Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 12:37


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Żuk A15c 1985
Post: 11 marca 2013, 18:14 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lutego 2009, 18:56
Posty: 67
Lokalizacja: Limanowa
Witam, wkońcu doczekałem się swojego wozidła. Jest to żuk A15c z 1985r. W przyszłym tygodniu odbieram go z remizy OSP. Żuk ma najechane 20 000 z czego 8 tys to ostatnie 3 lata w OSP. Zdjęcia wstawie jak tylko odbiorę go w przyszłym tygodniu.

Mam pare pytań :
- Jesli chodzi o sygnały i koguty , dogadałem się z prezesem OSP ze to zostaje , czy aby poruszać sie po drogach musze miec je przykryte albo odłączone?
- Jak wygląda kwestia OC - mogę pozostawić aktualna polisę?
- Czym warto zająć się na początku z rzeczy eksploatacyjnych w takim aucie?


Ostatnio zmieniony 02 kwietnia 2013, 21:13 przez oskarczan, łącznie zmieniany 2 razy

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 marca 2013, 11:35 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 września 2010, 19:26
Posty: 536
Lokalizacja: Sulejów
Pojazd: Pannonia T2 1962
Witaj ;)
Sygnały chyba możesz mieć podłączone, ale koguty trzeba zakryć, nalepiej uszyć sobie pokrowce na wymiar :) Co do rzeczy do wymiany, to napewno na początek wymienić oleje, płyny i filtry ;) Czekamy na zdjęcia :D

_________________
Pannonia T2 - 1962


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 marca 2013, 12:39 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 21 listopada 2012, 20:22
Posty: 45
Lokalizacja: Wrocław
rozrzad też! :wink:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 marca 2013, 19:03 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Rozrząd można też zweryfikować i nie trzeba go od razu wymieniać. Zależy jaki faktyczny przebieg. Jeśli rzeczywiście najechał tylko te 20 000km, i zakładam, że jeździł w straży z olejem, to nie powinno być problemu z rozrządem. Wyregulować zawory, zapłon, wyczyścić i wyregulować gaźnik i śmigać. Przed gaźnik wstaw tylko filtr paliwa, taki uniwersalny, żebyś sobie od razu nie zasyfił gaźniora.
Jeśli będzie trzymał obroty i dobrze chodził, nie będzie miał zmiennych faz rozrządu, to znaczy, ze nie ma się czym przejmować.

Oczywiście ja bym też oprócz w.w. regulacji wymienił wszystkie płyny eksploatacyjne:
-oleje w silniku, skrzyni, moście, może nawet w przekładni, chyba, że chodzi lekko, ale wymiana nie zaszkodzi, a tam mało wchodzi, tylko kiepski dostęp do odkręcenie korka.
-płyn chłodniczy, kto wie, co tam strażacy lali do Żuka ,wiec można od razu jakimś środkiem przepłukać układ chłodzenia, wszystkie dziury wyjdą na jaw od razu, a jak nie ma dziur, to przeczyścisz układ i odetkasz niektóre kanały w chłodnicy.
-płyn hamulcowy, też najlepiej przepłukać układ denaturatem i zalać takim samym płynem (ważne, żeby takim samym, żeby uszczelnienia nie popękały), potem musisz odpowietrzyć i wyregulować hamulce.

Tylko, jeśli nigdy nic nie robiłeś przy tych samochodach, to zanim coś zrobisz zapytaj kogoś mądrego, w każdym razie bądź pewien. Żeby Ci potem nie zabrakło hamulca przed skrzyżowaniem, albo żeby benzyna ci po drodze nie uciekła...

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 marca 2013, 19:51 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lutego 2009, 18:56
Posty: 67
Lokalizacja: Limanowa
Dzieki za rady , wczoraj cały dzien przeglądałem książkę Żuk eksploatacja i naprawa , odnośnie silnika to pali od strzała na ssaniu , po 5 min pusciłem mu ssanie i ładnie chodzi , trzyma obroty itp.

Na pierwszy ogien idzie :

Nowy olej 15w40 5l + filtr
Nowy olej w skrzyni i w moście 80w90 - 3 litry wystarczą z tego co czytałem
Nowy płyn chłodniczy Petrygo 10l
Nowe świece x4
Nowe kable
Załozenie filtra paliwa
Nowy filtr powietrza

Coś cieknie mu spod uszczelki miski - dostane taką uszczelkę?

Po wykonaniu tego jade do znajomego mechanika co na takich zeby zjadł ustawic zapłon i luz zaworowy.

Aha lewarek zmiany biegów ma dość duży luz , znalazłem zestaw naprawczy za 97 zł pokrywy skrzyni , mozliwe ze przy tym przebiegu juz by to było do roboty ?, biegi wchodzą wmiare pewnie , 1 tylko trzeba szukać , skrzynia 16 3 biegowa

Na koncu zajmę się poprawkami lakierniczymi , strażacy (pewnie pod %) wjezdzając do garażu wgieli prog przy tłumiku (tłumik rozwalony) powodując także zarysowanie u góry na wysokosci szyb , od strony pasażera mała wzerka w progu pod stopniem , reszta wygląda zdrowo , w 2005 był cały malowany.

Dzwonił dzisiaj do mnie prezes i tłumik jest wymieniony tylko czekają na twardy dowód do Lublinka 3 którego kupili , bo niby nie mogą nim jezdzić na miekkim (nie wiem czemu). Ogólnie w zuku z tyłu pełno rupci i miał jeszcze antene sciągnąć. Ale na przyszły tydzien po niego jade.

Mysle nad zółtymi blachami , ale to dopiero po porawkach lakierniczych.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 marca 2013, 20:47 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 21 listopada 2012, 20:22
Posty: 45
Lokalizacja: Wrocław
rozrzad nie zaszkodzi! IeśIi wcześnieI nie byI wymieniany, a auto swoIe Iata ma to nie ma się nad czym zastanawiać! wymiana przecież Iest zaIeżna nie tyIko od przebiequ, aIe też od czasu :!:


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 13 marca 2013, 21:59 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lutego 2009, 18:56
Posty: 67
Lokalizacja: Limanowa
Ogarne temat rozrządu jak juz bede miał autko u siebie i wykonam to co sobie zaplanowałem;p

Łatwo wymienić taki rozrząd? można to zrobić samemu bez wiekszych szkód?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 14 marca 2013, 00:01 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Można, bez problemu, ale jest to już niebagatelny wydatek (koło zębate +wałek+panewki wałka) w stosunku do całej reszty. I myślę, że po 20 tys. km wymienianie go jest bez sensu. Jak bardzo się upierasz, możesz odkręcić pokrywę rozrządu na czole silnika i zobaczyć, w jakim stanie jest bakelitowe koło rozrzadu. Jeśli jest OK, a wątpię, by ktoś je wymieniał w Straży, to znaczy, że wałek tym bardziej jest OK, więc ja bym nie ruszał. Chyba, że chcesz robić kapitalny remont silnika z wymianą wszystkiego. Ale myślę, że jest to niepotrzebne w Twoim przypadku. Doprowadź do ładu mechanikę (silnik, napęd, hamulce) i pierdoły (drzwi, fotele, wskaźniki, elektryka, uszczelki) i ciesz się jazdą.

Ale to tylko moje zdanie :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 14 marca 2013, 10:16 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lutego 2009, 18:56
Posty: 67
Lokalizacja: Limanowa
Marian15 pisze:
Można, bez problemu, ale jest to już niebagatelny wydatek (koło zębate +wałek+panewki wałka) w stosunku do całej reszty. I myślę, że po 20 tys. km wymienianie go jest bez sensu. Jak bardzo się upierasz, możesz odkręcić pokrywę rozrządu na czole silnika i zobaczyć, w jakim stanie jest bakelitowe koło rozrzadu. Jeśli jest OK, a wątpię, by ktoś je wymieniał w Straży, to znaczy, że wałek tym bardziej jest OK, więc ja bym nie ruszał. Chyba, że chcesz robić kapitalny remont silnika z wymianą wszystkiego. Ale myślę, że jest to niepotrzebne w Twoim przypadku. Doprowadź do ładu mechanikę (silnik, napęd, hamulce) i pierdoły (drzwi, fotele, wskaźniki, elektryka, uszczelki) i ciesz się jazdą.

Ale to tylko moje zdanie :)


Tak właśnie zrobie.Dzięki.

Obiecane fotki:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

buda ładna zrowa z jednym wyjątkiem (pod drzwiami pasażera trzeba zrobić wstawke) , jak ogarne i poskręcam środek to dodam też fotki.

jest pare rzeczy do zrobienia ale najbardziej wkurza mnie jak np cofam pod górkę albo ruszam pod górke to czuć takie bicie jakby wał walił o podłoge , czy to podpora wału ?

kurcze na jakiej zasadzie działają te zamki mam 3 klucze ale zadnego nie moge zamknąć w drzwiach jedynie w tylnej klapie , nie da się nawet "zaryglować" drzwi od środka nawet pasażera a tam nie ma wkładki wogóle, chyba czeka mnie wymiana wszystkich zamków z wkładkami


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 02 kwietnia 2013, 21:11 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lutego 2009, 18:56
Posty: 67
Lokalizacja: Limanowa
kurcze na jakiej zasadzie działają te zamki mam 3 klucze ale zadnego nie moge zamknąć w drzwiach jedynie w tylnej klapie , nie da się nawet "zaryglować" drzwi od środka nawet pasażera a tam nie ma wkładki wogóle, chyba czeka mnie wymiana wszystkich zamków z wkładkami


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 02 kwietnia 2013, 21:48 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Poprzez obrócenie klamki na maksa w przeciwną stronę niż do otwierania "ryglujesz" :) Wkładka, no cóż, te zamki są wykonane fatalnie, można je otworzyć śrubokrętem, ale jakość wykonania przekłada się także na ich żywotność, więc możesz spróbować psiknąć wd-40 albo jakimś smarem grafitowym, a jak to nie pomoże to wymień wkładkę,

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 02 kwietnia 2013, 22:28 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lutego 2009, 18:56
Posty: 67
Lokalizacja: Limanowa
właśnie nie da sie żadnych drzwi zablokować od środka , pewnie nikt nigdy tego w życiu żuczka nie robił wiecej niż kilka razy,

czyli jak pociągne klamke w środku tak że jest jakby w pionie do góry to mają być zamkniete? ale nie są;)

czyli ten jęzor co wystaje ma zostać zablokowany, tak?

musze to jutro rozebrac z jednych drzwi i obadać.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
Post: 09 czerwca 2013, 22:39 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lutego 2009, 18:56
Posty: 67
Lokalizacja: Limanowa
Ostatnimi czasy troche porobiłem przy żuku :D

Żuk dostał:
- nowe uszczelki miski, pokrywy zaworów, pokrywy bocznej
- nowe uszczelki gaźnika + czyszczenie
- nowy olej w silniku Platinum Classic 15W40
- nowy filtr oleju WF Sędziszów (był taki sam tylko z 91 roku;p)
- nowy filtr powietza
- nowy olej w skrzyni biegów ELF 80W90
- nowe świece NGK
- i pare innych pierdół : wieszak tłumika, zaczepy maski, gumy pedałów

- oraz radio Blałpunkt;)

w końcu nie znaczy terenu;p

Niestety bede się musiał w niedługim czasie pozbyć żuczka, jadę do pracy w połowie lipca i nie mam go gdzie trzymać :/

Obrazek Obrazek


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net