenić bo nie słyszałem wcześniej takiego silnika ale strzeliła jakaś uszczelka)

Poza tym nie jestem w stanie zauważyć innych zmian mechanicznych

Do zrobienia:
1) sprawy blacharskie, nie będę go restaurował, doprowadzę do stanu bezrdzowego i nieobłażącego
2) olej ucieka, kapie z deczka
3) ciśnienie oleju na wskaźniku stoi ciągle na "5", nie waha się wraz z obrotami, nie wiem czy to dlatego że jest nie taki czujnik, może walnięty wskaźnik a może faktycznie ciśnienie takie non-stop
4) Musze zrobić hamulce ze wspomaganiem, są starego typu, bez wspomagania, nie wiem czy też cylinderki są nowego czy starego typu.
5) Wygłuszenie kabiny
6) Myślę nad skrzynią "5", bo ma nadbieg a przy"4" można ogłuchnąć już przy 65km/h

Obrazek
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

ps. Autko było w wątku "Polak potrafi"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 24 września 2011, 13:32 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 817
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
Gratulacje:D

po wielu łamigłówkach znajomy pomogl mi wyciszyc andorie tak ze zniklo to charakterystyczne buczenie wolnosącego diesla ktore dawalo sie spore wyznaki przy pewnych obrotach. Pozostal tylko przyjemny rechot andorii:)
opisze to przy okazji w odpowiednim dziale
skrzynie V mam juz w garazu ale jeszcze remont musi przejsc
co do wygluszenia tez sporo daje moj najnowszy zuk jest prawie fabryczny poza tluminiem od Nissana i jest bardzo konfortowo w dieslu tez da sie to uzyskac w podobnym stopniu moim skromym zdaniem..

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 24 września 2011, 15:37 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 września 2010, 19:26
Posty: 536
Lokalizacja: Sulejów
Pojazd: Pannonia T2 1962
Znajomy Żuk ze zdjęć z tego forum :) Gratuluję zakupu.

Będziesz robił z niego oryginał, czy zachowasz go z taką mordą jak teraz ? :P

_________________
Pannonia T2 - 1962


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 24 września 2011, 19:02 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 20 września 2011, 11:51
Posty: 37
Lokalizacja: Białystok
Raczej Zachowam taką mordkę jak jest, może coś pomotam przy samej pokrywie bo mam wrażenie że przy większym obciążeniu temperatura silnika idzie do góry.
Żeby przywrócić poprzedni przód trzeba było by dużo rzeczy po przywracać a poza tym przestał by być tak wyjątkowy :P


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 25 września 2011, 10:13 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2010, 20:44
Posty: 280
Lokalizacja: Krakow
Kahn13 pisze:
Gratulacje:D

po wielu łamigłówkach znajomy pomogl mi wyciszyc andorie tak ze zniklo to charakterystyczne buczenie wolnosącego diesla ktore dawalo sie spore wyznaki przy pewnych obrotach. Pozostal tylko przyjemny rechot andorii:)


Prosze Cie, napisz przynajmniej ogolnikowo, jak to zrobiles, bo ja gluchne :)

Od 45 km/h na trojce halas jest taki, ze uszy bola, a jak sie wiezie 1,5 kubika drewna, to przeciez kazdy wiekszy podjazd robi sie na III albo i II biegu...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 25 września 2011, 20:51 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 20 września 2011, 11:51
Posty: 37
Lokalizacja: Białystok
Fakt faktem, jak się przesiadłem do lancera to nagle przestałem słyszeć silnik i czuć wibracje na kierownicy ;) Szczerze? Przydało by się wygłuszenie silnika, z niecierpliwością czekam chociaż na szczątkowe informacje na temat wyciszenia.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 28 września 2011, 08:20 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 20 września 2011, 11:51
Posty: 37
Lokalizacja: Białystok
A oto i filmik z odpalenia i jazdy, przepraszam za jakość i trząchanie ale jedną tęką prowadzi się żuczka deczko trudno :P

http://www.youtube.com/watch?v=eRyK3gyVxwo


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 28 września 2011, 08:36 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 817
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
skads znam ta procedure uruchamiania silnika jak w smiglowcu :lol: nawet odlicznie takie samo stosuje :P i ten rechot miod dla uszu :D

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 28 września 2011, 10:15 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2010, 20:44
Posty: 280
Lokalizacja: Krakow
Moj A07D w lecie wymaga przynajmniej 20 sekund grzania, ale za to nie gasnie. A kopci tylko jak jest zimny :) Czarnego dymu nie stwierdzono.

Chyba masz minimalnie za niskie wolne obroty, tak mi sie cis wydaje "na ucho".

Czy dobrze widze, ze w zatrzymanym aucie obracasz kierownice jedna reka? :shock:
Jestes strongmanem, czy masz wspomaganie? :) Ja sie do ulomkow nie zaliczam, ale w takiej sytuacji zdecydowanie uzywam 2 rak :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 28 września 2011, 15:29 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 20 września 2011, 11:51
Posty: 37
Lokalizacja: Białystok
maszq - jedną ręką jedną, i nie, nie mam wspomagania kierownicy :P Strongmanem nie jestem, kwestia przyzwyczajenia :P

Co do niskich obrotów, to akurat tego nie wiem, muszę podpiąć obrotomierz
(na razie kombinuje jak to zrobić, nie wiem czy alternator ma wyjście W).
Odnośnie gaśnięcia, to zbyt gwałtowne puszczenie sprzęgła swoje robi...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 28 września 2011, 15:38 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2010, 20:44
Posty: 280
Lokalizacja: Krakow
Vein pisze:
maszq - jedną ręką jedną, i nie, nie mam wspomagania kierownicy :P Strongmanem nie jestem, kwestia przyzwyczajenia :P


E, w takim razie to raczej kwestia mojej przekladni kierowniczej, ktora mowi "wymien mnie, wymien!". Nie ma szans, zeby dalo sie u mnie na asfalcie wykrecic jedna reka przy zatrzymanym aucie.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 28 września 2011, 18:12 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 czerwca 2010, 21:39
Posty: 301
Lokalizacja: JW
"To nie mój samochód , to sąsiad wyjeżdżał" :D

Ogólnie super! Pozdro


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 30 września 2011, 21:46 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 20 września 2011, 11:51
Posty: 37
Lokalizacja: Białystok
No i blada...
Zablokowała się pompa hamulcowa (zaciśnięte wszystkie hamulce, świeci się kontrolka hamowania). Stukanie w pompę raz odblokowało, drugi raz po prostu się wkurzyłem i stanąłem na hamulec dwa razy, pedał wpadł przy którymś hamowaniu w podłogę i finito. Gdzieś strzelił przewód hamulcowy lub uszczelniacz...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 01 października 2011, 15:02 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
To trzeba wymienić... polecam zrobić gruntowny przegląd/remont układu hamulcowego, bo jednak czasem się przydaje, szczególnie przy samochodzie z tak dużą bezwładnością, jak Żuk, czy Nysa. Nie wymaga to jakichś specjalnych kwalifikacji, wystarczy w miarę ogarniać mechanikę, wiedzieć w którą stronę się śruby odkręca i poczytać na forum tematy o hamulcach. :) Powodzenia!

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 11 października 2011, 10:44 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 20 września 2011, 11:51
Posty: 37
Lokalizacja: Białystok
No bladź no! Ja myślę, co sie stało, że zablokowało mi hamulce. Rozebrałem dziś pompę hamulcową i co znalazłem? Kaszę w pompie. A właściwie bordowy "płyn hamulcowy" i grudkowaty-kryształkowy "muł" o tym samym kolorze. "Ktoś kiedyś" płukał układ denaturatem, a raczej zalał dyktę i zostawił, to weszło w jakieś magiczne reakcje chemiczne i w pompie jest syf. Wymieniam cały zestaw, czyszczę pompę i będzie myślę OK. Ale żeby takie cyrki robić...


Ostatnio zmieniony 11 października 2011, 12:13 przez Vein, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 41 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net