Dzisiaj jest 27 kwietnia 2024, 06:52


Strefa czasowa UTC+1godz.




Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna
Autor Wiadomość
Post: 02 kwietnia 2014, 15:10 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 kwietnia 2014, 15:05
Posty: 83
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Witam. Od swojego pierwszego auta zawsze lubiłem przy nich modzić, grzebać, zrzeszać się w klubach motoryzacyjnych. Jako, że zraziłem się do Astry III, którą od kilku miesięcy zmuszony jestem jeździć, nie mam zamiaru przy niej kompletnie nic robić poza zabiegami serwisowymi. A że jestem duszą, która nie cierpi pustki, musiałem kupić coś, przy czym mógłbym czuć, że żyję, co mógłbym pieścić i cieszyć się jak poprzednimi samochodami przed nieszczęsną Astrą.
Postanowiłem poszukać czegoś niedrogiego i klasycznego. Zacząłem poszukiwania, oglądałem Skodę 100, ale stan nie był zbyt rewelacyjny, kolejno przeglądałem UAZ-a, stareńkiego Nissana Sunny, Maluchy i nic nie mogło do mnie trafić jako to jedyne, które zakupię. Pewnego razu podczas przeglądania któregoś archiwalnego numeru Auto Świat Classic przerzuciłem stronę na artykuł o Żuku i.... postanowiłem, że muszę go mieć :) Tym sposobem zaczęły się poszukiwania, to co oglądałem, to były straszne rupiecie, a wyboru zbyt dużego nie było. Byłem zdecydowany już na zakup jednego, który miał zadbaną ramę tylko kabina i szoferka były w stanie do szybkiej reanimacji. Nagle moim oczom ukazał się on.... W porównaniu do innych był nieskazitelnie piękny, pomimo ognisk rdzy, niedoróbek itp. Musiałem go kupić. Pojechałem dzisiaj rano po niego i oto jest moje nowe auto rekreacyjne :) Samochód był użytkowany przez jednego właściciela ponad 15 lat, jeszcze jest na starych tablicach.
Auto: FS Żuk A11
Rok Produkcji: 1990
Silnik: 2120 ccm S21 70KM
Liczba biegów: 3 + wsteczny :mrgreen:


Nie ma zdjęć wnętrza bo miałem zrobić gdy słońce nie będzie takie intensywne, wróciłem do domu i sobie przypomniałem o tym. W międzyczasie podrzucę fotki.

Wady:
- Wiązka jednej tylnej lampy nie działa i trzeba to zrobić
- Jeden reflektor z przodu świeci jednocześnie "długimi" i "krótkimi" niezależnie od formy załączenia świateł
- Jeden hamulec z tyłu nie odbija i przegrzewa koło
- Gdzieniegdzie małe ogniska korozji
- Prawy przedni róg do zrobienia
- Dwie przednie opony średniego stanu
- Fotele są chyba nieoryginalne ale to muszę doedukować się u wuja google
Poza tym samochód super sprawny, silnikowo idealny, skrzynia super, most świetnie działa, zawieszenie też. Dzisiaj wracając nim do domu leciałem sobie z prędkością ponad 90km/h czyli wg książkowego Vmax :)

Plany:
Najpierw mały detailing wewnątrz, żeby się nim nacieszyć. Kabinę prawdopodobnie też odświeżę, a dopiero jesienią wezmę się za jej malowanie. Zastanawiam się tylko nad kolorem ale raczej będzie oryginał niż coś nowocześniejszego (perła lub metallic). Skrzynia będzie do odbudowy i nad nią się będę musiał skupić - burty zrobię na wymiar od nowa, deski do burt i na podłogę też pójdą świeżutkie :) Ramę obadam jeszcze dokladniej ale myślę, że nie będę się nad nią pastwił i gdy pojawi się gdzieniegdzie jakaś rdza to miejscowo się z nią rozprawię. Felgi muszę odmalować na nowo i tutaj marzy mi się biała perła. Wewnątrz kabiny wymienię fotele jeśli te okażą się nieoryginalne, do tego dojdą elementy z epoki czyli piesek z kiwającą głową, wunder-baum, gałka zmiany biegów z zatopionym samochodzikiem i inne detale, które mi przyjdą do głowy :)


Załączniki:
4.jpg
4.jpg [ 156.67 KiB | Przeglądany 7270 razy ]
3.jpg
3.jpg [ 170.49 KiB | Przeglądany 7270 razy ]
2.jpg
2.jpg [ 148.1 KiB | Przeglądany 7270 razy ]
1.jpg
1.jpg [ 168.52 KiB | Przeglądany 7270 razy ]

_________________
https://malawielkaprzygoda.wordpress.com/


Ostatnio zmieniony 02 kwietnia 2014, 15:27 przez zmstr, łącznie zmieniany 1 raz
Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 02 kwietnia 2014, 15:19 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Wrzuć prosze zdjęcia przez forum, bo takie mogą potem gdzieś "wyparować" :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 kwietnia 2014, 21:25 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Witaj :)

Zapowiedzi brzmią nieco "groźnie" :wink: Osobiście nie czuję szastania dodatkami w metallicu czy perle przy takich autach. Zwykle wychodzi z tego "choinka" i ani nie jest pełen klasyk, ani fajnie stunningowany wóz. Choć może się okaże, że czepiam się na wyrost.

Można taki samochodzik "postarzyć" detalami do wcześniejszych wersji, dorzucic chromowane kołpaki, jakieś srebrno-młotkowe lusterka i te wsyztskie dodatki do wewnątrz, o których wspominałeś - i choc "błyskotka", to nadal oryginał.

Niemniej - gratuluję Ci Żuczka - jest piękny!

Pozdrawiam! :)

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 03 kwietnia 2014, 22:49 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Przemek, ja zrozumiałem, że perły czy metallicu nie będzie właśnie :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 kwietnia 2014, 08:51 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 kwietnia 2014, 15:05
Posty: 83
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Dziwny Mag - nie będzie żadnej perły czy metallica. Jedynie felgi będą białą perłą pomalowane, bo to genialny kolor na felgi. Zboczenie zawodowe sprawi, że będzie duuuuużo zabaw z kosmetyką samochodu. Jedynie zastanawiam się czy zbudowanie od nowa (oczywiście na wzór oryginału) skrzyni ładunkowej nie zamknie mi drogi do żółtych tablic.

_________________
https://malawielkaprzygoda.wordpress.com/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 kwietnia 2014, 12:57 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Nie masz się o co martwić.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 04 kwietnia 2014, 19:43 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lipca 2007, 00:46
Posty: 2838
Lokalizacja: Ostrów Wlkp
Ja zrozumiałem, że w perle planujesz tylko felgi - i nawet tego się czepiałem 8) Ale jak mówię - na wyrost :oops: -także luuuzik :D Twój Żuk. :)

Skrzynia zbudowana od nowa nie będzie w niczym przeszkadzała w rejestracji jako zabytek - pytanie, czy bardzo Ci zalezy / potrzebujesz tych zółtych tablic - skoro masz zajefajne czarne? :)

_________________
Kot może zostać. Reszta - wypierdal*ć!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 kwietnia 2014, 13:12 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 kwietnia 2014, 15:05
Posty: 83
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Teraz rozumiem :)
Żółte po to, że tym autem i tak będę jeździł okazjonalnie od czasu do czasu, a zimą to on drogi "nie powącha" więc raz to korzyść z ubezpieczenia, a dwa to uhonorowanie go za wszystkie lata pracy :) Czarne i tak bym musiał zmienić przy rejestrowaniu, a tak to otrzyma to, na co zasługuje. Osobną kwestią jest to, że ten egzemplarz skończy wymagane 25 lat dopiero za rok, więc nie wiem czy kompletować dokumenty już teraz i przymkną na to oko, czy rok przeczekać.

_________________
https://malawielkaprzygoda.wordpress.com/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 05 kwietnia 2014, 14:05 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Nie musisz przerejestrowywać. Ja bym jeździł na czarnych :)

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 kwietnia 2014, 15:41 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 kwietnia 2014, 15:05
Posty: 83
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Miałem przerejestrowywać ale postanowiłem ten rok przejeździć na starych a potem wrzuci się żółte :)
Dzisiaj odbyłem przejażdżkę do teściów i jako, że auto było strasznie ukurzone i upaćkane w środku, postanowiłem trochę ogarnąć w kabinie. Swoich kosmetyków brak pod ręką, więc najbliższy sklep i dorwałem uniwersalną chemię do czyszczenia i do kokpitu były do wyboru Plak :lol: i ProElite Cockpit Oceanic - wziąłem to drugie i masakra... Świeci się toto paskudnie tak samo jak plak, na pewno Natural Look Poorboysa to nie jest :mrgreen: Nie miałem mikrofibr, szczoteczek, pędzelków, więc improwizowałem i wyszło mi coś takiego (lepsze to niż w ogóle nie ruszać, przynajmniej się człowiek w aucie nie ubrudzi od samego jechania :mrgreen: )
Fotki z zewnętrznego serwera, bo tutaj za małe by wyszły:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Nie ruszyłem uszczelek, szyb, wnęk i wielu rzeczy ale na to przyjdzie pora jak będę miał pod ręką trochę lepszy sprzęt i chemię :)

Fotele na 99% z innego auta prawda?

_________________
https://malawielkaprzygoda.wordpress.com/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 07 kwietnia 2014, 19:40 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Wyglądają na żukowe. Są mega wygodne, montowali je w latach 90tych.

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 kwietnia 2014, 01:57 
Bywalec Nysa/Żuk Service

Rejestracja: 06 stycznia 2014, 11:54
Posty: 49
Marian pisze:
Wyglądają na żukowe. Są mega wygodne, montowali je w latach 90tych.

Miałem identyczne w Polonezie Caro Plus z 1998r, nawet wzór tapicerki jest taki sam.


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 kwietnia 2014, 09:24 
Administrator Nysa Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 sierpnia 2007, 13:53
Posty: 5077
Lokalizacja: Jelenia Góra
Pojazd: Nysa 522R 1991
Może to kwestia unifikacji. Ale w Żukach z lat 90tych na pewno takie montowali, tylko nie wiem, czy z zagłówkami....

Takie o są na 100% żukowe -> https://www.facebook.com/ZukiemPrzezSwi ... permPage=1

_________________
NYSA- to jest to... ;)
>Pracownia Renowacji Zabytkowych Motocykli< - Najlepsza robota renowacyjna, polecam!


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 09 kwietnia 2014, 13:33 
Bywalec Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 kwietnia 2014, 15:05
Posty: 83
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Te co wrzucił Marian, widziałem właśnie w oryginale w Żukach. Te co ja mam dla mnie nie wyglądają na ori, choć bardzo bym chciał, żeby tak było, bo tak jak Marian pisał są mega wygodne :)

_________________
https://malawielkaprzygoda.wordpress.com/


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Post: 22 kwietnia 2014, 05:45 
Fanatyk Nysa/Żuk Service
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 stycznia 2010, 12:12
Posty: 2835
Lokalizacja: EU
jezeli chodzi o pake ladnkowa to wlasnie uzywana najlepiej pasuje do takich aut , mozna deski zaimpregnowac i zostawic jak jest , a jezeli jakas deska jest polamana wymienic ta jeda tylko.

_________________
FSD - NYSA SERVICE (POLMO)


Na górę
Offline Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 54 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna
Moderatorzy: monterr07, Dziwny Mag

Strefa czasowa UTC+1godz.


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 36 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Przejdź do:  

Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net