Dzisiaj jest 28 marca 2024, 10:13


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 97 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna
Autor Wiadomość
Post: 10 września 2019, 22:07 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Jakoś mi nie po drodze do garażu ostatnimi czasy. Chyba dopiero śnieg i mróz mnie przegoni do zamkniętego pomieszczenia, żeby się ogrzać przy piecu... Zbyt ambitne plany remontowo-budowlane na ten rok zacząłem koło domu i czasu brakuje. Ale wracając do ostatniego zapytania:
1. Akumulator - test pod obciążeniem wskazał, że akumulator OK, choć już słaby. Trzeba się rozglądać za nowym, ale to raczej nie to.
2. Cewka - BE 200B, czyli do zwykłego zapłonu.
Przekładek cewki i kondesatora nie ogarnąłem bo muszę odgruzować gazika, żeby się do nich dostać.

Naszło mnie jednak przy tym grzebaniu jedno refleksyjne pytanie - kabel od stacyjki był podłączony do przyłącza "B+" na cewce, zacisk "D" jest podłączony pod aparat zapłonowy. Chyba zgodnie ze sztuką, ale...
u mnie na masie jest "+", więc defakto od stacyjki idzie minus, a nie plus - może to mieć jakiś znaczenie? A może jeszcze inna powinna być cewka, albo inaczej ją podłączyć?

Biorę się za przeglądanie literatury i schematów, może coś mnie zainspirują.

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 października 2019, 07:27 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Udało się jakoś ogarnąć temat, w sumie to nie wiem jak - cewka przyszła nowa, ale później założyłem starą i też nie zwierało akumulatora. Z innych prac przy elektryce zmieniłem niedziałający przełącznik świateł drogowych/krótkich - może on zwierał gdzieś do masy...

Efekt prac na krótkim filmiku (mój pierwszy na Youtube! - jakby coś nie działało to nie śmiać się ;)):
https://youtu.be/xL76wtfNcM0

Prawie jak "hamerykański" krążownik. ;) Na razie krótko i bez szaleństw bo nie ma zmontowanego i zalanego układu chłodzenia. Przed odpaleniem silnik dostał świeżą oliwę i filtr, 5 litrów paliwa do baku i trochę "plaka" w gaźnik.

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 października 2019, 14:21 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Bez wody nie odpalaj, bo pompa padnie, chyba, ze bez paska :) No, coś na trzy gary, ale pewnie świece do wyczyszczenia i bedzie malinowo :))

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 października 2019, 08:36 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 29 stycznia 2018, 09:40
Posty: 170
Pojazd: Żuk 82
Te silniki chodzą pięknie bez wydechu :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 października 2019, 20:21 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Długo się miotałem, czy go próbować rozbujać bez chłodzenia. Rozważając minusy nie przyszła mi na myśl możliwość uszkodzenia pompy wody. Dzięki za podpowiedź, z kolejnym odpaleniem poczekam na montaż układu chłodzenia - ale z montażem tłumika trochę poczekam i się podelektuje dźwiękiem silnika;)

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 listopada 2019, 12:37 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Nie mogę rozkminić jak właściwie podpiąć nagrzewnicę. Ma znaczenie kierunek przepływu? Czy wlot/wylot powinny być jakoś oznaczone?
Tak porobiłem zdjęcia, że w sumie to guzik z nich w tym temacie wywnioskuję...

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 marca 2020, 21:38 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Małymi kroczkami do przodu. Ostatnio bawiłem się w stolarza, a może bardziej podłogarza... Fotka mizerna bo niestety trochę ciemno w garażu tą zimową porą.

Załącznik:
Żuk podłoga.jpg
Żuk podłoga.jpg [ 788.89 KiB | Przeglądany 11582 razy ]


Z tyłu przechodzę na przód i mam taki mały problem - jak prawidłowo zamontować rolete chłodnicy? Za chiny nie chce mi się zwijać samodzielnie. Jakoś trzeba ją nakręcić przed montażem? Czy może podnoszenie ją nakręca i po prostu moja jest zepsuta?

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 08 marca 2020, 08:24 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 26 listopada 2019, 08:34
Posty: 149
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Junak M10 1963
Podnoszenie ją nakręca.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 lutego 2021, 09:59 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Prace przy Żuku prawie na ukończeniu. Pojawiła mi się zagwozda przy masce - jak powinna być blokowana? "Język z zamka powinien wchodzić miedzy krawędź błotnika, a dogrzany kątownik (opcja A). Czy może za kątownik (opcja B)?
Przy opcji A mam za dużo luzu, przy opcji B bardzo ciężko zamknąć (ale ten dogrzany kątownik mógłbym jednak dogiąć).
Mógłby jakiś posiadacz smutka zerknać i się podzielić wiedzą w tym temacie?

Załącznik:
A.jpg
A.jpg [ 617.81 KiB | Przeglądany 8827 razy ]


Załącznik:
B.jpg
B.jpg [ 613.22 KiB | Przeglądany 8827 razy ]


Załącznik:
Maska.jpg
Maska.jpg [ 306.65 KiB | Przeglądany 8827 razy ]

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 lutego 2021, 11:14 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Opcja B z tego, co ja kojarzę i kolega co ma smutka też tak twierdzi.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 lutego 2021, 17:13 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Potwierdzam - zdecydowanie "B".

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 lutego 2021, 16:44 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Dziękuję bardzo. Powyginam te kątowniki tak, żeby w miarę się zgrywało z obrysem błotników.

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 06 lipca 2021, 21:28 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Małymi kroczkami do przodu. Blachy już pozyskane, OC przelew poszedł (ze zniżką "zabytkową" wyszło mi w PZU 413zł na rok). Teraz będzie można pojeździć i picować mechanicznie bo dalej z Jikovem nie mogę dojść do ładu, a i hamulce coś zaczęły świrować - najpierw puścił mi cylinderek z tyłu. W międzyczasie ciśnieniowy włącznik stop potrafi sam zadziałać, a i zaczął opadać pedał hamulca - tu liczę, ze może jeszcze jakieś resztki powietrza zostały w układzie. Ale NIC TO - już można jeździć legalnie po drodze (lub w gorszym wypadku to można holować legalnie ;) ).

Załącznik:
Żuczek, żółtki.jpg
Żuczek, żółtki.jpg [ 2.09 MiB | Przeglądany 7149 razy ]

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 lipca 2021, 15:12 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
:D
To aby jeździć! :wink:

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 01 września 2021, 13:40 
Przyjaciel Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 grudnia 2013, 09:31
Posty: 779
Lokalizacja: Zator
Pojazd: Żuk A15 1970
Udało mi się kupić nowego Jikova. Zamontowałem i tadam - zapalił, ładnie gada, nie dusi się na lekkim ssaniu niechybnie sukces...Dopóki nie złapał lekkiej temperatury - z powrotem to samo, mniej więcej w połowie pedału gazu kaszlnięcia i strzały w gaźnik. I jak strzały w gaźnik to piękne czarne chmury z tłumika...
Macie jakieś pomysły co jeszcze zrobić?

Tak przy okazji zauważyłem, że stosunkowo długo schodzi mu z nagrzaniem się do tych okolic 80 stopni - ktoś ma sprawdzone jakieś współcześnie dostępne termostaty? Bo mam wrażenie, że mój już postanowił się na świat otworzyć i tak zostać..

_________________
http://drewniany.wixsite.com/prl-auto-moto-mania


Ostatnio zmieniony 03 września 2021, 13:08 przez Drewniany, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 97 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net