Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 08:19


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: 04 czerwca 2013, 20:49 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Podwozie zrobione.
Obrazek
Dorobiłem z kątownika mocowanie kosza koła zapasowego,bo orgialnie było tam kawałek rurki zawieszonej na ramie z przyspawaną ta śrubą,która się tylko wyginała pod ciężarem koła.Teraz jest lepiej.Resory były rozebrane,wyczyszczone i wymalowane,posmarowane smarem grafitowym itd. Wieszaki powymieniane na nowe,bo stare musiałem rozcinać,tak były zapieczone.Most też był rozebrany,wymyty,wymalowany,hamulce przejrzane,pomyte,bębny praktycznie nówki,bo ktoś na złom oddał razem z autem.Kupiłem po 10 pln sztuka.Wszystko co się dało poskładane na marze,zawsze to w przyszłości powinno być lżej,niektóre śruby i przewody hamulcowe pozaklejałem izolacją,żeby nie korodowały,może coś to zabezpieczy.
Obrazek
Zbiornik paliwa z poloneza wraz ze czujnikiem/smokiem paliwa,bo będą zegary z poldka,a te żukowskie to lipa,nigdy to dobrze nie chodziło.Przy okazji,nie chce ktoś zbiornika od żuka?Mam 2 sztuki,jeden od diesla,drugi od benzyny.Ja tego zakładał nigdy nie będę.
Obrazek
Jak widać,wszystko pomalowane,wszystkie przewody hamulcowe sztywne i giętkie dałem nowe.Miedziane będą już wieczne (nie skorodują) a nakrętki są zabezpieczone jak wyżej wspomniałem.
Obrazek
Silnik wymyty dokładnie,uszczelniony (zobaczymy na jak długo to pomoże) i pomalowany.Fabrycznie był czarny,ale rdza farbę zjadła i dałem taki ładny szary.Skrzynia dla kontrastu niebieska i kilka detali również.Nie mam czasu się bawić w detaling,bo nie ma sensu.Chodzi o zabezpieczenie tego chociaż minimalnie przed korozją i jakiś tam ładniejszy wygląd,przynajmniej na jakiś czas.Wydech przerobiłem po swojemu, tzn. to złącze,z którego wiecznie wali spalinami.Jest teraz na sztywno i dorobiłem uszczelkę.Jeśli zajdzie potrzeba,to wstawię też plecionkę,żeby to wszystko lepiej pracowało.Miałem wstawić teraz,ale poczekam co się będzie działo.Wydech jest na wieszakach,więc powinno być dobrze.
Obrazek
Bagnet z rurką do sprawdzania poziomu oleju zaadaptowałem z lublina.Wydarłem go na złomie,bo miał urwane mocowanie.Musiałem dorobić po swojemu.Nie będę musiał za każdym razem ściągać maski w środku,żeby olej sprawdzić.W przyszłości postaram się też o nasadę głowicy z lublina,żebym miał wlew z przodu.Filtr paliwa też przerobiłem tzn. dodałem mu szklany osadnik z ciągnika 3P i przerobiłem też spust osadów na dole.Orginał był aluminiowy,a tu ładnie wszystko widać.Przewody paliwowe też puściłem inaczej,ale o tym za chwilę.Przy wyjściu ciśnienia oleju dałem trójnik,z jednej strony czujnik na kontrolkę,a z drugiej wyjście na mechaniczny zegar,bo w elektrykę nie wierzę.Przy pompie dorobiłem dwa mocowania na linkę,pozyskane z orginalnego,bo linka gazu będzie szła od przodu silnika,jak w lublinie i ta od gaszenia tak samo.Pedał gazu będzie podwieszany,z poloneza,jak miałem w starym żuku,bo ten orginalny jest niewygodny jak cholera i nigdy tego nie lubiłem.Przy okazji,mam taki pedał nówkę z dawnej produkcji,jak by ktoś pożądał.
Obrazek
Zawieszenie też porozbierałem,wymyłem,troszkę poczyściłem i popsikałem na czarno.Jakiś czas zabezpieczy.Tam jeszcze resztki orginalnej farby były.Wszystkie śruby na smarze poskręcane,drążki wysmarowane,rozruszane,postaram się je jakoś zabezpieczyć przed korozją,tzn. bardziej gwinty.
Obrazek
Obrazek
Jak wspomniałem,przewody paliwowe zostały skrócone.Orginalnie szły z prawej strony do przodu auta i zakręcały na lewo do silnika.Beznadziejne rozwiązanie i niepotrzebne wydłużanie drogi do zbiornika.Puściłem je po ramie obok przewodu hamulcowego i jest lepiej,jak dla mnie.O połowę krócej.
Jedyne co mi zostało,to dorobić sobie stopień do wchodzenia na pakę z tyłu nadwozia,taki jak przy tylnych drzwiach bocznych,bo orginalnego nie było,urwany.
Nadwozie jest w innym garażu,podwieszone częściowo u góry.Jutro może wjadę pod nie ramą i się to poskręca.Pomalowałem je podkładem,pokonserwowałem troszkę z dołu i tak stoi,bo pogody nie ma.Chciałem troszkę to porobić,bo jak poskręcam do ramy,to będzie marny dostęp.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 05 czerwca 2013, 10:46 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 marca 2010, 17:27
Posty: 775
Lokalizacja: Nysowo
Pierwszy raz widzę, żeby andoria była tak wycyckana.
Gratuluję i życzę powodzenia w dalszych działaniach.
Ps. wrzuć fotki jak posadzisz budę na ramie 8)

_________________
Predom Dezamet


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 05 czerwca 2013, 20:50 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Budę wrzuciłem dzisiaj rano.Miałem nie malować,bo pogoda marna,ale w końcu samo się stało.Od razu się przyznam,ze nie za ciekawie to wyszło,ale z daleka ładnie. :P Nie jestem lakiernikiem i bardzo nie lubię czyszczenia i docierania szpachli,dlatego to wszystko brzydko wygląda,bo pod lakierem widać.Ale jak na moje zdolności to jest znośnie.Pogoda nie rozpieszcza,jest jaka jest,więc dzisiaj to był taki ukradziony czas na to.Kilka zacieków się porobiło,bo z premedytacją ładowałem jedną warstwę po drugiej i nie żałowałem rozpuszczalnika,co w połączeniu z niewielka temperaturą zrobiło swoje,ale może spróbuję to delikatnie spolerować.Mam jeszcze dach do malowania,ale nie mam farby.Tzn. mam,ale inny kolor i resztki tego.Chodzi mi po głowie,żeby dach z boku popaprać tymi resztkami,a za samej góry tamtym kolorem,bo i tak nie widać,a są podobne.Nie mam bardzo innego wyjścia,bo tego koloru już nie produkują,cudem dorwałem 2 puszki.Maluję renolakiem L-45 morska zieleń,czy jakoś tak.Musiałbym albo dorabiać akryl,albo właśnie zrobić taki myk,jak mówię.Tamten kolor to niebieska biarritz,ten co miałem na starym żuku,też ładny,ale jednak się odróżnia.Obdzwoniłem kilka sklepów za tym L-45,ale nigdzie nie ma.Może gdzieś na jakimś sklepiku leży jakaś zapomniana puszka.A najlepsze jest to,że w zeszłym roku kupiłem sobie puszkę tej farby,a na stanie mieli jeszcze 4,ale nie myślałem przyszłościowo i teraz dupa zbita.Jedną puszkę mi cudem gościu ściągnął z jakieś hurtowni i mówi,ze tyle tylko.Ktoś z Was czasem gdzieś takiej farby nie widział?Może jest gdzieś jakiś zapomniany sklep?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 05 czerwca 2013, 21:06 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 marca 2010, 17:27
Posty: 775
Lokalizacja: Nysowo
ja nie mogłem farby kupić to mi dorobili i tyle zapłaciłem 50 zł/litr

ps. czym lub jak czyściłeś silnik przed malowaniem ??

_________________
Predom Dezamet


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 05 czerwca 2013, 21:29 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
50 pln to zapłaciłem za tego renolaka,a jak pytałem o akryl,to 100pln za komplet litr farby z utwardzaczem i rozpuszczalnikiem.Silnik myłem początkowo płynem do silników moje auto-silniki,bo akurat taki maja u mnie na sklepie,ale mam za słabą myjkę i nie było za dobrych rezultatów.Tzn. była do niej dysza turbo,ale się zepsuła i na tej zwykłej myję,a ti cudów nie robi.Sam płyn niby rozpuszczał syf,ale trzeba by było wielokrotnie to powtarzać,a płyn za drogo wychodzi.Więc wziąłem benzynę i pędzelek i ogień.Oczywiście nie za 1 razem się umyło,bo też trzeba było powtarzać,ale o wiele lepszy efekt i taniej.Najgorzej było domyć miskę olejową i tą płytę pomiędzy silnikiem a obudową sprzęgła,bo nie dość,ze z aluminium i porowate,to było tak usyfione,jakby silnik jeździł na oleju przekładniowym,a jeździł na superolu (!) Tzn. mieszanka oleju z błotem i dlatego się tak trzymało,ale dałem radę.Teraz trzeba będzie go obserwować gdzie najpierw puści,bo na pewno puści,a ja nie lubię syfu na silniku.
Blok pomalowałem renolakiem,ale bez podkładu,bo mi się nie chciało bawić i dlatego troszkę gorszy efekt,bo przebija lekko,ale obudowę sprzęgła już poleciałem podkładem i jest cycuś,farba zupełnie inaczej skryła.Poza tym,na takim kolorze lepiej wycieki widać.Przerobiłem to na ciągniku,bo tym kolorem mam właśnie pomalowany cały korpus,silnik itd.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 06 czerwca 2013, 21:07 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Takie dwa nieoficjalne zdjęcia na razie.
Obrazek
Obrazek
Ten kolor jest normalnie zielonkawy,ale na zdjęciach wychodzi niebieski,nie wiedzieć czemu.To jest ten sam kolor,co na tym żuku mojego wujasa,którego tu kiedyś pokazywałem.Ten który miałem do tej pory,to L-10A,chyba najpopularniejszy kolor na tych żukach z lat 90-tych.To co widać niepomalowane,to będzie zakryte tapicerką,więc nie ma sensu tam psikać,zwłaszcza,że farby miałem mało.Dzisiaj prysnąłem ten dach,ale zdążyłem na ostatni dzwonek przed deszczem.I weź tu człowieku zrób dobrze,jak taka pogoda.W końću pomalowałem cały dach tym starym kolorem (niebieski biarritz) a same boki,pokąd widać poprawiłem tym zielonym morskim i wygląda to całkiem nieźle.Dachu i tak szczególnie nie widać,a pomalować trzeba.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 czerwca 2013, 07:22 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 czerwca 2013, 11:43 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 czerwca 2010, 21:39
Posty: 301
Lokalizacja: JW
Uuu! Zapowiada się świetnie i tak samo wygląda :) powodzenia w dalszej pracy


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 15 czerwca 2013, 21:04 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Co nowego?No to może po kolei.Powoli kończę,poskładałem troszkę tapicerek itd.
Obrazek
Obrazek
Zamontowałem sobie szyberdach,może troszkę nieestetycznie,ale ta z pozoru prosta czynność akurat w żuku okazuje się trudniejsza ze względu na budowę dachu i wytrzymałość tej blachy.
Obrazek
Jak wspomniałem,skopiuję tu kilka patentów z mojego starego żuka.Pedał gazu podwieszony.Z poloneza idealnie pasuje.Jeśli ktoś jest zainteresowany,to wstawię lepszą fotkę jak to jest dokładnie przyspawane.Naprawdę super sprawa,bardzo wygodny,polecam.Oczywiście też moja przerobiona kolumna kierownicy z kierownicą i "pająkiem" od poloneza.
Obrazek
Zamek tylnej klapy zaadaptowałem z tego od drzwi,bo tamten w klapie już się zepsuł,a poza tym,to jakiś dziwny wynalazek.Ten jest prostszy,tylko musiałem mu obrócić ten rygiel,który wystaje,tzn. odciąć sam ząbek i przyspawać odwrotnie.Oprócz tego klamka od otwierania będzie na samym dole,ale w niczym to nie przeszkadza.
Obrazek
Akumulator został przeniesiony do przodu obok chłodnicy.Idealnie się mieści.Wiem,że to troszkę dupne miejsce,ale bardzo nie ma go gdzie wsadzić chyba,że zrezygnował bym z nagrzewnicy dla pasażera,ale odpada.Minusowy przewód będzie poprowadzony do odłącznika w orginalnym miejscu na podstawie fotela pasażera.Mogłem go oczywiście przenieść gdzieś bliżej,ale uznałem,ze tak będzie lepiej,no i coś z orginału musi zostać.Serwo nietypowo pomalowałem na żółto,ale korpus pompy będzie niebieski,więc będzie wyglądało ładnie.Chciałem troszkę urozmaicić pod maską.
Obrazek
Dopiero dzisiaj dostałem skrzynię pięciobiegową z lublinka.Wersja Tczew,bo taką chciałem,tzn. chciałem kię,ale cena była wyższa.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Nie myślcie sobie,że taką piękną kupiłem.Była troszkę bardziej czarna,niż teraz.Doprowadzenie jej do takiego stanu zajęło mi pół dnia,ale nawet że to się domyło ładnie.Szło łatwiej niż na silniku,ale tym razem się wspomagałem tym płynem,bo pędzelkowanie benzyną już mi wychodziło bokiem.Troszkę za późno to dostałem,bo auto już złożone i trzeba będzie to od spodu pakować,ale chyba na razie to będzie leżało,bo czasu brak.Prawdopodobnie będę to pakował na komplecie z lublina,zamach,docisk i tarcza,bo to najszybciej.Jest opcja stoczenia tarczy po zewnętrznej,ale nie chcę za bardzo zmniejszać powierzchni roboczej tarczy.Prawdopodobnie całość,skrzynia,sprzęgło i zamach wyniesie mnie ze 250pln,może ciut więcej,bo to od kuzyna biorę,on na szrocie robi,więc wiadomo.Normalnie bym musiał zabulić jak za zboże.Ale i tak,jak mu wspominałem o koreańskiej,to mnie postraszył,że zabulę,więc wziąłem taką.
A tu mamy docisk i tarczę z lublina do skrzyni Tczew.Jak ktoś jest ciekawy,to oprócz innych wymiarów mamy też inny frez na wałku,bo jest mniejszy i tarcza z żuka nie podejdzie,a szkoda.Za to w w koreańskiej nie dość,że jest ,mniejszy,to jeszcze drobny.
Obrazek
A tu widać różnicę pomiędzy sprzęgłem z lublinka i żuka.
Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 czerwca 2013, 15:34 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 817
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
trzeba było jeszcze serwo z Lublina razem ze skrzynią kupić, żeby było czym go zatrzymać;)
Obrazek

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 16 czerwca 2013, 21:12 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Powoli panie.Nie wszystko od razu.W planach są hamulce tarczowe z lublina,ale to innym razem,bo się zrujnuję.Za zaciski powiedział mi po 50pln sztuka,a jeszcze trzeba tarcze,najlepiej nowe,klocki no i piasty.Przynajmniej nówki bębny na tył mi sprzedał po 10pln sztuka 8)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17 czerwca 2013, 13:08 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 817
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
niestety z tarczami jest lipa bo wyjscie przewodu hamulcowego z zacisku przy skrecie i wjechaniu w dolek scina przewod przy zmiejszeniu skretu dalej uderzaja same zaciski no i manewnowanie staje sie uciazliwe samo serwo wystarcza...

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17 czerwca 2013, 13:39 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
A tego to nie wiedziałem.To czemu tak wszyscy niby to zachwalają,a nikt nie wspomina o problemach?Czyli rozumiem,że zaciski i przewody kolidują z którymś elementem zawieszenia,czy jak?Czy może chodzi po prostu o zrywanie przewodu podczas pracy wahaczy?No bo wiadomo,zawieszenie niezależne i pracuje zupełnie inaczej,niż sztywna belka w lublinie.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 17 czerwca 2013, 15:34 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 817
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
to co mówie to z wlasnego doswiadczenia miałem tylko zaciski z Lublina ktore sa strasznie szerokie kolega z forum mial od bmw to moze wtedy nie bylo problemow. Troche go podpytywalem ale nie byl za rozmowny. my spasowalismy potem okazalo sie ze pompa z serwem lukasa miesci sie i pasuje. Co najwazniejsze daje dobra skuecznosc hamowania przy bebnach wiec juz nie kombinujemy.

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 26 lipca 2013, 21:30 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
No i okazało się,ze chyba jednak kupię to serwo z pompą od lublina,bo mi się coś pie&doli w tej pompie.Rozbierałem już chyba z 10 razy,wszystko się wydaje dobrze,a tłoczki mi się w środku blokują,że nie można odpowietrzyć,bo nie zasysa płynu.Wkurzyłem się dzisiaj niezmiernie i jutro chyba jadę na złom za takim zestawem z lublina,bo stały 2,to może w którymś taka jest.
Auto właściwie skończone,ale zostały te hamulce i parę innych pierdółek typu chlapacze (dorobić nowe mocowania) i takie tam różności.No i może tą skrzynię trzeba wrzucić.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 33 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net