Dzisiaj jest 28 marca 2024, 11:55


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Autor Wiadomość
 Tytuł: Re: Żuk A 156
Post: 14 kwietnia 2016, 17:00 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
dread'y żuka

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Żuk A 156
Post: 14 kwietnia 2016, 19:32 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 349
:)
Jeszcze dla pewności wpisałem tę nazwę w google,działa :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Żuk A 156
Post: 14 kwietnia 2016, 20:00 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
aa, pianka...
myslałem, ze włosy murzyna to to:

https://www.google.pl/search?q=szczotka ... EW1ir9M%3A

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Żuk A 156
Post: 08 maja 2016, 08:48 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 349
Przy okazji walki z hamulcami, która cały czas jest nierówna (opór materii ma nade mną przewagę lecz się nie poddaję) robię drobne rzeczy.
Wczoraj była wymiana oleju i filtra. Niestety z powodu braku możliwości rozgrzania auta w ruchu musiałem zadowolić się nagrzewaniem na postoju.
Pewnie złapiecie się za głowę jeśli powiem wam, że oleju nie wymieniłem od momentu kupna. I była to mieszanka strażackiego nie wiadomo czego z dolewkami castrola, który zabrałem z domu jak jechałem po zakup żuka. Sam na tej zupie zrobiłem tysiąc kilometrów.
Wymiana na tyle ile się dało poprawnie. Pół litra nafty (wpadła mi w ręce oświetleniowa) do starego oleju, 15 minut na wolnych obrotach, nowy filtr i olej. Na razie filtron i lotos.
Tak, z silnika wylałem czarny, nieprzezierny syf. Niczym nie przypominał przepracowanego oleju z benzyniaków.
Silnik zdecydowanie ucichł, i czujnik ciśnienia oleju raczy reagować płynnie już od dotknięcia pedału gazu.
Plan jest taki, że na koniec sezonu lotos zostanie zrzucony. Jeśli będzie bardzo brudny to znów z płukaniem. Następnie jakiś elf i mann lub purflux.
I tu pytanie czy płukanie zrobić jakimś specyfikiem, a pełno tego do wyboru czy pozostać przy nafcie.

Grzanie silnika pozwoliło też na sprawdzenie szczelności układu chłodzenia. Uciekała mi woda z górnego węża i górnej części chłodnicy. Miałem też dotychczas wrażenie, że oprócz wycieków w górnym wężu mam non stop powietrze.
Wycieki opanowałem poprawiając osadzenie gumy na króćcu chłodnicy i wymieniając śrubę opaski - miejsce na śrubokręt było tak wrobione, że nie dało się jej dobrze docisnąć.
Jednak zastanawia mnie to co na zdjęciu. Kolano węża (mam nadzieję, że nie ma wśród nas ofiologa :D) jest powyżej krawędzi chłodnicy. Krawędź obudowy termostatu jest niewiele poniżej górnej krawędzi króćca chłodnicy. Trochę mi się to nie zgadza fizycznie. Chłodnica powinna być wyżej.
Czy pomiędzy stopką chłodnicy a wspornikiem ramy powinien być jakiś element?


Załączniki:
CAM01036.jpg
CAM01036.jpg [ 1.3 MiB | Przeglądany 5393 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Żuk A 156
Post: 08 maja 2016, 09:28 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Górny wąż nie ma być do pełna zalany wodą, tylko tak do połowy powiedzmy.
Ale między chłodnicą a ramą powinna być gumowa podkładka dystansowa :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Żuk A 156
Post: 08 maja 2016, 10:06 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 349
Szybki rzut okiem na inne zdjęcia. I jest. Faktycznie jest gumowa podkładka tylko u mnie zamontowana pod wspornikiem :P Chłodnica stoi bezpośrednio na wsporniku.
Ok, strażacy musieli kiedyś demontować chłodnicę i założyć inaczej :)
Czeka i tak czeka mnie wymiana dolnego węża to przy okazji przełożę :)

Dzięki Marian :)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Żuk A 156
Post: 08 maja 2016, 15:44 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Gumowe krążki powinny być dwa - na wsporniku pod chłodnicą i pod.
Od góry: "nóżka" chłodnicy, krążek gumowy, wspornik, krążek gumowy, podkładka metalowa. Formalnie powinna być jeszcze mała tulejka stalowa wewnątrz (ogranicza ścisk śruby).

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Żuk A 156
Post: 08 maja 2016, 16:29 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 349
W takim razie u mnie jednego elementu brak. Jeśli nie spotkam szrotowego żuka z którego mógłbym to wyciągnąć to dosztukuję :)

Odnośnie wymiany filtra oleju, kolejny raz przekonałem się, że ścisk stolarski jest uniwersalnym narzędziem warsztatowym. Mam klucz do filtrów nakładany na nasadkę 1/2 cala, lecz okazało się, że jest za mały do OP 550.
Zacisnąłem na filtrze ścisk i poszło. Na datowniku filtra dzisiaj dopatrzyłem się 7 w kółku - to 2007 czy 1997? :D

Coś mnie tknęło żeby zmierzyć napięcie na akumulatorze podczas pracy silnika...16,6 V. Regulator do odstrzału.

Zrobiłem dzisiaj żukowi salon z wykładziną :D
Żuk stoi w garażo-wiacie postawionej na bruku. Czyszczenie bruku z dużych bryzgów płynów eksploatacyjnych nie jest łatwe. Do tego każdy uciekający z palców drobiazg potrafi zniknąć tak, że ciężko znaleźć. Mam nadzieję, że pcv pomoże :)


Załączniki:
CAM01039.jpg
CAM01039.jpg [ 1.01 MiB | Przeglądany 5368 razy ]
CAM01038.jpg
CAM01038.jpg [ 1.19 MiB | Przeglądany 5368 razy ]
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Żuk A 156
Post: 08 maja 2016, 18:22 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 grudnia 2014, 17:37
Posty: 2047
Lokalizacja: Swędów LDZ
Pojazd: 522T '93r, A111B '91r
większość filtrów oleju odkręcam dużą żabą do rur-potrzebna rzecz, druga po młotku niezbędna w warsztacie, np do krecenia drążków kierowniczych.
nafta +ropa wystarczy, możesz kupić cyclo, najlepsze ale niedostępne:
https://www.google.pl/search?q=cyclo+mo ... 8Q_AUIBygB

albo mannola. na inne szkoda kasy, a k2 potrafi nawet rozmyć uszczelniacze-śmierdzi jakimś nitro czy acetonem, przestrzegam

_________________
Strucelserwis był, Żuk został.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Żuk A 156
Post: 08 maja 2016, 20:06 
Miłośnik Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lutego 2015, 21:39
Posty: 291
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Żuk A07
U mnie 16 v nie było spowodowane regulatorem, sprawdź szczotko-trzymacz.
U mnie "zielony kabelek" robił złą robotę tylko nie wiem co dokładnie.
Robiąc pomiary zauważyłem,że się rusza ten styk i coś iskrzy, nie wiem czy szczotka nie była dobrze wsadzona czy styk zwierał się do masy.
Wyjąłem złożyłem jak trzeba, zaizolowałem blaszkę od "zielonego kabelka" złożyłem i 13,9 od razu.
Załącznik:
altektyl.jpg
altektyl.jpg [ 471.99 KiB | Przeglądany 5357 razy ]

_________________
https://www.facebook.com/zukolak/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Żuk A 156
Post: 08 maja 2016, 20:43 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 349
Dziękuję za podpowiedź :)
Niby już na samym początku zdejmowałem i poprawiałem wsuwki m.in. na alternatorze, ale przy ilości grzebania zawsze można coś przypadkiem sknocić.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Żuk A 156
Post: 21 maja 2016, 15:56 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 349
Wyciągnąłem szczotkotrzymacz. Po demontażu jedna szczotka wyglądała na zużytą o 1/3 bardziej od drugiej. Okazało się jednak, że się klinowała i sprężynka nie dawała rady jej wypchnąć.
Po wymianie szczotkotrzymacza, ponownym oczyszczeniu połączeń przewodów i psiknięciu sprejem kontaktowym ustało żarzenie kontrolki ładowania.
Nadmierne napięcie ładowania (ponad 16V) nie ustało, przesunęło się jedynie na wysokie obroty.
Wymieniłem więc regulator na elektroniczny (do 6 diodowych) i...ładowanie zniknęło. Najwyraźniej kupiłem trafiony.
Udało mi się odzyskać zgubione kierunkowskazy. Upewniłem się, że awaryjne to na 100% przerywacz. Udało się też ożywić wskaźnik temperatury.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Żuk A 156
Post: 21 maja 2016, 21:06 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5075
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Małymi kroczkami do przodu. Niektóre awarie elektryki bywają upierdliwe, a potem okazuje się, że to jakaś pierdoła :D

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Żuk A 156
Post: 21 maja 2016, 21:31 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 349
Czujnik temperatury już miałem kupić. Nie działał od zeszłego roku. Zwyczajnie o nim zapomniałem będąc ostatnio w sklepie. Podłączyłem go dzisiaj ot tak, żeby mi przewód nie wisiał. Po odpalaniu w celu mierzenia napięcia ze zdziwieniem stwierdziłem, że wskazówka się wychyla. Cuda się dzieją.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
 Tytuł: Re: Żuk A 156
Post: 26 maja 2016, 19:07 
Miłośnik Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 22 lutego 2014, 10:15
Posty: 349
No i płukaniem doigrałem się powiększenia wycieku oleju z przodu silnika. Olej kapie po belce zawieszenia.
Czeka mnie częstsze kontrolowanie stanu oleju podczas jazdy :P
Co puszcza częściej uszczelnienie miski olejowej czy uszczelniacz wału korbowego?
Czy lepiej zorganizować sobie robotę tak, by ogarnąć obie rzeczy na raz?


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 69 ]  Przejdź na stronę Poprzednia  1, 2, 3, 4, 5  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net