Dzisiaj jest 28 marca 2024, 15:55


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Autor Wiadomość
Post: 01 lutego 2013, 22:38 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Kupiłem właśnie żuczka diesla z 96 roku,praktycznie w cenie złomu.Blacharka do roboty,cały dół,ale poza tym,to jest dosyć dobrze.Wszelka mechanika raczej sprawna,silniczek chodzi pięknie,nie kopci,nawet zimny,a na wyższych obrotach pięknie gwizda z tłumika,prawie jak na turbo.Hamulce na dotyk,zawieszenie dosyć dobre,kierownica chodzi lekko jak na wspomaganiu,co mnie zdziwiło.Silnik ma lekkie wycieki,ale bez tragedii.Najlepsze,ze ma rozrusznik z reduktorem,a na pompie jest normalne gaszenie dodatkową dźwignią,jak w lublinie,więc bez problemu można zrobić na kluczyk.Silnik jest chyba tak samo "wyposażony" jak w lublinach,więc pewnie stąd ten rozrusznik.Jak nim wracałem,to troszkę przycisnąłem i 100km/h nie stanowi problemu,dalej nie sprawdzałem.Gdyby nie blacha,to by było pięknie.Ale mam w planach rozbiórkę całości i robienie wszystkiego,jak w fabryce,tzn. czyszczenie,malowanie,konserwacja.
Może wrzucę jakieś fotki jutro.Mam w planach dołożenie tych 2-och ostatnich szyb z tyłu.Stąd moje pytanie,czy ktoś nie ma czasem takich szyb w przystępnej cenie.One są krótsze niż reszta,więc muszą być typowe.Bardzo mi się podobają mikrobusy,więc chcę go przeszklić do końca.
Parę fotek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Ostatnio zmieniony 06 czerwca 2013, 13:46 przez buźka, łącznie zmieniany 3 razy

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 05 lutego 2013, 19:20 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lutego 2009, 10:18
Posty: 437
Lokalizacja: Skąd Inąd
miło słyszeć że kolejny żuczek w dobrych rękach

Cytuj:
kierownica chodzi lekko jak na wspomaganiu,co mnie zdziwiło


:mrgreen: a mnie nie bo to norma, chyba że jest mocno zaniedbane auto to wtedy trzeba pokonywać opory rdzy

_________________
www.facebook.com/blachoterapia


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 05 lutego 2013, 20:33 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 813
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
powodzenia! :) tez kupiłem na jesieni towosa z tego roku(70tys przebiegu andoria super gra i ciagnie, skrzynia V już czeka) tylko niestety na 5 osob i tez na mikrobusa chce go zrobic nawet mam namierzone fotele tylko szyb nie chcial mi gosc wyjac z zuka zanim na zgniatarke go sprzedal bo teraz najwiecej daja za zuka w calosci a ja nie mialem czasu sie za tym uganiac... zastanawialem sie czy nie mozna jakos ich dociac z tych wiekszych? bo mikrobusa na zlom ciezko znalesc...


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 05 lutego 2013, 21:10 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lutego 2009, 10:18
Posty: 437
Lokalizacja: Skąd Inąd
ewentualnie z poliwęglanu sobie dotnijcie, posłużą do czasu znalezienia oryginalnych :)

_________________
www.facebook.com/blachoterapia


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 06 lutego 2013, 10:01 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Myślałem,że może by wytrzymała ze zwykłego szkła,tylko grubszego.To nie jest ciągnik,więc nie ma jakichś wielkich naprężeń.Żeby to był ten sam wymiar,co pozostałe,to nie ma problemu,bo mam chyba z 8 takich szyb,a tak to jest problem,bo one są krótsze niż pozostałe.Taki urok żuka.
Kahn 13 a jak zamierzasz upchać tą skrzynię?Mierzyłem to wszystko u siebie i według moich obliczeń,to tak "na bidę" jest 10 cm różnicy w długości obu skrzyń razem z obudową sprzęgła.Po zamontowaniu skrzyni z lublina mocowanie wału znajdzie się w pobliżu ramy,tzn. poprzeczki która idzie tuż za skrzynią.Nie wiem,czy to się w ogóle zmieści.Rozważałem przestawienie silnika,ale też chyba nie da rady,bo znowu miska olejowa nie zmieści się przy belce zawieszenia.Co radzisz? :?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 06 lutego 2013, 10:33 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 813
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
jezdza żuki z V-tka wiec sie jakos da my w domu mamy rame zapasowa silnik most i skrznie i belke przednia i bedziemy jakos dopasowywac to na wiosne potem sie wał skruci jak już bedzie wymiar znany. co do szyb bo moze diagnosta sie nie czepi i przejdzie przerejestrowanie na 9 bez tych szyb z tylu a potem moze je doloze.
P.S. w fabryce mówili ze montowali andorie turbo jak i skrzynie V na zamowienie wiec jestem dobrej myśli
a i zalatw sobie serwo i pompe lukasa z lublina to bedziesz mial super hamulce :lol:
a z poliweglanem to dobry pomysl az nie znajdzie sie orginalnych.
na ile osob ten twoj żuk jest?

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 07 lutego 2013, 12:17 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
buźka pisze:
Myślałem,że może by wytrzymała ze zwykłego szkła,tylko grubszego.

Chłopie, zapomnij o czymś takim w samochodzie!

Jak masz kumatego szklarza w okolicy, to z oryginalnych tych dłuższych przytnie. Może być gadanie, że to hartowane i się nie da- da się, tylko trzeba bardzo uważać i mocno chłodzić w trakcie cięcia.

Sa firmy, które dorabiają / docinaja syzby samochodowe (płaksie) na każdy wymiar.
A jełsi juz coś na syzbko i tymczasowo - to poliwęglan jest lepszym rozwiązanime, niz jakiekolwiek "zwykłe" szkło.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 lutego 2013, 18:43 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Kahn13 pisze:
jezdza żuki z V-tka wiec sie jakos da my w domu mamy rame zapasowa silnik most i skrznie i belke przednia i bedziemy jakos dopasowywac to na wiosne potem sie wał skruci jak już bedzie wymiar znany. co do szyb bo moze diagnosta sie nie czepi i przejdzie przerejestrowanie na 9 bez tych szyb z tylu a potem moze je doloze.
P.S. w fabryce mówili ze montowali andorie turbo jak i skrzynie V na zamowienie wiec jestem dobrej myśli
a i zalatw sobie serwo i pompe lukasa z lublina to bedziesz mial super hamulce :lol:
a z poliweglanem to dobry pomysl az nie znajdzie sie orginalnych.
na ile osob ten twoj żuk jest?

Mój ma niby w dowodzie 7,ale nie wiem,czy to jest 7 łącznie z kierowcą,czy 7+ kierowca :?: Mnie nie chodzi o przerejestrowanie na 9 osób,tylko po prostu chce mieć szyby do końca,bo mi się takie żuki podobają :D Mój stary żuk A06 miał np na 9 osób,nie wiem jakim cudem,ale potem się przepisy zmieniły,jak go przerejestrowywałem i mi wpisali 8,bo że na trzeba było mieć już C a ja dopiero później zrobiłem w wojsku.Ale jak mówię,nie zależy mi na ilości osób,tylko po prostu na ładniejszym wyglądzie.Całe życie jeździłem żukiem blaszakiem i mam dość.Bez szyb,to się czułem jak w jakimś bunkrze,albo w czołgu.Poza tym,żuczek przeszklony wygląda troszkę nowocześniej,a nie taki ociosany kawał blachy.
Rozwiń temat z tymi żukami turbo,bo pierwsze słyszę.Wyszło takie coś z fabryki?To widzę podobna sytuacja jak z fso,ze wychodziły różne cuda,a mało kto wie :wink: I jeszcze jedno pytanie.Jak to jest z automatem grzania świec w lublinie?Bo tam niby jest drugi czujnik,z którego odczytuje temperaturę silnika,żeby wiedzieć ile grzać.Prawda to?Jeśli chce taki automat podłączyć,to muszę mieć ten czujnik,czy ze zwykłego da radę?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 lutego 2013, 10:53 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 813
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
7 z kierowca tak samo mikrobus ma w dowodzie 9 i jest na B.
co do tego czujnika to teraz nie odpowiem ale mam w na palecie 4c90 z lublina II i instrukcje obslugi w ktorej powinien byc schemat to w wolnym czasie to przestudiuje i dam Ci znac.
P.S. dzisiaj juz 15 rocznica konca produkcji Żuka!

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 lutego 2013, 12:45 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Kahn13 pisze:
P.S. dzisiaj juz 15 rocznica konca produkcji Żuka!

Tak,wiem,nawet na interii jest artykuł,ale jak zwykle do dupy :x
Co do żuczka,to zarejestrowałem go,ale się okazało,że mogą mi wpisać albo tylko ładowność 890 kg + 2 osoby,albo 7 osób +350 kg jak było również w dowodzie.Była tam tylko adnotacja "odstępstwo 2 os + 890kg" Podobno zmieniły się przepisy i nie może być tak i tak jednocześnie.Wybrałem większą ładowność,póki co,bo na tym mi bardziej zależy.Żuka mam w celach zarobkowych,że tak powiem,a od czasu do czasu też się gdzieś pojedzie.Chciałbym mieć też te 7 osób,ale co zrobić.A co dziwne,to w moim A06 mam 8 i jednocześnie 800 kg i nikt się nie czepiał jak do tej pory.
Co do świec,to z tego co czytałem,to jest tam czujnik typu FCTW-5
http://www.simena.com.pl/index.php?opti ... &Itemid=95
I jest to niby tylko jeden czujnik,który idzie zarówno do wskaźnika,jak i do sterowania grzaniem świec.Nawiasem mówiąc,to jest ten sam,co w polonezie.Ja i tak mam wskaźniki zmienić,bo te żukowskie,to porażka,więc czujnik będzie taki sam.
Z innych rzeczy,to zauważyłem,że kierownica i kolumna ma drobniutki frez,taki jak w lublinach i polonezach,czyli jednak późniejsze żuki zunifikowali bardziej z lublinem.Szkoda,że nie zastosowali sztywnej belki i hamulców tarczowych.Ciekawi mnie,jakie mam przełożenie w moście,czy 9/43 czy może jednak już 9/41? :D Pasowało by mi to.No i ile zębów powinien mieć wałek w skrzyni biegów od napędu licznika w tym roczniku auta? 18 czy 19? Bo nie wiem,czy tu nie była skrzynia zmieniana i czy mnie nie oszukuje licznik.
Kan 13,masz jakieś gg? Cetnie bym pogadał na te tematy,wszak teraz mam andorie,a Ty już chyba zęby na tym zjadłeś,co? :roll:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 lutego 2013, 20:28 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 813
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
to chyba zrobili Cie w balona bo to samochod uniwersalny ciezarowy i powinno zostac tak jak bylo w starym jakbys cos zmienial to wtedy albo osobowy albo ciezarowy tylko na 2 osoby.
z tymi zebami licznika to Ci nie powiem.
u mnie to tata najbardziej andorie zna i dziadek mu pomaga a ja to sie ucze co nie co...
czytalem dzisiaj artykul z grudnia 2011 o skrzyni V i tam wyraznie bylo zaznaczone że był żuk prototypowy z 4c90 i z przekladnia piecio biegowa.
jak cos to na priva pisz

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 22 lutego 2013, 20:38 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Żuka już prawie rozebrałem,zostały tylko jeszcze jedne drzwi i szyba czołowa.Muszę powiedzieć,że nie ma tam jakieś wielkiej tragedii,pomijając podłogę pod pasażerem,która jest zgnita,bo chyba rozlał się komuś kwas z aku i zrobił robotę,ale poza tym,to nie jest źle.Budę się ściągnie całkowicie i zajmę się ramą.Z tyłu znalazłem je4dną niedużą dziurkę,ale im bliżej silnika,tym rama zdrowsze,nawet farma jest.Odkręciłem dekiel na moście i niestety,ale przełożenie mam tylko 9/43 jak we wszystkich żukach na hipo :evil: Mam do wymiany uszczelniacz na wałku atakującym i stad pytanie: czy lepiej będzie przełożyć mu atak i koło talerzowe z lublinowskiego 9/41 czy cały most,bo tamte są szersze.Sam talerz jest odkręcany,a ja i tak muszę tu uszczelniacz zmienić,więc nie obejdzie się bez odkręcania.Po skręceniu wszystkiego powinno chyba chodzić prawidłowo,co?Był tu temat o przełożeniach 10/41 i tak zalecaliście,że ma działać. :wink:
Edit:Nadwozie zdjęte,została rama z resztą.trochę to wymyłem,ale jest tak usyfione,że ciężko domyć,a mój karcherek jest za słaby.
Obrazek
Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 08 kwietnia 2013, 18:28 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Silnik skończony,wymyty,uszczelniony,zalany świeżym olejem.
Obrazek
Obrazek
Teraz biorę się za ramę,a potem buda.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 09 kwietnia 2013, 20:26 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 24 listopada 2010, 20:39
Posty: 160
Lokalizacja: Katowice
to w andorii jest jeszcze dodatkowa zwykła pompa paliwa :shock:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 09 kwietnia 2013, 22:48 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
No,pompa zasilająca,która odpowiada za doprowadzanie paliwa do pompy wtryskowej.Podobnie jak w ciągnikach.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 90 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net