Dzisiaj jest 18 kwietnia 2024, 10:12


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
Post: 11 lipca 2014, 13:49 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Z tego co widz.ę na fotce,to masz pompę nowszego typu,bo ma wejście i wyjście paliwa od strony bloku,nie widzę tylko,czy ma dźwignię STOP.To jest taka dźwignia dodatkowa do gaszenia silnika,bo w pierwszych Żukach stosowali taki dziwny patent,mianowicie zapadkę,która utrzymywała wolne obroty,a pociągając "linkę" gaszenia,podnosiła się do góry i dźwignia dawkowania paliwa wracała w położenie zerowe.
To jest pompa starego typu,takie były w Żukach do 96 bodajże roku i w pierwszych Lublinach,które nomen omen miały właśnie gaszenie na linkę,w desce,obok kierownicy.Dopiero nowsze miały elektromagnes,bo była ta dodatkowa dźwignia.Jak widać,ma zasilanie paliwem od zewnętrznej strony.
Obrazek
A tu jest pompa nowego typu,jak u mnie i u Ciebie.
Obrazek
Widać drugą dźwignię,właśnie do gaszenia,wolne obroty są ustalone wkrętem regulacyjnym,zasilanie i powrót paliwa ma z drugiej strony.W Żukach do końca produkcji stosowali do gaszenia tą linkę przy masce,ale jak masz tą dźwignię,to bez problemu możesz sobie założyć elektromagnes z lublina i gasić kluczykiem.
A wtryskiwacze w Twoim silniku są starszego typu.Nowszy typ,to taki.
Obrazek
Nie wiem,czy dojrzysz,ale widać wężyki od powrotu paliwa idące od góry,jak w innych silnikach,np.VW.
A świece żarowe starego typu są grube i masywne i długo się grzeją.Mają gwint M12,jak pisałem,a te nowsze są cieńsze,grzeją się szybko i mają gwint M10.U Ciebie powinny być te nowsze.Można do nich założyć automat grzania z Lublina,wtedy będą działać po włączeniu zapłonu.
A teraz zmiana tematu.Byłem na tym złomie,wytargałem parę rzeczy,ale niestety,była konkurencja.Był jakiś gość i też trochę wyszarpał,a także kupił cały silnik z niego.Okazało się,że sprzedają silniki na wagę.Zapłacił za kompletny silnik coś koło 550pln,już nie pamiętam dokładnie.Było w nim wszystko,oprócz alternatora.Żuk był ponoć cały,a ta zgnieciona kabina,to efekt potraktowania go dźwigiem "pająkiem". Do niedzieli pewnie będzie w kontenerze,bo zgniatarka im nawaliła.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 lipca 2014, 15:15 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2014, 08:31
Posty: 541
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki za wyczerpujące info. Świece moje sa chyba starego typu bo długie grzanie - latem minimum 10s, zimą nawet i 25 s. Nie wykręcałem ich, nie wiem jaki mają gwint.

Ceny na złomie macie niezłe;-)

_________________
Pozdrawiam

Piotr "Diesel" Biegała

www.lezuk.pl


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 11 lipca 2014, 15:37 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
No,to akurat taki fajny złom.Tam w sumie wszystko na wagę idzie.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 15 września 2014, 21:32 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Podłączyłem sobie wreszcie ten automat grzania świec z Lublina.Podłączyłem go tak,że jego przekaźnik steruje osobnym przekaźnikiem do grzania świec,żeby nie przenosił obciążenia,bo to ustrojstwo dosyć drogie jest (ok. 70pln) a ja mam używkę ze złomu,wytargałem razem z kostką.Masa do niego idzie z czujnika ciśnienia oleju po to,żeby wyłączało dogrzewanie świec po rozruchu,bo te automaty lubią się psuć w ten sposób,że po prostu nie odłączą grzania i przez to jest marne ładowanie,spotkałem się z takim przypadkiem.Można przez to świece skopcić.Tutaj mam bezproblemowo odłączane po zgaśnięciu kontrolki ciśnienia oleju.Kontrolkę grzania świec mam normalnie podłączoną do drugiego przekaźnika,jak miałem do tej pory,bo zachowałem również przełącznik,w razie awarii automatu i mogę grzać ręcznie,jak do tej pory.Kontrolka normalnie gaśnie i dodatkowo sygnalizuje również dogrzewanie świec po rozruchu,czego nie uzyska się podłączając ją pod wyjście z automatu,które notabene u mnie dawało tak słabe napięcie,że nawet kontrolka nie działała,więc podłączyłem jak było i okazało się to strzałem w dziesiątkę.Myślę,że w takiej konfiguracji ten automat będzie działał długi czas,bo będzie przenosił minimalne obciążenie.Podłączyłem sobie też przekaźnik rozruchowy,bo kostka stacyjki zaczynała się już też sypać,raz załączała,a raz jakoś gorzej i jakby nie dawała pełnego napięcia.Teraz problem z głowy i w przyszłości też nie wystąpi.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 listopada 2015, 21:17 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 czerwca 2015, 23:30
Posty: 647
Lokalizacja: Wrocław
Pojazd: Żuk A07J 2.4TD
buźka nie działają żadne zdjęcia na początku tematu :(

_________________
Żuk Kazik:
http://www.forum.polskiedostawczaki.pl/ ... =16&t=2875
https://www.facebook.com/Zuk.Kazik


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 listopada 2015, 22:46 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Wiem o tym.Były na imageshack i widocznie zostały usunięte.Miałem je chyba jeszcze gdzieś na płycie wrzucone,więc jak znajdę,to wstawię tu jakoś inaczej.
A podobno w internecie nic nie ginie i raz wrzucone zdjęcia zostają na zawsze.Coś mi się wydaje,że to dotyczy głównie tego,czego raczej nie chciało by się zachować dla potomnych :mrgreen:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 24 listopada 2015, 22:51 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Bo ja cały czas powtarzam na forum, żeby wrzucać zdjęcia poprzez formularz forumowy, a nie przez jakieś zewnętrzne serwisy. Wtedy zdjęcia giną. A na forum jak się wrzuci, to będą na serwerze i nie zginą.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 grudnia 2015, 09:01 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
No i dobra, teraz wszystko będę wrzucał przez forum.
Na specjalne życzenie kolegi kyzer wrzucam zdjęcia mojej radosnej twórczości, zwanej deską rozdzielczą.Wrzucam już w moim temacie, bo w końcu od tego jest, a dawno nic tu nie pisałem.
Jak pisałem,cała instalacja jest z poloneza w wersji caro.Powyrzucane tylko niepotrzebne obwody,ale w razie W to można bez problemu je przywrócić.Silnik wycieraczek z poloneza, pająk pod kierownicą z poloneza,więc mam wszystkie prędkości wycieraczek jak w polonezie, sterowane mikroprocesorem.Przełączniki podświetlane z poloneza,oprócz tego do świec i tego do oświetlenia kabiny.Niezależnie jest też podłączony automat grzania świec z lublina.Przełącznik jest tylko w razie awarii automatu.Sam automat steruje tylko przekaźnikiem od świec, więc nie przenosi żadnego dużego obciążenia.
Gdyby ktoś był czegoś ciekaw,to chętnie pomogę.


Załączniki:
Komentarz: Przełączniki z braku miejsca powędrowały tu, gdzie widać.jest też niezawodne "cięgło do gaszenia"
000_0007.JPG
000_0007.JPG [ 123.64 KiB | Przeglądany 6375 razy ]
Komentarz: Tak wygląda całość.
000_0006.JPG
000_0006.JPG [ 105.3 KiB | Przeglądany 6375 razy ]
Komentarz: Jak mówiłem, jest troszkę zabawy.To, co się tak dynda z tyły, to ta cala płytka od obrotomierza.Nie było możliwości fizycznego montażu całości w środku,więc płytka jest podłączona przewodami i jest na zewnątrz.Reszta jest normalnie, jak w orginale.
000_0005.JPG
000_0005.JPG [ 97.18 KiB | Przeglądany 6375 razy ]
Komentarz: Same zegary, to nic innego, jak zestaw wskaźników z poldka plusa z wmontowanym do niego obrotomierzem z lublina i prędkościomierzem.Prędkościomierz wchodzi bez problemu, a z obrotkiem jest troszkę zabawy.
000_0004.JPG
000_0004.JPG [ 93.37 KiB | Przeglądany 6375 razy ]
Komentarz: Z lewej strony deski mechaniczny wskaźnik ciśnienia oleju, pochodzący chyba z Jelcza, orginalnie od ciśnienia powietrza w zbiorniku.To u góry nad wskaźnikiem, to zapalniczka, też z poloneza.
000_0002.JPG
000_0002.JPG [ 107.21 KiB | Przeglądany 6375 razy ]
Komentarz: Tak to fajnie wygląda w środku.Sama "deska" to połączenie tej z żuka i tej z poloneza plusa.Wycięty sam daszek i wkomponowany w całość metodą chałupniczą.Wykończony niezastąpioną dermą.
000_0001.JPG
000_0001.JPG [ 128.21 KiB | Przeglądany 6375 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 grudnia 2015, 11:47 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2049
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
takie sterowniki nowe chyba Ape robi:
http://www.ape.com.pl/index.php?id=20

http://www.ape.com.pl/index.php?id=22

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 grudnia 2015, 12:18 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 291
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
Ciekawa modyfikacja :) dzięki za fotki !

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 stycznia 2016, 01:12 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Nagrałem takie marne filmiki, żeby pokazać, jak to u mnie w jeździe wygląda wszystko
https://www.youtube.com/watch?v=Lwx7lxLRqgM
0.09 jest czwarty bieg 0:21 piaty. Widać, o ile obroty spadają przy tej samej prędkości, więc jest ciut szybciej.
A tu jeszcze drugi.Ciężko jest kręcić, prowadzić i zmieniać biegi, więc wyszło jak wyszło. :wink:
https://www.youtube.com/watch?v=Djehh7sgRIs
A tak toto pali.Tutaj silnik zimny, ale już palony wcześniej, więc nie jest to pierwszy rozruch.Ładnie widać, jak po rozruchu włącza się ponownie grzanie świec (kontrolka) i gaśnie zaraz po zgaśnięciu kontrolki od oleju, takie zabezpieczenie w razie uszkodzenia automatu.
https://www.youtube.com/watch?v=4Wk3zeyc6t0
Tutaj silnik ciepły lekko zagrzany (ciepły już nie grzeje świec w ogóle). Rozruch jest już dobry.
https://www.youtube.com/watch?v=Ns5-uPonwu0
A tutaj całkowicie zimny.Widać, jak się wskazówka obrotomierza zawiesza, bo takie wszystko zmarznięte.
https://www.youtube.com/watch?v=7_NgXIPuAnU
Pali o wiele gorzej,ale to tylko ten pierwszy rozruch.Ma tendencje go gaśnięcia, nietrzymania wolnych obrotów i przy rozruchu trzeba mu trzymać gaz, bo inaczej od razu zgaśnie.Pomaga podwójne grzanie świec i wcześniejsze zakręcenie silnikiem.najwidoczniej jest już powoli problem z tą nieszczęsną pompką zasilającą.Niby tłoczy paliwo poprawnie, na powrót idzie itd. ale jednak coś z nią już nie jest jak trzeba.Ona takie palenie miał od samego początku, że pierwszy rozruch taki marny.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 stycznia 2016, 16:09 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 291
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
No i bardzo fajnie, pierwszy raz w życiu widzę jak andoria się kręci na obrotomierzu :)
Mój też czeka na montaż jednak będzie u góry, deska zostaje w oryginale.

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 stycznia 2016, 16:37 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Ogląda się, jak odpalanie czołgu :D Jednak wolę benzynę :P
Chociaż żwawo się wkręca na obroty, nie powiem...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 stycznia 2016, 19:59 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
No, mnie też denerwuje to grzanie świec.Całe życie miałem styczność z benzyniakami i nie było takich udogodnień.Wsiadało się, przekręcało kluczyk i już, a tu człowiek siedzi i czeka.
A silnik jest dosyć szybkobieżny, bo taki miał być w zamyśle konstruktorów.Obrotomierz jest zasilany z alternatora, więc i przez to troszkę tak chodzi szybkawo.Jego wskazania też chyba nie są jakieś super dokładne (o ile mogą być) bo na biegu luzem, jak mu depnąć do pełna, to wskazówka wchodzi daleko na czerwone pole, chyba z 5,5 tysiąca obrotów.Fabrycznie powinno być max 4200, więc...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 stycznia 2016, 20:20 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
No właśnie... Mam pewne podejrzenia odnośnie prawidłowości działania obrotomierza na podstawie własnych doświadczeń, choć z benzyniaka... ale kiedyś zrobię na ten temat jakąś rozprawkę :D

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net