Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 13:46


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 306 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 21  Następna
Autor Wiadomość
Post: 09 lipca 2015, 07:11 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Rozpływam się jak olej w skrzyni ;D

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 lipca 2015, 02:12 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Żuk po pierwszych jazdach próbnych.
Zdziwił nas totalny brak hamulców (pedał jak w masło) mimo długiego odpowietrzania... Okazało się, że kolega zamienił zaciski prawy z lewym i odpowietrznik był u dołu, co nie pozwalało na pełne odpowietrzenie. Szybka zamiana, odpowietrzenie i wreszcie Żuk hamuje :) Większych problemów nie napotkaliśmy ;)
Silnik ładnie sobie bzyka, choć jeszcze do regulacji, bo ma nieco za wysokie wolne obroty. Pochodził wystarczająco długo, żeby dociągnąć głowicę i wyregulować zawory na nowo. Teraz czas docierania w trasie.

Ogólem, podsumowując:

Silnik:
-cylindry po szlifie, nowe tłoki,
-głowica po regeneracji (zawory, prowadnice, gniazda, etc),
-nowe oba koła rozrządu,
-pompa oleju po regeneracji,
-pompa wody regenerowana w zeszłym roku,
-gaźnik nowy,
-pompa paliwa regenerowana w zeszłym roku,
-aparat zapłonowy z nową płytką i palcem, bez zarzutu,
-zawory wodne po regeneracji,
-chłodnica po regeneracji,

Układ napędowy:
-skrzynia biegów po regeneracji,
-sprzęgło sprawdzone - ok,
-wał napędowy po regeneracji,

Zawieszenie przednie:
-wszystko w bdb stanie z Żuka o niewielkim przebiegu - wypiaskowane i pomalowane, pewne rzeczy w ocynku.
-składane na bardzo dobrym smarze z dwusiarczkiem molibdenu,
-nowe gumy między belkę a ramę oraz przy śrubach skręcająćych belkę z ramą,
-nowe gumy osłonowe wahaczy,
-śruby nowe, a część po ocynku,
-piasty z lublina (pod tarczówki) + nowe łożyska,

Układ hamulcowy:
-tarczówki na przedzie - nowe tarcze, klocki, zaciski po regeneracji,
-pompa hamulcowa po regeneracji,
-90% wężyków sztywnych wymienione na nowe,
-wężyki elastyczne nowe,
-cylinderki tylne wymieniane w zeszłym roku,
-nowe szczęki z samoregulatorami z tyłu oraz bębny,

Elektryka robiona nowa w zeszłym roku, odświeżenie budy wewnątrz i zewnątrz też, zostało jeszcze:
-zajrzeć do tylnego mostu, prewencyjnie, przy okazji wymienić olej.
-wymienić tulejki w tylnym zawieszeniu,
-powzmacniać ramę w paru miejscach (pospawać tu i ówdzie, bo swoje już przeżyła, choć mimo wszystko nieźle się trzyma),
-wymiana wentylatora nagrzewnicy przedniej,
-i wiele innych pierdół... :)


Załączniki:
resized__MG_6770.jpg
resized__MG_6770.jpg [ 982.27 KiB | Przeglądany 5876 razy ]
resized__MG_6771.jpg
resized__MG_6771.jpg [ 730.67 KiB | Przeglądany 5876 razy ]
resized__MG_6779.jpg
resized__MG_6779.jpg [ 962.88 KiB | Przeglądany 5876 razy ]
resized__MG_6780.jpg
resized__MG_6780.jpg [ 908.14 KiB | Przeglądany 5876 razy ]
resized__MG_6782.jpg
resized__MG_6782.jpg [ 953.79 KiB | Przeglądany 5876 razy ]
resized__MG_6793.jpg
resized__MG_6793.jpg [ 907.39 KiB | Przeglądany 5876 razy ]
resized__MG_6794.jpg
resized__MG_6794.jpg [ 624.39 KiB | Przeglądany 5876 razy ]
resized__MG_6795.jpg
resized__MG_6795.jpg [ 645.54 KiB | Przeglądany 5876 razy ]
resized__MG_6800.jpg
resized__MG_6800.jpg [ 798.94 KiB | Przeglądany 5876 razy ]

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 lipca 2015, 06:32 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 817
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
Marian masz zdjecia zawieszenia bez kół a z tarczami z zaciskami?

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 lipca 2015, 07:17 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Maryś, pierwsze co to za mało zdjęć. Temat jest tak jedwabisty, że aż grzech wrzucać tylko kolka zdjątek. MORE!

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 lipca 2015, 10:34 
Fanatyk Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 15 stycznia 2011, 13:09
Posty: 1208
Lokalizacja: Świętokrzyskie
Pojazd: Żuk A07J 1996/Żuk A06H 1995
Warsztacik macie dosyć obszerny,przynajmniej tak się wydaje.Zazdroszczę,bo ja tyle miejsca nie mam,choć żałować nie powinienem,bo niektórzy nawet tego nie mają.
Wszystko fajnie,tylko filmiku na jutuba nie wrzucajcie,bo znów jakiś mądrala napisze,że tak się silnika nie wyciąga,tylko z kanału itd.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 lipca 2015, 11:31 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Zawsze się idiota znajdzie, robotę zrobili dobrze, mając taki garaż to można całą budę podnieść do góry.
Świetnie to wygląda.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 lipca 2015, 14:40 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Garaż "pożyczony". Zdjęć będzie więcej wkrótce, mam ich sporo. Cierpliwości :) A film na youtube i tak będzie ,a hejterzy niech się w d... pocałują :) Zawsze się znajdzie ktoś mądry. My robimy tak, bo tak chcemy. I już :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 17 lipca 2015, 18:23 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
dobra robota !!! :wink:

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 21 lipca 2015, 08:33 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 marca 2015, 12:54
Posty: 1259
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd: Żuk A07D 1996.31.12, 4C90
Maryś oczu nie mydl hejterami :V DAWAJ ZDJĘCIA :D Podjadałem się jak dzik na żołędzie.

_________________
Byliśmy na 2015/ 2016/2017
WOODSTOCK


~Pojazd wielozadaniowy stworzony z myślą o podniebnych wojażach, widziany przez niektórych nad strefą 51'

Zagorzały miłośnik bębnowego pisku - szanuj bęben - jedź poboczem
Czy widział pan, Panie władzo, by ktoś leciał bokiem, ŻUKIEM?!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 lipca 2015, 16:31 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Wróciliśmy z wycieczki, odwiedziliśmy Kaszuby, Pomorze i parę ciekawych miejsc :) Żuk się docierał, więc turlaliśmy się 1200 km z prędkością max 50-55 km/h. Jechaliśmy dwoma Żukami i na liście awarii mamy jedną pękniętą dętkę w tym drugim Żuku. Ten przejechał bezproblemowo, choć oczywiście wiele pierdół zostało do dokończenia. Tym niemniej był to jakiś test i wypadł pomyślnie.
Jest filmor z pierwszego odpału.
Nie ustawiany, to było serio pierwsze zakręcenie rozrusznikiem po złożeniu. Osobiście byłem zaskoczony. Pozytywnie oczywiście :) Ryk krótkiego wydechu bez tłumika w pomieszczeniu niesamowity. Bulgotał niczym V-8, choc nie słychać tego na filmie. Zatkaliśmy sobie uszy, bo było naprawdę głośno. Po włożeniu do ramy, podpięciu wydechu jest duużo ciszej niż przed remontem :)
https://www.youtube.com/watch?v=uLGByJKYNGs

Co do zdjęć - mam jednak tylko z tarczami, ale jeszcze koła będziemy ściagać, bo opony będą zmieniane, więc się zrobi :) Na razie tyle.


Załączniki:
resized__MG_6735.jpg
resized__MG_6735.jpg [ 827.79 KiB | Przeglądany 5785 razy ]
resized__MG_6732.jpg
resized__MG_6732.jpg [ 788.18 KiB | Przeglądany 5785 razy ]
resized__MG_6730.jpg
resized__MG_6730.jpg [ 791.39 KiB | Przeglądany 5785 razy ]
resized__MG_6729.jpg
resized__MG_6729.jpg [ 776.92 KiB | Przeglądany 5785 razy ]
resized__MG_6728.jpg
resized__MG_6728.jpg [ 881.06 KiB | Przeglądany 5785 razy ]
resized__MG_6741.jpg
resized__MG_6741.jpg [ 760.85 KiB | Przeglądany 5785 razy ]
Komentarz: Żuk nieśmiało chowa się w garażu.
resized__MG_6749.jpg
resized__MG_6749.jpg [ 743.28 KiB | Przeglądany 5785 razy ]
resized__MG_6787.jpg
resized__MG_6787.jpg [ 863.18 KiB | Przeglądany 5785 razy ]

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 lipca 2015, 16:56 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2074
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Super robota! Świetnie Wam to idzie! i oby tak dalej 8)

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 lipca 2015, 17:28 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Dobra, pany - to jeszcze parę fotek z tego pracowitego dnia wkładania silnika i zawiecha :)
Procedura wyglądała tak, że podnośnikiem do silników podnieśliśmy przód budy(z ramą) na wysokość ok 1,20 m. Podparliśmy budę za ramę wielkim budowlanym filarem - naprawdę stabilny, te "prowizoryczne" deski po bokach są faktycznie prowizoryczne, miały zabezpieczać przed przewróceniem konstrukcję, która była w zasadzie nieprzewracalna. Ale kierując się zasadą "strzeżonego pan Bóg strzeże..." daliśmy te deski :D

Oczywiście nic się nie przewróciło, ale dreszcz emocji był, bo wyglądało to widowiskowo.

Następnie, podnieśliśmy zawiecho na stołek, przykręciliśmy koła, postawiliśmy zawiecho na kołach, podpierając belkę, żeby się nie obracała.
Podnośnikiem do silnika podnieśliśmy silnik ze skrzynią ze stojaka i wjechaliśmy nad zawiecho. Opuściliśmy i przykręciliśmy. Wjechanie całym zespołem napędowym pod samochód nie jest takie proste. Trzeba pamiętać o tym, że belka koła się kręcą względem belki, ale belka względem kół "też by chciała". Po przykręceniu silnika do poduszek efektem mogą być wyrwane poduszki, gdy nie uda nam się utrzymać silnika nad odjeżdżającym zawieszeniem :) Dlatego zastosowaliśmy bardzo prosty patent, który się sprawdził. Przykręciliśmy od razu tylną belkę wspierającą silnik i linką chwyliśmy za dolne wahacze i związaliśmy za obudową sprzęgła u góry - tym sposobem wyjeżdżające zawieszenie oparłoby się na lince zapartej o silnik.Mimo tej linki i tak pilnowaliśmy, żeby nam silnik nie odjechał i wsyzstko się udało. Wjeżdżając pod budę wszystko jest raczej proste, tylko cała zabawa wymaga pecyzji, szczególnie, jeśli mamy silnik z osprzętem. Całośc pchaliśmy na podnośniku - żabie pod tylną belką i na kołach przedniej belki.

Na szerokości trzeba uważać na:
-gaźnik i rurkę podciśnienia - trzeba odrobinę przesunąć silnik z zawiechem w lewą stronę, żeby weszło.
-potem zawadzi nam wspornik alternatora, więc trzeba lekko gibnąć w prawo zespołem napędowym.
-na końcu trzeba uważać, żeby górne kielichy idealnie zgrały się z ramą, bo jest tam zaledwie pare cm miejsca na ruch.

Na długości trzeba uważać na:
-cięgno pedału gazu, może zahaczyć zarówno o pokrywę zaworów, jak i o zawór tylnej nagrzewnicy - najlepiej zdemontować cięgno przed wyjmowaniem lub wkładaniem ;my mieliśmy zamontować linkę, ale nie starczyło czasu, będziemy się bawić później.
-wentylator chłodnicy, może zahaczyć o wspornik chłodnicy, jeśli nie jesteśmy na dobrej głębokości.

Po prostu trzeba mieć oczy dookoła głowy i pamiętać, żeby pod żadnym pozorem nie wchodzić całym ciałem pod wiszący ponad metr nad ziemią samochód. Bez względu, jak "bezpiecznie" jest podparty. Lepiej poświęcić na to 10 x tyle czasu, ile trzeba, niż w pośpiechu zrobić sobie krzywdę.

To tyle w kwestii ostrzeżeń :D

Jak już udało się opuścić budę na zawiecho, przykręciliśmy wszystko, spakowaliśmy manatki i pojechaliśmy do domu odespać :D
Potem zmagań ciąg dalszy był już nieco lżejszy, bo podpinanie wału napędowego, chłodnicy, całego układu chłodzenia, układu hamulcowego, kierowniczego, sterowania gaźnikiem, elektryki itd... no.. to było kolejne parę dni (popołudnia) roboty.

No ale w końcu udało się i Żuk jeździ :D Nawet całkiem nieźle, czasem aż korciło docisnąć ten pedał na prostej, ale obowiązek dobrego dotarcia hamował takie ciągoty :D Teraz silnik w zasadzie dotarty, trzeba jeszcze zmienić olej, filtr, przeprowadzić ostatnie regulacje, dopieścić parę pierdół i zapomnieć o temacie mechaniki w Żuku :D No, poza regularnymi czynnościami serwisowymi, np kalamitki trzeba nasmarować, bo pomorskie i kaszubskie drogi są szczególnie nieprzyjemne dla zawiecha...


Załączniki:
Komentarz: Podnoszenie budy
resized__MG_6747.jpg
resized__MG_6747.jpg [ 942.5 KiB | Przeglądany 5782 razy ]
Komentarz: Buda podniesiona
resized__MG_6762.jpg
resized__MG_6762.jpg [ 785.05 KiB | Przeglądany 5782 razy ]
Komentarz: Buda podniesiona
resized__MG_6763.jpg
resized__MG_6763.jpg [ 941.54 KiB | Przeglądany 5782 razy ]
Komentarz: Posiłek regeneracyjny nad starym zawieszeniem :)
resized__MG_6765.jpg
resized__MG_6765.jpg [ 754.15 KiB | Przeglądany 5782 razy ]
Komentarz: Ciąg Żuka. Wyższa matematyka.
resized__MG_6766.jpg
resized__MG_6766.jpg [ 884.4 KiB | Przeglądany 5782 razy ]
Komentarz: Zawiecho z kołami
resized__MG_6767.jpg
resized__MG_6767.jpg [ 1.01 MiB | Przeglądany 5782 razy ]
Komentarz: Wędrówka silnika na zawieszenie
resized__MG_6768.jpg
resized__MG_6768.jpg [ 1002.21 KiB | Przeglądany 5782 razy ]
Komentarz: Silniki mają to do siebie, że lubią być zawieszone... :D
resized__MG_6772.jpg
resized__MG_6772.jpg [ 747.09 KiB | Przeglądany 5782 razy ]
Komentarz: Żuki mają to do siebie, że lubią być na kołach :D
resized__MG_6785.jpg
resized__MG_6785.jpg [ 929.98 KiB | Przeglądany 5782 razy ]

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 26 lipca 2015, 18:42 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 stycznia 2014, 00:34
Posty: 2074
Lokalizacja: Dobrodzień / Lubliniec
Pojazd: Nysa 521 T 1969
Ostrożności nigdy za wiele.
W 2013 roku zabiło w Częstochowie zaprzyjaźnionego mechanika samochodowego od mojego kolegi.
Podpierał on jakiegoś wielkiego amerykańskiego Dodgea albo Chevroleta na kanale i wszedł pod auto.
"Amerykanin" się zsunął i zgniótł mechanika pod spodem. Ten mój kolega znał gościa, bo u niego zawsze robił przeglądy swojego auta... Podobno znaleziono tego mechanika dopiero dzień po tej tragedii...
Tak, że z takimi maszynami nie ma żartów - jak się rower albo motorower na mechanika przewróci to skończy się na siniakach, ale jak auto - to zabije

_________________
Syrena 102 1963
Nysa 521 T 1969 (Towos)
Nysa 521 R 1978 (Rolnik - dubelkabina)
Nysa 522 M 1980 (Mikrobus)
Nysa 522 T 1992 (Towos)
Ford Fiesta Focus 1996 (prototyp)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 lipca 2015, 07:13 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2009, 17:36
Posty: 817
Lokalizacja: Lublin
Pojazd: Żuk A-0701J i A-111J
zrób foty zacisków i jak przewody elastyczne pociągnęliście ;)
z góry dzięki :)

_________________
"Ozdobą wszystkich dróg jest lubelski żuk"


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 27 lipca 2015, 10:19 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Z przewodami nie widzę problemów. Praktycznie nie ma szansy zahaczenia. Bardziej mnie martwi to, o czym pisał Diesel, że przy maks skręcie kół i zawieszeniu podnoszącym się do góry zacisk uderza o belkę, jest to raczej mało pozytywne zjawisko.
Zrobię fotki, jak tylko będę mógł, albo poproszę Jacka.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 306 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 21  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 28 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net