Forum Miłośników Polskich Dostawczaków http://forum.polskiedostawczaki.pl/ |
|
Żuk A07J rocznik 1996 http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=16&t=2124 |
Strona 4 z 6 |
Autor: | buźka [ 21 grudnia 2013, 18:56 ] |
Tytuł: | |
Zrobię jutro zdjęcie tego gazu,a mam też wycięte całe pedały razem z fragmentem ściany grodziowej,które miałem w moim starym żuku wsadzone,to na nich może lepiej pokażę,o co chodzi.Podwieszony pedał gazu jest sporo wygodniejszy,zwłaszcza dla mnie,bo mam inne fotele i siedzi się zupełnie inaczej,niż w standardowym żuku.Rzekłbym,że prawie jak w sprinterze.Kolumnę kierowniczą specjalnie przerobiłem i obniżyłem i samo koło kierownicy jest mniejsze. A co do turbo,to kusi,ale może kiedyś.W sumie,to mógłbym kupić tylko turbinę z kolektorami i to,co tam by było jeszcze potrzebne,zamiast całego silnika.Trzeba w sumie tylko chyba korbowody jeszcze,bo musi być natrysk na denka tłoków,no i pompa wtryskowa.Stoi nawet niedaleko na złomie cały lublinek na turbinie,wziąłem tylko zegary z niego i automat do grzania świec,bo może sobie to podłączę jak w lublinie,bo denerwuje mnie grzanie przyciskiem.Oczywiście przycisk zostawię,w razie "W" Zrobię tez gaszenie z kluczyka,tylko zastosuję stary elektromagnes z rozrusznika i podłączę to przez przekaźniki,żeby prąd był tam tylko na chwile,przy gaszeniu silnika,a później by go odcinało.W sumie,to mógłbym ze złomu wziąć orginalny elektromagnes,bo tamta pompa ma,ale to badziewie się często psuło.na allegro często widziałem w lublinach,że ludzie mieli na linki przerobione. |
Autor: | mum666 [ 22 grudnia 2013, 13:45 ] |
Tytuł: | |
No to czekam z niecierpliwością na te wszystkie zmiany! Ja dopiero planuję zakup Żuka, wszystko zależy od tego czy w marcu jak wylecę to się zasiedzę czy wrócę Jednak jeżeli bym wrócił to plan mam "chyba" ambitny 4CT90 i skrzynia TS5-21, do silnika dorzucam chłodnicę oleju, intercooler, wydech trochę odetkam i myślę, że będzie się w trasę nadawał jeżeli chodzi o elastyczność i niezawodność. |
Autor: | buźka [ 23 grudnia 2013, 10:06 ] |
Tytuł: | |
No to szukaj gotowego silnika 4CTi90 z Lublina,wraz z osprzętem,bo tam masz wszystko gotowe.To jest na pompie Bosh i ma chłodnicę powietrza.Moc 102KM.A chyba,że masz sporo środków pieniężnych,to sobie zamów w Andorii od razu silnik ADCR i masz 150KM,ale buda by się rozleciała w drobny mak chyba. |
Autor: | mum666 [ 23 grudnia 2013, 16:54 ] |
Tytuł: | |
buźka pisze: No to szukaj gotowego silnika 4CTi90 z Lublina,wraz z osprzętem,bo tam masz wszystko gotowe.To jest na pompie Bosh i ma chłodnicę powietrza.Moc 102KM.A chyba,że masz sporo środków pieniężnych,to sobie zamów w Andorii od razu silnik ADCR i masz 150KM,ale buda by się rozleciała w drobny mak chyba.
Według danych jakie znalazłem ADCR ma 115KM i common rail, wolę jednak pompę, te 13 koni nie jest warte świeczki. Każdy 4CT90 z intercoolerem i dobrym wydechem doskonale sobie poradzi z rozbujaniem Żuka do prędkości i tak zbyt wysokich jak na ten samochód |
Autor: | buźka [ 23 grudnia 2013, 22:53 ] |
Tytuł: | |
Ale chyba nie wyczytałeś,że ten silnik został podkręcony do 150KM i 390Nm momentu obrotowego.Andoria zmieniła parametry wtrysku i ciśnienie doładowania,żeby uzyskać tę moc.Przygotowali to specjalnie dla FS Honker w Lublinie,ale jak tak dalej pójdzie,to Andoria sama od siebie te silniki będzie kupować,bo lublin w końcu padnie.Starsza generacja ADCR miała właśnie 115KM i 250Nm momentu.A z wkładaniem tego silnika,to żartowałem,bo to nie tanie by było zapewne.Ewentualnie na złomie poszukać takiej Gazeli z tym silnikiem,to by taniej było. Te 102 KM z 4CTi90 w pełni wystarczą Żukowi,bo wolnossący 4C90 ma tylko 70KM,a jak jest zdrowy,to i tak jest czym jechać. |
Autor: | Diesel [ 14 czerwca 2014, 22:42 ] |
Tytuł: | Re: Żuk A07J rocznik 1996 |
Ja tylko informacyjnie - hamulce tarczowe w Żuku nie przecinają żadnych wężyków itp. o ile są dobrze zamocowane. Oto fotka z dzisiejszej walki;-) Załącznik: Koło było obracane na wszelkie sposoby i wężyk hamulcowy musiałby mieć 3 metry i być zawinięty wokół tarczy żeby go przecięła;-) Wszystko pasuje, koło jest nieco bardziej wysunięte na zewnątrz. |
Autor: | buźka [ 15 czerwca 2014, 11:06 ] |
Tytuł: | Re: Żuk A07J rocznik 1996 |
Dzięki za info.Napisz mi jeszcze dokładnie,co jest potrzebne do przekładki.Wiem,że piasty,zaciski z jarzmami,no i tarcze,wiadomo.Te ramiona,przykręcane do zwrotnicy,do których dokręca się gałki drążków też trzeba z lublina? |
Autor: | Diesel [ 15 czerwca 2014, 19:01 ] |
Tytuł: | Re: Żuk A07J rocznik 1996 |
Wszystko ładnie opisałem na blogu http://grzmiacyrydwan.blogspot.com/2014 ... lcami.html Jak będę miał parę minut luzu jutro to zrobię prosty łopatologiczny how to na to forum. |
Autor: | buźka [ 08 lipca 2014, 22:24 ] |
Tytuł: | Re: Żuk A07J rocznik 1996 |
Takie pytanie,dobrzy ludzie.Zna ktoś wymiary tylnych szyb bocznych z Żuka A18-mikrobusa?Chodzi o te ostatnie boczne szyby,które są krótsze od pozostałych.Przekopałem cały internet w poszukiwaniu jakiegoś katalogu szyb do Żuka,albo jakieś firmy,która by coś takiego udostępniała,jak te katalogi do kabin ciągnikowych,ale nic nie ma.Wszędzie tylko piszą,że dorobią każdą płaską szybę na zamówienie,ale trzeba podać wymiary.Tak,trzeba je najpierw znać.Kiedyś te szyby robiło BESPO Kunice,ale teraz,jak wyczytałem,to jest Securit Saint-Gobain,czy jakoś tak.W każdym razie,sprzedane w pi*du i wątpię,by zajmowali się szybami do starych gratów.Taką szybę ciężko znaleźć,bo mało takich żuków jest,a nie dam rady po wszystkich złomach jeździć. |
Autor: | Diesel [ 09 lipca 2014, 08:17 ] |
Tytuł: | Re: Żuk A07J rocznik 1996 |
Proszę - http://otomoto.pl/zuk-inny-9-osobowy-C33497403.html Zadzwonić, poprosić o pomiar wraz z uszczelką. Potem zmierzyć uszczelki u siebie, trochę matematyki i są wymiary. |
Autor: | buźka [ 10 lipca 2014, 18:52 ] |
Tytuł: | Re: Żuk A07J rocznik 1996 |
Bez obrazy,ale tak,to sobie mogę u siebie pomierzyć to okno na końcu i na to samo wyjdzie.Wolę raczej wymiar samej,orginalnej szyby.Nigdzie nie ma mikrobusa na złomie,bo już bym szyby miał.Teraz właśnie na jednym złomie stoi Żuk diesel,ale A07,troszkę uderzony z przodu.Może jutro pojadę coś z niego wytargać. |
Autor: | Diesel [ 10 lipca 2014, 21:08 ] |
Tytuł: | Re: Żuk A07J rocznik 1996 |
Buźka - ja się nie obrażam, ale skoro tych szyb nigdzie nie ma, to nie można ich zmierzyć. Proste. Pomiar z uszczelką i trochę matematyki da Ci pożądane wymiary. Zrób fotki tego co na złomie, może coś z niego wypatrzę do siebie. |
Autor: | buźka [ 10 lipca 2014, 21:47 ] |
Tytuł: | Re: Żuk A07J rocznik 1996 |
Ja Cię rozumiem,tylko po prostu miałem na myśli to,że głupio tak dzwonić do kogoś,żeby mi mierzył szyby w Żuku.Mam w domu jeszcze te dłuższe szyby i dzisiaj je wydobyłem,więc pobawię się trochę w pomiary tych szyb,całych okien w moim dieslu,zabudowanych okien w tym moim drugim benzyniaku i tych ostatnich okien (krótszych) Może mi coś z tego wyjdzie.Ze wstępnych pomiarów wychodzi,że szyba jest mniejsza od "ramki" o jakieś 2-2.5cm,więc analogicznie będzie w ostatnim oknie,tylko będzie po prostu krótsze.Druga sprawa,to ciekawe ile może kosztować dorobienie takiej szyby?Jest to szyba prosta,bez skomplikowanych kształtów,więc powinno być niedrogo. A co do tego Żuka,to on do przyszłego tygodnia zapewne będzie już w kontenerze,bo to nie jest auto-złom,tylko normalny złom,ale mają uprawnienia do kasowania samochodów.Jak ktoś coś potrzebuje,to normalnie sprzedają,ale nie składują tam zwykle żadnych części,ewentualnie jakiś silnik,czy coś.To jest A07 w wersji z dzieloną tylna klapą,czyli ma za siedzeniami wysoką ściankę działową,a nie jak w towosach,niską (jak u mnie) i nie ma z tyłu tapicerki na bokach,bo szyby siedzą tylko na jednoczęściowej ramce i nie ma od wewnętrznej strony drugiej wzmacniającej blachy,jak u mnie.Takie dziwne wersje też robili.To bardziej typowo towarowa wersja,jak A06,ale ma szyby z tyłu.Rocznik 95,o ile się nie mylę.Walnięty zdrowo z przodu,pognieciony częściowo dach u góry,rozbita przednia szyba.Właściciel chyba sobie zatrzymał most,skrzynię biegów,koła i chłodnicę,bo tych rzeczy nie ma i jak jeszcze na lawecie stał,to nie było.Wtryskiwacze starego typu,z rurką powrotną przykręcaną z boku,pompa wtryskowa bez dźwigni STOP,świece żarowe starego typu M12x1.25,rozrusznik zapewne starego typu,bez reduktora.Mój,to już miał nowszą pompę z dźwignią STOP,wtryski nowego typu z przelewem na wężykach od góry,rozrusznik z reduktorem i świece żarowe szybkiego grzania (cieńsze) U Ciebie zapewne jest tak samo.Zapewne tylko most miał już hipoidalny,wszak 95 rok. |
Strona 4 z 6 | Strefa czasowa UTC+1godz. |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group https://www.phpbb.com/ |