Dzisiaj jest 25 kwietnia 2024, 00:27


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
Post: 16 stycznia 2008, 23:01 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 grudnia 2007, 20:08
Posty: 34
Lokalizacja: Śląsk
Witam,

Miło, że powstało forum, na którym goszczą Nasze kochane polskie dostawczaki. Wyśmiewane przez tyle lat, uważane za graty mogą powrócić w glorii chwały. Mało, które współczesne „plastiki” z super normami EURO będę mogły królować za np. lat, 40 bo jak wszyscy na pewno wiecie one nie maja tego czegoś tzw. „DUSZY”. Ten ich zapach, odgłos silnika daje nam tego kopa, który pozwala nam znosić trudy remontów, zakupów, miłych narzekań osób bliskich (wiesz Ewuniu, że Ciebie kocham najbardziej(':D').

Jednym z przedstawicieli tego ginącego gatunku jest mój Żukuś A-03.

Obrazek


Dane:
Rok produkcji -1968
Silnik- oryginalny dolniak z oryginalnym przebiegiem 94 tyś.
Nadwozie- żadnych wstawek, napraw, „dzwonów”, wżerów, rdzy itp. lakier fabryczny (trochę przetarty).
Podwozie- oryginalne, amortyzatory ramieniowe, resory w oryginalnej skórzanej otulinie, żadnego spawania ramy i jakiś udoskonaleń, brak wycieków (tylko takie jak mają być w żuczkach)


Obrazek


 Stopień oryginalności - 99,9% (opony późniejszy Stomil, jeden tylny klosz migacza jest zmieniony i akumulator, reszta taka jak fabryka zmontowała)
 Wersja- eksportowa (tak stoi w dokumentach)
 Własność- przez 39 lat w jednych rękach (ponad 80 letniego mechanika samochodowego) w jednej miejscowości Piaski koło Gostynia (magiczne miejsce), samochód spełniał rolę dostawczą przez 3-4 msc w roku (woził pomidory na targ)
 Stan obecny- Ruchomy Zabytek Techniki w moim posiadaniu.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Żuczka nabyłem w marcu 2007 roku. Przyjechał 270 km o własnych siłach paląc książkowe 13,5 litra. Pokonując odcinek autostrady A-4 (Wrocław-Katowice) z „zawrotną” prędkością 70 km/godz. Wzbudzał sympatyczne reakcje kierowców zwłaszcza tych z napisem TIR.
Obrazek

Przy okazji przywiózł ze sobą na pace: silnik zapasowy, dwa kompletne mosty, przednie zawieszenie, 9 rozruszników, 2 prądnice, skrzynię biegów, kupę części do silnika, zawieszenia, itp. większość rzeczy jak ze sklepu. Było tego tyle, że tylne chlapacze zwijały asfalt.
Żukuś oprócz wymiany łożyska piasty, przetoczenia bębnów i założenia nowych okładzin jest w stanie nieruszanym. Bezproblemowo przeszedł swoje ostatnie badania diagnostyczne. Od tego czasu jest ozdobą mojego garażu.

Jak to się zaczęło?

W 2002 roku mój śp. Teść (posiadacz niezliczonej ilości żuków i nys) potrzebował auta do wywozu większej ilości gruzu. Jadąc na giełdę w Gliwicach myśleliśmy o jakimś VW LT-ku, jednak nastąpiła szybka weryfikacja stanu naszych kieszeni, (z czego teraz mogę się cieszyć). Zakurzeni, zmęczeni dostrzegliśmy to, co zostanie mi na zawsze w sercu - MOJEGO SZAREGO MIŚKA.


Obrazek

Był to model (w moim sercu jest nadal) Żuka A-11B z 1988 roku. Samochód po wielu przejściach jak przystało na „woła roboczego” wielu firm budowlanych. Typowo przygotowany do sprzedaży, ale przygotowany nad podziw dobrze. Silnik S-21 z gazem. Samochód, który na trwałe został zapamiętany na drogach Podbeskidzia i Kaszub a dla mnie zostanie samochodem, który ma większość aut dostawczych pod sobą.

Jego historię niech oddadzą zdjęcia:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Czasami i takie przygody były jego udziałem. (':D')
Obrazek
Obrazek

Żuk ten jak widać uczestniczył w wielu eskapadach, zawsze zawiózł mnie tam gdzie zmierzałem i co najważniejsze nigdy nie zawiódł. Jednak przyszedł czas jego przejścia na zasłużoną emeryturę. Teraz do rodziny „Moich Polskich Dostawczaków” dołączył Nowy


Obrazek

Tak na zakończenie do kolegi Parzusia jakoś swojsko wygląda Twój emblemat :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 stycznia 2008, 23:23 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 lipca 2007, 19:20
Posty: 1089
Lokalizacja: Bytom
Witaj Krzychu !! Domyślałem sie, że to ty własnie jestes właścicielem tego Żuka A-03 8) Za każdym razem kiedy widze tego żuczka to zawsze jestem pod dużym wrażeniem :wink: Miło że zawitałeś u nas na forum i ciesze sie że coraz więcej ludzi docenia stare wysłużone polskie dostawczaki :wink: Pamiętam tego żuka z allegro był za 4000zł i naprawde ciesze sie że trafił w dobre ręce, a nie poszedł na żyletki. Wiem, że po jego zakupie pojechałeś nim na zlot do Chorzowa, do dziś żałuje, że mnie tam nie było jak potem zobaczyłem fotki ze zlotu to byłem taki zły na siebie, że mnie nie było :? Miałem nadzieje, że sie potem pojawisz na paradzie w Bytomiu, ale niestety cie nie było. Mam nadzieje że niebawem ujże go na własne oczy :wink: sezon tusz tusz...
Widze masz też Lublina tak jak ja :wink: Tak trzymać
pozdrawiam
P.S. Jeśli masz coś przeciwko mojego avatorka to moge zminić jak chcesz, ale mi sie podoba :wink:

_________________
ŻUK SERVICE


Ostatnio zmieniony 16 stycznia 2008, 23:41 przez PARZUŚ, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 stycznia 2008, 23:24 
twoj zuk smutek jest sliczny :!: te 99,9% orginalnosci ktore piszesz to dlamnie 101% :D nic mu niebrakuje , wiadomo ze akumulator z czasem siadzie oraz opony moga byc tez inne ale to nieodbiega od reszty :wink: ma swoj klimat i dusze ten zuk ze jak patrzy sie na fotki to przebija ten klimat przez monitor kompa do czlowieka 8)

forum nasze dostaje ten klimat i nabiera pozytywnie nastawionych milosnikow ktorzy nadaja na tych samych falach 8)

pozdrawiam.


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 16 stycznia 2008, 23:46 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 lipca 2007, 19:20
Posty: 1089
Lokalizacja: Bytom
Aha i jeszcze coś, ostatnie zdjęcie bardzo fajnie ukazuje pokolenia żuków z FSC LUBLIN jeszcze jakby przy A-03 stał LUBLIN 51 to już by był full wypas :wink:

_________________
ŻUK SERVICE


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 stycznia 2008, 23:54 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 grudnia 2007, 20:08
Posty: 34
Lokalizacja: Śląsk
PARZUŚ pisze:
Aha i jeszcze coś, ostatnie zdjęcie bardzo fajnie ukazuje pokolenia żuków z FSC LUBLIN jeszcze jakby przy A-03 stał LUBLIN 51 to już by był full wypas :wink:


To prawda Lublina 51 brakuje, ale kto wie, czy jakiś na mnie gdzieś nie czeka :lol:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17 stycznia 2008, 00:17 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 grudnia 2007, 20:08
Posty: 34
Lokalizacja: Śląsk
Parzuś dokładnie to ten żuczek z Allegro. O cenie nie rozmawiam bo jak go zobaczyłem to już wiedziałem że on musi być mój. Podkreślę że stan tego samochodu to wynik opieki poprzedniego właściciela (pozdrawiam Karola i jego tatę).
Żałuję tej parady w Bytomiu, sprawy zdrowotne mnie zatrzymały (bo żukuś się rwał jak by miał 10 lat a nie 40 :D ) Poprawię to w tym roku. Co do Lublina to jak na razie godnie zastępuje mojego Szarego Wilczka.

Dzięki za miłe przyjęcie.

P.S. Co się tyczy Parzuś Twojego avatorka to jestem dumny i cieszę się że go masz. Rozliczymy się później :D Oczywiście żartuję.
Nysanek Twoja Nysa to prawdziwa Primabalerina FSD. :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17 stycznia 2008, 01:26 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Witaj! :D
Żuk - co tu mówic - jest prześliczny! Zresztą - oba Żuczki :) A03 też pamiętam z aukcji - próbowałem się umówić z właścicielem na oględziny, ale chyba już był Tobie przyobiecany :wink: Świetnie, że jest w dobrych rękach :sunny:
Jest prześliczny, cudowny, wspaniały - taki, jaki jest! Z tym satynowym lakierem, spatynowanymi chromami, wypłowiałą plandeką - ideał! W ogóle weteran zachowany w dotychczasowych polskich realiach w takim stanie, to unikat! A dostawczak to... brakuje mi słowa na określenie, jak unikatowy unikat :wink:
Serdecznie pozdrawiam!

P.S. Jak będziesz miał trochę czasu i ochoty, to wklej, proszę, zdjęcia pokazujące tył Żukusia, skrzynię, komore silnika pod maską, wnętrze pod deska rozdzielcza, nad szybą... no - wszystko :D


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17 stycznia 2008, 09:31 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 grudnia 2007, 20:08
Posty: 34
Lokalizacja: Śląsk
Coś tam jeszcze mam, zrobię remanent w zdjęciach to wkleję oczywiście więcej:
Obrazek

Dziękuję Dziwny Magu za słowa uznania dla mojego Żuczka. Z tego, co się orientuję ty też masz kilka "smaczków" w swojej kolekcji. Nie wiem czy dobrze przypisuję, ale to chyba ty remontujesz Wawkę Pick up 59? Remont, który można śmiało uznać za kunszt tego typy prac. Pozdrawiam.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17 stycznia 2008, 09:57 
dzieki zukmen , zakup takiego auta jak twoj zuk albo konkretny remont i wie sie co sie ma :wink: to oczywiste ze tutaj zostanie kazdy milosnik polskich dostawczakow tak przyjety :D aha , wez sprawdz w twoim zuku poduszki silnika szczegolnie ta tylna , pod obudowa sprzegla na tylnej belce , maly zabieg wymienic ta gume jak bedziesz widzial ze taka prawie jak galaretka sie zrobila :wink:


Na górę
  
 
Post: 17 stycznia 2008, 10:13 
ładne zdjęcia, szczególnie sa mi bliskie te górskie klimaty :)


Na górę
  
 
 Tytuł:
Post: 17 stycznia 2008, 18:22 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
żukmen'68 pisze:
(...)Dziękuję Dziwny Magu za słowa uznania dla mojego Żuczka. Z tego, co się orientuję ty też masz kilka "smaczków" w swojej kolekcji. Nie wiem czy dobrze przypisuję, ale to chyba ty remontujesz Wawkę Pick up 59? Remont, który można śmiało uznać za kunszt tego typy prac. Pozdrawiam.

Dobrze przypisujesz - jam to. :) Dzięki za miłe słowa. "Smaczki"... no - są. I pierwszym małym sukcesem jest to, że są, przetrwały, ale trzeba zmienić ich statu z nieruchomości na ruchomy zabytek :wink: ot- kwestia czasu. Ale tu dochodzimy do jeszcze jednej istotnej - powiedziałbym, że podstawowej - cechy Twojego Żukusia - on jest od początku do końca fabryczny, stary, wręcz żywcem wyjęty z epoki w której sie narodził. Pod tym względem żadne inne autko, czy to "podrutowane", czy po rzetelnym remoncie, nie może się z nim równać. I w sumie nie chodzi o porównania, bo każdy taki "klimat" ma swoją specyfikę, ale ten 40 letni zachowany w takim stanie dostawczak szczególnie mnie "chwyta" za serce :cheers: :thumleft:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17 stycznia 2008, 20:16 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 grudnia 2007, 20:08
Posty: 34
Lokalizacja: Śląsk
Dosyłam trochę zdjęć z A03-trójeczką w roli głównej.
Obrazek

Obrazek

Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 18 stycznia 2008, 15:03 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 lipca 2007, 19:20
Posty: 1089
Lokalizacja: Bytom
żukmen'68 pisze:
Jednak przyszedł czas jego przejścia na zasłużoną emeryturę.

Tzn. ? Czyli dalej masz tego A-11-B i stoi w garażu ?

_________________
ŻUK SERVICE


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 18 stycznia 2008, 15:17 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 lipca 2007, 19:20
Posty: 1089
Lokalizacja: Bytom
Dziwny Mag pisze:
Jak będziesz miał trochę czasu i ochoty, to wklej, proszę, zdjęcia pokazujące tył Żukusia, skrzynię, komore silnika pod maską, wnętrze pod deska rozdzielcza, nad szybą... no - wszystko :D

No to wyręcze choć troche właściela żukusia i wklejam foto skrzyni tego oto cudeńka
Obrazek
Jeżeli to jest wersja na export o czym zresztą świadczy malowanie, dekle i chociażby prędkościomierz to dlaczego wskażniki są po polsku :roll: WODA, PRĄD itp.

_________________
ŻUK SERVICE


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 19 stycznia 2008, 10:17 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 grudnia 2007, 19:06
Posty: 175
Lokalizacja: Gliwice
Dodam od siebie również troszkę spóźnione powitanie :? .

Witam serdecznie żukmen'ie :D . Przede wszystkim podoba mi się bardzo historia opisana przez ciebie w pierwszym poście :D . Przedmówcy powiedzieli już swoje opinie o A03 - zgadzam się w całości. Ze swojej strony mogę dodać jedynie, że Żuk jest.... hmm.... (naprawdę brak słów, żeby opisać jego wspaniałość :shock: ). Jak go tylko zobaczyłem, od razu skojarzył mi się z moją pierwszą w kolekcji, od jakichś 14 lat, instrukcją obsługi ze smutka z roku 1965 - ten sam klimat - patyna czasu, ale dobry stan :wink: .
Fajnie, że nawet A11 przeszedł już na emeryturę :D - widać olbrzymią dbałość o wytwory polskich inżynierów :wink: .

P. S. Co to za ograniczenie do 70 na prędkościomierzu i napis pod nim :?: Domyślam się, że chyba zostało to już usunięte, bo na nowszym zdjęciu tego nie widać :wink: .


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  
cron

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net