Bardzo wielkie dzięki za fotki
Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję, ale właśnie dopiero dzisiaj (a raczej już wczoraj) brałem się za tyłek mojej Nyski - rolniczki (na ramie Żuka).
Fotki NAPRAWDĘ mi sporo dały. Myślałem dotychczas, że tam są jakieś specjalne elementy itp, a tutaj nic prostszego. Mam identyczne tylne lampy, jak Twoje. Widzę, że u Ciebie to wisi na stalowych blachach lub płytkach.
Zdziwił mnie ten sposób mocowania tylnego "zderzaka". Dziwne są te ramy w Żukach, jeśli chodzi o ich zakończenia od tyłu. W wersjach furgon są takie ścięcia trójkątne podłużnic ramy. U Ciebie są końce ramy ucięte "zwyczajnie" i pospawane na styk z tą belką tylną. W mojej ramie Żuka są te trójkątne zakończenia ramy i cały czas się głowiłem, jak tu przymocować tylny "zderzak", do którego by można zainstalować w przyszłości solidny hak holowniczy...
Tak dla porównania - tył ramy mojego Żuka "obrzynka" wygląda tak:
download/file.php?id=582&mode=viewTakie charakterystyczne trójkątne ścięcia podłużnic oraz otwory w podłużnicach - u góry i po bokach
Co do rekonstrukcji tylnych reflektorów, jako ciekawostkę powiem, że zamiast blach stalowych, użyłem płytek aluminiowych do zrobienia mocowań tylnych lamp. Płytki aluminiowe są lżejsze i nie rdzewieją, a są równie solidne, jak elementy a blachy stalowej. Miałem blachę aluminiową - jakieś 2 mm grubości. Teraz to całkiem fajnie powinno wyglądać
Podobnie robię z mocowaniami tylnej tablicy rejestracyjnej. W takich ciężarówkach to się zawsze coś tu to tam walnie lub zaczepi i tylna rejestracja później wygląda, jak psu z gardła wyjęta... Dlatego postanowiłem wstawić płytkę aluminiową pod lewą tylną lampą i to do tej blachy aluminiowej będzie się mocować tylną rejestrację. Blachy aluminiowe miałem z pracy od ojca, albo wujka. Kasowano kiedyś jakieś stare maszyny i tam były takie fajne płytki aluminiowe, jako element obudowy maszyny...
Ciekawie masz też rozwiązaną sprawę światła cofania. U mnie chcę to trochę inaczej rozwiązać, bo mam lampki halogenowe typu "WESEM". No i chcę je umieścić zaraz obok tylnych lamp "głównych" zespolonych. Wysokość tych WESEM jest chyba identyczna, jak tych zespolonych - wiec powinno to jakoś pasować do siebie wizualnie.
Tak swoją drogą, to ciekawy może być temat tylnych lamp w skrzyniowych Żukach i Nyskach. Bo wszelkich możliwych "kombinacji" co do rodzajów reflektorów, sposobów mocowania czy samego układu lamp względem siebie jest multum możliwości
W komunalce w mojej mieścinie jeździł do niedawna Żuk A 11 B, który miał identyczne tylne lampy, jak Twój. Widziałem też jednak i inne rozwiązania, rodzaje lamp tylnych itd...