Forum Miłośników Polskich Dostawczaków
http://forum.polskiedostawczaki.pl/

Żuk A-18H 1997 Mikrobus z Wrocławia
http://forum.polskiedostawczaki.pl/viewtopic.php?f=16&t=2221
Strona 21 z 21

Autor:  Strucelsw [ 09 lutego 2020, 18:43 ]
Tytuł:  Re: Żuk A-18H 1997 Mikrobus z Wrocławia

żaden tłumik z żuka nie jest przelotowy. tłumik końcowy z poloneza sprzed caro ma za małą pojemność i srednicę zeby dobrze tłumić, ten z caro ma gigantyczne opory przepływu i dżwięk wiadra, a srodkowy konstrukcyjnie ok, ale nie opłaca się go przerabiać właśnie ze wzgl na małe średnice rur. lepiej przerobic już ten tłumik nowego typu zukowski(niezależnie czy z diesla czy benzyny, da sie szybko i małym kosztem go poprawić.

Autor:  buźka [ 10 lutego 2020, 11:05 ]
Tytuł:  Re: Żuk A-18H 1997 Mikrobus z Wrocławia

Pisząc "przelotowy" miałem na myśli ten tłumik nowego typu, gdzie rura wlotowa jest z jednej strony, a wylotowa z drugiej. Ja wiem, że nie jest przelotowy, bo w środku są dwie, mijające się ze sobą rury. Miałem okazję się przyjrzeć w takim dosyć skorodowanym egzemplarzu. Z poloneza mówisz za mały? Pewnie tak, skoro tam silnik jest 1.6. A czy ma dźwięk wiadra, to bym dyskutował. Mój 1,6 GSI np. chodzi bardzo cicho. Ja nawet raz testowałem tłumiki z ciągnika C-360, bo tam rury są podobnej średnicy i na każdym chodził inaczej, oczywiście za głośno.

Autor:  lbs5 [ 10 lutego 2020, 15:43 ]
Tytuł:  Re: Żuk A-18H 1997 Mikrobus z Wrocławia

Marian pisze:
Poszukujemy też trapów, bo nasze "zmieniły właściciela" :(


Polecam "trapy" jak z linku poniżej . Są składane, poręczne, zajmują niewiele miejsca. Mogą służyć za koziołki, stolik, taborety , najazdy itp. Na Olx można trafić parę już za 100 pln

https://appsklep.pl/Rampa-najazd-skladany-do-1100-kg-p11431

Autor:  Dziwny Mag [ 10 lutego 2020, 17:07 ]
Tytuł:  Re: Żuk A-18H 1997 Mikrobus z Wrocławia

Rozłożone: ładownośc 250kg... wiadomo, że na raz tylko jedną osią auto przejeżdża...ale nie przekonują mnie do Żuka :wink:

Autor:  Wydra [ 10 lutego 2020, 18:12 ]
Tytuł:  Re: Żuk A-18H 1997 Mikrobus z Wrocławia

Te trapy ledwo nadają się do wjeżdżania wózkiem inwalidzkim na 3 schody...poważnie mam z takimi do czynienia w pracy. Samochodem bym po tym nie jeździł. Może wgniecione w ziemię pomogłyby wyjechać z grząskiego terenu. Ale do przejazdu nad wykopami, rowami, zapadliskami...

Autor:  Strucelsw [ 13 lutego 2020, 20:31 ]
Tytuł:  Re: Żuk A-18H 1997 Mikrobus z Wrocławia

dźwięk wiadra to miałem na myśli metaliczny pogłos który się pojawia przy przyspieszaniu. ten tłumik tez można przerobić, podobnie jak żukowy. pogłos znika, jest ciszej a opory przepływu drastycznie maleją. Phinek moze coś na ten temat powiedzieć:) a to nie koniec mozliwości, przy całkowicie innym wsadzie osiągi bardzo rosną, bez wzrostu głosności. jest to taki element w poldku którego zmiana ma duży wpływ na jego dynamikę.
Żuk ma rurę wydechu 50, dopiero wylot z tłumika jest 40, ale spaliny są już rozprężone i schłodzone w tłumiku więc nie przeszkadza. załozenie przelotówki z poldka fi 43 bez wcześniejszego odprężenia tylko zadławi silnik, spadnie elastycznosć i wzrośnie głośność. w latach 90tych niektórzy koledzy usuwali srodkowy tłumik z fiatów/pn, efektem był tylko hałas, auto gorzej jeździło i strzelało.

Strona 21 z 21 Strefa czasowa UTC+1godz.
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
https://www.phpbb.com/