Dzisiaj jest 29 marca 2024, 13:24


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 21 grudnia 2013, 18:56 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Zrobię jutro zdjęcie tego gazu,a mam też wycięte całe pedały razem z fragmentem ściany grodziowej,które miałem w moim starym żuku wsadzone,to na nich może lepiej pokażę,o co chodzi.Podwieszony pedał gazu jest sporo wygodniejszy,zwłaszcza dla mnie,bo mam inne fotele i siedzi się zupełnie inaczej,niż w standardowym żuku.Rzekłbym,że prawie jak w sprinterze.Kolumnę kierowniczą specjalnie przerobiłem i obniżyłem i samo koło kierownicy jest mniejsze.
A co do turbo,to kusi,ale może kiedyś.W sumie,to mógłbym kupić tylko turbinę z kolektorami i to,co tam by było jeszcze potrzebne,zamiast całego silnika.Trzeba w sumie tylko chyba korbowody jeszcze,bo musi być natrysk na denka tłoków,no i pompa wtryskowa.Stoi nawet niedaleko na złomie cały lublinek na turbinie,wziąłem tylko zegary z niego i automat do grzania świec,bo może sobie to podłączę jak w lublinie,bo denerwuje mnie grzanie przyciskiem.Oczywiście przycisk zostawię,w razie "W" Zrobię tez gaszenie z kluczyka,tylko zastosuję stary elektromagnes z rozrusznika i podłączę to przez przekaźniki,żeby prąd był tam tylko na chwile,przy gaszeniu silnika,a później by go odcinało.W sumie,to mógłbym ze złomu wziąć orginalny elektromagnes,bo tamta pompa ma,ale to badziewie się często psuło.na allegro często widziałem w lublinach,że ludzie mieli na linki przerobione.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 grudnia 2013, 13:45 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 04 grudnia 2013, 18:10
Posty: 10
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Pojazd: Żuk A11
No to czekam z niecierpliwością na te wszystkie zmiany! Ja dopiero planuję zakup Żuka, wszystko zależy od tego czy w marcu jak wylecę to się zasiedzę czy wrócę ;) Jednak jeżeli bym wrócił to plan mam "chyba" ambitny 4CT90 i skrzynia TS5-21, do silnika dorzucam chłodnicę oleju, intercooler, wydech trochę odetkam i myślę, że będzie się w trasę nadawał jeżeli chodzi o elastyczność i niezawodność.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 grudnia 2013, 10:06 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
No to szukaj gotowego silnika 4CTi90 z Lublina,wraz z osprzętem,bo tam masz wszystko gotowe.To jest na pompie Bosh i ma chłodnicę powietrza.Moc 102KM.A chyba,że masz sporo środków pieniężnych,to sobie zamów w Andorii od razu silnik ADCR i masz 150KM,ale buda by się rozleciała w drobny mak chyba. :roll:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 grudnia 2013, 16:54 
Gość Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 04 grudnia 2013, 18:10
Posty: 10
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Pojazd: Żuk A11
buźka pisze:
No to szukaj gotowego silnika 4CTi90 z Lublina,wraz z osprzętem,bo tam masz wszystko gotowe.To jest na pompie Bosh i ma chłodnicę powietrza.Moc 102KM.A chyba,że masz sporo środków pieniężnych,to sobie zamów w Andorii od razu silnik ADCR i masz 150KM,ale buda by się rozleciała w drobny mak chyba. :roll:


Według danych jakie znalazłem ADCR ma 115KM i common rail, wolę jednak pompę, te 13 koni nie jest warte świeczki. Każdy 4CT90 z intercoolerem i dobrym wydechem doskonale sobie poradzi z rozbujaniem Żuka do prędkości i tak zbyt wysokich jak na ten samochód :lol:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 23 grudnia 2013, 22:53 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Ale chyba nie wyczytałeś,że ten silnik został podkręcony do 150KM i 390Nm momentu obrotowego.Andoria zmieniła parametry wtrysku i ciśnienie doładowania,żeby uzyskać tę moc.Przygotowali to specjalnie dla FS Honker w Lublinie,ale jak tak dalej pójdzie,to Andoria sama od siebie te silniki będzie kupować,bo lublin w końcu padnie.Starsza generacja ADCR miała właśnie 115KM i 250Nm momentu.A z wkładaniem tego silnika,to żartowałem,bo to nie tanie by było zapewne.Ewentualnie na złomie poszukać takiej Gazeli z tym silnikiem,to by taniej było.
Te 102 KM z 4CTi90 w pełni wystarczą Żukowi,bo wolnossący 4C90 ma tylko 70KM,a jak jest zdrowy,to i tak jest czym jechać.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 26 grudnia 2013, 10:40 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Wstawiam wreszcie obiecane fotki pedału gazu.Ciężko było,bo tam teraz ciasno,ale cóż,jak nie zrobiłem od razu,jak składałem,to tak jest.
Tu na aucie.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
A tu zdjęcie poglądowe na tych wyciętych pedałach,które miałem w starym żuku.Będzie lepiej widać,o co chodzi.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Cały pedał pochodzi z Poloneza na układzie hamulcowym Lucas.Wystarczy go odkręcić i przyspawać do blachy mocującej cały stelaż pedałów w Żuku,jak na zdjęciu,oraz wywiercić otwór na linkę gazu.Oczywiście nie muszę pisać,ze trzeba jakoś tą linkę tam zabezpieczyć przed wysuwaniem się pancerza przez otwór.Ja mam linkę z poloneza od otwierania tylnej klapy,bo ona ma z jednej strony takie plastikowe zakończenie zabezpieczające właśnie przed wysuwaniem się pancerza.Wystarczy tu wywiercić otworek odpowiedniej średnicy w ścianie grodziowej i ten plastik tam ładnie wejdzie.Z drugiej strony przy pompie też trzeba coś wykombinować.Ewentualnie podpasować linkę z lublina,ale nie wiem,jak tam jest,może być za krótka.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 14 czerwca 2014, 22:42 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Ja tylko informacyjnie - hamulce tarczowe w Żuku nie przecinają żadnych wężyków itp. o ile są dobrze zamocowane. Oto fotka z dzisiejszej walki;-)

Załącznik:
2014-06-14 17.13.55.jpg
2014-06-14 17.13.55.jpg [ 329.91 KiB | Przeglądany 6709 razy ]


Koło było obracane na wszelkie sposoby i wężyk hamulcowy musiałby mieć 3 metry i być zawinięty wokół tarczy żeby go przecięła;-) Wszystko pasuje, koło jest nieco bardziej wysunięte na zewnątrz.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 czerwca 2014, 11:06 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Dzięki za info.Napisz mi jeszcze dokładnie,co jest potrzebne do przekładki.Wiem,że piasty,zaciski z jarzmami,no i tarcze,wiadomo.Te ramiona,przykręcane do zwrotnicy,do których dokręca się gałki drążków też trzeba z lublina?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 czerwca 2014, 19:01 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Wszystko ładnie opisałem na blogu http://grzmiacyrydwan.blogspot.com/2014 ... lcami.html

Jak będę miał parę minut luzu jutro to zrobię prosty łopatologiczny how to na to forum.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 lipca 2014, 22:24 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Takie pytanie,dobrzy ludzie.Zna ktoś wymiary tylnych szyb bocznych z Żuka A18-mikrobusa?Chodzi o te ostatnie boczne szyby,które są krótsze od pozostałych.Przekopałem cały internet w poszukiwaniu jakiegoś katalogu szyb do Żuka,albo jakieś firmy,która by coś takiego udostępniała,jak te katalogi do kabin ciągnikowych,ale nic nie ma.Wszędzie tylko piszą,że dorobią każdą płaską szybę na zamówienie,ale trzeba podać wymiary.Tak,trzeba je najpierw znać.Kiedyś te szyby robiło BESPO Kunice,ale teraz,jak wyczytałem,to jest Securit Saint-Gobain,czy jakoś tak.W każdym razie,sprzedane w pi*du i wątpię,by zajmowali się szybami do starych gratów.Taką szybę ciężko znaleźć,bo mało takich żuków jest,a nie dam rady po wszystkich złomach jeździć.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 lipca 2014, 08:17 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Proszę - http://otomoto.pl/zuk-inny-9-osobowy-C33497403.html
Zadzwonić, poprosić o pomiar wraz z uszczelką. Potem zmierzyć uszczelki u siebie, trochę matematyki i są wymiary.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 lipca 2014, 18:52 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Bez obrazy,ale tak,to sobie mogę u siebie pomierzyć to okno na końcu i na to samo wyjdzie.Wolę raczej wymiar samej,orginalnej szyby.Nigdzie nie ma mikrobusa na złomie,bo już bym szyby miał.Teraz właśnie na jednym złomie stoi Żuk diesel,ale A07,troszkę uderzony z przodu.Może jutro pojadę coś z niego wytargać.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 lipca 2014, 21:08 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Buźka - ja się nie obrażam, ale skoro tych szyb nigdzie nie ma, to nie można ich zmierzyć. Proste. Pomiar z uszczelką i trochę matematyki da Ci pożądane wymiary.

Zrób fotki tego co na złomie, może coś z niego wypatrzę do siebie.

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 10 lipca 2014, 21:47 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Ja Cię rozumiem,tylko po prostu miałem na myśli to,że głupio tak dzwonić do kogoś,żeby mi mierzył szyby w Żuku.Mam w domu jeszcze te dłuższe szyby i dzisiaj je wydobyłem,więc pobawię się trochę w pomiary tych szyb,całych okien w moim dieslu,zabudowanych okien w tym moim drugim benzyniaku i tych ostatnich okien (krótszych) Może mi coś z tego wyjdzie.Ze wstępnych pomiarów wychodzi,że szyba jest mniejsza od "ramki" o jakieś 2-2.5cm,więc analogicznie będzie w ostatnim oknie,tylko będzie po prostu krótsze.Druga sprawa,to ciekawe ile może kosztować dorobienie takiej szyby?Jest to szyba prosta,bez skomplikowanych kształtów,więc powinno być niedrogo.
A co do tego Żuka,to on do przyszłego tygodnia zapewne będzie już w kontenerze,bo to nie jest auto-złom,tylko normalny złom,ale mają uprawnienia do kasowania samochodów.Jak ktoś coś potrzebuje,to normalnie sprzedają,ale nie składują tam zwykle żadnych części,ewentualnie jakiś silnik,czy coś.To jest A07 w wersji z dzieloną tylna klapą,czyli ma za siedzeniami wysoką ściankę działową,a nie jak w towosach,niską (jak u mnie) i nie ma z tyłu tapicerki na bokach,bo szyby siedzą tylko na jednoczęściowej ramce i nie ma od wewnętrznej strony drugiej wzmacniającej blachy,jak u mnie.Takie dziwne wersje też robili.To bardziej typowo towarowa wersja,jak A06,ale ma szyby z tyłu.Rocznik 95,o ile się nie mylę.Walnięty zdrowo z przodu,pognieciony częściowo dach u góry,rozbita przednia szyba.Właściciel chyba sobie zatrzymał most,skrzynię biegów,koła i chłodnicę,bo tych rzeczy nie ma i jak jeszcze na lawecie stał,to nie było.Wtryskiwacze starego typu,z rurką powrotną przykręcaną z boku,pompa wtryskowa bez dźwigni STOP,świece żarowe starego typu M12x1.25,rozrusznik zapewne starego typu,bez reduktora.Mój,to już miał nowszą pompę z dźwignią STOP,wtryski nowego typu z przelewem na wężykach od góry,rozrusznik z reduktorem i świece żarowe szybkiego grzania (cieńsze) U Ciebie zapewne jest tak samo.Zapewne tylko most miał już hipoidalny,wszak 95 rok.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 lipca 2014, 08:22 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Dzwoń i proś o pomiar szyby - powaznie. Nie jedną sprawę tak załatwiłem, jak chociażby numer seryjny ostatniego Żuka;-) Ponadto zadzwoń tam gdzie szyby dorabiają i podaj wymiary szyby które znasz - tej większej. Będziesz wiedział ile dukatów szykować orientacyjnie.

Zaskoczyłeś mnie trochę tymi świecami i wtryskami oraz pompą - nie wiem jakie są u mnie, ale Żuk z samego końca produkcji, więc powinny być jak u Ciebie. Zresztą mam jakieś fotki:


Załączniki:
2014-01-17 12.22.54.jpg
2014-01-17 12.22.54.jpg [ 322.6 KiB | Przeglądany 6541 razy ]

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net